20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: VM Sør-Afrika 2010!  (Lest 101153 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #165 på: 12. Mai 2010, 11:39 »
Det er nok VMs dårligste trener, som trener et av de beste lagene. Hvis spillerne til Argentina klarer å ignorere den fyren der og spille sitt eget spill, så tror jeg de kan gjøre det bra. Hvis ikke ryker de rett ut av gruppespillet. I VM-kvalikken fikk jo ikke Messi til noen ting som helst, siden han ble brukt fullstendig feil.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #166 på: 12. Mai 2010, 12:27 »
Jøss! Overraskende uttak. Jeg skjønner forsåvidt at Maradona vil ha med Jonas, som jobber som en helt på midten, for å veie opp litt for de enormt gode spissene/offensive midtbanespillerne de har.

Grunnen er vel at Jonas og Colo allerede har vunnet serien i år, mens Cambiasso og Zanetti (enn så lenge) kun har vunnet cupen. Kanskje?

Det blir i allefall spennende å følge Jonas og Coloccini i VM, gitt at de blir med i den endelige troppen.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 12. Mai 2010, 12:44 »
Tror Jonas er ganske sikra plass, Colo er det nok litt verre med!
Forøvri
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 12. Mai 2010, 13:17 »
Heia England, Tyskland og eit afrikansk land ;)

Br3vik

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #169 på: 12. Mai 2010, 15:04 »
Jeg også håper England gjør det bra i VM. Tror og håper at Milner viser seg fra sin beste side  :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 12. Mai 2010, 15:54 »
Håper på at Milner blir den uforutsette helten, og at Lampard blir VM-kongen :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 12. Mai 2010, 16:20 »
Litt skeptisk til Lampard som VM-konge, men det er selvfølgelig mye bedre enn Gerrard, Rooney eller de gutta der. Håper uansett Milner kommer til VM og gjør et fantastisk mesterskap. Må jo være et av de bedre alternativene på begge kantene. I mine øyne en klar nummer 2 bak Cole på venstre, og nummer to eller tre på høyre. Han kan også spille sentralt. Det sier seg selv at Milner må med til Sør-Afrika.

Ellers vil jeg naturligvis heie på Ghana og Anthony Annan, selv om jeg er litt usikker på hvor bra jeg ønsker at han skal gjøre det. En del av meg ønsker at han skal bli skadet og ikke i stand til å spille noen kamper under mesterskapet. En annen del av meg ønsker at han skal vise hvilken fantastisk fotballspiller han er.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 12. Mai 2010, 16:34 »
John Terry skadet seg på dagens trening, og man frykter han har brukket metatarsal-beinet i foten. Da er han isåfall ute av VM. Det er kanskje ikke fullstendig krise da England har flere gode stoppere, men Terry-Ferdinand er kanskje den beste stopperduoen i verden, og det vil selvsagt være et tap for England dette.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 12. Mai 2010, 17:01 »
Go ting for Bridge isåfall :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 12. Mai 2010, 17:07 »
Hehe - for sent for han uansett!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 13. Mai 2010, 00:34 »
Australia og New Zealand er lagene jeg håper på i VM. Underdogs er bra, og folk fra disse mer moderne landene i Oseania virker kule.

England og Italia håper jeg går på en smell. Kan ikke fordra de landslagene eller tilhengerne deres.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #176 på: 14. Mai 2010, 15:21 »
Vart ingen ting av Ameobi sine Nigeria tankar? At Moore fortsatt får beina til og flytte seg imponerer meg. Forteller vel kanskje litt om Australia sin bredde.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #177 på: 14. Mai 2010, 15:41 »
Moore er uten klubb for øyeblikket etter å ha måtte slutte i sin greske klubb etter en utenomsportslig hendelse. Tromsøs Jade North er jo med i bruttotroppen også. Virker som en meget solid spiller, men litt spesielt hvis en Tromsø-reserve skulle få spille i VM. Sier litt om hvor god bredde TIL har defensivt :)

Når det gjelder favorittlag i VM, så er de som følger:
1. Danmark, pga at jeg halvt dansk.
2. England, pga at jeg er glad i engelsk fotball.
3. Underdogs. Håper på mange overraskelser!

Eneste landet jeg misliker skikkelig er Portugal.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Peter

• Gjest
« Svar #178 på: 16. Mai 2010, 14:54 »
Maradona har tatt det dårligste utaket av spillere tatt i betraktning av hvilke spillere han hadde tilgjengelig. Det sier faen litt når Martin Palermo er med til fordel for Lisandro Lopez.

Mine sympati lag er alle de Afrikanske, Honduras, Brasil, England, Frankrike.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 16. Mai 2010, 19:06 »
Maradona har tatt det dårligste utaket av spillere tatt i betraktning av hvilke spillere han hadde tilgjengelig. Det sier faen litt når Martin Palermo er med til fordel for Lisandro Lopez.

Det er jeg uenig i. Palermo har spilt bra og puttet 5 mål på de seneste landskampene til Argentina. Blant annet overtidsmålet mot Peru som sikret 2-1 seier i tampen av VM kvalikken. En rutinert spiss som har bøttet inn mål for Boca Juniors i en årrekke nå.
I tillegg har de Messi, Tevez, Higuain, Aguero og Milito å velge fra på spissplassen. Messi er jo selvskreven så kampen om den siste spissplassen i startellveren bli tøff nok som den er.

Argentina har også spilt bedre og tryggere etter at Maradona droppet å bruke rene sidebacker og heller satse på 3 (eller var det 4) midtstoppere i forsvarsrekka. Heinze, Demichelis og Samuel er ihvertfall bortimot sikret plass i forsvaret.
Zanetti er gammel og har ikke imponert i de få kampene Maradona har brukt han, så den vrakingen er jo ikke så overraskende som media vil ha det til.

Når det gjelder Cambiasso var jo også det en spiller Maradona ikke brukte i særlig stor grad. Han har valgt å satse på Mascherano som kaptein og innehaver av den defensive midtbaneplassen og Veron som hans offensive makker. Han kunne og burde kansje tatt med Cambiasso som reserve, men de er ikke dårlige de han har tatt ut istedefor heller.
« Siste redigering: 16. Mai 2010, 19:08 av Frode »