20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 172418 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #555 på: 14. April 2010, 18:19 »
Å herre fred. Ikke si at du lar deg provosere av Petter Rasmus.
Petter Rasmus er ikke, og skal heller ikke være objektiv og seriøs. Han skal lage underholdning og skriver på en veldig subjektiv måte.
At du lar deg provosere av det han skriver, nok til å fortelle oss hvor lite hjerneceller han har, betyr bare at han har oppnådd det han prøver på.

Beklager, Berntsen, her skyter du himmelhøyt over mål.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #556 på: 14. April 2010, 19:09 »
Nøyaktig hva i innlegget over deg forteller at han lot segprovosere Jokke?

Og til inspector:
Som Molde supporter er jeg programforpliktet til å ikke like RBK, og det klarer jeg med glans. Men å kalle det de gjør for møkkafotball er totalt på trynet. Hva er det vi presterer i Molde om dagen da? Enn i Newcastle? Enkelte hederlige unntak fra februar og utover, men stort sett kjedelig for den nøytrale tilskuer. Greit at molde har mange skader, men man skulle tro at man kunne gå på løp eller prøve å doble på kant uansett... Menmen: heia Molde!
« Siste redigering: 14. April 2010, 19:13 av bjørni »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #557 på: 14. April 2010, 20:47 »
Kjeeeeeedelig førsteomagang. Håper på med action og dritt i andre. Ugh!
Nei.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #558 på: 14. April 2010, 21:00 »
Petter Rasmus er ikke, og skal heller ikke være objektiv og seriøs. Han skal lage underholdning og skriver på en veldig subjektiv måte.
At du lar deg provosere av det han skriver, nok til å fortelle oss hvor lite hjerneceller han har, betyr bare at han har oppnådd det han prøver på.

Du misforstod tydeligvis totalt, noe jeg ikke skjønner hvordan du klarte på bakgrunn av innlegget mitt. Det hjernedøde blogginnlegget tror jeg ikke ville klart å provosere på seg en tyrker på speed engang.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #559 på: 14. April 2010, 21:13 »
For ein kamp :) Mange hakk bedre enn serieledern. Utrolig spennende på slutten og deilig at det holder inn. Stolt!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #560 på: 14. April 2010, 21:52 »
Hmm...årets Brann-lag må da være ment som en parodi? Jeg blir pinlig berørt av å se på de gutta der. Haha, herregud!

Håpte på Brann-seier siden jeg aldri har likt RBK, men koselig med to Sellin(?)skåringer uansett. Synd at han negern ikke skåra på slutten der.
Nei.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #561 på: 14. April 2010, 22:50 »
Er alt i alt glad for 1 poeng mot viking, tatt i betraktning hva som har vært "normalt" i disse kampene. Må helt tilbake til sist Per-Mathias (2004) var trener for Gutan for å finne forrige poengfangst. Da scoret dagens Brann trener seiersmålet (1-2).

Godt å se at Mourad kan gå inn og gjøre en jobb i samme rolle som kong Sigurd.
unggutten Kara blir en stor spiller i fremtiden hvis han fortsetter utviklingen sin. Meget imponert over han til nå.

Og når man nevner unge gode spillere så må man bare ta av seg hatten (selv om jeg HATER å innrømme det) for RBK og deres talenter.
Skal man ta av seg alt av supporterbriller så må man jo bare si at det ser ut for at Norge kan ha en meget spennende fremtid. I tillegg er det flere andre klubber som også skal ha kred for å satse på unge spillere, uansett om det er fordi klubbene ikke har råd til eldre spillere eller fordi det er et bevist valg.
Klubber jeg i farten vil skryte av er Tromsø, Rosenborg, Start, godset og delvis Lyn.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #562 på: 14. April 2010, 23:12 »
Sellin kunne meget vel vært Glimt-spiller. Kjipernt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #563 på: 14. April 2010, 23:20 »

Du misforstod tydeligvis totalt, noe jeg ikke skjønner hvordan du klarte på bakgrunn av innlegget mitt. Det hjernedøde blogginnlegget tror jeg ikke ville klart å provosere på seg en tyrker på speed engang.
Det at du synes det er så viktig å få frem hvor hjernedød Petter Rasmus er, og kommenterer hvor lite provoserende det er, får meg til å ane at du faktisk har blitt provosert.  Hvis man tar dette seriøst, så er det hjernedødt. Men når det ikke er seriøst, så er det mer et forsøk på å være morsom på Branns bekostning, hvor han bare delvis lykkes.

Brage Sandmoen er for øvrig en helt for jævlig feig dommer. Blind er han også.
Latterlig dømming. Brann spiller rått og brutalt, og får sendt tre av RBKs spillere ut av banen med skade. Og de får god hjelp av dommeren. Likevel taper de 3-0. Det sier sitt om hvor katastrofalt dårlige Brann er denne sesongen. Imponerende!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #564 på: 14. April 2010, 23:28 »
Du er den mest tragiske personen jeg vet om, Joakim. Og det skal godt gjøres når jeg bor på et sted som Rykkinn, foråsidetsånn. Feig og blind dommer? Hahaha.

Han ga jo konsekvent frispark MOT Austin i hver eneste duell han var innblandet. Skal ikke skylde på fordommer eller noe sånt, men det var rimelig konsekvent. At det ikke bli 10-målsseieren du håpet på kan du ikke skylde på dommeren for.

Eneste lyspunktene i dag var vel at Amankwah var jævlig god og skjelbred like dårlig som alltid. :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #565 på: 14. April 2010, 23:31 »

Det at du synes det er så viktig å få frem hvor hjernedød Petter Rasmus er, og kommenterer hvor lite provoserende det er, får meg til å ane at du faktisk har blitt provosert.  Hvis man tar dette seriøst, så er det hjernedødt. Men når det ikke er seriøst, så er det mer et forsøk på å være morsom på Branns bekostning, hvor han bare delvis lykkes.

Så hvis noen synes noe er så elendig at det blir morsomt/interessant, og kommenterer dette på forumet, så betyr det automatisk at man ble provosert? Tar ikke helt den logikken.

Alle skjønner at et slikt innlegg er et forsøk på å provosere, og tydeligvis også å være morsom.  Men selv i forhold til norsk journaliststandard var forsøket helt elendig. 

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #566 på: 14. April 2010, 23:34 »
Jo, dette er en feig og dårlig dommer. Jeg vil ikke se at spillerne på laget mitt må gå skadet av banen pga stygge taklinger det ikke blir slått ned på. Synes Sandmoen er feig og dårlig og ikke i nærheten av god nok til å dømme i TL. Jeg synes det er latterlig at Huseklepp får gult kort for å protestere mens Vaagan Moen får lov til å skade Dorsin uten noen som helst represalier.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #567 på: 14. April 2010, 23:36 »
Jada, dere ble helt sikkert veldig urettferdig behandlet av dommeren når dere slakter Rosenborgs spillere på brutalt vis, uten å bli straffet for det. Rosenborg skulle hatt minstett straffespark. Amankwah burde blitt utvist minst én gang. Grunnen til at Austin får frispark mot seg hele tiden, er at han er i overkant brutal i hver eneste duell. Brann gikk ikke for å vinne ball, de gikk etter å skade motspillere. Og de lyktes ganske bra.

Dette er ikke fotball. Dette er faen ikke fair play. Dere blir ikke bedre av å sparke ned samtlige motspillere.

Skjelbred hadde ikke sin beste kamp i dag, men spesielt dårlig var han ikke.

10-0 seier får vi ikke så lenge vi spiller Barcelona-fotball uten Xavi og Messi.
Men 3-0 holder for meg. Men rett skal være rett. Brage Sandmoen var forferdelig snill med laget som spilte direkte stygt.

Det er på tide at Brann-supporterne stikker hodet opp av sanda og innser at verden ikke dreier rundt dem.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #568 på: 14. April 2010, 23:37 »
Jeg klandrer faktisk ikke Brann, de spiller stygt, men det er faktisk en naturlig reaksjon når dommeren er for feig til å slå ned på det.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #569 på: 14. April 2010, 23:39 »
Etter hver RBK-kamp kan man bare se på Joakims analyser, trekke fra tre-fire soleklare RBK-straffer, noen enda mer soleklare røde kort til motstanderne, og en rekke feil avgjørelser i motstanderens favør, også har du en grei analyse av dommerens innsats. Formelen funker hver gang.