20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 172489 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #1290 på: 25. Okt. 2010, 12:42 »
Samtidig sier han vel også at dem skulle spare det beste til gullmedaljene blir utdelt etter siste seriekampen,hehe. Skal se det blir "livatt" i Trondheim da ja. Hvertfall ingen tvil om at det var bedre stemning de årene Vålerenga og Brann tok gullet!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1291 på: 25. Okt. 2010, 16:36 »
Prica virker som en ærlig type ihvertfall! Like moro som når S.Nilsen sa sannheten om TIL-fansen for noen år tilbake, det der. :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1292 på: 25. Okt. 2010, 16:51 »
Hva pokker er det Prica har fått i seg?
Uttalelsene hans er bare latteriige, og faller på sin egen urimelighet. Såvidt meg bekjent feiret supporterne ganske så heftig etter at Vålerenga ble slått. Og jammen sto ikke et hundretalls RBK-supportere igjen etter kampen og sang og sang og sang og sang og sang, for sine helter som hadde gått i garderoben, og som nok var ferdig med å dusje i champis lenge før jeg forlot stadion, ganske nøyaktig en time etter kampslutt.

Du får naturligvis ikke flere tusen trøndere som danser i gatene og tar imot spillerne i det de ankommer Downtown rundt midnattstider, for å feire gullet ut i de små timer. Hadde det vært en lørdagskveld hadde det kanskje vært betydelig flere som hadde fulgt med spillerne ut etter kampen, og det kan hende at flere tusen hadde stått igjen i en time etter kampslutt og overdøvet TV2s mikrofoner. Men der spillerne hadde fri til klokka ett i dag, hadde nok flesteparten av supporterne en jobb som krevde dem klokken åtte i dag morges.

Men jeg tror nok det vil bli noe annet etter Aalesund-kampen. Jeg hørte det tok ganske så betydelig av etter den kampen i fjor, og at Erik Hamrén ble mottatt som den oppstandne Kristus. Jeg antar at det ikke blir spesielt dårligere i år. Spesielt med Johnsens ord: Vent to uker.

At det bare er 15 000 på Lerkendal er skuffende, men ikke overraskende. Tror ikke det har noe med at trønderne er blaserte å gjøre, men det er en generell tilskuernedgang i Tippeligaen, og den har også Rosenborg opplevd. På Kjernen-tribunen var det stappfullt og kamp om de dårligste ståplassene. Men den jevne sofa-supporter blir ikke videre engasjert av drittvær, kulde, glatt føre og en urkjedelig motstander. Samtidig har nok de aller fleste ansett gullet som innkassert allerede etter Vålerenga-kampen. Jeg håper det kommer nærmere 20 000 mot Aalesund, men blir ikke overrasket om det bare er 16-17 000.

Men det er ikke Kjernens feil. Vi sang oss hese gjennom hele kampen, og prøvde å oppildne spillerne til innsats når de bare gikk rundt og sullet og lot Tromsø få trille ball i hatt.

At de går mann av huse i Bergen og Oslo er da heller ikke spesielt sjokkerende når det i Branns tilfelle er deres tredje seriegull i historien, og 43 år siden forrige gang og i Vålerenges tilfelle deres femte gull, og 21 år siden sist. Ikke f... om situasjonen ville vært den samme i Bergen om de hadde vunnet 22 gull, og deres andre på rad siden gullalderen sluttet i 2004. Ikke f... om det ville vært stappfullt hus på Brann Stadion i et lignende tilfelle, mot en kjedelig motstander.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Legion of Light

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1293 på: 25. Okt. 2010, 18:46 »
Hva pokker er det Prica har fått i seg?
Uttalelsene hans er bare latteriige, og faller på sin egen urimelighet. Såvidt meg bekjent feiret supporterne ganske så heftig etter at Vålerenga ble slått. Og jammen sto ikke et hundretalls RBK-supportere igjen etter kampen og sang og sang og sang og sang og sang, for sine helter som hadde gått i garderoben, og som nok var ferdig med å dusje i champis lenge før jeg forlot stadion, ganske nøyaktig en time etter kampslutt.

Du får naturligvis ikke flere tusen trøndere som danser i gatene og tar imot spillerne i det de ankommer Downtown rundt midnattstider, for å feire gullet ut i de små timer. Hadde det vært en lørdagskveld hadde det kanskje vært betydelig flere som hadde fulgt med spillerne ut etter kampen, og det kan hende at flere tusen hadde stått igjen i en time etter kampslutt og overdøvet TV2s mikrofoner. Men der spillerne hadde fri til klokka ett i dag, hadde nok flesteparten av supporterne en jobb som krevde dem klokken åtte i dag morges.

Men jeg tror nok det vil bli noe annet etter Aalesund-kampen. Jeg hørte det tok ganske så betydelig av etter den kampen i fjor, og at Erik Hamrén ble mottatt som den oppstandne Kristus. Jeg antar at det ikke blir spesielt dårligere i år. Spesielt med Johnsens ord: Vent to uker.

At det bare er 15 000 på Lerkendal er skuffende, men ikke overraskende. Tror ikke det har noe med at trønderne er blaserte å gjøre, men det er en generell tilskuernedgang i Tippeligaen, og den har også Rosenborg opplevd. På Kjernen-tribunen var det stappfullt og kamp om de dårligste ståplassene. Men den jevne sofa-supporter blir ikke videre engasjert av drittvær, kulde, glatt føre og en urkjedelig motstander. Samtidig har nok de aller fleste ansett gullet som innkassert allerede etter Vålerenga-kampen. Jeg håper det kommer nærmere 20 000 mot Aalesund, men blir ikke overrasket om det bare er 16-17 000.

Men det er ikke Kjernens feil. Vi sang oss hese gjennom hele kampen, og prøvde å oppildne spillerne til innsats når de bare gikk rundt og sullet og lot Tromsø få trille ball i hatt.

At de går mann av huse i Bergen og Oslo er da heller ikke spesielt sjokkerende når det i Branns tilfelle er deres tredje seriegull i historien, og 43 år siden forrige gang og i Vålerenges tilfelle deres femte gull, og 21 år siden sist. Ikke f... om situasjonen ville vært den samme i Bergen om de hadde vunnet 22 gull, og deres andre på rad siden gullalderen sluttet i 2004. Ikke f... om det ville vært stappfullt hus på Brann Stadion i et lignende tilfelle, mot en kjedelig motstander.

Å gå fra Sunderland til RBK er som å forlate tapasaften arrangert av Spetalen, Ulltveit Moe og Røkke, for å komme hjem til hybelen og dekke på Ikea-bordet med bulgarsk rødvin og hjemmelaget kukost. Tror mye profund sinne kan sitte her, men...men, jeg kan jo ta feil.
S T A D I U M___O F___L I G H T

Consectatio excellentiae. In pursuit of excellence.

Dafabet. Adidas. Carling. Betfair. South African Airways. Acacia Mining.

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1294 på: 25. Okt. 2010, 20:15 »
Sitat

Trønderne er altså bortskjemt, og gull har blitt noe helt vanlig der oppe som de ikke ser noen grunn til å feire noe ekstra. At Kjernen fyller sin del av stadion skulle da jammen meg bare mangle...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1295 på: 27. Okt. 2010, 12:25 »
Vel, jeg er ikke helt enig i den konklusjonen. Det er absolutt grunn til å feire litt ekstra når vi har vunnet seriegull. Men det er ikke sånn at spillerne kjører i åpen buss gjennom byens gater og blir hyllet av 100 000 elleville trøndere, som er i ekstase over det fotballaget deres har prestert.

I 1985 og 1988 var feiringen av seriegullet litt større. Men det er fremdeles sånn at mange supportere hiver seg på spillerbussen inn til sentrum, for å feste med spillerne på Downtown. Det er fremdeles sånn at de mest entusiastiske RBK-supporterne går mann av huse for å få se at heltene vinner seriegull. Og forståsegpåerne mener det vil bli tilnærmet fullt hus mot Aalesund.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1296 på: 28. Okt. 2010, 02:16 »
Ang økonomi
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/fire-av-32-norske-toppklubber-gaar-i-pluss-3327189.html

4 av toppfotballens klubber ligger an til å gå i pluss. Dvs 28 klubber vil gå i minus.

Klubbene som ligger an til å gå i pluss er Haugesund, Strømsgodset, Sarpsborg og Enga
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1297 på: 28. Okt. 2010, 10:34 »
Tydelig at grepene Enga har tatt de to siste årene har hjulpet. De hadde jo røde tall lenge, men skjønte heldigvis at de måtte satse på egne spillere, samt kutte staben. Og når dette i tillegg fører til sølv i tippeligaen, må det vel kunne kalles sukess :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1298 på: 29. Okt. 2010, 14:46 »
Jeg håper Vålerenga kan fortsette å pushe oss trøndere, som de har gjort denne sesongen. Hvor artig det enn er at favorittlaget ditt ikke taper en eneste kamp, så er det ikke spesielt sunt for norsk fotball.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1299 på: 29. Okt. 2010, 15:19 »
Må innrømme at jeg som relativt nøytral tilskuer hva TL angår har fått mye sympatier for dagens VIF-lag. Det er mye ungt og godt norsk der, klart mest underholdende i serien - og så liker man ofte slike comeback som det Martins Andresen har fått til. Ikke mange som hadde trua på at han kom til å overleve trenerjobben for litt over ett år siden. Det står det stor respekt av, samt også det at VIF faktisk gav han den tiden han trengte.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1300 på: 01. Nov. 2010, 19:26 »
Uff...Skarsfjord til 2013?!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1301 på: 01. Nov. 2010, 19:39 »
Ta det med ro, han kommer til å få sparken i juni/juli/august neste år, når Brann ligger på nedre halvdel av tabellen, og ikke kommer til å vinne det seriegullet ledelsen innbiller seg at de skal greie.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1302 på: 01. Nov. 2010, 20:29 »
Ut: Eirik Bakke, Gylfi Einarsson, Jan Gunnar Solli og PVM. Rettere sagt hele midtbanen + en statisk "spiss".

Inn: En tørr fyr fra Sogndal. Pluss at vi beholder Skarsfjord.

Virker som om Brann går inn for å føkke livet mitt. Men skal innrømme at jeg innså dette for lenge siden - da man skulle trappe ned kostnadene på et allerede dårlig fotballag.

Simmio

• Gjest
« Svar #1303 på: 01. Nov. 2010, 20:38 »
Er det bare meg her som syntes at Tippeligaen var gørr kjedelig i år?

Jeg er godset- fan, noe som gjorde at alt annet enn cupen har vært drit kjedelig. Langt unna nedrykk, langt unna medalje. Jeg bryr meg ikke om vi kommer på 6. eller 9.plass.

Jeg syntes 16 lag er for mange, men jeg syntes 12 blir for lite. Jeg vil gå tilbake til 14 lag. Da var det spenning for de fleste lag.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1304 på: 01. Nov. 2010, 20:43 »
Enig, årets tippeliga har vært grusomt kjedelig. Stabæk har ikke akkurat hatt sin beste sesong i år, men det er ikke derfor interessen min for norsk fotball har bleknet veldig i år. Grunnen er ganske enkelt at nivået i tippeligaen har vært ekstremt lavt i år, ikke bare av Stabæk, men av så godt som alle lag. Det har blitt spilt kjedelig fotball, og det har ikke vært noe spenning.
Håper neste sesong blir bedre!