20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Veien mot Em 2012.  (Lest 108562 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #390 på: 07. Okt. 2011, 16:05 »
Sørum vel. Totalt uviktig uansett - vi er ferdige.

Ut i fra årets sesong, burde nesten Sørum - Årst utgjort vårt spisspar, med en skadet Moa. Muligens en Mos i bakhånd.

Men uansett, Norge har ingenting i et EM å gjøre. Jeg føler landslaget har kjørt seg inn i et blindspor, der de samme spillerne blir kalt inn hver gang. I mine øyne er det flere spillere som burde fått prøve seg. Wolff Eikrem feks, er i mine øyne vassere enn krølltoppen Simen Brenne. Samtidig synes jeg Mos og Sørum hadde fortjent en plass mer enn Tarik, selv om de er litt forskjellige.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #391 på: 07. Okt. 2011, 20:18 »
Da har man slengt inn 500,- på en dobbel med Danmark og Portugal. Ingen stor potensiell gevinst, men desto større trøst ved tap.  ;D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #392 på: 07. Okt. 2011, 21:04 »
Jaja - 4-0 til danskene etter 22 minutter spilt. Game, set, match.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #393 på: 07. Okt. 2011, 21:19 »
Danmark! ;D

Nå putta Kypros, dog. :-\
Nei.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #394 på: 07. Okt. 2011, 21:30 »
Jaja..Må vell begynne å tenke på å bygge eit nytt lag, ikkje bytte ut alle men noen, Wæhler begynne å ta på åra, samtidig som Gamst og Riise og har nedovergåande form, ikkje at dei ikkje er gode nok, men vi må få inn litt unge folk som kan kjempe om plassane. Får Gamst spille for Blackburn i det hele tatt?
« Siste redigering: 07. Okt. 2011, 21:32 av Sogning »
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #395 på: 07. Okt. 2011, 21:38 »
Wæhler bør ut, skulle gjerne sett noe mer spenstig enn Grindheim på midtbanen. Han har rett og slett ikke internasjonalt snitt over seg. Gamst synger vel også på siste verset etterhvert - men hvilke vingalternativer har vi? Av stoppere har vi jo spillere som Hovland og Nordtveit - om ikke han i større grad må vurderes som anker? Av indreløpere har vi jo Yttergård Jensen, Tettey, Skjelbred for å nevne noen. Dette er jo spillere som har mye mer å bidra med enn Grindheim.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #396 på: 07. Okt. 2011, 22:49 »
Wæhler bør ut, skulle gjerne sett noe mer spenstig enn Grindheim på midtbanen. Han har rett og slett ikke internasjonalt snitt over seg. Gamst synger vel også på siste verset etterhvert - men hvilke vingalternativer har vi? Av stoppere har vi jo spillere som Hovland og Nordtveit - om ikke han i større grad må vurderes som anker? Av indreløpere har vi jo Yttergård Jensen, Tettey, Skjelbred for å nevne noen. Dette er jo spillere som har mye mer å bidra med enn Grindheim.

Veldig enig. MarkusHenriksen og syns eg bør bli sett på. Har ikkje helt greidd å følgje opp fjorårssesongen, men bør vere veldig nær. Ser på han som mye bedre brenne som eg ikkje forstår korfor blir tatt ut. Ser litt lysande ut i de bakre rekker der vi har Demidov, Nordtveit, Hovland og Rogne. Dersom Marcus Pedersen og hadde utvikla seg litt meir og fått fast startopstilling i nederland, så kan det kanskje begynne å likne på noe, men det første vi bør gjøre er å legge om på spillefilosofien
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #397 på: 07. Okt. 2011, 22:52 »
Nå følger jeg ikke veldig mye med på hva som skjer med RBK og Henriksen, men er ikke greia at han har vært et defensivt anker år i motsetning til i fjor hvor han ble brukt i en mer offensiv rolle?
Om man plutselig blir brukt i en annen rolle så er det jo ikke så rart at det plutselig har blitt dårligere enn i fjor, men som sagt, jeg vet ikke om dette stemmer siden jeg ikke følger veldig mye med på hva som skjer. Men joda, han burde vel snart nærme seg landslaget.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #398 på: 07. Okt. 2011, 22:59 »
Han ble vel det i starten av sesongen, men har endra seg nå. Glemte selvfølgelig både ham, Rogne og Demidov - og sikkert flere med. Uansett, vi har da altså midtbanespillere som har mye bedre individuelle ferdigheter med ball enn dagens midtbane. Grindheim er en "ærlig" spiller med herlig work rate - men han er særs begrenset - og det har irritert meg at vi rett og slett ikke har hatt noen bedre alternativer. Jeg håper inderlig at Tettey får fortsette spille seg varm i trøya, samt at Per Ciljan blir suksess i Tyskland. En spillertype som han er sårt trengt på midten.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #399 på: 07. Okt. 2011, 23:06 »
Danmark gjorde jobben og når sannsynligvis playoff. Håper de møter England og vinner.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #400 på: 07. Okt. 2011, 23:54 »
Litt trist å se lister av middelmådige fotballnavn i postene foran som "må inn" på landslaget for at vi skal bli bedre. Ikke at jeg nødvendigvis er uenig i så mye, men det er synd at vi har færre og færre gode spillere å velge i. Demidov, Hangeland, Huseklepp og Moa bør være stammen i 2014-kvalikken, ellers ser det rett og slett ganske grått ut synes jeg.  Mangelen på gode sentrale midtbanespillere f.eks er slående. Vi har en hel gjeng med helt OK folk, men ingen som holder bra internasjonalt nivå. Det største håpet mitt ligger vel (dessverre ;)) hos RBK, der både Henriksen og Svensson kan bli veldig god spillere. I tillegg til Håvard Nordtveit og Magnus Wolff Eikrem kanskje.

Tror uansett vi får en morsom og spennende kvalifisering å se fram til nå når vi er førsteseedet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #401 på: 08. Okt. 2011, 00:06 »
Enten du liker det eller ei, men Skjelbred har noen egenskaper som vi trenger sentralt. Det forutsetter selvfølgelig at han tar nivået i Tyskland og får spille der. Men det er da åpenbart at vi trenger midtbanespillere som kan mer enn bare springe mye og takle :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #402 på: 08. Okt. 2011, 00:38 »
Man kan selvsagt håpe at Hauger og Skjelbred etablerer seg på nivået i Tyskland. Hittil har Hauger stort sett vært benkesliter på Hannover, mens Skjelbred i beste fall har vært sporadisk brukt på Bundesligas tilsynelatende dårligste lag. Jeg har i utgangspunktet ikke så stor tro på dem, det har jeg aldri hatt, men vi kan jo håpe det forbedrer seg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #403 på: 08. Okt. 2011, 03:14 »
Hauger er ikke fremtiden til det norske landslaget som DM. Det er det Alex Tettey og/eller Håvard Nordtveit som er.

Per Ciljan Skjelbred blir nok dessverre aldri den spilleren han har hatt potensiale til å bli. Beinbruddet i 2005 satte han dessverre veldig langt tilbake, og han har bare kommet opp på halvparten av det nivået han hadde inne da han slo gjennom i Tippeligaen.

Nå tror jeg ikke akkurat trenerskiftet i Hamburg har vært til Ciljans fordel i forhold til å etablere seg i den klubben heller. Jeg tror nok han kan være god nok, men det er ikke så vanskelig for en ny trener å vrake den ukjente nordmannen som tross alt kostet ganske lite, og som ikke er noen dominerende kraft på lagets midtbane, selv om han sikkert er god nok.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #404 på: 08. Okt. 2011, 10:04 »
Synest vi godt kunne flytta Gamst inn på midten sentralt. Den beste perioden hans i Blackburn kom vel medan han spelte i denne posisjonen under Big Sam, og eg håpar vi heller kan få dyrka fram litt reinare vingtypar enn MGP. Thomas Drage hadde vore artig for framtida. Med Gamst sentralt har vi ein relativt dyktig ballfordelar med kreativitet som lett overgår trioen på dagens sentrale midtbane. Har også eit ønske om å få Huseklepp i spissposisjon igjen, og trur Moa ikkje nødvendigvis MÅ ha ein tanksenter saman med seg. I Hannover fungerer det veldig bra utan ein typisk Carew-type rundt seg.

Kanskje dette laget kan vere noko til neste kvalik?

4-1-3-2: Jarstein - Høgli, Demidov, Hangeland, JA Riise - Tettey - de Lanlay, MGP, Drage - Huseklepp, Moa.