20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 168390 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #585 på: 07. Jan. 2010, 13:58 »
Hehe! Eziquel Lavezzi? Haha! Vi får aldri tak i han! Han kan få bedre tilbud av andre klubber, for og komme til en nedrykksklubb vil han ha masse penger, og det skal vi ikke gi ham. Han er en klassespiller, men 17 mål på 77 kamper er mildt sagt lite inponerende for en spiss.

Uten at jeg vet noe særlig om denne spilleren eller hans rolle i klubben så kan spisser gjøre annet enn å score mål.  ;)
Altfor ofte er det kun mål som får folk til å sperre øya opp for en spiss, mens mange spisser faktisk legger opp til mål, vinner dueller osv. vi har jo et godt eksempel i Carroll i NUFC.
Han scorer ikke mye mål, men ofte gjør han en veldig god innsats og er inndirekte delaktig i mål.

En spiss burde score mål, men det kommer også litt ann på lagets taktikk osv. hvem som scorer de måla.

Peter

• Gjest
« Svar #586 på: 07. Jan. 2010, 14:05 »
Hehe! Eziquel Lavezzi? Haha! Vi får aldri tak i han! Han kan få bedre tilbud av andre klubber, for og komme til en nedrykksklubb vil han ha masse penger, og det skal vi ikke gi ham. Han er en klassespiller, men 17 mål på 77 kamper er mildt sagt lite inponerende for en spiss.

Uten at jeg vet noe særlig om denne spilleren eller hans rolle i klubben så kan spisser gjøre annet enn å score mål.  ;)
Altfor ofte er det kun mål som får folk til å sperre øya opp for en spiss, mens mange spisser faktisk legger opp til mål, vinner dueller osv. vi har jo et godt eksempel i Carroll i NUFC.
Han scorer ikke mye mål, men ofte gjør han en veldig god innsats og er inndirekte delaktig i mål.

En spiss burde score mål, men det kommer også litt ann på lagets taktikk osv. hvem som scorer de måla.

Haha, sant det. Derfor jeg skrev at han var en klassespiller. ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #587 på: 07. Jan. 2010, 18:04 »
Jeg vet ingenting om denne Lavezzi, men statistikken hans og kallenavnet The Tank gjør meg veldig skeptisk. Jeg vil IKKE ha en ny tanksenter. Jeg vil ha en goalgetter.
Ingenting annet enn en spiller som bøtter inn mål på bestilling. Det er det ENESTE vi mangler på spissplass. Tanksentere har vi mer enn nok av, da det bare er Løvenkrands som ikke faller innenfor den kategorien. Hvis vedkommende både er tanksenter og er en ordentlig goalgetter, så greit. Men hvis vedkommende er en noe forbedret versjon av Andy Carroll, så sier jeg nei takk. Vi har Andy Carroll, og han er tross alt fremdeles svært ung og lovende.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

• Gjest
« Svar #588 på: 07. Jan. 2010, 18:07 »
Lavezzi er sterk, men aldeles ikke stor og svær. Han er liten, tynn og ganske rask. Har ikke sett mye av Lavezzi, men han er en god spiller uten at jeg egentlig har lyst på ham. Han er også en sånn spiller som skaper dårlig stemning blant gutta tror jeg. Jeg tror ikke moralen er world class av for og si det sånn.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #589 på: 07. Jan. 2010, 18:13 »
Hvis din beskrivelse er korrekt, så er det bare å krysse fingre, tær og hva det nå måtte være for at dette bare er et løst rykte. Vi har Joey Barton og Alan Smith, vi trenger ikke flere spillere som gjør de vakre draktene våre til fangedrakter.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #590 på: 07. Jan. 2010, 18:16 »
Fra Skysports;

16.25  Newcastle United are keen to sign Jerome Rothen according to Le Quotidien du Foot. Rothen has been on loan at Rangers from Paris St Germain, but has struggled to make an impression at Ibrox.

Nå fungerer jo venstresiden vår bra at jeg ikke ser behovet for en ny spiller der nå. Ønsker heller en høyreving, stopper eller spiss inn. Rothen har vel også tapt seg etter storspillet i  Monaco.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #591 på: 07. Jan. 2010, 18:28 »
Huff, alle disse idiotiske ryktene om spillere vi overhodet ikke trenger.
Det er en grunn til at jeg hater silly season 1 og 2.

Peter

• Gjest
« Svar #592 på: 07. Jan. 2010, 18:31 »
Nei, nei, NEI! Vi skal ikke ha Rothen. I Mars fyller han 32 år, og når man ikke spiller fast på Glasgow skal man heller ikke spille på Newcastle som har ambisjoner om og bli gode som de var før.

Da Rothen storspilte i Monaco, har det ikke akuratt resultert i mange mål. Jeg vil ikke si at 5 mål på 82 kamper er brukbart engang. Gjennom hele karrieren har han 30 mål på 369 kamper. Det er ikke litt inponerende en gang. Han var stor i Frankrike i sin tid, men hans tid er borte for lengst. Det er 5-6 år siden han gjorde det bra. Han ville ikke vært noen forsterkning for oss i det hele tatt.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #593 på: 07. Jan. 2010, 19:34 »
Helt enig. Jeg er egentlig imot kjøp av alle som er over 28 år (hvis vi ikke gjør et skikkelig scoop). Jeg vil bygge et nytt lag som kan prestere i fremtiden, ikke bare i 6 mnd.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #594 på: 07. Jan. 2010, 19:53 »
Helt enig. Synes egentlig vi har en ypperlig anledning til å gjøre noe nesten ingen andre PL-klubber gjør eller tør å gjøre, nemlig å satse bevisst på unge spillere, helst britiske. Vi kan bli en foregangsklubb, som bygger fremtidige engelske landslagsspillere, i stedet for å kjøpe forhenverende engelske landslagsspillere.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #595 på: 07. Jan. 2010, 19:55 »
Lavezzi er sterk, men aldeles ikke stor og svær. Han er liten, tynn og ganske rask. Har ikke sett mye av Lavezzi, men han er en god spiller uten at jeg egentlig har lyst på ham. Han er også en sånn spiller som skaper dårlig stemning blant gutta tror jeg. Jeg tror ikke moralen er world class av for og si det sånn.
Er Napoli supporter, og har sett bortimot alle kampene denne sesongen. God beskrivelse av Lavezzi. Han er ingen målscorer, men han er en god tilrettelegger, og han kan også brukes på vingen. Han er i stand til å avgjøre en kamp på egenhånd. Moralen hans har bedret seg med årene. Han slet i likhet med resten av laget under Roberto Donadoni, men når  Mazzarri tok over har han fått en opptur.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #597 på: 07. Jan. 2010, 22:20 »
http://www.goal.com/en/news/9/england/2010/01/07/1731684/leeds-united-ace-jermaine-beckford-confirms-im-off-to

Det var jo crap. Håper virkelig vi ikke betaler mer enn 1.5 for ham. Jeg mener som sagt at han ikke er god nok. Men den kamelen svelger jeg mer enn gjerne. Er drittlei av bomkjøp.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #598 på: 07. Jan. 2010, 23:14 »
pr dags dato synes jeg det er endel spillere på markedet som kunne vært meget interessante å bringe inn på lån og Felipe Caicedo er den jeg har desidert mest lyst på. Han er tilgjengelig på lån fra City og kan være en spiller som kan ta steget helt opp på topp PL-nivå. Vil gjerne ha en debatt rundt hvorfor vi ikke burde hente denne lovende spissen på lån nå!

Kevin Prince Boateng sin utvikling har virkelig skutt fart dette året og jeg mener vi burde utnytte portsmouth sin situasjon i januar og bruke alle våre transferfunds på en midtbanespiller av klasse. Vi er totalt avhengig av dette både fremover mot sommeren og hvis vi rykker opp i pl. Boateng har både kreativtet, løpskraft og duellstyrke. Vanskelig å spå overgangssum, men tror han går for 4-5 mill. Han kom til PFC for ca 3.5 ifølge ryktene.

Lavezzi er genial på sitt beste og hadde absolutt vært noe for oss. Får vi han for under 8 mill vil det være et røverkjøp. Dette var en jævlig spennende nyhet som jeg desverre sliter med å tro på.

januar inn : Boateng, Caicedo (lån)

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #599 på: 08. Jan. 2010, 00:01 »
pr dags dato synes jeg det er endel spillere på markedet som kunne vært meget interessante å bringe inn på lån og Felipe Caicedo er den jeg har desidert mest lyst på. Han er tilgjengelig på lån fra City og kan være en spiller som kan ta steget helt opp på topp PL-nivå. Vil gjerne ha en debatt rundt hvorfor vi ikke burde hente denne lovende spissen på lån nå!

Kevin Prince Boateng sin utvikling har virkelig skutt fart dette året og jeg mener vi burde utnytte portsmouth sin situasjon i januar og bruke alle våre transferfunds på en midtbanespiller av klasse. Vi er totalt avhengig av dette både fremover mot sommeren og hvis vi rykker opp i pl. Boateng har både kreativtet, løpskraft og duellstyrke. Vanskelig å spå overgangssum, men tror han går for 4-5 mill. Han kom til PFC for ca 3.5 ifølge ryktene.

Lavezzi er genial på sitt beste og hadde absolutt vært noe for oss. Får vi han for under 8 mill vil det være et røverkjøp. Dette var en jævlig spennende nyhet som jeg desverre sliter med å tro på.

januar inn : Boateng, Caicedo (lån)
Caicedo hadde nettopp et mislykket låneopphold i Sporting CP. En venn av meg er Sporting CP supporter og har sett alle kampene denne sesongen, og Caicedo er en av de som har skuffet mest. Han har bommet på flere hundreprosentssjanser. Dog, var han god i perioder for City ifjor, og en skal ikke se bort i fra at engelsk fotball er der han hører hjemme. Likevel faller jeg på andre spisser fremfor Felipe Caicedo.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".