20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 172424 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #600 på: 20. April 2010, 10:53 »
Er det noen av dere som bor i Trondheim som kan kaste et kjøttbein til Annan? Ser ut som han trenger det når han gnager på Aarøy. Håper begge blir utestegnt noen kamper. Er vi heldige blir Reka så forbannet at han pådrar seg karantene sjøl også ;-)

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #601 på: 20. April 2010, 10:59 »
Er så jævli lei av at alle skal spele ut det jævla rasismekortet kvar gong dei får noko eller nokon imot seg. I denne saken synes eg det er verre at Annan kallar Aarøy for rasist enn at Aarøy kallar en bitande Annan idiot og afrikanar i kampens hete.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #602 på: 20. April 2010, 11:38 »
Latterlig av Annan. Sutring om rasisme er vel det enkleste man kan gjøre når man er neger og får ting imot seg. Husker også Koakou på Sogndal mente at alle dommerne i Tippeligaen var rasister... way to go, africa.

Jeg mener fortsatt at dommerens feil i Brann-VIF har en svært sentral rolle i 0-1-scoringen. Men orker ikke å diskutere det, da vi åpenbart har ulike syn på dommerens involvering der. VIF hadde i hvert fall ikke scoret om det hadde blitt corner. :)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #603 på: 20. April 2010, 11:59 »
Ja herregud. Rasismekortet er det værste jeg vet. Greit nok om det ligger noe i det, men man trenger ikke skrike det hver gang man får noe imot seg. Da mister det til slutt betydningen. Kommer aldri til å glemme den ekle fyren Ijeh som beskyldte Hæstad for det samme.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #604 på: 20. April 2010, 12:58 »
Hehe, hadde det vært rasisme hadde han ikke sagt jævla afrikaner, men heller jævla neger eller svarting. Ble kalt jævla norrbaggar i kø til konsert i Sverige, uten at jeg fant det særlig rasistisk :P
For å være litt mer seriøs er det synd at man skal rote inn rasisme i en slik sak da det faktisk er et stort problem i utgangspunktet, og det derre tror ikke jeg hjelper på noen som helst måte. Får jo ikke noe mer sympati akkurat.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #605 på: 20. April 2010, 13:40 »
Enig. Rasismekortet er sykt teit. Mange virker å bruke det som en unnskyldning for at de kan oppføre seg som de vil. Annan burde heller tenkt på hvordan han oppfører seg selv, og det er begrenset hvor seriøst man kan ta folk som oppfører seg på den måten der. Jeg tror det er viktig for Annans spillestil at han holder seg litt hissig, men han må prøve å det ut på riktig måte.

Jeg ser hva du mener pleb, men det er ikke like ille som ei feilaktig idømt straffe for å si det sånn.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #606 på: 20. April 2010, 17:31 »
Ordet rasisme burde snart forbyes. Faen så lei jeg er folk smo bruker det hele tiden. Har en kompis som er wigger (løl) oog henger med negere og mørke og gudene vet hva hele tiden, og det er smått åpenbart at han ikke er rasist. Men sier han "neger" tar det ikke lang tid før han blir beskyldt for å være rasist, selv om han faktisk henger med mørke folk dag inn og dag ut. Blir så lei alt rasistpratet, samt SOS-rasisme som er en gjeng aper!
Ikke at det der var så veldig on-topic, men dere skjønner greia. ugh!

Ellers har jeg stor sans for Aarøy. Brrrra kis!
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #607 på: 20. April 2010, 17:42 »

Jeg ser hva du mener pleb, men det er ikke like ille som ei feilaktig idømt straffe for å si det sånn.

Jo, det er jo egentlig det. Forskjellen er bare at det var Branns forsvar og ikke Håkon Opdal som hadde muligheten til å rydde opp denne gang. På papiret er det begge dommertabber som resulterer i mål.

I fjor spilte Brann mot lyn på ullevaal, og Lyn fikk et frispark de aldri skulle hatt rundt midtbanen. Lyn tok frisparket kjapt, kontret og ballen lå i mål kun sekunder etterpå. Samme greia.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #608 på: 20. April 2010, 17:51 »
Smått utrolig at du reagerer på den, men ikke mener at det overfallet til Yaw mot Trond Olsen sist runde er straffe.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #609 på: 20. April 2010, 19:57 »
Smått utrolig at du reagerer på den, men ikke mener at det overfallet til Yaw mot Trond Olsen sist runde er straffe.

Sitèr meg på at jeg ikke mener Trond Olsen skulle hatt straffe mot Brann. Det blir litt trist når du må dikte opp ting som jeg aldri har sagt..  :)

EDIT: skiftet fra "man" til "du" i siste setning.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #610 på: 20. April 2010, 20:13 »
VIF hadde ikke scoret i det 14. minutt om Brann hadde fått corner etter 12 min og 40 sekunder. :)

Her er jeg helt enig.
Spekulasjoner, men sannsynligheten er liten.
Derimot er det fullstendig slapt forsvarsspill av Brann som gjør at Vålerenga scorer. Se på målet. Se på de 4 Brann-spillerne som står å ser på Mos og Moa leke seg med de to som jobber.
Jeg forstår frustrasjonen din, at du irriterer deg over det målet, men allikevel er det Brann som skyter seg selv i leggen.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #611 på: 20. April 2010, 21:15 »
Når det gjelder Annan-bitingen har han nå kommet med den høyst troverdige begrunnelsen at han fikk drakten til Aarøy i munnen. Dette begynner å minne om en annen kjent og kjær Rosenborg-sak. Hvor lang tid tar det før klubb-tannlegen i RBK går ut med en tannlegeerklæring som bekrefter historien? ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #612 på: 20. April 2010, 21:30 »
Pelu-saken vil aldri noen gang bli gjentatt i noen som helst form. Det kan jeg garantere.
Hvorvidt Annan glefser etter, tygger på, eller bare "smaker" på drakta til Aarøy er uvesentlig. Han har kort lunte, motstanderne er dette bevisst og prøver alltid å fyre opp Annan så han mister besinnelsen. Noen ganger lykkes de, som oftest mislykkes de. Denne gangen lykkes Aarøy til en viss grad når han i kampens hete roper noe til Annan som han oppfatter som rasistisk, selv om det ikke er ment sånn fra Aarøys side, det er en tett og jevn kamp som begge lag vil vinne, og Annan lar seg provosere. Uansett, det har ikke skjedd noe veldig alvorlig her, som innebærer at en eller flere bør få karantene eller noe sånt. Så lenge partene har skværet opp seg imellom og Erik Hamrén er bevisst på å prøve å få Annan til å telle til ti, i stedet for å hisse seg opp, så har det skjedd som skal skje i denne kampen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #613 på: 20. April 2010, 21:49 »

Sitèr meg på at jeg ikke mener Trond Olsen skulle hatt straffe mot Brann. Det blir litt trist når du må dikte opp ting som jeg aldri har sagt..  :)

EDIT: skiftet fra "man" til "du" i siste setning.

Jeg mener å huske at du mente Sandmoen ikke gjorde noen avgjørende feil i RBK-Brann, men mulig jeg husker feil :) Den er i alle fall ganske mye mer direkte avgjørende enn en feil corner.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #614 på: 21. April 2010, 11:26 »
Den er i alle fall ganske mye mer direkte avgjørende enn en feil corner.

Det er den vel ikke, da VIF scoret på trekket etter dødballen de fikk forært. Det er det jo ikke sikkert RBK ville gjort. Dessuten: Resultat 3-0 vs 1-1. Dommerfeil kan derfor være mest skjebnesvangre i VIF-kampen.

Når det er sagt bryr jeg meg ikke så mye om dommerfeil.