Nederland kontrollerte inn til 1-0 og 3 poeng. Nederland, Brasil og Argentina ser ut til å være de eneste av de store nasjonene som har mulighet til å vinne gruppa si med full pott.
At England gjør det dårlig kommer ikke som et sjokk på meg, som jeg har sagt utallige ganger tidligere til de anglofile nevøene mine (5 stk som er pro Liverpool og England). De gikk jo nesten amok når "Captain Fantastic" ble utnevnt til Englands kaptein.
Med fare for å gjenta meg selv til det kjedsommelige:
Det er
INGEN lag i VM historien som har vunnet så mange VM før det har vært sparket en eneste ball som England.
Er så typisk å høre: "I år er det duket for Engelsk gull" - "Årets tropp er tidenes beste" og i år kom maset om at de "endelig har en fantastisk trener".
Nå er det ennå ikke for sent for de å karre seg videre, men jeg vil bli overrasket om England kommer til finalen. Dog ikke så overrasket som Erik Solèr....
Å skylde på en lang sesong er en dårlig unnskyldning. Hvorfor er ikke Messi sliten da?? Det er nå han virkelig viser hvorfor han er verdens beste spiller. Rooney og f.eks Ronaldo har blitt parkert i den diskusjonen i de to første rundene (en runde for Ronaldo så langt).
Var en av mine nevøer brukte som argument at Argentina ennå ikke hadde møtt motstand, men det ha
Min drømme finale er Argentina - Nederland.
Den som alikevel har overrasket mest POSITIVT i dette VM er Maradona!
Edit: Men siden jeg for tiden er i Harstad og jobber er det Brasil kampene som jeg gleder meg mest til - takket være noen brasilianske bærter som bruker å se kamper på samme pub som jeg ser kamper på. De var et fryd for øyet - og veldig aktive

Og ja Kristoffer - Enig i at Tyskland har vært bra. Har virkelig sansen for spillet de leverer om dagen.
Herlig med VM hvor man kan holde meg mange lag uten å gjøre noe "feil".