20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Veien mot Em 2012.  (Lest 107563 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #75 på: 07. Mars 2010, 16:48 »
Veit ikke helt om det er her eller i TL-tråden det er best å ta opp dette - men hva syns folket om at Kåfjord er bytta ut med Hallèn som fotballpresident?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 07. Mars 2010, 16:57 »
Kjenner ikke til han nye fyren, men av erfaring med NFF regner jeg uansett med at det er som å velge mellom pest og kolera. Sikkert nok en kjip byråkrat som først og fremst er opptatt av at RBK skal komme seg til CL år etter år.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 08. Mars 2010, 15:29 »
Jeg vet svært lite om Yngve Hallén, men jeg er storfornøyd med å være kvitt Kåfjord.
Storfornøyd.

Alt er bedre enn den forbanna fjotten.

Hallén er tidligere leder i Sogndal, så jeg håper Christian har noe han kan fortelle oss.

Hallén virker dog mye mer åpen og ærlig enn sin forgjenger, og virker generelt opptatt av å gjøre mer enn bare å søke om EM og sove på kontoret, og dilte etter TV2.

Jeg tviler på at Hallén vil motarbeide RBK og hindre dem i å komme til CL år etter år, som du vil Berntsen. Jeg tror nok dessverre han innser at RBK er norsk fotballs flaggskip og at det er bra for norsk fotball. Men håper han vil være vel så opptatt av at det kommer noen BAK Rosenborg. Det vil Rosenborg også nyte godt av. Vi trenger konkurranse. Det var det null og niks av i fjor.
Da røyk vi også mot et tegneserielag i CL-kvaliken.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 08. Mars 2010, 15:32 »
Et annet pluss er jo at Hallén ser ut som et menneske.

Ingen trenger vel å vite hvem som er hvem på det bildet?

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #79 på: 08. Mars 2010, 18:06 »
Et annet pluss er jo at Hallén ser ut som et menneske.
Hahaha! ;D

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #80 på: 08. Mars 2010, 19:39 »
Velger å tro at du ikke er retard som du fremstiller deg selv mtp "norsk fotballs beste", Joakim. Du klarer bedre! Stå på og jobb med deg selv! :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 08. Mars 2010, 19:49 »
Velger å tro at du ikke er retard som du fremstiller deg selv mtp "norsk fotballs beste", Joakim. Du klarer bedre! Stå på og jobb med deg selv! :)

Det har kanskje noe med at han føler det trengs litt motvekt til all den sutringa og klaginga på motsatt side ;) Mye usaklig der også.

Helt seriøst vil Norge ha godt av å ha en 3-4 lag som kvalifiserer seg til Europa jevnlig og ikke den jojo-serien vi har i dag, der alle regnes som konkurrenter og ingen vil selge spillere til hverandre. Vi trenger rett og slett et toppsjikte, et midtsjikte og et bunnskjikte.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #82 på: 08. Mars 2010, 20:27 »
Joda, men får være grenser. Han er jo ren verdensmester i å være snever.

Tror naturligvis ikke at norsk fotball generelt har godt av et RBK som vinner serien ti-femten år på rad. 90-tallet viste jo hvor kult det var. Tipper Hearts-, Aberdeen- og Dundee-fansen ser seg enig med oss andre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 08. Mars 2010, 20:43 »
Spesielt nok så gjorde andre lag det også bedre ute i Europa den tid RBK regjerte.
Når det er sagt - nei, jeg ønsker ikke en slik total dominans igjen. Men jeg håper at det fortsatt vil være mulig for Glimt å ta medalje i TL rett etter opprykk  ;D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 08. Mars 2010, 21:24 »
Det kjipeste er jo at det er UEFA som nå har fucket opp den norske serien. Lite vi i Norge kan gjøre med det. Ved å gi RBK gratistur til CL hvert år har de sørget for å gi dem penger til å fortsette å kjøpe ligagull i sikkert 20 år til.

EDIT: jeg mener gratistur fra i år av og fremover, altså. Ikke tidligere.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 09. Mars 2010, 19:14 »
Kjøpe seriegull. Der kom den igjen. Det er en myte at vi har kjøpt seriegull.
Okey, vi kjøpte noen seriegull på 90-tallet og i Nils Arne Eggens glansdager. Men de var også på billigsalg. Vi fikk altfor mange seriegull gratis i den tida.
I 2002 hadde RBK et særdeles dårlig lag. Men alle de andre hadde enda dårligere lag. Altså fikk vi et særdeles ufortjent seriegull helt gratis. Ikke vår feil.

UEFA har fucket opp den norske serien, ved å gi RBK større sjanser til å kvalifisere seg for CL? Herre fred. Du er dum du. Misunnelig er du i hvert fall. Misunnelsen lyser flere mil.

Optimalt sett vil jeg selvfølgelig ha nye 13 gull på rad. Men egentlig vil jeg ikke det. For det er ikke bra. Verken for Rosenborg eller for norsk fotball.
Rosenborg har hatt veldig godt av nedturene i 05, 07 og 08. Og jeg håper faktisk, for RBKs utvikling, at slike nedturer kommer av og til. Vi har på ingen måte vondt av det, selv om Erik Hoftun da kan ledes til å tro at alt var så mye bedre under Eggen, for da fikk vi jo ingen slike nedturer.

Men Kristoffer påpeker et viktig faktum. I den perioden Rosenborg var som aller best, var det flere andre norske lag som gjorde det veldig bra i e-cup. Brann slo PSV. Tromsø herjet med Chelsea. Kongsvinger møtte Barcelona. Molde kvalifiserte seg for gruppespillet i CL.

Hvor mange ganger har dette skjedd etter at RBKs hegemoni var over?

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #86 på: 09. Mars 2010, 20:06 »
Det er jo ikke nødvendigvis på grunn av Rosenborg at disse lagene gjorde det godt ute i Europa. Er mange andre grunner som er like vektleggende, om ikke mer, uten at jeg gidder å diskutere det.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 09. Mars 2010, 23:12 »
Det er jo ikke nødvendigvis på grunn av Rosenborg at disse lagene gjorde det godt ute i Europa. Er mange andre grunner som er like vektleggende, om ikke mer, uten at jeg gidder å diskutere det.

Selvfølgelig - det er jo jævla lett å si dette uansett om du mener det eller det motsatte. Kan jo skrives et helt studie om det - men det var nå ihvertfall slik at andre norske lag hevdet seg like bra ute i Europa da RBK var så dominerende, samtidig som landslaget også presterte. Men da produserte alle TL-lag også utenlandsproffer i stort monn...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 10. Mars 2010, 20:36 »
Selvfølgelig, det er flere ting som spiller inn. Som Kristoffer sier, alle norske lag leverte jo utenlandsproffer på rekke og rad den gangen. Og proffene fikk sentrale roller på sine lag. Det var ikke sånn som nå, at Fulham kjøper Fredrik Stoor, bare for å gjøre han til tribunesliter fra dag 1.

Men jeg tror likevel at Rosenborgs prestasjoner i CL gjorde at andre norske lag fikk høyere ranking og kunne møte noe enklere motstand i de aller første rundene. Og den gangen greide Brann å slå lag på nivå med Åtvidaberg. Det er jo ingen norske lag i stand til nå, dessverre. Ei heller Rosenborg, som vi så i fjor.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 11. Mars 2010, 21:01 »
Kjøpe seriegull. Der kom den igjen. Det er en myte at vi har kjøpt seriegull.
Okey, vi kjøpte noen seriegull på 90-tallet og i Nils Arne Eggens glansdager. Men de var også på billigsalg. Vi fikk altfor mange seriegull gratis i den tida.
I 2002 hadde RBK et særdeles dårlig lag. Men alle de andre hadde enda dårligere lag. Altså fikk vi et særdeles ufortjent seriegull helt gratis. Ikke vår feil.

UEFA har fucket opp den norske serien, ved å gi RBK større sjanser til å kvalifisere seg for CL? Herre fred. Du er dum du. Misunnelig er du i hvert fall. Misunnelsen lyser flere mil.

Dere kjøpte jo seriegullet i fjor for eksempel. Ingen andre klubber (kanskje bortsett fra Molde) hadde råd til å beholde den stallen de hadde midt i finanskrisen, langt mindre forsterke. RBK trådte til med noen store kjøp (ihvertfall Prica og Olsen som jeg kommer på). Men som jeg har sagt, jeg klager ikke over at RBK bruker megafordelen sin til å trumfe gjennom TL. Det hadde hvilket som helst lag gjort.

Mer CL-penger til RBK fucker opp den norske serien ja. Jeg synes ikke det er noe spennende at dere ligger an til å ta seriegull de ti neste årene også. For det kommer dere nok til å gjøre om dere ikke driter dere ut så vanvittig som dere gjorde for noen år siden. Jeg er ærlig talt ikke misunnelig heller. Jeg opplevde aldri gullfesten i Bergen som det fortsatt går gjetord om, men jeg opplevde faktisk gullfesten til RBK på nært hold i fjor... Skulle gjerne ha opplevd samme sportslige suksess som en RBK-supporter, men stemningen, livet og entusiasmen man som Brann-supporter får være med på oppveier dette glatt. :)