20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Videre skulegang  (Lest 46726 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Videre skulegang
« Svar #105 på: 19. Jan. 2011, 15:54 »
Haha, denne karen imiterer jo en del av den intellektuelle klassen ypperlig: Full av seg selv, overdreven bruk av irrelevant kunnskap og anvendelsen av et unødvendig forvansket språk. Som mange intellektuelle kommer han også med omtåkede og regelrett dårlige poeng. Det er tross alt budskapets innpakning som er av viktighet - ikke kjernen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 19. Jan. 2011, 16:16 »
"Halvslappe tullinger uten ordentlige ambisjoner"

Først og fremst. Disse finner man overalt. Går selv på BI og jeg har naturligvis sett flere som "surfer" seg gjennom skolen, uten at de bryr seg om karakterer. Det blir allikevel for dumt å dra alle over en kam, og hevde at BI er en skole for folk uten ambisjoner, og at Siviløkonomlinja der er useriøs. Jeg går ikke siv-øk, men vet om flere som går der og jeg har inntrykk av at det er en krevende og bra utdanning. Hvis du tror at siv-øk studentene på BI sitter med ungdomsskole-matte i fem, så må du gjerne tro det. Så enkelt er det neppe :)

Første semester er nok ikke det værste, og jeg kan være enig i at deler av opplegget på skolen har forbedringspotensiale. Jeg føler imidlertid ikke at kursene er enkle. Kanskje enkle å få ståkarakter i, men for å ligge på B og A så kreves det masse. Det er ihvertfall mitt inntrykk, men det finnes selvsagt folk som har naturlige egenskaper i forhold til skolen og tar ting veldig enkelt og greit. Om du er den typen PlebUtg kan godt hende, men jeg tviler på at synet ditt er representativt for gjennomsnittsstudenten hos BI.

Når jeg leser innlegget ditt, avslører du egen dumhet samtidig som du faller igjennom beskrivelsen av deg selv. Du fremstår som noe pretensiøs i din beskrivelse, som er synd, både for deg selv men også for dine medmennesker.  Jeg ønsker allikevel å berømme deg for ditt forsøk i å tilnærme deg et nytt livsstadie som menneske, men legger til at veien til ny viten er lang og hard. I forsøket ditt på å si at første semester er det vanskeligste, villeder du motparten. Din kritikk av samfunnssystemet foregår på samme måte som Kafka gjorde i sin tid, forskjellen er derimot at du, som sagt, fremstår som pretensiøs i din beskrivelse. Selv studerte jeg på BI for noen år siden, men følte aldri at jeg passet inn. Meg og mitt intellekt var såpass overlegent den gjennomsnittlige studenten, at jeg ble nødt å skifte til et bedre, mer prestisjetungt universitet. Jeg endte med å ta mine to doktorgrader i Tyskland og USA. Med mindre du har IQ på samme nivå som meg, vil jeg anbefale å forbli på ditt nåværende nivå, og la personer som meg diktere dine valg og din livsanskuelse. Det er i høyeste grad en vinn-vinn-situasjon, som vil aktivisere aristokratiet av intellektuelle og intelligente, som meg selv.

Min egen livsanskuelse kan relateres til Jean-Paul Sartres arbeid, hvor livets tilfeldigheter spiller en viss rolle for hvordan eksistensen skal tilberedes førstepersonens synsvinkelt.

Hahahahahaha for et innlegg!! Synd for deg at du var for intellektuell til å gå på BI da. Det som sikkert er enda mer synd for deg, må jo være at den sosiale intelligensen din er så lav at du burde gå til legen. Lykke til på forumet mann! Sikker på at du blir godt likt her når du er så jævli smart, har så bra utdannelse og er så attraktiv på arbeidsmarkedet.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 19. Jan. 2011, 16:33 »
haha  :) det var ganske pretensiøst.

tipper at dette er en person som har to brukere på forumet. Admin kan vell sjekke ip?
Var uansett ganske morsom å lese han filosofiske betraktninger :)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #108 på: 05. Feb. 2011, 13:37 »
Kristoffer, hørt noko bra om journalistikk i Bodø( UiN)?
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 05. Feb. 2011, 13:50 »
Vurderte hoppe over på det selv ei stund. Har noen bekjente som har gått der, og som har likt seg der ihvertfall! Filmfolk som brukte sine skills bra der! Hvorvidt det er anerkjent til toppjobber tør jeg ikke svare på, men det går vel også mye på egne ferdigheter!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #110 på: 05. Feb. 2011, 14:02 »
Takk! Synst det verker interessant, i tillegg til at eg blir mest sannsyneleg å flytte opp saman med ein kompis, så eg trur det kan bli bra! Har ikkje gode nok karakterer for å komme inn verken Oslo eller Bergen, så valget er nok lett for min del då.  :)

Kor god ein blir, er nok opp til kvar enkelt som du poengterer! Men er det ikkje slik at visst ein gjer det bra førsteåret, så kan ein søkje på andre studiesteder og bli vurdert etter grunnlaget du har dannet deg dette året?
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 05. Feb. 2011, 14:05 »
Det kan nok stemme godt ja!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Simmi

• Gjest
« Svar #112 på: 05. Feb. 2011, 14:15 »
Hvor høye karakterer trenger man for å komme inn på journalistikk i Oslo? Går 2.videregående, og har veldig lyst til å studere journalistikk, men jeg er usikker på om jeg har høye nok karakterer.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 05. Feb. 2011, 14:17 »
Det er veldig dyrt å leie i oslo akk nå, man må regne med å punge ut minimum 5000 i mnd dersom man skal bo i leilighet(og da må du leie sammen med andre).
Har hørt at journalistutdanningen i volda også er veldig bra, men der er det nok også ganske vanskelig å komme inn ;)

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 06. Feb. 2011, 01:55 »
Journalistikk i Oslo ligger på over 60 karakterpoeng tror jeg. Slo det fra meg sjøl pga disse høye grensen. I tillegg så er vel ikke jobbtilbudene veldig mange innenfor journalistikk. Mange om beinet.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #115 på: 06. Feb. 2011, 15:38 »
Journalistikk må dokke ta i volda, so kan me lage et litt større miljø for newcastle her i dinne flotte bygda:-)

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #116 på: 08. Feb. 2011, 12:26 »
Er ikke noen her som studerer/bor i Canada? Lengter etter å få kjøpt en klokke, som kun selges her, men de sender kun innenlands. Hadde selvsagt betalt alt, og en liten påskjønnelse kunne vært aktuelt.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 08. Feb. 2011, 18:15 »
Link til klokka? :)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #118 på: 08. Feb. 2011, 18:34 »
Jeg syns nesten alle i hele landet tar mediafag for tiden. Litt rart synes jeg, all den tid at statusen til journalister er synkende. Håper iallefall at de av dere som skal bli jounalister prøver så godt dere kan å forstå problemstillingen dere skal presentere. Den holdningen er definitivt på veg ut, noe som er veldig synd for folkeopplysningen og i neste instans respekten man gjør seg fortjent til.

Jeg kunne tenkt meg en jobb som gravende journalist, men å jobbe i kulturredaksjonen i GV eller Blabladet må jo føles som bortkastet for noen med så gode evner i utgangspunktet...

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #119 på: 08. Feb. 2011, 19:52 »
Link til klokka? :)

http://www.sears.ca/product/police-skyline-x-mens-super-slim-watch-in-ip-black/604-000864819-PL11916MSB-61?ptag=1

Vet den finnes i flere versjoner som selges i Europa også i Norge. Men akkurat denne som er helt svart, finnes visst kun på nettet hos Sears i Canada. Ingen anelse hvorfor, vært i kontakt med importøren av Police-klokker i Norge, og han hadde heller ingen aning om hvorfor, men ekte var den.

Vet et annet sted den selges, og det er på Etihad sin taxfree ombord på deres fly. Får se om det blir en tur til Canada, eller tilbake til Dubai/Asia hvis jeg ikke finner noen løsning  ;)