20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 168474 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #390 på: 23. Des. 2009, 18:20 »
Sier ja takk til Boyd jeg. Alltid en fare for at spillere i andre ligaer ikke leverer godt nok i England. Men statistikkene til Boyd er jo syke. 115 mål på 171 kamper for Rangers er jo klasse. Så langt denne sesongen så har han putta 13 mål på 16 kamper. Mange av målene til Boyd har han scort som innbytter i tillegg. Nå skal det sies at Rangers og Celtic ikke møter allverdens til motstand i Skottland, men hvis vi kan få han så ønsker jeg han hjertelig velkommen. Er nok bedre enn Foluwashola.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #391 på: 23. Des. 2009, 20:06 »
Du kan godt få mene at Dawson er god Mats, men det er eg ikkje enig i, men det er nokke med midtstoppere i newcastle. Dawson faller i kategorien tabbe-stopper, selv om det ikkje skjer så ofte. Men se då på Bramble og Boumsong f.eks, som har storspilt både før og etter dei kom til oss.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #392 på: 23. Des. 2009, 20:30 »
Jeg mener det blir feil å kjøpe inn Kilgallon også. Colo har utvilsomt vært vår beste forsvarer i år, og kan ikke settes ut av laget. Og jeg tror han også vil videreutvikle seg i PL neste sesong. Og Taylor er et lokalt talent jeg gjerne ser spille. Mao må Kilgallon kjøpes som en reserveløsning.  Som jeg har nevnt før, det eneste vi har bruk for i transfervinduet denne jula er en høyreback.

Det er jo når Colo og Taylor har vært ute at vi har fått problemer så det er klart at vi trenger god backup for disse når de er skadet/suspendert. Zurab har slitt i flere av kampene han har spilt og lånet går ut snart. Kadar er enda ung selv om han har vist at han kan ha en stor fremtid. I tillegg må jeg minne om at to av CCCs beste stoppere (sammen med Kilgallon) forrige sesong, Johnson og Dann, nå spiller veldig bra for Birmingham i PL. Johnson kostet £5m vi kan få Kilgallon for under halve prisen.

Det er et godt poeng Fred. Men, Kilgallon er for god til å sitte på benken også. Samtidig er det ikke sikkert at han er bedre enn Taylor eller Colo. Vi må kun hente inn spillere som klart vil forsterke laget, eller unge lovende som er fornøyde med å sitte på benken og ta kamper der Taylor/Colo er ute. Vi kan kanskje tape enkelte kamper pga av slik satsning på talenter, men vi vinner i det lange løp. Bare se den rivende utviklingen Caro og Ranger har hatt i år.

Kilgallon vil nok ikke konkurere ut Colo eller Taylor, men jeg mener det er viktig å ha spillere på benken som man vet vil komme inn å gjøre en god jobb. I de sentrale posisjonene kan vi etter min mening ikke bare ha unggutter i backup. Her vil vi få mange skader og hvis vi ikke hadde hentet inn Zurab og Simpson på lån ville vi hatt Kadar og en annen unggutt i midtforsvaret. Til og med Wenger hentet inn Silvestre for å ha en rutinert spiller i backup i forsvaret. Kilgallon er ikke like rutinert, men vi vet at han vil gjøre en god jobb i CCC og sannsynligvis også fungere som backup i PL.

På midtbanen har vi Guthrie, Smith, Barton, Nolan, Geremi og Butt. Som spiss kan Harewood, Shola, Carroll, Ranger og Løvenkrands spille. I januar har vi S.Taylor, Colo og Kadar som har spilt midtstopper i CCC, og når vi samtidig har sett at det er i de kampene hvor Colo og/eller Taylor har vært borte vi har slitt så håper jeg vi henter inn en spiller som Kilgallon.

Peter

• Gjest
« Svar #393 på: 23. Des. 2009, 21:28 »
Går det an og si nei til Boyd? Spissdrømmen går i oppfyllelse... ::)

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
« Svar #394 på: 24. Des. 2009, 08:29 »
Jeg mener det blir feil å kjøpe inn Kilgallon også. Colo har utvilsomt vært vår beste forsvarer i år, og kan ikke settes ut av laget. Og jeg tror han også vil videreutvikle seg i PL neste sesong. Og Taylor er et lokalt talent jeg gjerne ser spille. Mao må Kilgallon kjøpes som en reserveløsning.  Som jeg har nevnt før, det eneste vi har bruk for i transfervinduet denne jula er en høyreback.

Det er jo når Colo og Taylor har vært ute at vi har fått problemer så det er klart at vi trenger god backup for disse når de er skadet/suspendert. Zurab har slitt i flere av kampene han har spilt og lånet går ut snart. Kadar er enda ung selv om han har vist at han kan ha en stor fremtid. I tillegg må jeg minne om at to av CCCs beste stoppere (sammen med Kilgallon) forrige sesong, Johnson og Dann, nå spiller veldig bra for Birmingham i PL. Johnson kostet £5m vi kan få Kilgallon for under halve prisen.

Det er et godt poeng Fred. Men, Kilgallon er for god til å sitte på benken også. Samtidig er det ikke sikkert at han er bedre enn Taylor eller Colo. Vi må kun hente inn spillere som klart vil forsterke laget, eller unge lovende som er fornøyde med å sitte på benken og ta kamper der Taylor/Colo er ute. Vi kan kanskje tape enkelte kamper pga av slik satsning på talenter, men vi vinner i det lange løp. Bare se den rivende utviklingen Caro og Ranger har hatt i år.

Kilgallon vil nok ikke konkurere ut Colo eller Taylor, men jeg mener det er viktig å ha spillere på benken som man vet vil komme inn å gjøre en god jobb. I de sentrale posisjonene kan vi etter min mening ikke bare ha unggutter i backup. Her vil vi få mange skader og hvis vi ikke hadde hentet inn Zurab og Simpson på lån ville vi hatt Kadar og en annen unggutt i midtforsvaret. Til og med Wenger hentet inn Silvestre for å ha en rutinert spiller i backup i forsvaret. Kilgallon er ikke like rutinert, men vi vet at han vil gjøre en god jobb i CCC og sannsynligvis også fungere som backup i PL.

På midtbanen har vi Guthrie, Smith, Barton, Nolan, Geremi og Butt. Som spiss kan Harewood, Shola, Carroll, Ranger og Løvenkrands spille. I januar har vi S.Taylor, Colo og Kadar som har spilt midtstopper i CCC, og når vi samtidig har sett at det er i de kampene hvor Colo og/eller Taylor har vært borte vi har slitt så håper jeg vi henter inn en spiller som Kilgallon.

Hent Kilgallon, å få ut pengeslukeren colo til sommer'n! Må tenke på att Kilgallon er i en meget god alder å har mange gode år foran seg og han er BRITISK! artig å ha de to neste midtstopperne til England på laget :)

En ny Høyreback? har du drøkki maling? bare få låne simpson ut sesongen å signe han på free transfer, om det ikke skulle dukke opp en bedre tilgjengelig engelsk h.back, som f.eks. Nedum Onuoha :)

ellers kan man gjerne bli kvitt Geremi, Butt og Barton, og inn med Michael Johnson og Jack Wilshere(lån og opsjon på kjøp).

Ser gjerne Kris Boyd i svart å hvitt. Meget spennende spiller! så kan man også signere Gignac til sommeren da vi har rykka opp, å få solgt Shola Ameobi til ett Wankership lag(der han hører hjemme).

da begynner det å ligne på ett slagkraftig lag! Ser gjerne att vi også henter en meget god venstre back, som f.eks. Jeremy Mathieu fra ett skakkjørt økonomisk valencia(1.valget!) eller Fabio Aurelio (gratis, hvis han ikke blir enig med Pool om ny kontrakt!) og en venstre ving, som f.eks Drenthe, Quaremsa, Juan Angel Albin :)

Til slutt hadde det vært en våt drøm å fått Joe Hart til NUFC!

Da hadde vi fått ett lag som kunne kjempa om en topp 6 plassering i PL!

Å for å toppa heile driten, få på plass MarK Hughes og Alan Shearer som Assistent manager å ansvaret for de unge sammen med Peter Beardsley :)
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #395 på: 24. Des. 2009, 09:49 »
Vi er pr dags dato et CCC-lag, og klarer aldri å få tak i et så slagkraftig lag første vindu.
Vi må bygge oss forsiktig opp, og målet for neste sesong (hvis vi er i PL), er å ikke rykke ned.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #396 på: 24. Des. 2009, 09:55 »
Ser at den 26 år gamle Rangers spissen Kris Boyd er linket til klubben. Kontrakten hans går ut etter endt sesong og Rangers sliter som kjent økonomisk. Et salg er nok å forvente.

Dette vil vært en perfekt signering for klubben. Mer enn god nok for CCC og mye ville overrasket meg om han ikke vil være en god PL spiller også. 91 mål på 128 kamper (ifølge wiki) vitner om en god målscorer. Hadde vært fantastisk om CH hadde hentet han istedenfor Harewood. Ville vært en julepresang for "oss" NUFC fans.

God Jul.  :)

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #397 på: 24. Des. 2009, 10:17 »
Vi er pr dags dato et CCC-lag, og klarer aldri å få tak i et så slagkraftig lag første vindu.
Vi må bygge oss forsiktig opp, og målet for neste sesong (hvis vi er i PL), er å ikke rykke ned.

Fullstendig klar over det mr. så derfor er noen av de je nevnte forbeholdt sommervinduet, DA vi er klare for PL og enten har blitt kjøpt opp av noen som virkelig liker klubben å som er villig til å spytte inn litt penger :)

de som je hadde blitt glad for att vi henter nå i januar er: forlenge lånet til simpson eller hente onuoha på lån med opsjon kjøp, låne jack wilshere med opsjon på kjøp, kjøpe boyd for en billig penge eller signere han til kontrakta hans går ut, kjøpe kilgallon! 

dvs da. disse spillerne hentes i sommer når vi rykker opp: Jeremy Mathieu eller Aurelio på v.back, om ikke noe bedre dukker opp som VI kan hente/vil til oss, M.johnson/F.Delph/N.Reo-Coker, Joe Hart, Jack Wilshere og Drenthe/Albin/Quaremsa og Gignac + en god midtstopper(f.eks jonny evans, nordtveit, G.Caldwell, M.Dawson, P.Jagielka ++) som erstatter Coloccini!

ser gjerne att vi kvitter oss NÅ med: Geremi og Butt, gjerne Barton om vi henter inn en erstatter(les; M.Johnson/F.delph(gjerne lån og opsjon på kjøp)/N.Reo-Coker). Kommer K.Boyd inn, og vi låner Haren ut sesongen, gjerne bye bye til Ameobi å ;-)

Da har du litt oversikt på når vi bør hente hva ;-)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #398 på: 24. Des. 2009, 11:03 »
En ny Høyreback? har du drøkki maling? bare få låne simpson ut sesongen å signe han på free transfer, om det ikke skulle dukke opp en bedre tilgjengelig engelsk h.back, som f.eks. Nedum Onuoha :)

ellers kan man gjerne bli kvitt Geremi, Butt og Barton, og inn med Michael Johnson og Jack Wilshere(lån og opsjon på kjøp).

Ser gjerne Kris Boyd i svart å hvitt. Meget spennende spiller! så kan man også signere Gignac til sommeren da vi har rykka opp, å få solgt Shola Ameobi til ett Wankership lag(der han hører hjemme).

da begynner det å ligne på ett slagkraftig lag! Ser gjerne att vi også henter en meget god venstre back, som f.eks. Jeremy Mathieu fra ett skakkjørt økonomisk valencia(1.valget!) eller Fabio Aurelio (gratis, hvis han ikke blir enig med Pool om ny kontrakt!) og en venstre ving, som f.eks Drenthe, Quaremsa, Juan Angel Albin :)

Å for å toppa heile driten, få på plass MarK Hughes og Alan Shearer som Assistent manager å ansvaret for de unge sammen med Peter Beardsley :)

Har da ikke skrevet at vi trenger å hente en høyreback i dette vinduet. Simpson fungerer godt i vår forsvar så ser gjerne at vi forlenger hans avtale jeg også. nevnte bare Nedum Onucha som en spennende signering hvis City ville selge. Wilshere ville være en drøm, men et lån er det beste vi kan håpe på. Wenger blir aldri med på en avtale der vi har oppsjon på å kjøpe han.

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #399 på: 24. Des. 2009, 11:27 »

Har da ikke skrevet at vi trenger å hente en høyreback i dette vinduet. Simpson fungerer godt i vår forsvar så ser gjerne at vi forlenger hans avtale jeg også. nevnte bare Nedum Onucha som en spennende signering hvis City ville selge. Wilshere ville være en drøm, men et lån er det beste vi kan håpe på. Wenger blir aldri med på en avtale der vi har oppsjon på å kjøpe han.

Er vel ikke deg je sikter til, men InspectorC som nevnte det med høyreBacken, noe vi ikke trenger foruten å låne Simpson videre:) Får vi Onuoha i tillegg, kan vi likesågodt også sælge R.Taylor.

Wilshere.. hva kommer til å skje.. er vel 5-6 valget til the gunners, bak diaby, cesc, denilson og nasri. en eller annen gang vil nok det bli muligheter for kjøp.. la oss si, van der vaart til Arsenal og Wilshere til NUFC. Bankers! :) Lån er bedre enn ittnå uansett :)
« Siste redigering: 24. Des. 2009, 11:33 av Ref.Collina »

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #400 på: 24. Des. 2009, 11:41 »
http://goal.com/en/news/11/transfer-zone/2009/12/24/1706783/tottenham-hotspur-manager-harry-redknapp-watching-craig

Øyner je muligheten for å hente defoe? :p

http://goal.com/en/news/11/transfer-zone/2009/12/24/1706782/manchester-city-in-shock-bid-for-portsmouth-defender-younes

Her har vi en ny grunn til at nedum antageligvis vil være glad til for att NUFC legger inn ett bud, enten på lån eller kjøp :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #401 på: 24. Des. 2009, 13:31 »
Da har jeg drukkket maling Collina,hehe. Fordi Simpson er rett og slett ikke god nok. Eller, han er god nok for Wanker, men jeg mener vi bør få inn en høyreback med bedre potensiale nå i januar. Og så kan vi bruke resten av sesongen til å spille ham god. Simpson er gjennomsnittlig. Han er middelmådig når det kommer til sine bidrag fremover, bakover og det samme gjelder hans teknikk og fart. Dessverre ser jeg ikke noe utviklingspotensiale i ham. Men ingenting er bedre enn at vi får ham gratis og at jeg tar skammelig feil. For alt vi vet, kan han virkelig bli god neste år pga denne sesongen.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #402 på: 24. Des. 2009, 16:58 »
http://www.burnleyfootballclub.com/page/LatestHeadlines/0,,10413~1914100,00.html

Vi solgte Edgar til Burnley fordi han var for dårlig. No har han knapt spilt en kamp for Burnley, og vi skal hente han tilbake... Nye tider gitt  :-\

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #403 på: 24. Des. 2009, 17:15 »
Det står vel bare at Newcastle og Burnley omsider er enige om kompensasjonen Newcastle hadde krav på siden Edgar er et produkt fra Newcastle sin ungdomsavdeling ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #404 på: 25. Des. 2009, 18:00 »
En spiller jeg alltid har likt er Martin Petrov. Helt vanvittig skuddbein, og god innleggsfot. Akkurat hva vi trenger med andre ord. Minus er at han er litt mye skadet, men føler City bruker han alt for lite uansett.