20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171310 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #585 på: 17. April 2010, 11:10 »
Fotballforbundet har gjort det eneste riktige og avlyst morgendagens tippeligakamp mellom Tromsø - Sandefjord.
TIL-spillerne har vært i buss i rundt 40 timer og ankom Tromsø sent i natt. At Sandefjord da skulle bli tvunget til å kjøre buss fra Sandefjord og nordover var selvsagt uaktuelt sånn som situasjonen ble.

Jeg tipper at det kan bli kamp onsdag istedenfor (dersom flyene begynner å gå før den tid).

Er det flere TL kamper som står i fare for å bli avlyst?

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #586 på: 17. April 2010, 13:57 »
Fotballforbundet har gjort det eneste riktige og avlyst morgendagens tippeligakamp mellom Tromsø - Sandefjord.
TIL-spillerne har vært i buss i rundt 40 timer og ankom Tromsø sent i natt. At Sandefjord da skulle bli tvunget til å kjøre buss fra Sandefjord og nordover var selvsagt uaktuelt sånn som situasjonen ble.

Jeg tipper at det kan bli kamp onsdag istedenfor (dersom flyene begynner å gå før den tid).

Nei, rimelig sikker på at resten av lagene kan ta buss eller tog, og må gjøre det.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #587 på: 17. April 2010, 16:19 »
Men du er ikke interessert i realisme ser jeg,,,
Realisme? Realiteten er at dommer Brage Sandmoen på en eller annen merkelig måte ikke slo ned på stygt spill. Enklere og greiere kan det ikke sies.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #588 på: 17. April 2010, 16:37 »

Det som hadde vært mer riktig, var om Tromsø kunne tatt bussen fra Stavanger til Sandefjord for å spille kampen der. Om ikke på søndag, så kanskje på mandag eller tirsdag. Men NFF ville ikke ha noe som helst å gjøre med den ideen.

Hadde det ikke vært lettere, i og med at man skjønte tidlig at Sandefjord aldri i verden kom til å få fly til Tromsø, om TIL da i stedet hadde tatt bussturen hjemover i etapper, først til Sandefjord, deretter til Molde, fra Molde til Trondheim og kanskje kunne de tatt fly fra Værnes, i og med at askeskyene henger mye tyngre over sør-Norge enn nord-Norge.

Men jeg ser selvfølgelig fordelene med å trene på hjemmebane i en uke, i stedet for å være på reisefot i en uke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #589 på: 17. April 2010, 17:00 »
Jo visst det hadde kommet opp tidligere så ser jeg ikke bort fra at det kunne vært et greit alternativ. Men det kom vel for alvor på banen når bussen var på god vei nordover. Jeg tror (dersom det løsner på situasjonen i løpet av starten på uka) at kampen blir spilt førstkommende onsdag.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #590 på: 19. April 2010, 00:01 »
Vi kan vel ikke akkurat skryte av å ha dommerne på vår side i år. Soleklar dommertabbe som resulterer i 0-1.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #591 på: 19. April 2010, 03:34 »
Synes det er drøyt å si at det er en dommertabbe som fører til Vålerenga-scoringen.
At det skulle ha blitt dømt corner er det liten tvil om, hvertfall når man har sett alle reprisene.
Spørs om linjemannen rett og slett ikke hang med i den løpsduellen Huseklepp vs. Muri+han andre.
Men det som resulterer i Vålerenga-scoring, er udugelig forsvarsspill fra Brann. At det står 4 (!!) Brann-spillere alene i egen 16-meter, når islendingen på høyreback må passe på 2 inne i boksen er ikke annet enn smått utrolig. Backen tar jo det eneste fornuftige valget, og flytter seg til ledig mann på første stolpe. Da er det bare for Mos å legge ballen 45 grader til Moa på bakre. Helt alene.
Hvis den gamle stopperkjempen Nilsen ikke klikker over slikt forsvarsspill, bør noen andre gjøre det :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #592 på: 19. April 2010, 11:31 »
Deilig kamp av Brann i går. Kun uflaks og en bra keeper som ikke gir oss tre poeng denne gangen. Nå har jeg mer troen på at vi faktisk kan bli et topplag i år.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #593 på: 19. April 2010, 12:37 »
Deilig kamp av Brann i går. Kun uflaks og en bra keeper som ikke gir oss tre poeng denne gangen. Nå har jeg mer troen på at vi faktisk kan bli et topplag i år.

Helt enig. Brann spilte utrolig underholdende fotball i går, til tross for ræva baneforhold, og det står det respekt av. Synd de ikke knuste Enga. Poeng til Enga i den kampen her var så ufortjent at det gjør vondt.
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #594 på: 19. April 2010, 21:15 »
Anders; Greit nok at Brann-forsvaret suger hest. Men det har lite å gjøre med at dommerne overser den soleklare corneren. Halve Brann-laget var jo over på VIFs banehalvdel klare for corner da Hirschfeld sparker ballen ut fra 5-meteren. At Brann i neste trekk ikke er så gode som de burde være er jo selvfølgelig helt irrelevant.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #595 på: 19. April 2010, 21:22 »
At Brann i neste trekk ikke er så gode som de burde være er jo selvfølgelig helt irrelevant.

Fullstendig uenig :P
Ja, en relativt stor glipp at det blir femmeter, men at dommeren forærte målet til Vålerenga blir helt feil å si.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #596 på: 19. April 2010, 23:26 »
Greit. Da legger jeg inn følgende påstand og ber deg om å komme med argumenter for at den ikke stemmer; VIF hadde ikke scoret i det 14. minutt om Brann hadde fått corner etter 12 min og 40 sekunder. :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #597 på: 19. April 2010, 23:32 »
Det blir bare delvis riktig, pleb. Det er slikt som kjennetegner lag som er i motgang - følte at det ofte skjedde forrige sesong med Newcastle (og Glimt forsåvidt), at slike feilaktige avgjørelser ble etterfulgt av baklengst.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #598 på: 19. April 2010, 23:52 »
Greit. Da legger jeg inn følgende påstand og ber deg om å komme med argumenter for at den ikke stemmer; VIF hadde ikke scoret i det 14. minutt om Brann hadde fått corner etter 12 min og 40 sekunder. :)

Det kan man aldri si. Hadde det blitt corner kunne VIF kontra, Moa kunne blitt felt som bakerste mann og det kunne blitt straffe og rødt kort.

Du har selvsagt rett i at det var en dommerfeil, men når målet kommer så lenge etter feilen blir gjort blir det feil å bare skylde på dommeren. Det er det samme som  når et lag slipper inn på en feilaktig idømt corner. Ja, det skulle aldri vært corner, men det betyr ikke at man trenger å la motstanderen score på corneren fordi.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #599 på: 20. April 2010, 00:23 »

Fin video å mimre til i denne dårlige Brann-perioden :)