20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shane Ferguson  (Lest 27960 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Shane Ferguson
« Svar #45 på: 27. Mai 2011, 18:14 »
Ashley har fortsatt ikke tatt en penny ut av klubben, så å skrive det blir litt feil. Han har pøst penger inn i klubben.

Vel, en statistikk viste at vi har gått £49m i PLUSS på transfervinduene de siste 5 årene, og de fleste andre hadde gått i minus.. Sunderland hadde nesten brukt mest penger, over £100m i MINUS tror jeg det var.. Så ville ikke sagt pøse inn..

Så tok han over en helt vill gjeld når han kjøpte klubben. Vi gikk også ned med noe som jeg antar er det høyeste lønnsbudsjettet for en klubb som ikke spiller i høyeste divisjon noensinne. At klubben nå nyter godt av rentefrie lån på £100m-£130m er ikke så rent lite fordelaktig. På 3-4 år har han altså spyttet inn en £25m til £30m+ i året i snitt. Så om du nå skulle hevde at Ashley har stukket i lomma de £49m som vi angivelig har gått i pluss fra spillersalg, så har han altså fortsatt en £50m-£80m som han har gått i minus med.

Du må gjerne vise til en kilde (utover bitre pubgjengere) som viser til at Ashley i så tilfelle har tatt en halv milliard (helst betraktelig mer) i utbytte de siste årene. Uansett hvordan du vrir og vender på det så vil jeg si at Ashley har lagt mye penger inn i klubben, det er faktisk noen av de tingene som han har gjort rett etter overtakelsen i 2007.

Men dette har vi diskutert til gangs andre steder.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 27. Mai 2011, 20:46 »
Herlig! Jeg er så fornøyd med utviklingen i klubben. Den bogner over med talenter, i motsetning til tidligere. Sparky, Ferguson, Vukic, Aiery, Ranger og Sholadinhio Jr.  Jeg tror Ferguson kan bli en kjempespiller.

Tja, dei har berre til gode å slå gjennom...

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 27. Mai 2011, 21:55 »
Herlig! Jeg er så fornøyd med utviklingen i klubben. Den bogner over med talenter, i motsetning til tidligere. Sparky, Ferguson, Vukic, Aiery, Ranger og Sholadinhio Jr.  Jeg tror Ferguson kan bli en kjempespiller.

Er det bare meg, eller har mange her inne en tendens til å hype våre egne unge spillere noe så til de grader? De imponerer på akademiet vårt, men har så mange av dem noe særlig annet å vise til?

Det er ikke akkurat Jack Wilshere, Aaron Ramsey, Connor Wickham, Jordan Henderson og Josh McEachran det er snakk om her...

Men for all del - håper jeg tar feil.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 27. Mai 2011, 22:07 »
Om det er mange her inne veit eg ikkje, men vertfall InspectorC! :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 27. Mai 2011, 22:11 »
Noen er jo bare generelt ekstremt positive ivaffal! :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #50 på: 27. Mai 2011, 22:19 »
Du må gjerne vise til en kilde (utover bitre pubgjengere) som viser til at Ashley i så tilfelle har tatt en halv milliard (helst betraktelig mer) i utbytte de siste årene. Uansett hvordan du vrir og vender på det så vil jeg si at Ashley har lagt mye penger inn i klubben, det er faktisk noen av de tingene som han har gjort rett etter overtakelsen i 2007.

Så enig, så enig. Hadde vi rykka ned med Fat Fred hadde vi vore under administrasjon for lenge sidan. Og eg tvilar ikkje på at vi kunne rykka ned UTAN Ashley også, for klubben var vanstyrt lenge før han trådde inn.

Hadde berre Ashley kjent litt fotballfolk, slik at ein kunne unngått Llambias...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 27. Mai 2011, 22:20 »
Rent økonomistyringsmessig har selvfølgelig Ashley gjort en GOD jobb - men en fotballklubb lever på sportslige resultater, og det sportslige aspektet av driften har tidvis vært amatørmessig. Det får du meg ikke til å si noe annet på. Det var hovedsaklig derfor vi rykka ned også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #52 på: 27. Mai 2011, 22:24 »
Mange vet jeg heller ikke om, men nå må jeg si at jeg enda har til gode å se folk sammenligne Ferguson og Vuckic med Wilshere og Ramsey. Så den koblingen får nesten du stå for. Wickham og McEachran er for min del fortsatt i talentkategorien og synes ikke de er helt der oppe med de tre andre du nevner. Men de viser absolutt takter til at de også kan bli veldig gode. Nøkkelord er kan bli.

Glede over talenter er ikke det samme som å si at de blir Premier League spillere hele gjengen heller. Er det hype å si at man "tror Ferguson kan bli en kjempespiller", eller at "tror at han kan etablere seg i førstelaget etterhvert".

Føler en del har behov for å vinkle alt som drømmer og utopi, samtidig med at de har behov for å komme med en voldsom strøm med klager over alt de mener er feil. Av og til så blir det i overkant optimistisk (enkelte mer enn andre), men enkelte svartmaler da visselig i overkant mye og synes jeg.

For å si det sånn så tipper jeg det sitter noen med lang nese på diverse Arsenalforum som skrev at folk hypet Wilshere, Henderson og Ramsey opp i skyene for en tid siden. Sikkert noen som klager over det enda også.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #53 på: 27. Mai 2011, 22:29 »
Rent økonomistyringsmessig har selvfølgelig Ashley gjort en GOD jobb - men en fotballklubb lever på sportslige resultater, og det sportslige aspektet av driften har tidvis vært amatørmessig. Det får du meg ikke til å si noe annet på. Det var hovedsaklig derfor vi rykka ned også.

Men så var det vel strengt tatt økonomistyringen vi diskuterte i utgangspunktet. Er forøvrig absolutt enig at det (hovedsaklig) er gjort mye pussig administrativt som også har gått utover det sportslige og supporterrelasjonene.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #54 på: 27. Mai 2011, 22:30 »
Er selvfølgelig heilt enig i det. Men eg trur heile nøkkelen ligg i å hatt meir sportslig kompetanse på styrerommet. Dersom Mike Ashley kunne styrt pengesekken - og kun det -, medan kompetente folk hadde handtert det sportslege, hadde vi aldri rykka ned.

Hadde vi fått inn kompetente folk i staden for Llambias og Wise (kanskje ein ikkje kan frifinne Mort heilt, heller), er det rimelig å tru at folk hadde vore pisseglad for å hatt Ashley i klubben. Når mannen dessverre har ingen forstand på kva som skal til for å drive ein fotballklubb, sitter han igjen med masse skjellsord (og bevares, mykje av det er fortent).

Det som er synd er at Mike Ashley - heilt sidan han bøtta ned pints i Smith-drakt blant fansen - har framstått som ein mann som innerst inne vil klubben vel. Men han veit rett og slett ikkje meir om fotball, og kunsten å drive ein klubb. Llambias virkar derimot til å vere ei rotte som har null SQ, og som blir uvenn med alle som motseier han (Keegan, Shearer, Barton, Hughton usw.).

Eg seier ikkje at alt hadde vore perfekt med Llambias ut og ein fotballmann inn, men eg trur det er der skoen trykker klart mest.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 28. Mai 2011, 11:12 »
Problemet er i stor grad at Mike Ashley ansetter kompiser istedenfor sparringspartnere med stor fotballfaglig kompetanse. Jeg synes som Kristoffer at den økonomiske biten er gjennomført på en bra måte, men den fotballfaglige kompetansen blir svekket av at en innavlet kompisgjeng skal sitte på toppen. Om Mike Ashley hadde fått inn en dyktig kar istedenfor Llambias hadde nok mye vært gjort.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 28. Mai 2011, 12:11 »
Jada, Hans, jeg er faktisk helt enig. Men - Geir, du påpeker også det virkelige problemet. For vi har hatt en ledelse uten fotballfaglig tyngde, og det sier seg vel kanskje selv at det gjerne går til helvette da.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #57 på: 28. Mai 2011, 19:59 »
Problemet er i stor grad at Mike Ashley ansetter kompiser istedenfor sparringspartnere med stor fotballfaglig kompetanse. Jeg synes som Kristoffer at den økonomiske biten er gjennomført på en bra måte, men den fotballfaglige kompetansen blir svekket av at en innavlet kompisgjeng skal sitte på toppen. Om Mike Ashley hadde fått inn en dyktig kar istedenfor Llambias hadde nok mye vært gjort.

Forsåvidt enig, men synes ikke det er absolutt nødvendig at den som styrer sitter på særlig fotballfaglig tyngde. Pete Kenyon, Joan Laporta, Sandro Rosell, Glazers og Florentino Perez er vel alle eksempel på at man kan oppnå suksess uten at sjefen besitter fotballfaglig tyngde.

Det som derimot er viktig, og som Ashley har gjort feil i så måte, er at man iallefall må kunne håndtere fans og ansatte. Her virker Llambias til å være lettere tilbakestående, for det dukker opp en blemme i uka omtrent.

Dessuten er det viktig at man i adminstrasjonen lar fotballfaglige krefter få bli hørt, og at de kan uttale seg på lik linje med de økonomiske. Med andre ord må rådgivere og klubbstruktur være åpen for sportslig påvirkning.

Uten at jeg helt vet hvordan tilstanden med dette er bak lukkede dører i Newcastle , så mistenker jeg at dette ikke er tilstrekkelig ivaretatt. Om det derimot er tilstrekkelig ivaretatt, så er det iallefall klart at klubbstrukturen og disse rådgiverne er svake og mer eller mindre inkompetent.

Da bør Ashley/Llambias skjønne at utskiftninger bør skje.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 28. Mai 2011, 21:38 »
MEGET godt innlegg Hughie! Helt enig i det du skriver her.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #59 på: 16. Juli 2011, 12:14 »
Fergie bruker krykker etter smellen i går ifølge facebook. Jaja får håpe det ikkje er for gale