20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 172743 ganger)

0 medlemmer og 12 gjester leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #645 på: 26. April 2010, 01:23 »
http://vglive.no/#lv=clip-19431-smooth&eliteguiden=s-playerinfo-id-1532-sid-540
Herlig ærlig intervju  :P

Godt og vere på øvre halvdel av Tippeliga  :o
Spesielt med det kampprogrammet som venter.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #646 på: 26. April 2010, 07:34 »
Enig i at det gule til Nosa er uforståelig, på den andre siden synes jeg ikke det er noe med den taklingen som sier gult kort til Stadsgaard heller, ikke er det stygt, ikke er det en overgang, ikke er det noen fantastisk posisjon. Det går an å gi frispark uten å gi gult kort.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #647 på: 26. April 2010, 11:19 »
Ang Dommerne så har dei ikkje vert heilt FKH vennlige så langt akkurat. Typisk at ein småklubb får dommeravgjørelsene imot? Terje Hauge var veldig vennlig mot AAFK uten at det hadde noke og sei på resultatet. Hafsås snytte Sørum for straffe på åråsen men sjønner det skal litt til for å få straffe på åråsen. Uansett burde fkh klart og avgjort kampen med  sine 8 store sjangser.
Mot Kongsvinger Blei Nico snytt for straffe i tillegg til eit feilaktig annulert mål. Kunne blitt skjebnesvangert om Kongsvinger ikkje hadde vert så svake i går.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #648 på: 26. April 2010, 15:57 »
http://fotball.bt.no/eliteserien/article167660.ece

Hehe, Erik Hanøy er Norges kuleste kommentator. Han som burde kommentert VM.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #649 på: 26. April 2010, 17:40 »
Øvrebø fikk mye kritikk etter skandalekampen mellom Chelsea og Barca, hvor han mistet fullstendig kontrollen og ikke visste hva han gjorde. Men det fikk ingen større konsekvenser, annet enn at han ble drapstruet av Chelsea-fans, men hei, Rune Pedersen ga en tysker rødt kort i VM 98 og ble drapstruet av halve Tyskland, fordi det rødkortet sendte dem ut av mesterskapet.

Og Terje Hauge gjorde en ørliten feil i vurderingen av fordel kontra straffespark i en CL-finale, og mistet deretter VM-sluttspillet. Det kaller vi alvorlige konsekvenser for en dommer.

Haha. Erik Hanøy høres ut som han er på nivå med Ernst A. "se på Djemba Djemba, dere!" Lersveen. Greit nok at det var en frekk detalj, men det får da være grenser. Det er mange sånne detaljer i løpet av en kamp, hvis en ser godt nok etter. Husker godt da Daniel Braaten lekte sel i en kamp for Rosenborg, og dro med seg ballen på hodet i flere meter.

Til og med Roar Strand er i stand til å slå tunnell på motstander og ta i bruk en overstegsfinte en gang i blant.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #650 på: 26. April 2010, 21:00 »
Nok en gang greier vi å slippe inn mål på halvparten av sjangsene i mot oss. tiden er inne for å benke Fall inntil han ser at han må LØPE litt innimellom også. Kun Hoset og Mostrøm får godkjent, men jeg tror venstresida til Molde blir bra når Rindarøy får litt kamptrening. Magne Simonsen må være den dårligste pasningsspilleren i TL. Traff han med en pasning i dag? Jeg mener å huske at han hadde styrken sin nettopp i det offensive, kreative spillet  mens han var i Lyn. I MFK har han floppet sinnsykt. Få Paulsen Vatshaug i neste kamp.

Amos er ikke bedre enn Jan Kjell Larsen, så hvis vi først skal spille med en 19 åring i mål, så kan vi la elias Valderhaug spille på seg erfaring. Kan umulig bli verre enn den stygge United-ræva som får bomme millioner av ganger i feltarbeidet sitt.

Nå høres jeg negativ ut, og det må jeg nesten få lov til når det er så total mangel på innsats i årets MFK lag. 

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #651 på: 26. April 2010, 21:05 »
Trist.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #652 på: 26. April 2010, 21:07 »
Jeg som hadde satset på at dere skulle ta Tromsø i dag, nå får de enda en runde på tabelltopp.

Overgangen fra Diouf til Fall virker jo å være enorm for dere, ikke bare er de helt forskjellige spillertyper, men Fall har jo som du sier ikke så enormt med innsats heller.

Det er litt med dere som med Brann, jeg liker egentlig den rivaliseringen som oppstår når dere kniver med oss, det blir liksom ikke det samme med Aalesund.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #653 på: 26. April 2010, 21:10 »
Arrgh. Irriterende med tap ja Bjørni. Veldig ufortjent nok en gang. Tromsø scora på 3 av 4 sjanser og corneren på 3 målet var jo veldig typisk.

Dog er jeg uenig i noe av det du nevner. Simonsens inolvering på 1. målet var uheldig ja. Men han er ung. Rindarøy var ikke så god i begynnelsen han heller.Han kommer garantert til å bli bedre for hver kamp som går. Selv om han bommet på noen pasninger gjorde han også noen gode pasninger som Vatshaug aldri klarer å gjøre. I tillegg er posisjoneringen til Vatshaug forferdelig. Allerede nå er Simonsen på vatshaugnivå. Forskjellen er at førstnevnte kommer til å bli bedre og bedre, mens Vatshaug vil suge lut resten av sin karreire.

Anus er bedre enn Jan kjell, det vet jeg. Men en bedre keeper hadde tatt 2. målet til Tromsø. Vi spilte bedre og bedre fremover i dag. Fall er mer involvert og jeg er sikker på at han kommer til å bøtte inn fremover. Men han kunne ha tatt flere løp på første stolpe.  Det er det defensive som er problemet. Det tas for mye risiko bak og Tromsø var småfarlig frempå et par ganger pga vi var så shaky i forsvar. Surt med tap, vi skulle ha ledet med 2 og 3 mål til pause. Jeg er likevel overbevist at vi kommer til å komme som juling fremover. Flere spillere er tilbake og nye er innspilt.
« Siste redigering: 26. April 2010, 21:13 av InspectorC »

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #654 på: 26. April 2010, 21:12 »
Haha artig å se TIL vinne idag:) mye bra ungdom som spiller der. Rart hvor lite media fokus Tromsø får me det laget sammenlignet hva f.eks Strømsgodset får.

Artig for norsk fotball med et lag i toppen som har midtbane på 21 år, hvor bare 1 ikke er norsk.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #655 på: 26. April 2010, 21:15 »
Respekt av Tromsø at de stiller med en ung midtbane. De er flinke på overganger. Men særlig fortjent det var det ikke.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #656 på: 26. April 2010, 21:37 »
Morsomt med Tromsø-serier. ;D
Nei.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #657 på: 26. April 2010, 21:44 »
Selvsagt ikke morsomt. Tromsø kommer til å ramle sammen på slutten av sesongen, det er jeg rimelig sikker på. De hadde tur i dag og har ellers møtt enkel motstand. Uansett synd for norsk fotball at alle andre potensielle medaljekandidater sliter. Det er sunt for norsk fotball at det er flere som kjemper om toppen. Det er ingen som kidder å følge med en liga hvor seriegullet er avgjort ørti kamper før slutt.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #658 på: 26. April 2010, 21:47 »
Haha artig å se TIL vinne idag:) mye bra ungdom som spiller der. Rart hvor lite media fokus Tromsø får me det laget sammenlignet hva f.eks Strømsgodset får.

Artig for norsk fotball med et lag i toppen som har midtbane på 21 år, hvor bare 1 ikke er norsk.

*klapp klapp*

Ikke er det forbudt å være effektive foran motstandernes mål, ei heller gode i forsvar!

Totalt sett synes jeg resultatet var greit. MFK eide de første 30, resten av 1.omg var jevn. TIL styrte mye av 2.omg og jeg synes de gjorde en veldig god kamp på bortebane. Turte å satse fremover når MFK var i ubalanse- fornuftig satsing fra Gutan.

Herlig å ha 2 topp keepere i stallen i tillegg.

I tillegg ble TIL snytt for 1 soleklart straffespark på slutten. Fellingen av Mourad var isolert sett også klart straffespark, men som "Ho'sett'å'pesse" korrekt sa så skulle han/hun/det hatt frispark i forkant av den situasjonen. Å ka i alledager legges det til 4 minutt for i 2.omg????

Nyter dagene på topp, men tror absolutt ikke det varer ut sesongen. Det er ALT FOR TIDLIG å si at TIL vil være i toppen når sesongen er over-  jeg sier fortsatt at topp 6 vil være en flott prestasjon.
Nyter dagene med TIL og NUFC :D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #659 på: 26. April 2010, 21:54 »
Hvoran i helsike klarer du å si at resultatet var fortjent? Dere skulle ha ligget under med minimalt to mål før pause. Og i 2. omgang scora dere på den første avslutningen dere hadde på mål og det var fra 25 meter! Deres 2. keeper er forøvrig mye bedre enn vårt 1. valg.  Og 3. målet kom på en corner ut av ingenting, og igjen dårlig forsvar av Molde. Alle målene kom på ræva forsvar av Molde. Og hadde vi ikke hatt så forbanna dårlig keeper hadde 2. målet også vært unngått. Det er det som er så forbanna irriterende også. Vi har kommet i en situasjon der hver eneste feil vi gjør blir straffet med mål i mot. Og feilene er så unødvendige fordi vi spiller med alt for stor risiko i forsvar. Tror forren kan for 4-5 baklengs i år, og Anus kan for 3.  Simosen et par. Det sier seg selv at det ikke blir så mange seire av sånt.

Helt i orden at dere var effektive, men å si at resultatet var fortjent er å overdrive. Men som sagt skal dere ha respekt for å stille med en purung midtbane. Forskjellen på tap og seier i dag var at Tromsø er i flytsonen. De møter et Molde som sliter med skader på flere nøkkelspillere og som definitivt ikke har hatt flyten i det siste.
« Siste redigering: 26. April 2010, 21:56 av InspectorC »