20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171101 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #315 på: 08. Mars 2010, 18:50 »
Hehe, knallkjøp, Åge! :P
Med han på laget er Viking med sin ellers utrolig gode stall sikret og ikke rykke ned. Neida, men Hareide burde være smartere! Kjøpe en så talentløs keeper for en goood slump penger er et sjakktrekk av klasse. Hareide setter ny rekord i talentløse forretningsegenskaper. :P

For vel bare gratulere RBK med vel overstått da!

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #316 på: 08. Mars 2010, 19:49 »
Ved å kalle Jarstein talentløs får du egentlig meg bare til å ta dine innlegg veldig mye mindre seriøs, Peter.
Jeg er ikke Jarsteins største fan akkurat, men jeg klarer helt fint å se at han har talent og potensiale.
Og i norsk målestokk er han helt klart i toppen uten tvil.

Peter

• Gjest
« Svar #317 på: 08. Mars 2010, 19:52 »
Jepp, for tabber gjør deg helt klart til en av de bedre i Norge. ::)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #318 på: 08. Mars 2010, 19:54 »
Ja, dess flere tabber du gjør dess bedre er du.

For det første er det en myte at Jarstein gjør så mange tabber, han fikk bare et voldsomt kjør mot seg i fjor. Han reddet også mange poeng for oss alene. Dessverre blir dette overskygget av noen få tabber. Jeg er ikke glad for at vi nå har solgt Jarstein.

Peter

• Gjest
« Svar #319 på: 08. Mars 2010, 20:00 »
Jeg skal innrømme at talentløs var i sterkeste laget, men og kalle ham en av de beste keeperne i Noreg blir litt feil.
Jeg ser på f.eks Opdal og Pettersen som keepere som heller skulle vært med i landslagsdiskusjonen.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #320 på: 08. Mars 2010, 20:02 »
Pettersen er limt til streken, han er en glimrende shot-stopper, men evner ikke å gå ut i feltet og plukke en ball.

Peter

• Gjest
« Svar #321 på: 08. Mars 2010, 20:10 »
Ja, men Jarstein kan ingen av de tingene. Går han ut og plukker opp ballen på et innlegg mister han den. Det finnes det utallige bevis på youtube på. På streken er han ofte for treig(virker ikke som om han har litt spenst engang), også er det denne slapphendte armen hans som ikke kan redde noe særlig bortsett hvis den andre armen hadde støttet den opp.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #322 på: 08. Mars 2010, 20:13 »
Du er kanskje litt lurt av de tabbene Jarstein gjorde mens han var skadet, men måtte spille likevel. Det er ingen tvil om at Jarstein gjør for mange tabber, men det er ikke så ille som de fleste skal ha det til likevel. Han var i alle fall veldig viktig for oss i fjor.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #323 på: 08. Mars 2010, 20:19 »
Jarstein er ikke noe keeper i verdensklasse, men ikke god nok for TL?
Mener Viking her har gjort en god handel, og tror de kan bli gode i år.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #324 på: 08. Mars 2010, 20:20 »
Jeg er helt enig i at Jarstein har hatt for mange tabber, men se f.eks på Knudsen som regnes som Norges beste keeper da.
Han hadde også en rekke tabber i fjor, og de var absolutt på høyde med Jarstein sine, Bugge Pettersen er mer stabil, men har ikke den evnen Jarstein, Knudsen og kanskje til og med Opdal har til å ta ut det lille ekstra føler jeg.

Og det er ikke så mange gode keeper i Norge, så jeg mener absolutt Jarstein er en av 3-4 keepere som burde kjempe om en plass for Norge.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 08. Mars 2010, 20:40 »
Jeg mener Jarstein og Knudsen er Norges to beste keepere. Knudsen er ikke en matchvinner i like stor grad som Jarstein føler jeg, men til gjengjeld har han ikke disse Fabien Barthez-lignende faktene som Jarstein nå og da viser. Dog er jo selvfølgelig det at Jarstein er en tabbekeeper vannvittig opphypa. Eksempelvis er jo Thomas Myhre langt verre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #326 på: 08. Mars 2010, 21:19 »
Dog er jo selvfølgelig det at Jarstein er en tabbekeeper vannvittig opphypa. Eksempelvis er jo Thomas Myhre langt verre.

Kan du nevne alle tabbene Myhre tydeligvis har gjort? Tror jeg kunne doblet det antallet i Jarstein-tabber. På en mye kortere karriere. ;)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #327 på: 08. Mars 2010, 21:53 »
Kan du nevne alle tabbene Myhre tydeligvis har gjort?

Telles det å gå til Sunderland som en av de ?  :D
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #328 på: 08. Mars 2010, 23:29 »
Thomas Myhre dreit seg ut et par ganger bare mot Glimt, han! Så har du jo de famøse tabbene på landslaget som kostet oss jævla dyrt. Samt at han har hatt sine tabber de siste to sesongene i TL for Viking. Kan ikke se hvordan Jarstein har vært noe mer tabbeprone enn Myhre, men det har vel litt med det laget han spiller for..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #329 på: 09. Mars 2010, 18:57 »
Tabbene til Myhre og Knudsen, Pettersen, Opdal og alle de andre, blir ikke lagt merke til. Hver eneste tabbe Jarstein gjør, blir blåst ut av alle proporsjoner, fordi det er RBK. Oppmerksomheten rundt spillerne i RBK er 10 ganger større enn i Bergen. ALLE har en mening om RBK og spillerne deres. Da Jarstein spilte i Odd var det ikke en sjel som brydde seg. Verken om det ene eller andre. Straks han ble keeper i Rosenborg og gjorde en tabbe eller var uheldig (ja nettopp, Jarstein har vært vel så mye uheldig, som han har gjort tabber) ble det hovedsak i TV2-sporten, førstesidestoff i Adresseavisen, helside i VG og Dagbladet. Samt at alle tabbene hans har gått som en farsått på youtube, og ryktene om Jarstein som en tabbekeeper har spredd seg som ild i tørt gress.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon