20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171166 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #660 på: 26. April 2010, 21:55 »
Ja, Ulf. Nå er det deilige tider! Meget god andreomgang og en svak førsteomgang. Molde skaper vel alt i alt flere sjanser enn oss, men vi blir jo også snytt for minst et straffespark, så heeelt gæli er resultatet vel ikke.

Synes også det er flott at det er litt skryt av Tromsø fra nøytrale på forumet. Det er ikke hverdagskost akkurat :) Nå gleder jeg meg til RBK på søndag, men når kampen spilles sitter jeg selvfølgelig i et fly, så er vel ikke så mye å glede seg til egentlig.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #661 på: 26. April 2010, 22:05 »
Hvoran i helsike klarer du å si at resultatet var fortjent? Dere skulle ha ligget under med minimalt to mål før pause. Og i 2. omgang scora dere på den første avslutningen dere hadde på mål og det var fra 25 meter! Deres 2. keeper er forøvrig mye bedre enn vårt 1. valg.  Og 3. målet kom på en corner ut av ingenting, og igjen dårlig forsvar av Molde. Alle målene kom på ræva forsvar av Molde. Og hadde vi ikke hatt så forbanna dårlig keeper hadde 2. målet også vært unngått. Det er det som er så forbanna irriterende også. Vi har kommet i en situasjon der hver eneste feil vi gjør blir straffet med mål i mot. Og feilene er så unødvendige fordi vi spiller med alt for stor risiko i forsvar. Tror forren kan for 4-5 baklengs i år, og Anus kan for 3.  Simosen et par. Det sier seg selv at det ikke blir så mange seire av sånt.

Helt i orden at dere var effektive, men å si at resultatet var fortjent er å overdrive. Men som sagt skal dere ha respekt for å stille med en purung midtbane. Forskjellen på tap og seier i dag var at Tromsø er i flytsonen. De møter et Molde som sliter med skader på flere nøkkelspillere og som definitivt ikke har hatt flyten i det siste.

Enkelt.
Vi scorte 3 mål, dere bare 2. Snytt for 1 soleklar straffe. Kamper vinnes foran begge målene, ikke på midtbanen (hvor dere var farlige med "Ho'sett'å'pesse" i 1.omg. I andre omgang løper Kara, Yttergård Jenssen og Haugen dere i senk på midten).
For dårlig treningsgrunnlag??

TIL har vært best i 2.omgang i de fleste kampene i år (bortsett fra mot LSK) - og jeg setter det på kontoene for godt trent og god moral i laget. Som Newcastle, så har TIL en meget god moral og samhold i laget. Det er ofte undervurdert i fotball.
Til det kjedsommelige, det er ikke forbudt å score på sjansene sine i fotball - ei heller å hindre motstanderne til å score på sine.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #662 på: 26. April 2010, 22:12 »
At dere hadde en bedre 2. omgang skulle ikke så mye til. Men likevel skapte dere ikke så mye. I tillegg til målet hadde dere vel headinga til Rushfeldt som den eneste muligheten dere ikke scora på. Men dere ble nok snytt for straffe. Det skal dere ha.  Synd vi ikke hadde Thioune og Pap på plass. Da hadde dere blitt sendt hjem med mange mål i sekken, punks  ;)

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #663 på: 26. April 2010, 22:18 »
Mulig dere hadde vært mer farlige med Thioune og Pap, men det blir nesten like hypotetisk som å si at hadde vi hatt Messi hadde vi vunnet likevel...  :P
Lykke til videre.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #664 på: 26. April 2010, 22:56 »
Dette blir bare tull. TIL scoret 3 og vant på det. De skulle uten tvil hatt en straffe på handsen til Steen, mens den første skulle vært avblåst for holding på Hoseth lenge før situasjonen kom så langt. Det var uansett dårlig kampledelse i dag - begge veger. Mange rare avgjørelser, men fikk jo ikke kampavgjørende utfall når TIL vant likevel.

Det høres bare teit ut når du sier det ikke var fortjent pga vår egen inkompetanse InspectorC. Inkompetanse er en del av spillet, og den som er inkompetent vinner få kamper - fortjent eller ufortjent. Jeg står på at Fall løper for lite og at Magne Simonsen hadde flest pasningsfeil i dag.

At du sier at Anus er bedre enn Jan Kjell får jeg bare tro deg på. Jeg har IKKE tenkt å sjekke det ut...  ;D

Uansett: Når det først skal være så jævlig denne sesongen at vi sliter på nedre halvdel, var det iallefall bra at noen tippet Aafk ned fra toppen...

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #665 på: 27. April 2010, 10:10 »
Mini før kampen i går:
http://mini.tv2blogg.no/article1729707.ece
Hehe, gleder meg til neste videoblogg. Kommer aldri til å ta et ord fra den kjeften seriøst.
Godsanger?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #666 på: 27. April 2010, 18:39 »
Vel, Mini er på ingen måte helt på jordet. Det er et kjent faktum at hvis du ikke scorer mål, så vinner du heller ikke serien. Du vinner ikke serien bare ved å ikke slippe inn mål. Du må score selv også. 0-0 kommer du ikke langt med.

Rosenborg viste i fjor den perfekte kominasjonen av potte tett forsvar og mange mål fremover. Hadde bare det kollektive angrepsspillet vært litt bedre, så hadde vi vunnet enda mer overlegent. Men en kan ikke få både i pose og sekk.

Uansett, jeg tror nok nedgangen vil komme før eller siden, men at den ikke startet mot Molde var ikke videre overraskende. Molde har startet helt for jævlig dårlig, og har Solskjærs dårligste keeper i buret. Selv tippet jeg uavgjort, syntes det luktet U lang vei, men setter meg ikke ned og griner over at TIL vant. Vi greier tidsnok å ta igjen isbjørnene.
Både TIL og Aalesund vil få det tøft når det begynner å dra seg til etter sommerferien.

Synes forøvrig det er veldig, veldig morsomt at noen lar seg provosere av Mini (nå vil Aslak helt sikkert nekte og påpeke nyanseforskjeller, noe jeg selvfølgelig driter i, fordi det ikke passer med det poenget jeg prøver å få frem). Stå på Mini!

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #667 på: 27. April 2010, 19:16 »
Selvfølgelig vinner man ikke serien med bare 0-0, men man trenger ikke være det mestscorende laget for å vinne serien. Se f.eks. på AIK i Sverige i fjor. De vant serien med målforskjellen 36-20 på 30 kamper. Åtte lag scoret flere mål enn AIK. Så har man f.eks. Fulham i fjor som scoret 39 på 38 kamper (færre enn Newcastle), men som likevel kvalifiserte seg til Europa.

Har man et bunnsolid forsvar (noe TIL har), så er grunnlaget godt for en meget god plassering. Det som har skjedd siden i fjor er at et sterkt forsvar er blitt ennå bedre. Björck er ikke noe dårligere enn Reginiussen, mens vårt nye anker Kara rett og slett er en fantastisk spiller. Kommentatorene i går sammenlignet han med Annan, noe jeg er litt uenig i. Joda, han er taklingssterk, sort og spiller defensiv midtbane, men har er en meter høyere og mye bedre offensivt.

Nå har jeg aldri sagt at TIL kommer til å vinne Tippeligaen, og det tror jeg fortsatt ikke på, men mener dette laget er godt nok til topp 4-5 i hvert fall. Nedgangen vil jo selvfølgelig komme, ellers vinner vi jo serien enkelt, men har troen på at hvis vi unngår skader for på mange nøkkelspillere så kan dette bli en meget god sesong.

Og når det kommer til Mini, vel... Som jeg skriver tar jeg ikke noe av det han sier seriøst, og dermed kan man vel si at jeg IKKE lot meg provosere. Hadde jeg blitt provosert, så hadde jeg skrevet et litt mer sintere innlegg :P Men du trenger ikke å ta noe av dette jeg skriver i mitt siste avsnitt seriøst Joakim, så får du gleden av å få frem poenget ditt :)
Godsanger?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #668 på: 28. April 2010, 19:18 »
Når du i en oppgitt tone skriver at du ikke tar noe av det han sier seriøst, så vil jeg hevde at du lar deg provosere av Minis svært så tabloide uttalelser. Mini har alltid vært storkjefta. Han var like ille som spiller, og moldenserne ble jo stadig vekk fornærma. Det var tider det. ;D

Joda, teknisk sett er det jo mulig å spille 1-0 og 0-0 og nesten ikke tape. Men når du scorer så få mål, så skal du ha et formidabelt godt forsvar skal du greie å krangle deg til en topplassering. Og jeg tror det skal veldig godt gjøres for Tromsø denne sesongen. Sånn som jeg kjenner Per Messias er ikke stabiliteten den aller aller beste. Både opp- og nedturer pleier å vare en stund, og da spørs det hvor lenge oppturen varer.

Det er også bare et spørsmål om tid før Koppinen driter på draget.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #669 på: 29. April 2010, 11:31 »
Hehe, jaja, da venter jeg bare til Koppinen driter på draget da :)
Blir i hvert fall gøy til helga. TIL vinner 4-0, seks poengs luke ned til RBK og har samtidig flere scorede mål enn RBK. Heia TIL!
Godsanger?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #670 på: 29. April 2010, 12:11 »
TIL vinner 4-0 mot Rosenborg? Ehhh. Okey. Dream on.
Jeg utelukker ikke muligheten for at TIL vinner, men 4-0? Ikke faen. Det ser jeg på som like sannsynlig som at Barcelona vinner CL.

Ja, nettopp. Fullstendig umulig.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #671 på: 29. April 2010, 12:22 »
Synes det er veldig, veldig morsomt at du lar deg provosere av mitt forrige innlegg ;)

4-0 blir det nok neppe. Tipper at det blir en jevn kamp og er egentlig ganske fornøyd med et poeng. Er meldt jævlig vær til helga og TIL pleier jo faktisk å spille best i godvær. Er bare så JÆVLA kjipt at jeg ikke får sett kampen.
Godsanger?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #672 på: 29. April 2010, 12:33 »
Det kan gjerne bli vinter i Tromsø på søndag. Veldig gjerne.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #673 på: 29. April 2010, 15:09 »
Hvorfor det? Vi har jo ikke Tettey lenger, den spilleren som virkelig sto fram i fjor.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #674 på: 29. April 2010, 15:13 »
Spill 4-3-3 folkens, så står plutselig Per Ciljan og Trond Olsen frem for dere, skal dere se.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida