20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 169078 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #645 på: 12. Jan. 2010, 18:46 »
Jeg syns ikke vi trenger forsvarspillere. Vi har et bra fosvar, og lovende midtstoppere i Tozer og Kadar. Problemet er at vi scorer for lite, Carroll og Ranger er unge, så vi trenger en spiss med rutine... Beattie har masse rutine, som Peter også sier, og ville vært en knall signering. Ikke for framtiden, men NÅ og muligens etter det og. Selv om Harewood scorer er jeg ikke særlig imponert, så jeg vil ikke at vi skal signere han permanent.

Her er eg uenig i alt du skriver faktisk! For det første er det mest forsvarsspiller vi trenger. Per dags dato har vi bare Saylor, Colo , Kadar og Enrique av reine forsvarsspillere, samt Taylor som kan figurere på backen. Tozer sjønner eg ikke at du regner med, siden han ikke har spilt for førstelaget knapt. Kan bli bra i framtida selvfølgelig, men det er for tidlig no. Når det gjelder Beattie så må eg si at eg blir VELDIG skuffa om vi henter han. Det er ikke det at han scorer fra tid til annen og har ganske bra pondus og hodestyrke, men han er akkurat den typen spiss vi ikke trenger. Hvilken stor forskjell skal han kunne gjøre, med tanke på dei spissene vi allerede har. Vi trenger eg rask målfarlig spiss som kan komplimentere Shola, Ranger og Carroll som besitter mange av dei kvalitetene Beattie har.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #646 på: 12. Jan. 2010, 19:25 »
Vi har få forsvarspillere ja, jeg syns de har fungert bra i år, og tviler på at vi får tak i noe særlig bedre for øyeblikket, muligens til sommern, om vi har penger og har rykket opp.

Shola har gjort en veldig bra sesong så når han ikke har vært skadet. Ranger har for lite rutine og erfaring. Selv mener jeg han burde leie han ut til en klubb fra League 1 eller CCC, om vi rykker opp. Jeg tviler på at han ville taklet PL nivå i den alderen han er nå. Han burde bygge opp erfaring fra lavere nivå syns jeg.

Carroll tror jeg hadde klart PL greit nok tror jeg. Vi trenger en rutinert spiller som kunne vært i klubben i en 2-3 års periode uten at det ville kostet for mye. Beattie har mye rutine og erfaring. Helst håper jeg vi skaffer oss Beckford, men om den avtalen ikke går i boks, hadde jeg ikke blitt skuffet om Beattie kom. Beattie er ingen spiller for framtiden, men tror han ville vært en bra signering akkurat nå.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #647 på: 12. Jan. 2010, 19:36 »
Når det gjelder nye spillere så kanskje vi skulle tittet nøye på afrikamesterskapet som går akkurat nå?

Synes forøvrig at Taye Taiwo fortsatt er en meget god spiller og som skapt for PL. Det er for meg ganske uforståelig at han ikke har gått til en storklubb enda. Er han realistisk og er det noen som her som vil spekulere i en overgangssum? Nå tenker jeg på han først og fremst som en solid forsterkning til sommeren...

Peter

• Gjest
« Svar #648 på: 12. Jan. 2010, 20:25 »
Beattie er en måltyv. Det er nesten hele greia egentlig. Ja, jeg kan være enig i at Beattie ikke har scoret så mye i år, men han har ikke spilt allverdens av kamper heller. Som sagt har han kommet i konflikt med Tony Pulis og vært på benken til fordel for Tuncay en del av de siste kampene. Nå skal vi også legge merke til at Stoke bare totalt i år har scoret 18 mål. Det er ekstremt lite. Like mye som Pompey på siste plass faktisk. 124 mål på 380 kamper høres kanskje ikke veldig inponerende for en spiss, men dårlig er det da heller ikke. Dette er også medregnet 18 måneder i Southampton uten mål, men når han først begynte og score etter det ble det mye. Saken er jo at han ville bidratt med masse rutine HER og NÅ og kunne scoret en del mål for oss HER og NÅ. En to års-kontrakt hadde vært perfekt. Det er sånne spillere som må hjelpe oss og holde oss der i PL og hjelpe oss og stabilisere oss. Når vi har gjort det kan vi kjøpe yngre, mer målfarlige og bedre spillere.

Taiwo ville vært kjempebra, men det er sikkert større klubber som vil kjøpe han, og jeg tror også neppe Cashley har rå til den prisen nan koster.

Ellers scoret han Mohammed Ahmed(?) et kjempe mål for Egypt. Noe for oss?

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #649 på: 12. Jan. 2010, 20:52 »
Jeg synes vi er ekstremt optimistisk her inne;p i virkeligheten ser vi på en leeds mann, en Sheffield U mann, og er vi heldig en rangers mann. Da synes jeg vi skyter høyt på Boyd.;p

Taiwo og Cordozo? Stjerner jah, men alt for god;p kanskje til sommern. Jeg tror beattie hadde vært en stjerne i Newcastle. Han er en carew i form av at han leverer stort sett bestandig når han kommer til klubben før han slukket. En sånn mann på kort tidskontrakr er jo strålende.

Jeg synes det er mange gode ideer til spillere. Portsmouth er nok en klubb som bør plyndres;) der tror jeg vi kan finne mange sultne missfornøyde spillere som sliter lit med spille gleden om dagen.M Taylor ville vært strålende! Han er en vinnertype. Og sånne typer trenger vi flere av. Skulle ønske vi kunne finne oss en ny Dyer. På midtbanen. Hurtig, teknisk, og fantastisk å se spille fotball. Savner ikke mannen, men spilleren:) er det noen Dyer'e der ute til salgs?:p
Han kom, ble mett og dett var dett....

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #650 på: 12. Jan. 2010, 21:08 »
Jeg synes vi er ekstremt optimistisk her inne

Støttes. Kommer som en stor overaskelse som på meg om bruker mye penger i sommer (siden Ashley er eier) og da er de fleste spillerne som nevnes urealisitiske.

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
« Svar #651 på: 13. Jan. 2010, 09:14 »
Når det gjelder nye spillere så kanskje vi skulle tittet nøye på afrikamesterskapet som går akkurat nå?

Synes forøvrig at Taye Taiwo fortsatt er en meget god spiller og som skapt for PL. Det er for meg ganske uforståelig at han ikke har gått til en storklubb enda.

Så du mener att Marseille er en liten klubb? ifølge deg så er det visst det da, men kan akkurat ikke se meg enig i den. Marseille er en av de største klubbene i Frankrike og en solid klubb i eurpoasammenheng, som også slo oss ut av uefa cupen nest siste gangen vi var der(drogba senket oss).

Regner med att han er blitt priset for mye til att engelske, italienske og spanske klubber vil kjøpe han og kanskje han liker seg i frankrike. 

Hadde iallefall vært ett knall kjøp til sommeren, og hadde nok lett tatt plassen til enrique. men får han nok ikke for under 10 mil pund vil je tro.

Afrikamesterskapet ja.. bør vel ikke hente altfor mange derifra, sjøl om de er gode.. bør være i verdensklasse, ikke overpriset og på en plass vi trenger spillere. Egypt har en del gode spillere, men de er som regel veldig dyre.. Emad Moteab er gjerne en spiss je vil se i Newcastle, men er nok for dyr nå og klubben våres er vel ikke akkurat attraktiv i dette øyeblikket for han. (Skjønt NUFC pleier å kjøpe han på FM :p )

Når det gjelder Beattie.. desp kjøp som IKKE kan får lengere kontrakt enn til sommeren.. så desp er vi vel ikke på spisser.. rangerer Harewood og Beckford litt foran han av spiss kjøp i januar i år, og Boyd som ett stjernekjøp!

Støttes. Kommer som en stor overaskelse som på meg om bruker mye penger i sommer (siden Ashley er eier) og da er de fleste spillerne som nevnes urealisitiske.

forsåvidt enig, men morro å høre hvem andre vil ha inn i klubben, sjøl om mange av dem er urealistiske.
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #652 på: 13. Jan. 2010, 09:49 »

Synes forøvrig at Taye Taiwo fortsatt er en meget god spiller og som skapt for PL. Det er for meg ganske uforståelig at han ikke har gått til en storklubb enda.

Så du mener att Marseille er en liten klubb? ifølge deg så er det visst det da, men kan akkurat ikke se meg enig i den. Marseille er en av de største klubbene i Frankrike og en solid klubb i eurpoasammenheng, som også slo oss ut av uefa cupen nest siste gangen vi var der(drogba senket oss).

Regner med att han er blitt priset for mye til att engelske, italienske og spanske klubber vil kjøpe han og kanskje han liker seg i frankrike. 

Hadde iallefall vært ett knall kjøp til sommeren, og hadde nok lett tatt plassen til enrique. men får han nok ikke for under 10 mil pund vil je tro.

Afrikamesterskapet ja.. bør vel ikke hente altfor mange derifra, sjøl om de er gode.. bør være i verdensklasse, ikke overpriset og på en plass vi trenger spillere. Egypt har en del gode spillere, men de er som regel veldig dyre.. Emad Moteab er gjerne en spiss je vil se i Newcastle, men er nok for dyr nå og klubben våres er vel ikke akkurat attraktiv i dette øyeblikket for han. (Skjønt NUFC pleier å kjøpe han på FM :p )

Når det gjelder Beattie.. desp kjøp som IKKE kan får lengere kontrakt enn til sommeren.. så desp er vi vel ikke på spisser.. rangerer Harewood og Beckford litt foran han av spiss kjøp i januar i år, og Boyd som ett stjernekjøp!

forsåvidt enig, men morro å høre hvem andre vil ha inn i klubben, sjøl om mange av dem er urealistiske.

Hvis du absolutt skal diskutere så kan du gjerne få tolke i vei... Men hva med å være kreativ istedet for å forsøke å være besserwisser nummer eins? Hvis du leser teksten min så står det at jeg synes det er uforståelig at han ikke har gått til en storklubb enda. Altså sier jeg ikke at Marseille er en liten klubb, slik du påstår. Kunne riktignok ha presisert ytterligere hvilke klubber jeg mente, men mener du bedriver flisespikkeri på høyt nivå. I fjor var Taiwo på vei ut av Marseille, men han ble på et stadie sitert på at han bare kunne tenke seg en "topp 4" klubb i england. Dette hadde jeg forøvrig glemt når jeg skrev innlegget. Leser også at han har et godt forhold til Deschamps så da kan det jo bli vanskelig å lokke han til NUFC. På den positive siden så begynner kontrakten hans med Marseille å nærme seg slutten..

Jeg har lyst til å diskutere en annen spiller også jeg. Hva med Jeremy Menez som spiller i Roma. Han har akkurat kommet på kant med Ranieri. http://www.skysports.com/story/0,19528,11810_5850536,00.html Kan han være tilgjengelig på lån? Har alltid likt spilleren.
Hvorfor bør spillere vi henter fra afrika være av verdensklasse? Du heter ikke tilfeldigvis Nils Johan Semb vel?  ;D

Syne forøvrig at folk her inne skal få lov å drømme akkurat så mye de vil, bare de roer ned tanker om Messi, Ronaldo osv. La oss nå være skapende i diskusjonen, ikke sette unødvendige grenser. NUFC har alltid vært en klubb for drømmere og det kan den få lov til å fortsette å være selv om vi befinner oss i championship pr dags dato med en håpløs eier.
« Siste redigering: 13. Jan. 2010, 09:55 av kung_zlatan »

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #653 på: 13. Jan. 2010, 10:20 »

[quote author=fredd link=topic=3640.msg207058#msg207058 date=1263326888]

forsåvidt enig, men morro å høre hvem andre vil ha inn i klubben, sjøl om mange av dem er urealistiske.[/b]

Hvis du absolutt skal diskutere så kan du gjerne få tolke i vei... Men hva med å være kreativ istedet for å forsøke å være besserwisser nummer eins? Hvis du leser teksten min så står det at jeg synes det er uforståelig at han ikke har gått til en storklubb enda. Altså sier jeg ikke at Marseille er en liten klubb, slik du påstår. Kunne riktignok ha presisert ytterligere hvilke klubber jeg mente, men mener du bedriver flisespikkeri på høyt nivå. I fjor var Taiwo på vei ut av Marseille, men han ble på et stadie sitert på at han bare kunne tenke seg en "topp 4" klubb i england. Dette hadde jeg forøvrig glemt når jeg skrev innlegget. Leser også at han har et godt forhold til Deschamps så da kan det jo bli vanskelig å lokke han til NUFC. På den positive siden så begynner kontrakten hans med Marseille å nærme seg slutten..

Jeg har lyst til å diskutere en annen spiller også jeg. Hva med Jeremy Menez som spiller i Roma. Han har akkurat kommet på kant med Ranieri. http://www.skysports.com/story/0,19528,11810_5850536,00.html Kan han være tilgjengelig på lån? Har alltid likt spilleren.
Hvorfor bør spillere vi henter fra afrika være av verdensklasse? Du heter ikke tilfeldigvis Nils Johan Semb vel?  ;D

Syne forøvrig at folk her inne skal få lov å drømme akkurat så mye de vil, bare de roer ned tanker om Messi, Ronaldo osv. La oss nå være skapende i diskusjonen, ikke sette unødvendige grenser. NUFC har alltid vært en klubb for drømmere og det kan den få lov til å fortsette å være selv om vi befinner oss i championship pr dags dato med en håpløs eier.
[/quote]

å, er det ikke lov til å være en besserwisser eller tolker je det feil å? janteloven? hehe.. nei, kvervulant har je dessverre en stor tendens å være, og noe så morsomt som å diskutere NUFC, fins det knapt.  så da kan man få skylapper å se for mye rett frem. Men sånn er verden og ingen er feil fri.

Som sagt, liker taye taiwo. meget rask, god og midt på treet gammel spiller :) ville vært ett godt kjøp, når vi får penger/ny eier og rykker opp, og hvis vi får'n billige er jo ikke det feil heller. ville uansett konkurrert ut Jose Enrique, på en dårlig dag.

Jeremy Menez er en spennende tanke :D menne, muligheten å få han i januar, du tror det skal gå ann om je tolker det rett? je tror att det kan/vil bli litt hard kamp om han..

Nils Johan Semb, ett spennende ironiskt navn valg om je skal tolke deg rett :p Er nok litt fan/forkjemper att man kanskje ikke skal importere alt mulig rart fra andre land. Som i Norge f.eks. men England å er jo ett sånt land, med altfor få gode engelske spillere i toppklubbene (Arsenal er ett perfekt eksempel på det) så mener UEFA eller FIFA (kanskje begge?) har kommet med ett fornuftig forslag om ett visst antall hjemmehørende spillere på hvert lag i hver spillertropp. det samme gjelder unge talenter som har blitt/blir trent opp av klubben. Ergo, bør vel Newcastle prøve å fornye laget med flesteparten Britiske spillere og en dash utenlandske stjerner :) derfor mener je att man ikke skal hente middelmådige afrianske spillere som bare sitter på benken. er du ikke enig i det?

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #654 på: 13. Jan. 2010, 10:39 »

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #655 på: 13. Jan. 2010, 11:22 »
Så ett intervju med Hughton om at han er svært overrasket over spillerne han har blitt tilbudt i dette overgangsvinduet. Det er visst mange gode spillere som agenter prøver å få til Newcastle. Problemet er vel at mange agenter tror fortsatt at vi er istand til å tilby silly money på overgangssummer og lønninger fremdeles. Noe som ikke er tilfelle. Dette viser at Newcastle som klubb fortsatt er istand til å lokke mange gode spillere, men at klubben velger nå å være forsiktige og prøve å få inn spillere som Hugton har satt opp på en liste før overgangsvinduet åpnet, samtidig som det velges å satse mer på en god spillergruppe enn individuelle stjerner. Tror nok ikke vi kan vente at den lista inneholder noen store, velkjente fotballnavn.
Men for de som tror at Newcastle ikke kan lokke til seg spillere av verdensklasse, må nok tro om igjen. Penger er det som styrer i fotballens marked.
Andreas Martins

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #656 på: 13. Jan. 2010, 12:36 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_5853491,00.html
Vil ha denne spilleren. Mener vi burde gjøre mye for å få han til Newcastle. Han er uten kontrakt snart, å hadde vært billig.
Itillegg trenger vi vinger, å han er jo ung et stort talent.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Peter

• Gjest
« Svar #657 på: 13. Jan. 2010, 14:26 »
Merida hadde vært en veldig forsterkning bare i seg selv, men som jeg har sagt tidligere er jeg ganske lysten på og få inn noen rutinerte spillere fra PL, som kan hjelpe oss og bli der. Merida har knapt spilt førstelagsfotball for Arsenal, og da holder ikke Liga cupen og Spanias U21 landslag.

Sol Campbell skulle jeg gjerne hatt. Tøff og solid stopper. Drøssevis av landskamper for England og tvilsomt om det går an og få en mer realistisk rutinert, god spiller.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #658 på: 13. Jan. 2010, 14:30 »
Fran Merida kunne jeg veldig gjerne ha tenkt meg til klubben. Meget god spiller, teknisk og rask. Passet perfekt inn på vår sentrale midtbane. Dog har vi mange sentrale midtbaner, men vi trenger en kreativ en.
For han er sentral midtbane, ikke ving ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #659 på: 13. Jan. 2010, 14:50 »
det er mannge gode arsenal rejects som er stjerner idag etter å ha tatt steget ned til dårligere klubber. bentley feks.

tror han kan bli god. guthrie er jo en liverpool reject;p
Han kom, ble mett og dett var dett....