20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171157 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #735 på: 09. Mai 2010, 21:37 »
Jeg nyter tilværelsen så lenge den varer. Har fortsatt ingen reel tro på gullet, men håper nå at laget kan være med å kjempe om medaljene.
Er nok flere klubber som vil komme snikende oppover tabellen utover sesongen, men fortsatt er RBK de største favorittene.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #736 på: 09. Mai 2010, 22:15 »
Jeg skal ikke si hva jeg syns dette lukter Ulf, men det er brunt og vanligvis ikke flytende :P
Syns ikke RBK skremmer noen som helst, så selvfølgelig, en forventer vel at det er de som sitter inne med mest urealisert potensiale sålangt denne sesongen. Men slik jeg har skjønt det var RBK i dag overhodet ikke veldig nær seier mot Haugesund, et lag de strengt tatt bør slå både borte og hjemme om de skal vinne TL. Dessuten syns jeg kanskje at Hamren burde gå straks, tviler på at han er 100% fokusert på RBK nå, og det hjelper vel lite på. Tror faktisk også at Nils Arne Eggen vil kunne utnytte spillere som Trond Olsen og Per Ciljan mye bedre.
TIL derimot har de fleste skumle tegn på et lag som kan gå langt. Bunnsolide defensivt, og uten å briljere avgjør de de jevne kampene, akkurat slik Newcastle gjorde i første halvdel av vår sesong. Så for min del håper jeg jo at "hverdagen" når ishavsbyen - for dette liker jeg ikke veldig godt :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #737 på: 09. Mai 2010, 22:39 »
Det virker som om at Hamren har fokus på nærsagt alle andre ting enn hvordan Rosenborg skal vinne fotballkamper. Fokuset hans virker til å være på Sverige og ikke minst på baneforholdene. Hvis han drar med seg samme innstilling inn til laget (at her er det umulig å spille fotball) ja da blir det nærmest umulig for laget å vinne.  Men gud bedre jeg ser gjerne at det fortsetter sånn!

De har ikke overbevisst i noen av kampene jeg har sett de i år.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #738 på: 09. Mai 2010, 22:46 »
Jeg føler jeg fortsatt har til gode å se en skikkelig god tippeliga-kamp i år.. :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #739 på: 09. Mai 2010, 22:50 »
Etter å ha sett Leeds-kampen i går, og så sammenligna det med nivået og tempoet i TL, så blir man jo egentlig lettere skremt :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #740 på: 09. Mai 2010, 22:55 »
Faktisk, ja....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #741 på: 09. Mai 2010, 23:49 »
Arghh irreterande at RBK stelte poeng i dag.

Stjal poeng? Hvilken kamp var det du så?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #742 på: 10. Mai 2010, 00:37 »

Tja når me blir snytt for straffespark ja kanskje til og med fleire!! (handsar + Sørum blir jo også reve ned i boksen)så føles det ut som eit lite ran. Om det var pga mattå eller ikkje: Synes eg ikkje Rosenborg skapa så mykje akkurat.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #743 på: 10. Mai 2010, 09:44 »
Du har kanskje et poeng, men han hadde nok ikke så mange valg, og mange utlendinger får aldri følelser for klubbene dem er i.
Leve av lønn i 2. div er vel heller ingen spøk.

Güven vil nok helst spille for en klubb i nærheten av Raufoss. Dette fordi han er med å jobber i familebedriften som driver restaurant både på Raufoss og Gjøvik. Var vel dette som var hovedgrunnen til at han valgte kamma istedenfor Aalesund den gangen han forlot Raufoss.
Og vil vel ikke kalle Güven utlending..

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #744 på: 10. Mai 2010, 10:21 »

Tja når me blir snytt for straffespark ja kanskje til og med fleire!! (handsar + Sørum blir jo også reve ned i boksen)så føles det ut som eit lite ran. Om det var pga mattå eller ikkje: Synes eg ikkje Rosenborg skapa så mykje akkurat.
Nå så ikke jeg kampen, men utifra de situasjonene som TV2 viste på FotballXtra Magasinet så var det vel 1-1 i klare straffesituasjoner. Ivers blir effektivt tatt vekk i en situasjon uten at motspilleren viser interesse for ballen. Dytten fra Demidov er også klar straffe. I de to hands situasjonene så synes jeg TV bildene viser at den ikke er borti hånda i noen av tilfellene, så jeg synes de episodene er grei.

Hvem som burde vunnet ut fra spill og sjanser kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke så kampen.

Jeg føler jeg fortsatt har til gode å se en skikkelig god tippeliga-kamp i år.. :P
Ja det kan man vel i stor grad gi skylden på de eminent gode naturgress banene vi har her i landet...
Er sjelden at det er storspill i starten av en sesong (uansett liga) - og jeg mener det er utopi og hele tiden sammenligne TL med PL og andre store europeiske ligaer. Sammenlign TL med de andre skandinaviske ligaene og kanskje noen av de mindre ligaene i Europa. Den dagen det er realistisk for lag i TL å kjøpe og lønne spillere på lik linje med Engelsk, Italiensk og Spansk liga - ja da kan man kanskje begynne å sammenligne TL med de.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #745 på: 10. Mai 2010, 12:12 »
Jeg er helt enig med Ulf i de situasjonene. Jeg har selvfølgelig supporterbriller, så i steden for å si at vi har flere sjanser henviser jeg heller bare til TV2s statistikk som sier 5-1 i sjanser til oss.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #746 på: 10. Mai 2010, 16:34 »
Jeg kan ikke huske å ha sett en ordentlig målsjanse til Haugesund i kampen. Det måtte i såfall ha vært det straffesparket de heldigvis ikke fikk.

Rosenborg skapte ikke så mange STORE sjanser de heller, men de var på alle mulige måter langt nærmere scoring enn det vertene var. Så skal det sies at Haugesund taklet underlaget bedre enn Rosenborg gjorde, men det skal kanskje ikke så mye til, når Haugesund trener på det underlaget til daglig, mens RBK trener på nær perfekte gress- og kunsgressbaner.

Det er nesten, men bare nesten, at jeg foretrekker kunstgresset på Alfheim fremfor den upløyde åkeren i Haugesund.

Iversen blir til stadighet revet ned av motspillere som ikke finnes interessert i ballen, men har aldri hørt TV2 messe om hvilken grov forbrytelse det er noen gang. Straks det skjer MOT RBK derimot, da er hylekoret i gang. Snedig det der... Alt er greit så lenge RBK mister en fordel de skulle hatt. Ingenting er greit hvis RBK får en fordel av det.
Selv om situasjonene er helt like.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #747 på: 10. Mai 2010, 17:15 »
Sko Ivers hadt straffe ? Kor tid kor hen ka når hæ ? ??? Det var nytt for meg. 
Vel synes den 1 hands situasjonen så brukern albuen t sin fordel kunne lett blitt blåst på. Nr 2 er det vanskelig og sjå om ballen er borti handa så den er det greit og ikkje dømma på. Men + Sørum. Så er det uansett 2-0(1) i straffer.

Liker uttalelsene til Skjelbreid etter kampen.
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/rbkstjerne-spaar-haugesundsuksess-3204417.html

Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #748 på: 10. Mai 2010, 20:38 »
Så vidt jeg kunne se skulle Iversen hatt straffe. Kjipt å si det da jeg ønsker RBK alt vondt, men den til Iversen var like klar som den enee til Haugesund.

Forresten JÆVLIG kult at Viking KNUSER Molde. Hohoh, sånt blir det liv av. ;D

Og bare så det er sagt. TV2 maste VELDIG ang. den til Iversen. De sa jo at det var soleklar straffe osv.
"Buhu, TV2 likej ike Ivejsen og ÆJBK." ::)
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #749 på: 10. Mai 2010, 20:58 »
Iversen blir til stadighet revet ned av motspillere som ikke finnes interessert i ballen, men har aldri hørt TV2 messe om hvilken grov forbrytelse det er noen gang. Straks det skjer MOT RBK derimot, da er hylekoret i gang. Snedig det der... Alt er greit så lenge RBK mister en fordel de skulle hatt. Ingenting er greit hvis RBK får en fordel av det.
Selv om situasjonene er helt like.

Jeg synes litt synd på deg som må leve med denne tankegangen. Når det er slik at alle rundt deg tenker ulikt enn deg, og når du er den eneste som ser disse hatske RBK-følelsene fra TV2 og dommerne, da er det kanskje på tide å få øynene opp?

"Det er som regel når man tenker at alle andre er dumme og du selv er smart, at det mest sannsynlig er motsatt." Det var det vel en eller annen kar som sa, og det passer relativt godt inn i dine skriblerier om norsk tippeliga.

Selvfølgelig skulle ikke Iversen hatt noe straffespark, og selvfølgelig skulle Haugesund hatt et soleklart et. PS: ja, jeg så kampen. :)