20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: VM Sør-Afrika 2010!  (Lest 101736 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #90 på: 07. Des. 2009, 00:59 »
Jeg er villig til å gi 20,00 i odds på Elfenbenskysten som vinner av VM 2010. Minimumbet: 100 kr. Hvem er med?

Evt 26 i odds på expekt.. :P

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #91 på: 07. Des. 2009, 01:42 »
Hva ligger oddsen på Honduras på da? :P

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #92 på: 07. Des. 2009, 09:18 »
Hva ligger oddsen på Honduras på da? :P

500 på Nordicbet i hvert fall. New Zealand og nord-korea "vinner" med 1000 i odds. Også på NordicBet har Ivory Coast høyere odds enn 20, og det er ikke noe minimumsbeløp der. :)

for øvrig helt sykt hvor lite dagbladet har å skrive om:
http://www.dagbladet.no/2009/12/07/sport/fotball/wayne_rooney/england/vm_i_sor-afrika/9386545/

De klarer alltid å presse inn en uinteressant manu-artikkel hver dag
« Siste redigering: 07. Des. 2009, 12:59 av plebUTG »

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 07. Des. 2009, 13:42 »
Såppas høy på expect ja! :P Trodde jeg var raus der, og noen ville bite på. Haha.

Peter

• Gjest
« Svar #94 på: 07. Des. 2009, 14:34 »
Alle medier er jo Man U fans, så de vil gjerne oppdatere likesinnede med uinteressante ting, men som Manshitter fansen liker. :P

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #95 på: 07. Des. 2009, 21:30 »
Morsom kveld/ natt kan ha vært grunnen til at Russland dreit seg ut i Playoffen.

I et tv-program sendt på russisk fjernsyn forrige uke ble flere av spillerne anklaget for å ha drukket alkohol - og ha røyket vannpiper - natta før kampen. Flere hotellansatte sa dette i TV-programmet.

Spillerne skal ha sittet oppe helt til fem om morgenen samme dag som kampen ble spilt.

Nå er det full granskning i Russland. TV-kanalen, statseide Channel One, må forklare seg. Det må også Marriott Grand Hotell. Også på regjeringsnivå krever man en større undersøkelse av saken. Russerne er nemlig rustet over at de må se VM fra sidelinjen.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #96 på: 07. Des. 2009, 23:19 »
Veldig synd at Russland ikke er med i VM. De var en stor attraksjon under EM for et og et halvt år siden, og kunne, dersom alt hadde klaffet, sannsynligvis hevdet seg rimelig bra i Sør-Afrika. Kjedelig at vi da istedenfor må se Slovenia, som neppe kommer til å tilføre stort.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 08. Des. 2009, 19:30 »
Så du mener ikke ett lag med Arthur Boka, Kolo Toure, Yaya Toure, Didier Zokora, Bonaventure Kalou, Salomon Kalou, Arouna Kone, Didier Drogba, Emanuel Eboue, Aruna Dindane og Abdul Kader Keita har mulighet til og hevde seg?
Jeg sier ikke at de ikke har mulighet til å hevde seg. Jeg spør om de virkelig er så gode og samspilte at de kan slå ut Portugal eller Brasil? Jeg er bittelitt skeptisk, men for all del, det er mer enn nok talent i troppen til Elfenbenskysten. Men om de klarer å prestere like godt sammen etter en lang sesong er jeg noe mer usikker på. Greit nok, dette gjelder for alle. Men Elfenbenskysten er avhengig av at alle har en god dag.

Altfor mange drittlag som har kommet til VM.
Nord-Korea, Slovenia, Slovakia m.fl. Hva i all verden har disse i dette selskapet å gjøre? De har på sin vei slått ut flere bedre lag, som vi ville hatt større glede av å se.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 08. Des. 2009, 19:42 »
Lag som Nord-Korea, NZ, Australia og lignende er det beste med VM. Men så har jeg alltid digget underdoggene i fotball.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 08. Des. 2009, 21:11 »
Underdogs er morsomt. DIGGA da Hellas slo Portugal i EM!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 09. Des. 2009, 17:42 »
Underdogs er selvfølgelig morsomt.
Men Nord-Korea?

Det er som med Chile i håndball-vm for kvinner. Jeg synes ikke det er så fryktelig morsomt med lag som overhodet ikke er gode nok til å gjøre en noenlunde ok innsats på dette nivået. Nå aner jeg ingenting om Nord-Korea, men har aldri hørt om dem i fotballsammenheng før. Den godeste Kim Jong-il er nok ikke så veldig opptatt av fotball, og idrett er ikke det første jeg forbinder med nord-korea.

Jeg synes det er kjedelig å skulle se de beste lagene vinne med fem, seks mål uten å legge ned så mye som et minimum av innsats.

Synes ikke lag fra land blottet for idrettskultur har noe i et verdensmesterskap å gjøre. Men for all del, det er morsomt hvis de greier å gjøre mine ord til skamme og faktisk slå sånn noenlunde fra seg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 09. Des. 2009, 18:04 »
Er også svak for underdogs. Kvar gong eg ser ein fotballkamp der eg ikkje har noko forhold til noken av laga vil eg alltid holde med det antatt svakaste laget.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #102 på: 09. Des. 2009, 18:18 »
Det er jo ikke tilfeldig at Nord-Korea har kvalifisert seg, Joakim. Selvfølgelig er det enklere å kvalifisere seg fra Asia, enn Europa og Sør-Amerika, men det betyr ikke at det er noen walk-over. De endte foran lag som Iran og Saudi-Arabia som har vært med i VM en del ganger.

Jeg så Sør-Korea - Nord-Korea i vår i en kamp som endte 0-0. Nord-Korea har en sinnsyk innsats og bra defensiv organisering. I siste runde av kvalifisering slapp de ikke inn et eneste mål(!) på seks kamper. De scoret bare fire, men uansett, tror neppe det blir fem, seksmålstap i VM.

Ungdomslagene til Nord-Korea er også ganske gode (spesielt kvinnelagene) og de ser man ofte i ungdomsmesterskapene. De har forsåvidt idrettskultur, bare på en helt annen måte enn her :P

Jeg heier også på underdogs i VM og heier også alltid på det dårligste laget, så lenge ikke noen av mine favorittlag er involvert.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #103 på: 09. Des. 2009, 18:56 »
Så og si alle matcher mellom Sør- og Nord-korea har vel endt uavgjort de siste årene. Ren politikk det der.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #104 på: 09. Des. 2009, 20:14 »
Hehe, kan kanskje stemme det. Jævlig mye rart som skjer i Nord-Korea.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP