20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 172530 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #570 på: 14. April 2010, 23:56 »
Haha. Godt forsøk. Denne gangen tar du imidlertid grundig feil.
Jeg overdriver faktisk ikke i dag. Bare det faktum at Geir er tilnærmet helt enig med meg, burde være en indikasjon på at jeg ikke lever i en annen verden i dag. Dere vet godt at Geir er mye mer nyansert og objektiv enn meg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #571 på: 15. April 2010, 00:00 »
Det at du må hente beviser for objektivitet ved å vise til innleggene til nok en RBK-supporter sier bare noe om hvilket nivå du pleier å ligge på, ikke at du er objektiv nå.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #572 på: 15. April 2010, 05:08 »
BITTER BERNTSEN?

Håper du digger Adecco med Ranheim neste år :D

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #573 på: 15. April 2010, 09:00 »
BITTER BERNTSEN?

Hehe. Tingen er bare at han faktisk har rett. ;)

Det å si at dommeren var feig og at RBKs spillere ble slaktet er relativt spesielt etter gårsdagens kamp. Trodde dere var vandt til en vanlig sklitakling eller to oppe i Trondheim. Det her blir vel litt sutrete. Var det ikke sutring jeg hørte for to år siden også, da dere absolutt skulle ha Eirik Bakke sendt ut for et eller annet? Og i fjor var det vel gråting mtp spillestil og liknende?

Virker som en tradisjon å syte etter å ha møtt Brann.

Austin var ikke stygtspillende i går, men fikk allikevel en del frispark mot seg. Det reagerte jeg litt på.

EDIT: Det er vel også kun de som sliter med å se sammenhenger og/eller ikke har fulgt Brann godt nok som ikke så denne nedgangen komme. Jeg er ikke det minste overrasket. :)
« Siste redigering: 15. April 2010, 09:58 av plebUTG »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #574 på: 15. April 2010, 11:38 »
BITTER BERNTSEN?

Synes så tydelig å huske at det var du som synes det var så nørd å besøke forumet etter fylla jeg. :P

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #575 på: 15. April 2010, 12:49 »
Haha, beklager på det dypeste! Ble vel litt for fristet til å gå inn å sjekke forumet på nach med Trond Olsen ;)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #576 på: 15. April 2010, 15:38 »
Brage Sandmoen er for øvrig en helt for jævlig feig dommer. Blind er han også.
Latterlig dømming. Brann spiller rått og brutalt, og får sendt tre av RBKs spillere ut av banen med skade. Og de får god hjelp av dommeren. Likevel taper de 3-0. Det sier sitt om hvor katastrofalt dårlige Brann er denne sesongen. Imponerende!

Etter å ha hatt Brage Sandmoen som historielærer ifjor kan jeg avkrefte at han er blind. Han er derimot en kjempe fyr som bruker fritiden på å dømme tippeligaen. Her er det noe som skurrer for mens spillerne tjener latterlig høyt og er proffer har dommere som Brage fulltidsjobb, familie og en dommerkarriere med masse reising i inn- og utland. Likevel forventer media (tv2) og supportere at de omtrent er prikkfrie. Så ikke kampen i går, men syntes Brage stort sett er en bra dommer (har dømt cupfinalen og får ofte bra med børspoeng).

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #577 på: 15. April 2010, 15:45 »
Må si jeg fryder meg over Rosenborgs fremgang, men Branns motgang er heller ikke å forakte

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #578 på: 15. April 2010, 18:17 »
Jobbet med en før som også hadde hatt Sandmoen som lærer, og syntes at han var en av de bedre han har hatt. Men nå finnes det vel knapt noe mer care enn trøndere som sutrer. :P

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #579 på: 15. April 2010, 19:33 »
Er ingen Strømsgodset-fan, men gud som jeg unner Marcus Pedersen mål. Samme gjelder også for Berget. Dog, utrolig stygg og kjip takkling fra Keita. Korrekt rødt, kjipt.
Men andre målet til Molde ble jo bare tull. Skulle selvfølgelig ikke hatt det frisparket. Du kan ikke gi fordell for så å dømme frispark 25 minutter etterpå, når Molde faktisk har brukt opp den fordelen. Mongo!

Men heia, mer Pedersen og Berget-må, takk!
Nei.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #580 på: 15. April 2010, 20:33 »
Haha, beklager på det dypeste! Ble vel litt for fristet til å gå inn å sjekke forumet på nach med Trond Olsen ;)

Hehe, skjønner. Men hvorfor akkurat med Olsen? Han leste ikke noe av det som var skrevet, eller? Da burde jeg ha uttalt meg sterkere. :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #581 på: 15. April 2010, 21:03 »
Det høres kanskje spesielt ut å slakte dommeren etter å ha vunnet 3-0. Men i dette tilfellet var det grunn til det. Okey, han var ikke så fantastisk dårlig som jeg ville ha det til i går, men han burde helt klart ha dømt straffespark til Trond Olsen da han ble stemplet i magen av Austin(?). Det burde også ha blitt et ganske så soleklart gult kort, mer rødt, i mine øyne.
Dessuten burde Sandmoen ha gitt gult kort for den alvorlig sene taklingen på Dorsin, som sender han ut av kampen. Fikk ikke med meg hvilken spiller det var (men det lukta fælt av Bakke), men å komme flere timer forsent inn i en takling skal selvfølgelig belønnes med kort.
Micke Lustig skulle også hatt frispark når han ble felt i det han var på vei gjennom mot mål.

Det blir i alt tre situasjoner, som jeg mener han var direkte dårlig på.
Og etter å ha sett reprise så jeg ikke at Rosenborg fikk et eneste frispark de ikke skulle hatt. Klarte heller ikke å se at Brann ble snytt for særlig mye annet enn et godt resultat. 3-0 er selvfølgelig flatterende. Rosenborg jo ingen flere sjanser enn de tre vi scoret på. Så med litt flaks og et bedre og mer konsentrert forsvar kunne Brann kanskje fått et uavgjortresultat.

Men synes ikke Brann har noe å klage på, annet enn at de driter seg ut ved tre anledninger i andre omgang, og kollapser fullstendig etter 2-0.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #582 på: 15. April 2010, 21:53 »
Du tar feil av hvem Brann-spillerne er i alle situasjoner du nevner dem. Så du så det tydeligvis ikke så godt. Du sier at Brann ikke har noe å klage over, og det gjør vi da vitterlig ikke heller. Paradoksalt nok er det du som raser løs mot dommere og hva det skulle være. :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #583 på: 16. April 2010, 20:36 »
Jeg er ikke i stand til å kjenne igjen en eneste Brann-spiller med unntak av Opdal og Huseklepp. Og de to var ikke involvert i noen av de kontroversielle situasjonene. Det betyr dog ikke at jeg ikke så situasjonene godt nok. Fra min posisjon på stadion så jeg dem ikke godt nok nei. Men på TV-reprisen vistes de veldig godt. Med unntak av taklinga på Dorsin. Det eneste en ser er at Brann-spiller kommer flere timer forsent inn i taklingen, og det skal han selvfølgelig ha gult kort for. Og såvidt jeg vet er det ikke lov å stemple en motstander i brystkassa uten det minste mål om å ta ballen. Olsen skulle hatt et så solekart straffespark at jeg knapt nok har sett det mer soleklart.

Ja, jeg raser mot dommere som ikke kan gjøre en ordentlig jobb, og som ikke kan slå ned på farlige taklinger. Jeg reagerer med minst like mye vantro på at Vidar Riseth ikke fikk rødt kort for den brutale taklinga på en motspiller for et par serierunder siden. Men nå var det RBK-Brann og dommer Brage Sandmoen det var snakk om. Og jeg mener det er ganske naturlig å påpeke soleklare dommerfeil, selv om det ikke er avgjørende for kamputfallet, og selv om Rosenborg vinner. Jeg skjønner ikke hvordan man liksom skal glemme absolutt alt så lenge man vinner. Jeg er interessert i at lagene skal spille fotball, ikke slå og sparke hverandre. Det gjelder uansett hvem som vinner eller taper.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #584 på: 17. April 2010, 01:26 »
Men du er ikke interessert i realisme ser jeg,,,