20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Veien mot Em 2012.  (Lest 107571 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #60 på: 08. Feb. 2010, 21:17 »
Kanskje det er på tide at vi innser at vi kun har nådd EM-sluttspillet én eneste gang, og at det var under Semb, ikke Drillo, og tenker som så at det som skjer, får skje, så får vi gjøre opp regnskapet til slutt, og ikke på forhånd. Spillerne bør ikke under noen omstendigheter tenke "hvisomatsåfremtifall at sånn og sånn og sånn". Drillo kan få sitte på kontoret sitt og regne ut matematisk sannsynlighet for ditt og datt. Men fokuset bør være på hver enkelt kamp.

Men dette er Norge, og vi er verdensmestere til å ha vanvittig høye tanker om oss selv. Etter Drillos glansalder fra 90 til 98 har vi fått for oss at vi er bedre enn hvem det måtte være, bare fordi vi slo Nederland og England. Og hadde en god del flaks.
Selv om vi aldri har tapt for Brasil, betyr ikke det at vi er bedre enn Brasil.

Danmark er mye bedre enn oss. Sverige er bedre enn oss.
Vi ligger der vi ligger på FIFAs rankingliste, fordi vi ikke lenger slår de dårligste lagene, og fordi vi sjelden møter de beste.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 08. Feb. 2010, 21:23 »
Og fortsatt nekter jeg la meg påvirke av denne kvalme negativiteten! No guts no glory! Vi fikser dette!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 08. Feb. 2010, 21:30 »
Jeg er ikke like bastant. Jeg mener det er omtrent like store muligheter for å bli nummer fem i gruppen, som å bli nummer en. Men for all del, vi bør ha en positiv innstilling og tro at vi er i stand til å slå både Portugal og Danmark.

Hvis vi tror at vi ikke kan kvalifisere oss, så er det ingen vits i å prøve heller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 08. Feb. 2010, 21:35 »
Jeg syns vi har en grei mulighet, verken mer eller mindre. Men jeg nekter la meg være med på en negativ bølge der det er lovbestemt at dette går ikke.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Peter

• Gjest
« Svar #64 på: 22. Feb. 2010, 17:44 »
Nå begynner jeg og bli litt keen på at Abdisalam Ibrahim skal begynne og spille for landslaget. Han fikk 15 minutter i mot Bassenget i helgen og jeg er redd han i verste fall vil begynne og spille for det afrikanske landet sitt om Norge ikke får opp øynene snart. Samma om han mangler rutine eller er for ung og dårlig! Han er en spiller for fremtiden som Mancini har sagt og jeg tror han har potensialet til å bli fryktelig god!
Få opp øynene, Drillo!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 22. Feb. 2010, 17:45 »
Han skal spille fast på a-landslaget til Norge fordi han får noen minutter nå og da av Mancini?

Peter

• Gjest
« Svar #66 på: 22. Feb. 2010, 17:48 »
Aldeles ikke.
Jeg mener han bare må få noen minutter på landslaget nå og da, så han ikke kan begynne å spille for sin andre nasjonalitet. Vi sikrer han for fremtiden ved og gjøre det. Dessuten er han flere lysår bedre enn Doffen og de andre dustene.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 22. Feb. 2010, 23:05 »
Enig, men tror ikke det er så vanvittig populært å spille for Somalia. Vi må sikre oss både han og godeste Joshua King!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #68 på: 25. Feb. 2010, 15:49 »
En god idè ville jo vært å satt opp en eller to sykt random matcher i året mot søppel-land for å få disse halvt norske spillerne "låst" til det norske landslaget.

Begynner å bli en del av disse spillerne som kan velge mellom hvilke landslag de skal spille for.

Theo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #69 på: 03. Mars 2010, 19:50 »
Bra start ja, vi hadde fin defansiv kontroll og flere gode sjangser.Spessielt Moldskred overasket meg hvor bra han spillte som kant

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #70 på: 04. Mars 2010, 00:38 »
Bra start ja, vi hadde fin defansiv kontroll og flere gode sjangser.Spessielt Moldskred overasket meg hvor bra han spillte som kant

Tror Moldeskred bare kommer til å blir bedre og bedre i Rosenborg. Helt klart at han har utviklet seg i en positiv retning etter klubbskiftet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 04. Mars 2010, 21:17 »
Er svært positivt overrasket over Moldskred som jeg ikke hadde særlig forventninger til. En av få som virkelig har levert varene i vinter. Ganske utrolig at det likevel kommer til å bli plass til Steffen Iversen i startoppstillingen. Uten at det går ut over verken Prica eller Målskred.
Den eneste det går ut over er Per Ciljan Skjelbred. Men det virker ikke trenerne i Rosenborg å bry seg om. Det som en gang var Norges største fotballtalent kan seile sin egen sjø. Hvis han ikke er en god ving, så er ikke det trenernes feil. Det er hans egen feil at han er klart best som offensiv midtbane.

Men dette var visst ikke en tråd om Rosenborg. Jaja.
Poenget er uansett at jeg har fått klokkertro på Moldskred, og håper og tror han vil bli en veldig mye bedre fotballspiller i løpet av sesongen.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 04. Mars 2010, 21:22 »
Huseklepp blir vel sannsynligvis vår viktigste spiller i den kommende kvalikken. Ingen nordmenn som har spisskompetanse i nærheten av han.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 04. Mars 2010, 21:28 »
Har Carew med sin styrke, samt Hangeland der bake. Samt mannen som har vært vår beste landslagsspiller over flere år da - John Arne Riise.
Men ja, Huseklepp blir essensiell, og kan i veldig stor grad bidra til at Carew slipper være den eneste vi må sette vår lit til fremover på bana.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 04. Mars 2010, 21:29 »
Det er mange norske spillere med stor spisskompetanse, på hvert sitt område. Er ikke sikker på om Huseklepp er så mye mer ekstrem enn for eksempel Carew.

Problemet for Norge vil fremdeles være en STABIL goalgetter. Verken Carew eller klæbben er stabile nok foran kassa. Også usikker på om Moldskred er god nok når vi møter sterkere motstand enn Slovakia.