20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 172703 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #780 på: 17. Mai 2010, 15:51 »
Etter å hørt om episoden på radioen, må jeg si at jeg ble overrasket når jeg så episoden på tv. Sørum falt overaskende lett, og jeg syns rødt kort hadde vært veldig strengt i den situasjonen. Når det er sagt så hadde FKH fortjent å vinne i dag, men jeg er glad Molde for en gangs skyld hadde flaks

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #781 på: 17. Mai 2010, 17:20 »
Ja men trur det er litt på grunn av tv bildene er tatt fra ein vinkel der ein ikkje ser holdinga, så det ser litt ut som Sørum legger seg. Ikkje lett for dommeren men linjedommerne har vel lov til å følge med på kampen dei og
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #782 på: 17. Mai 2010, 20:20 »
Hører rykter om at kanarifansen var alt annet enn stille da nylig avdøde Bjarne Berg skulle hylles med ett minutts stillhet på Stadion i går. Virker som en sympatisk gjeng. Har faktisk aldri vært på en kamp der slike markeringer ikke blir respektert.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #783 på: 17. Mai 2010, 21:52 »
Hører rykter om at kanarifansen var alt annet enn stille da nylig avdøde Bjarne Berg skulle hylles med ett minutts stillhet på Stadion i går. Virker som en sympatisk gjeng. Har faktisk aldri vært på en kamp der slike markeringer ikke blir respektert.

Vel, det jeg har hørt fra både Lillestrøm-fans og folk som ikke bryr seg om noen av lagene, er at de fra Lillestrøm rett og slett ikke visste om det. Fikk ikke noe beskjed før kampen, og det var ingen av "Fugla" som hørte speakeren. 300 Lillestrøm-fans overdøvte rett og slett speakeren der. Og det er ting jeg har hørt og lest fra forskjellige folk, bl.a en Stabekk-supporter som av en eller annen grunn var der.
Så mitt inntrykk er at man rett og slett ikke kan klandre "fugla" for det der.
Nei.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #784 på: 17. Mai 2010, 22:02 »
Ok det er ialfall eit heilt absurd synspunkt. Det er jo både bilde og videobevis på Sørum blir holdt kraftig. Sørum er heller ikkje typen som går på trynet for ingenting. Og påstå at ein spiller ska ha gult kort når han faller etter å ha bli tatt livtak på blir for dumt.

Som sagt så beviser ikke et bilde av at Sørum blir holdt mest alt, men når sant skal sies så kan det godt være klippet jeg så ikke hadde den beste vinkelen.
Noe livtak ble det hvertfall ikke tatt på Sørum før han falt, så mye kan jeg fint se fra klippet jeg har sett, så jeg synes ikke dommernen gjør noe feil. Og rødt kort? det hadde vært smått utrolig etter min mening.

En dommeravgjørelse denne helga jeg la ekstra merke til foruten Årst sitt "offside-mål" var dog Jarsteins felling.
At ikke dommern dømmer rødt på den er rett og slett helt utrolig,

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #785 på: 17. Mai 2010, 22:22 »
Vel, det jeg har hørt fra både Lillestrøm-fans og folk som ikke bryr seg om noen av lagene, er at de fra Lillestrøm rett og slett ikke visste om det. Fikk ikke noe beskjed før kampen, og det var ingen av "Fugla" som hørte speakeren. 300 Lillestrøm-fans overdøvte rett og slett speakeren der. Og det er ting jeg har hørt og lest fra forskjellige folk, bl.a en Stabekk-supporter som av en eller annen grunn var der.
Så mitt inntrykk er at man rett og slett ikke kan klandre "fugla" for det der.

Det er greit nok, og det ble visst stille ganske raskt etterpå. Men likevel hørte man visst en del sporadiske "Hater Bergen, elsker kanari"-rop og liknende også etter de andre 17000 hadde skjønt tegninga. Det er rimelig uvanlig, og respektløst.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #786 på: 17. Mai 2010, 22:52 »
En dommeravgjørelse denne helga jeg la ekstra merke til foruten Årst sitt "offside-mål" var dog Jarsteins felling.
At ikke dommern dømmer rødt på den er rett og slett helt utrolig,
Veldig uenig. Regelen heter vel at man skal vises ut om man hindrer en åpenbar scoringsmulighet, og slik jeg ser det så gjør ikke Jarstein det, rett og slett av den enkle grunn at det touchet Sandefjord-spilleren har før han blir felt er elendig og sørger for at ballen får stor fart og er på vei langt bort fra spilleren.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #787 på: 17. Mai 2010, 23:30 »
Her har selvfølgelig Daniel helt rett. Det er ikke en opplagt scoringsmulighet siden han spiller ballen så langt foran seg.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #788 på: 18. Mai 2010, 00:09 »
Hehe, når jeg ser situasjonen igjen må jeg faktisk være enig med dere, jeg vet ikke helt hvordan jeg ikke har sett det dårlikge touchet, men det spørs om ikke gult er helt riktig.  :P

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #789 på: 18. Mai 2010, 15:13 »
Vaagan Moen fikk stjernetreff, ja. Ufattelig deilig å kapre et poeng mot et lag med såpass sympatiske personer. Kjenner selv en kar som satt midt inni Fugla-fansen på Brann Stadion 16. mai. Han kunne fortelle om folk som skrøt av å "ødelegge" det ene minuttets stillhet. Voksent.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #790 på: 18. Mai 2010, 16:40 »
Merkelig hvordan det ikke nevnes med et kløyva ord at Brann scoret et minutt på overtid av overtida på et særdeles billig frispark, mens hele Norge fremdeles maser om da Steffen Iversen scoret etter 4.30 av fem minutt tillagt tid mot Tromsø på Lerkendal i 2006, uten at det var noe som helst tvilsomt inne i bildet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #791 på: 18. Mai 2010, 17:14 »
Og hva viste klokka da frisparket ble dømt?

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #792 på: 18. Mai 2010, 17:23 »
Merkelig hvordan det ikke nevnes med et kløyva ord at Brann scoret et minutt på overtid av overtida på et særdeles billig frispark, mens hele Norge fremdeles maser om da Steffen Iversen scoret etter 4.30 av fem minutt tillagt tid mot Tromsø på Lerkendal i 2006, uten at det var noe som helst tvilsomt inne i bildet.

Du tar ikke med det faktum at folk lå nede i overtiden, og at det minst tok 1 minutt å sette LSK-folka på plass. De to situasjonene er relativt ulike sånn sett. Og det at du mener at hele Norge maser om noe Iversen-greier som skjedde for 4 år siden beviser vel egentlig bare at du har litt vridd virkelighetsoppfattelse. Tror den jevne nordmann driter i Tromsø-RBK for 4 år siden ;)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #793 på: 18. Mai 2010, 17:34 »
Vaagan Moen fikk stjernetreff, ja. Ufattelig deilig å kapre et poeng mot et lag med såpass sympatiske personer. Kjenner selv en kar som satt midt inni Fugla-fansen på Brann Stadion 16. mai. Han kunne fortelle om folk som skrøt av å "ødelegge" det ene minuttets stillhet. Voksent.
Slapp av a, for akkurat de samme type folka finnes hos Brann, Rosenborg, Molde og alle andre også.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #794 på: 18. Mai 2010, 17:45 »
Slappe av?  :P

Selvfølgelig finnes det idioter i alle supporterklubber. Men har aldri vært vitne til at folk har gått inn for å ødelegge en slik markering i Tippeligaen tidligere, og ble ikke særlig mye mer imponert da jeg hørte at de frydet seg over det. Hva var poenget ditt egentlig? :P