20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 169203 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

tassen88

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #615 på: 10. Jan. 2010, 11:38 »
Hva med Jimmy Briand fra Rennes? Han er 25 år, Fransk og SPISS. En veldig spennende spiller.
Du er vel ikke litt preget av fm nå?:P Jimmy Braind står så langt med 4 kamper fra start, 4 innhopp på 19 kamper, om det skyldes skader eller andre faktorer vet jeg ikke, men han står med intet annet enn null mål så langt(alle cuper inkludert).
Forrige sesong puttet han 8 mål på 27 kamper. Ingen målgarantist med andre ord. Jeg håper vi finner noe bedre enn han.

Skal vi se til fransk liga er spillere som GERVINHO i Lille(toppscorer) og     Asamoah GYAN i Rennes som mye mer interessante spillere, men dog nok litt urealistisk.
« Siste redigering: 10. Jan. 2010, 12:44 av tassen88 »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #617 på: 10. Jan. 2010, 12:15 »
Chopra tilbake?
http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-utd/newcastle-utd-news/2010/01/10/united-to-turn-to-old-boy-chopra-79310-25563389/

Chopra er faktisk en god spiller, aldri skjønt hvorfor vi solgte ham. Og hvorfor han ikke fikk spille i Sland. Han scora jo ofte for Sland tror jeg, selv  som innbytter. Han rask, bevegelig, brukbar teknisk og ikke minst en god avslutter.

tassen88

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #618 på: 10. Jan. 2010, 12:29 »
Chopra tilbake?
http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-utd/newcastle-utd-news/2010/01/10/united-to-turn-to-old-boy-chopra-79310-25563389/

Chopra er faktisk en god spiller, aldri skjønt hvorfor vi solgte ham. Og hvorfor han ikke fikk spille i Sland. Han scora jo ofte for Sland tror jeg, selv  som innbytter. Han rask, bevegelig, brukbar teknisk og ikke minst en god avslutter.

En god spiller i CCC, men i PL kommer han for kort. Synes ikke han er spesielt rask til en spiss å være. Vil bare ende opp som overføldig i PL.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #619 på: 10. Jan. 2010, 12:31 »
Hva med Jimmy Briand fra Rennes? Han er 25 år, Fransk og SPISS. En veldig spennende spiller.
Du er vel ikke litt preget av fm nå?:P Jimmy Braind står så langt med 4 kamper fra start, 4 innhopp på 19 kamper, om det skyldes skader eller andre faktorer vet jeg ikke, men han står med intet annet en null må så langt(alle cuper inkludert).
Forrige sesong puttet han 8 mål på 27 kamper. Ingen målgarantist med andre ord. Jeg håper vi finner noe bedre enn han.

Skal vi se til fransk liga er spillere som GERVINHO i Lille(toppscorer) og     Asamoah GYAN i Rennes som mye mer interessante spillere, men dog nok litt urealistisk.
Heller Peter Utaka fra Odense eller Robert Lewandowski. Så Lewandowski spille for Lech Poznan for en stund tilbake, og må si han er et stort talent. Han har sikkert blitt enda bedre.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

tassen88

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #620 på: 10. Jan. 2010, 13:00 »
Du er vel ikke litt preget av fm nå?:P Jimmy Braind står så langt med 4 kamper fra start, 4 innhopp på 19 kamper, om det skyldes skader eller andre faktorer vet jeg ikke, men han står med intet annet en null må så langt(alle cuper inkludert).

Heller Peter Utaka fra Odense eller Robert Lewandowski. Så Lewandowski spille for Lech Poznan for en stund tilbake, og må si han er et stort talent. Han har sikkert blitt enda bedre.

Etter litt research på dem begge må jeg si meg enig. Forholdsvis unge begge og et øye for mål. Men prisen blir vel kanskje litt stiv?

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #621 på: 10. Jan. 2010, 13:11 »

Etter litt research på dem begge må jeg si meg enig. Forholdsvis unge begge og et øye for mål. Men prisen blir vel kanskje litt stiv?
Mulig prisen på Lewandowski blir for høy, men Peter Utaka skal det vel være mulig å få for en litt rimeligere sum.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #622 på: 10. Jan. 2010, 21:10 »
Chopra har jeg alltid likt. Hadde gjerne tatt han tilbake, men da helt for en veldig billig penge. Å Cardiff som er i litt pengetrøbbel, kommer nok til å forlange mere enn jeg er villig til at vi skulle betalt for han.
Han holder godt å høyt nivå i Championship, men veldig usikker på om han hadde vært god nok for premier League. Men vet aldri.

Cardiff blir forresten kansje kjøpt opp av et amerikansk konsoritum i februar eller kansje noe fra Malaysia.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #623 på: 11. Jan. 2010, 14:05 »
Chopra tilbake er virkelig et sted i feil retning. Tilfører ikke stallen noe, og vil falle for kort i PL uansett. Da kan vi heller spare de pengene der og bruke de på spillere som holder PL nivå, når vi havner der. Tror ikke Chopra er mannen vi trenger for å kapre til oss et opprykk for å si det sånn.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Peter

• Gjest
« Svar #624 på: 11. Jan. 2010, 14:25 »
Chopra scoret vel en rundt 7 mål i PL for 2 sesonger siden for Sunderland, noe jeg synes er inponerende for et bunnlag og når han satt mesteparten av tiden på benken.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #625 på: 11. Jan. 2010, 16:28 »
Noe sier meg at vi kan få bedre for den prisen vi sannsynligvis må ut med for Chopra. Holder knapt PL nivå, og får 4-5 mil£ er det ikke verdt det .

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #626 på: 11. Jan. 2010, 17:15 »
CH har sagt at han i dette vinduet kun kommer til å hente britiske spillere eller utlendinger som spiller/har spilt på balløya før. Og det er ikke dumt spør dere meg. Det er flere som har kritisert julevinduet fordi noen lag gjør desperate kjøp for å sedementere ligaplassen, eller for å unngå nedrykk. Kjøp av en fersk en fra utlandet er for usikkert. Effekten av et slikt kjøp kan komme alt for sent til å påvirke tabellsituasjonen. 

Problemet blir da at britiske spillere er generelt overpriset. Hvis vi skal få inn en spiller som skal forsterke laget må vi sikkert ut med rundt 4 mill, minst. Så det smarteste vil være å kjøpe spillere hvis kontrakt snart går ut. Men ikke Beckford  :D

Peter

• Gjest
« Svar #627 på: 11. Jan. 2010, 17:51 »
Godt poeng InspectorC. Jeg er nesten helt enig, untatt når det gjelder Beckford.

Det er smart og kjøpe spillere som har vist ved tidligere anledninger at de holder bra PL nivå, evt litt dårligere som vi kan bruke som backup på godt organiserte plasser, som sentral midtbaneplass. Engelske spillere er vanskelige og få for mindre enn 1,5 millioner pund. Spessielt "unge" spillere under 27-29 er vanskelig og få for under den prisen. Man må kanskje derfor hvertfall første sesong i PL etter opprykket satse på en del gamlinger, som har spilt en del for mindre klubber i PL, eller for klubber som har rykket ned nylig til CCC. Så når vi har stabilisert oss i PL, kan vi sommeren etter begynne og lete etter yngre spillere for fremtiden og bedre spillere. Kort sagt: Ta mere sjanser.

Så får vi bare håpe at vi har lært av spillerkjøpene som førte til nedrykket. Jeg synes Wigan faktisk er et meget godt eksempel på en ganske liten klubb uten store ressurser greier og kjøpe spillere smart og selge videre med stor fortjeneste. Blant annet Palacios og Valencia for og nevne kanskje de mest lønnsomme.

Wigan har Maynor Figueroa, Emerson Boyce, Paul Scharner og Hugo Rodallega som spennende og brukbare spillere som har PL nivået inne. Rodallega er kanskje ikke stor mulighet for og få, men heller ikke uoppnålig. Figueroa, Boyce eller Scharner kunne kanskje hentes som reservemidtstoppere bak Colo og Taylor. Førstenevnte og sistenevnte kunne også helt greit brukes som 1.valg på plassen uten problemer, hvis det viser seg at Colo fremdeles ikke kan holde PL nivå så godt som han har mulighet til og holde.

Stoke har også noen spennende spillere. James Beattie har jo som kjent kommet i unåde hos Tony Pulis, og er på vei bort. Beattie er en måltyv som jobber hardt i boksen og ofte scorer mål på bestilling. Han er 31, og det er jo ikke så bra da, men som nevnt tidligere trenger vi noen gamlinger som vet hva dette dreier seg om, og har noe og bidra med.
Ricardo Fuller er også en spiller vi kunne trengt når vi rykker opp. Han er jo heller ikke den yngste i stallen men han er uforutsigbar og har et godt skudd. Mister av og til fokuset på fotballen, men det tror jeg skulle gått bra med nye lagkamerater.
Den siste spilleren jeg kunne tenkt meg i Stoke er Matt Etherington. En lynrask ving med en god innleggsfot, noe vi trenger med BigAndy i boksen. Greit skudd har han også. Har vist at han kan score mål og er også en slik type det er bra og signere etter et opprykk.

Bolton har også en spiller jeg veldig gjerne kunne tenkt meg. Matthew Taylor. Han har en helt syk fot, og scorer helt vanvittig mye på frisparkene han tar for Bolton. Veldig presis. Han kan finne nettmaskene med hodet også, noe han har vist en god del ganger. Etter et opprykk til PL tror jeg også han kunne vært ganske realistisk, med tanke på at han sikkert ønsker seg nye utfordringer.

Sist og ikke minst må vi jo signere Beckford da. Nå som Cashley hvertfall er villig til og legge nesten to millioner pund på bordet(utrolig!), må vi greie og presse prisen Leeds vil ha for han ned. Tre millioner for ham, er jo tross alt helt latterlig mye.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #628 på: 11. Jan. 2010, 21:46 »
Victor Moses er en spiller eg virkelig kunne tenkt meg på høyrekanten som ingen har nevnt så vidt eg veit. Leste at Nottm F vil legge inn et bud på 3mill£ for han, og det ville vert utrolig om vi kunne fått han for det. Hadde vi fått inn han tror eg også at spissene våre hadde skoret mye mer mål. Moses er 7 år yngre enn Beckford og har vist seg som en av dei bedre i CCC allerede. Det at klubber som Barca og Liverpool med fleir har vist interesse for han, sier sitt. Splash the cash Ashley ! hehe... ::)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #629 på: 11. Jan. 2010, 22:07 »
Antar forresten at Hughton tar dagens råd fra Enrique til etteretning:

Enrique said: "We need new players - some have already gone. We have got a good squad, but when people go, then we need to get replacements.

"I am sure Chris has this situation already in hand - if he wants my recommendations, I hear that Lionel Messi and Ronaldo would be great signings!

"But I think Chris has done an excellent job so far in adjusting the team for this division, and I'm sure he will continue to do that."

:)
Kan vi håpe på at en avtale er spikret innen 48 timer ?