20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 169310 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #375 på: 23. Des. 2009, 15:01 »
Okei. Når folk fra et norsk Tottenham forum sier at han er dårlig, så er han dårlig?
Hva med å se på det positive som blir sagt om han. Er jo delte meninger om det meste i fotballen. Se på Coloccini, var mye drittsnakk om han i fjor, men er allikevel mange som elsker han. Faktum er at Dawson storspiller for et topplag i verdens beste liga, så god nok for oss er han uansett hva folk sier.

Når du skal kjøpe noen MÅ man jo være kritisk, og det er ikke uten begrunnelse at Colo var hatet av mange ifjord. Hadde vært RIMELIG skeptisk om jeg hadde kjøpt han til et PL lag feks.

Alle er enige i at han har vært god de siste kampene, men han har kun spillt 6 kamper denne sesongen pluss noen innbytterminutter. Etter alle de elendige kampene han har spillt for tottenham er det drøyt å være så bastant som du er, syns jeg!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #376 på: 23. Des. 2009, 15:07 »
Forresten er jeg FOR et kjøp av Dawson til en rimelig penge, men er litt skeptisk. Jeg ser at han har et potensiale, men mange svakheter.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #377 på: 23. Des. 2009, 15:18 »
Dawson er en spiller som spiller med hjerte utenpå drakta, og sitter mye på benken men klager aldri, og de gangene han får sjansen leverer han hver eneste gang. Før hadde han ganske dårlige og stressa passninger, men han har fått en mye større ro nå enn før og er en leder i forsvaret, i motsetning til før hvor han trengte en ledertype som King eller Woodgate ved siden av seg. At han har vært kaptein de gangene han har spilt i år sier vel litt om hvordan han har utvilka seg. Han er flink til og posisjonere seg og har en meget god timing i hodedueller og langs bakken. Det eneste han mangler er stor fart, men det trenger han ikke pga alle andre ferdigheter.

Det jeg nevnte om Capello burde vel også si litt, samt det sitatet jeg brukte lenger ned.
Han er en stabil stopper som har vært god lenge, men som i det siste har vært rå. At han har hatt et par svake kamper kan være pga at han ikke spiller regelmessig og blir usikker, men jeg tror han ville blitt helt konge dersom han hadde spilt fast, for feks oss. Det gjør han jo nå for tiden, og han leker seg jo baki der.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Peter

• Gjest
« Svar #378 på: 23. Des. 2009, 15:42 »
Herregud da! Dawson kommer vi aldri til og få tak i uansett. Han er en god stopper. Han er bedre enn våres stoppere, han kunne spilt fast på 5 av 20 lag i England. Han går aldri til oss. Jeg tror han har ambisjoner om og spille seg til helt fast plass på Tottenham og prøve og spille seg til VM troppen. Vi kan godt prøve, men at vi skal få han er liten sjanse for.

Gignac er en spennende spiss. Bare 24 år og spiller på et middels bra Fransk lag. Spilt en del kamper for landslag og scoret en del mål der. Morsomt om vi prøvde oss på ham.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #379 på: 23. Des. 2009, 15:47 »
Dawson er en spiller som spiller med hjerte utenpå drakta, og sitter mye på benken men klager aldri, og de gangene han får sjansen leverer han hver eneste gang.

Slik har det jo ikke vært de siste sesongene. Han har som ikke bare jeg har påpekt vært svært varrierende. Nå har han spilt bra under Redknapp i seks kamper og dermed leverer han hver eneste gang.

Kilgallon er i motsetning til Dowson rask og syntes det hadde vært fint å fått inn en spiller med litt tempo i kroppen i forsvar siden det verken er Colo eller Taylor er kjempe raske. I tillegg blir han billig og med tanke på de få transfer kronene vi får av Ashley må vi bruke disse lurt.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #380 på: 23. Des. 2009, 16:20 »
Dawson er en spiller som spiller med hjerte utenpå drakta, og sitter mye på benken men klager aldri, og de gangene han får sjansen leverer han hver eneste gang.

Slik har det jo ikke vært de siste sesongene. Han har som ikke bare jeg har påpekt vært svært varrierende. Nå har han spilt bra under Redknapp i seks kamper og dermed leverer han hver eneste gang.

Kilgallon er i motsetning til Dowson rask og syntes det hadde vært fint å fått inn en spiller med litt tempo i kroppen i forsvar siden det verken er Colo eller Taylor er kjempe raske. I tillegg blir han billig og med tanke på de få transfer kronene vi får av Ashley må vi bruke disse lurt.

Veldig fint inlegg Fredd, jeg støtter dette fullt ut. Dawson har nå hatt en meget god sesong så langt i år, men jeg mener han også er for lik de vi allerede har. Dawson er en duellspiller og en organisator, men det har vi allerede i Taylor og Colo. Vi må være forsiktige med å hause opp en spiller som har vært såpass ujevn så langt i gjennom karierren. Jeg ser også mye heller at vi søker etter en rask stopper som kan falle i bakrom og sikre dueller. Kilgallon er spennende i så måte, men nå er det noe som sier meg at vi skal være heldige hvis vi får han. HVis det stemmer at det er så stor interesse for han fra PL-hold så har vi vel ikke vi akkurat pengene til å leke Richie Rich. Kan Vincent Kompany være et alternativ å hente på lån? Kan både bekle stopper og def.mid plass og vil helt sikkert slite med å få spilletid i Man C fremover...

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #381 på: 23. Des. 2009, 17:22 »
Når Mancini skal kjøpe inn sine spillere i januar og i sommer så kan helt klart kvalitetspillere bli tilgjenglig billig. Kompany er en slik spiller og personlig liker jeg godt Nedum Onucha. Kan spille flere posisjoner og kan tilføre forsvaret vårt fart. Jo viste også i Everton at han har kvaliteter, selv om £18m som City betalte virker å være alt alt for mye.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #382 på: 23. Des. 2009, 17:22 »
Som Mats nevner, begge målene Everton fikk var ikke Dawsons feil. Begge gangene var det Bale som rotet det til. Uansett mener jeg Dawson ikke er god nok. Først og fremst fordi castle har vist lenge at de ikke er i stand til å forbedre innkjøpte forsvarsspillerer. Tror f.eks ikke Hangeland har fått den samme rivende utviklingen i Castle. 

Jeg mener det blir feil å kjøpe inn Kilgallon også. Colo har utvilsomt vært vår beste forsvarer i år, og kan ikke settes ut av laget. Og jeg tror han også vil videreutvikle seg i PL neste sesong. Og Taylor er et lokalt talent jeg gjerne ser spille. Mao må Kilgallon kjøpes som en reserveløsning.  Som jeg har nevnt før, det eneste vi har bruk for i transfervinduet denne jula er en høyreback.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #383 på: 23. Des. 2009, 17:25 »
Skal vi unngå gå på same smellen som i fjor eller gå i same fella som tidlegare år, som fører til nytt nedrykk øve tid, så må vi vera VELDIG kritiske til kva vi kjøper. Og kor mykje dei kostar. Ta kjøpet av Bassong foreksempel. Kor mange "Bassong`ar" får vi for det Dawson vil kosta?
Skal Ashley fortsetja å eiga denne klubben kan vi venta oss eit magert transfer-budsjett. Dette kan igrunn vera positivt og sunt for oss, det tvingar oss til å teinkja smart og få tak i spelarar med potensial for ein rimeleg pris. Vi treng forsterkningar i forsvar. Men rykke mi opp så må vi satsa på Enriuqe-Taylor-Colo + ein ny back kanskje. Målsetninga vår må då vera å stabilisera oss atte i PL. For å greie dette så må ein starta med å vera realistisk til kva spelarar vi kan få og Dawson trur eg er lite realistisk med tanke på pris og det at vi er den klubben vi er.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #384 på: 23. Des. 2009, 17:37 »
Jeg mener det blir feil å kjøpe inn Kilgallon også. Colo har utvilsomt vært vår beste forsvarer i år, og kan ikke settes ut av laget. Og jeg tror han også vil videreutvikle seg i PL neste sesong. Og Taylor er et lokalt talent jeg gjerne ser spille. Mao må Kilgallon kjøpes som en reserveløsning.  Som jeg har nevnt før, det eneste vi har bruk for i transfervinduet denne jula er en høyreback.

Det er jo når Colo og Taylor har vært ute at vi har fått problemer så det er klart at vi trenger god backup for disse når de er skadet/suspendert. Zurab har slitt i flere av kampene han har spilt og lånet går ut snart. Kadar er enda ung selv om han har vist at han kan ha en stor fremtid. I tillegg må jeg minne om at to av CCCs beste stoppere (sammen med Kilgallon) forrige sesong, Johnson og Dann, nå spiller veldig bra for Birmingham i PL. Johnson kostet £5m vi kan få Kilgallon for under halve prisen.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #385 på: 23. Des. 2009, 17:43 »
Dawson har et høyt topp nivå. det har titus bramble også... men han er god til å tabbe seg ut og har perioder hvor han spiller helt ekstremt dårlig, men så glimter han til og spiller som en stjerne lenge og kommer inn i landslags diskusjonen.

igjen, Titus Bramble i tottenham version. Ingen kan jo benekte at bramble faktiksk spillte noen gode kamper for oss..
Han kom, ble mett og dett var dett....

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #386 på: 23. Des. 2009, 17:45 »
Skal vi unngå gå på same smellen som i fjor eller gå i same fella som tidlegare år, som fører til nytt nedrykk øve tid, så må vi vera VELDIG kritiske til kva vi kjøper. Og kor mykje dei kostar. Ta kjøpet av Bassong foreksempel. Kor mange "Bassong`ar" får vi for det Dawson vil kosta?
Skal Ashley fortsetja å eiga denne klubben kan vi venta oss eit magert transfer-budsjett. Dette kan igrunn vera positivt og sunt for oss, det tvingar oss til å teinkja smart og få tak i spelarar med potensial for ein rimeleg pris. Vi treng forsterkningar i forsvar. Men rykke mi opp så må vi satsa på Enriuqe-Taylor-Colo + ein ny back kanskje. Målsetninga vår må då vera å stabilisera oss atte i PL. For å greie dette så må ein starta med å vera realistisk til kva spelarar vi kan få og Dawson trur eg er lite realistisk med tanke på pris og det at vi er den klubben vi er.

Er det jeg også mener. Vi får aldri bruke £10m av Ashley som mange av de andre opprykkslagene har gjort. Dermed må vi bruke pengene lurt. £2m for Dawson sier jeg gjerne ja takk til, men sannsyligvis krever spurs mange ganger mer og dermed er det bedre å se etter andre spillere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #387 på: 23. Des. 2009, 17:48 »
Støtter fredd helt ut her. Veldig enig. Vi trenger i aller høyeste grad både venstreback og stopper. Vi kan ikke stole blindt på at Kadar og Tozer skal redde oss i nødsituasjoner.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #388 på: 23. Des. 2009, 18:02 »
Newcastle target Rangers striker in January transfer swoop

Published 16:51 23/12/09 By James Nursey Exclusive

Newcastle are plotting a move for Rangers Kris Boyd as they ponder whether to extend Marlon Harewood?s loan deal.

Aston Villa striker Harewood, 30, has scored five goals for the Championship leaders since arriving in September.

But his loan agreement expires next week and Toon boss Chris Hughton has not disclosed his intentions, despite talks with Harewood.

Now Newcastle may move instead for Rangers forward Boyd, 26, who is up for sale as he is a free agent next summer.
Click here to find out more!

But Harewood is still hoping to clinch a move to St James? Park as his Villa contract expires next year.

Harewood?s agent Phil Sproson said: ?Marlon has gradually built on every performance to get stronger and fitter and his confidence is now soaring.

?Marlon and I appreciate he had a slow start at Newcastle due to injury, a shortened pre-season and lack of first team football.

?But ideally he would like to stay at Newcastle until the summer at least.?

Harewood joined Aston Villa from West Ham in July 2007 for £4million but failed to establish himself.

He was a proven scorer in the Championship and Premier League for the Hammers with 56 goals in 170 appearances.

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Newcastle-target-Rangers-striker-Kris-Boyd-in-January-transfer-swoop-article267115.html

Ser lite skotsk fotball. Noen som kjenner denne spilleren godt? Ikke første gang ryktet kommer opp heller. Spissplassen er der vi er best besatt (muligens sammen med den sentrale midtbanen) så jeg håper i utgangspunktet vi heller bruker penger andre steder, men er dette en klassespiller sier man jo ikke nei takk.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #389 på: 23. Des. 2009, 18:18 »

Det er jo når Colo og Taylor har vært ute at vi har fått problemer så det er klart at vi trenger god backup for disse når de er skadet/suspendert. Zurab har slitt i flere av kampene han har spilt og lånet går ut snart. Kadar er enda ung selv om han har vist at han kan ha en stor fremtid. I tillegg må jeg minne om at to av CCCs beste stoppere (sammen med Kilgallon) forrige sesong, Johnson og Dann, nå spiller veldig bra for Birmingham i PL. Johnson kostet £5m vi kan få Kilgallon for under halve prisen.

Det er et godt poeng Fred. Men, Kilgallon er for god til å sitte på benken også. Samtidig er det ikke sikkert at han er bedre enn Taylor eller Colo. Vi må kun hente inn spillere som klart vil forsterke laget, eller unge lovende som er fornøyde med å sitte på benken og ta kamper der Taylor/Colo er ute. Vi kan kanskje tape enkelte kamper pga av slik satsning på talenter, men vi vinner i det lange løp. Bare se den rivende utviklingen Caro og Ranger har hatt i år.