20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 169105 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #345 på: 21. Des. 2009, 23:21 »
Jeg synes for øvrig Leicesters Matty Fryatt er meget spennende! Bøtta inn mål i League One i fjor og er oppe i 10 scoringer i CCC sålangt denne sesongen. "Bare" 23år er han også.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #346 på: 22. Des. 2009, 01:25 »
Du sier selv at Ameobi ikke er god nok for PL, hva får deg til å tro at denne Craig Mackail-Smith er no bedre?
Så det du sier er at ingen spisser i CCC er gode nok for PL?

Ikke det jeg sier eller mener, men føler en spiss som skal hentes inn på nåværende tidspunkt burde ha noe mer enn noen mål for et bunnlag på CVen sin.
Han er trossalt 25 år og har nok spilt fotball mer enn et år, hvorfor r han f.eks fortsatt i Peterborough?
Jeg vet enkelte spillere utvikler seg seint, men det tilhører vel egentlig sjeldenhetene i den aldern.
Det vi trenger som Peter poengterer er jo en spiss som faktisk kan prestere i PL, og jeg er svært usikker på om Craig Mackail-Smith vil være noe bedre valg enn Ameobi.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #347 på: 22. Des. 2009, 12:34 »
Om vi skulle rykke opp er ihvertfall spissplassen den første posisjonen som må forsterkast, ingen av dei vi har i dag har vist at dei held PL-nivå, Ameobi har vist glimtvis men ikkje over ein heil sesong. Carrol kan vi håpe tar steget, men uansett bør vi handle inn en som kan bøtte inn mål i PL, men det treng vi ikkje før sommaren. Spissane vi har no er meir enn gode nok til CC, om vi f.eks beheld Harewood ut sesongen har vi nok bredde også.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #348 på: 22. Des. 2009, 13:47 »
Vet det, Dawson har vært helt konge ved siden av Bassong den siste tiden.
Men jeg tror ikke det er fullstendig umulig og få han. Dawson er vel 4 valget til Tottenham, og dette er han vel klar over selv. Greit nok at King og Woodgate er skada hele tiden, men hvis Tottenham får Upson og en midtstopper til i januar, så kunne vi jo gitt det en sjans. Syns Dawson er bedre enn Coloccini.

Og Peter. Gio har ikke floppa. Han har vært skada nesten hele tiden, men nå er frisk igjen og Redknapp lovpriser han. Han er en av stjernespillerne til Mexico, og tror han kommer til og vise seg fram i VM til sommeren. Han er mer enn god nok for oss.

Hutton er heller ikke umulig i det hele tatt. Corluka har så fast plass som det går ann og få, og det virker som om Redknapp prioriterer Kyle Naughton framfor Alan Hutton, så jeg ser ingen grunn til at vi ikke kan få Hutton.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Peter

• Gjest
« Svar #349 på: 22. Des. 2009, 17:30 »
Leser nå på Peterboroughs hjemmeside, og der står det følgende om Mackail-Smith:

"Du vil aldri få noe annet enn 100% jobbing fra spiss Craig Mackail-Smith. Hans arbeidskapasitet er eksepsjonell, og han lager ofte sjanser ikke bare til andre, men til seg selv og. Han scoret over 20 mål i 08/09 sesongen, og har en statistikk der han scorer et mål hver andre kamp. Han ble signert fra Dagenham & Redbridge i 2007 for 125 000 pund, og sammen med Aaron McLean har de formet et dødlig angrep. Han er ekstremt rask og kan også operere på høyrekanten"
Oversatt fra Engelsk.

Kanskje dette bare er skryt fordi han er i deres klubb, men jeg synes han helt klart er verdt et forsøk.

Gio har ikke akuratt vært god i Tottenham drakta, og når han ble lånt ut til Ipswich forrige sesong viste vel det at han var for dårlig til at Redknapp kunne gi ham spilletid? Han er uansett verdt et forsøk.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #350 på: 22. Des. 2009, 18:01 »
Mackail-Smith har 7 ligamål denne sesongen og det er helt klart et solid antall for en spiller på et bunnlag og som aldri har spilt i CCC før. Har jo også scoret mye mål før i lavere divisjoner så det er liten tvil om at dette er en spiller som vet vhor målet står.

Men vi må kjøpe spillere som kan spille PL-fotball neste sesong. Om Mackail-Smith er spiller som kan match også dette nivået er vanskelig å si for oss som ikke har sett han spille mange ganger. Likevel er det spennende med spillere som tar nivået de spiller på med en gang. Forrige sesong var hans første i League One og der gikk det også veldig bra.  En spiller som Mackail-Smith syntes jeg altså også er spennende, men vanskelig å si om han er et riktig kjøp for oss.

En annen spillere på Peterborough som også er spennede er George Boyd. Har nevnt han før og som Mackail-Smith har han bakrunn fra lavere divisjoner. Har scoret 8 mål denne sesongen (like mange som nolan) som ventrekant. Er som 24-åring kaptein og kom på årets lag i league One i fjor. Syntes dette er spiller vi også bør ha på blokka.

Peter

• Gjest
« Svar #351 på: 22. Des. 2009, 18:09 »
Helt enig Fredd! Boyd kunne jeg også tatt med i innlegget over. Nesten like spennende som Mackail-Smith. Leste også at Boyd er den dyreste Conference league spilleren som er kjøpt? 250 000 pund tror jeg han kostet. Det er mye for en CL spiller. Burde holde ett øye med begge disse to.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #352 på: 22. Des. 2009, 18:25 »
Tja, da Peterborough fikk litt penger inn brukte Ferguson jr det på "kremen" av Conference spillere så ingen umulighet at han er det . Har stor sans for hvordan Peterborough har gått frem når de har fått inn penger, men synd at de sparket Ferguson jr da det gikk litt trått.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #353 på: 22. Des. 2009, 22:26 »
Dawson er den siste spilleren vi burde hente. Ikke fordi han ikke har spilt bra i det siste, for det har han, men fordi han er en type midtstopper som vi har hatt nok av opp gjennom åra. Satser på Colo og Tayls, med Kadar og Kilgallon i bakhånd til neste sesong

Hvem er disse typene? Dawson er en veldig stabil stopper som er god selv mot de aller beste. Han har gode holdninger og klager aldri dersom han må sitte på benken i 10 kamper. Og så vidt jeg husker så har jo vi ofte slitt med stoppere som har gjort for store feil baki forsvaret. Bramble i sin tid for Newcastle feks.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 22. Des. 2009, 22:35 »
Dawson har vært god denne sesongen ja, men dette er den første sesongen på lenge. Han var jo lenge hatet av mange spurs supportere og gjorde mange feil. Dette tror også jeg kan komme tilbake igjen hvis han skulle komme tilbake igjen til oss.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #355 på: 22. Des. 2009, 22:45 »
Assist-toppen i CCC;

Graham Dorrans    WBA    8
Wayne Routledge    QPR    8
Danny Guthrie    Newcastle    7
Jobi McAnuff    Reading    7
George Boyd    Peterborough    7
Chris Burke    Cardiff City    6
Jay Bothroyd    Cardiff City    6
Adam Johnson    Middlesbrough    5
Charlie Adam    Blackpool    5
Martin Woods    Doncaster    5
Grant Leadbitter    Ipswich Town    5
Tommy Smith    Watford    5
Danny Graham    Watford    5
Jonas Gutierrez    Newcastle    5
Tom Cleverley    Watford    5
Andrew Carroll    Newcastle    5
Michael McIndoe    Coventry City    4
Tom Williams    Peterborough    4
John Oster    Doncaster    4
Chris Sedgwick    Preston    4

En del navn som vi har blitt linket til. Cleverley ligger bra også her.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #356 på: 22. Des. 2009, 22:47 »
Hvor får du det fra at han lenge var hata? Jeg har flere gode venner som er Tottenham supportere og som ofte reiser til London, og de påstår at han lenge har vært en publikumsfavoritt, mye pga av at han aldri syter når han må sitte på benken, og det at han ALLTID leverer når han får sjansen.
Som følge av at flere av venna mine er Tottenham supportere så har det blitt mye Tottenham kamper på meg de siste årene,(litt for mye) og jeg blir imponert hver gang Dawson spiller. Jeg skjønner ikke at han gidder og være reserve i Tottenham, for det er han altfor god til. Han har jo vært i England troppen en gang også, og hadde han spilt fast i en annen PL klubb så tviler jeg ikke på at han hadde hatt noen a-landskamper på cv`en sin.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #357 på: 22. Des. 2009, 22:56 »
Så høydepunkter fra Watford-QPR, Cleverley ser virkelig ut til å være en kar med talent.
Han var svært delaktig i 3-1 seiern til Watford.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #358 på: 22. Des. 2009, 22:58 »
Gio er utvilsomt verdt gambelen! Men seff et pengespørsmål. Han er uansett oppnåelig. Synes det interessant å diskutere spisser og her er noen forslag på folk  jeg mener vi kan vurdere. Synes spesielt Frankrike er et spennende marked.

Hulk - Porto - kraftig spiss med egenskaper som skapt for PL. Gode erfaringer fra CL.

Gervinho - Lille - teknisk energibunt som også kan spille "out wide" annvendelig!

Asamoah Gyan - Rennes - scorer på bestilling for Rennes i år. Spennende og riktig alder.

Gignac - Toulouse - har stagnert litt i år, men har et sykt potensiale. Kanskje litt for lik de vi allerede har?

Jo - Man city - Har ikke slått til sånn som man har håpet, men talentet kan ingen betvile. verdt en gamble?

Felipe Caicedo - RÅ spiller som allerede har kjent på PL-nivået. Tror vi kan få han billig!

Vi trenger også kreativitet i midtbaneleddet og her mener jeg vi burde prøve oss på nok en argentiner: Jose Ernesto Sosa! Han har nå vært på utlån hvis jeg ikke husker helt feil og jeg mener vi bør ha muligheter til å lure han til nufc.

btw. Det Dawson har vist hittil i år er milevis bedre enn han har gjort før. Han har blitt mye mer stabil og ser ut til å prestere jevnt bra for spurs. En spiller som åpenbart er lojal til klubben sin vil ikke gå til nufc nå. Dessuten er han ikke verdt gambelen, er enig med de som mener han er for lik de stopperne vi allerede har.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #359 på: 22. Des. 2009, 23:14 »
Synes ikke Dawson er lik det vi har fra før av i det hele tatt. Coloccini er ikke akkurat den mest stabile midtstopperen som Premier League har sett. At han kan bli stabil skal jeg ikke si noe på, for det kan han jo. Steven Taylor er en fotballspiller jeg elsker, men han har hatt en tendens til og tatt litt rare valg baki der. Dawson ser jeg som veldig stabil og han leverer alltid varene, synes nå ihvertfall jeg(Og Harry Redknapp:P) Men hadde bare likt å sett Dawson ved siden av Taylor. Da ville vi hatt to veldig profesjonelle samt engelske midtstoppere i forsvaret vårt. Begge to er også unge. Shearer så jo også Dawson som en veldig spennende midtstopper hvis jeg ikke husker feil. Og Shearer vet nok hvilke midtstoppere som er gode eller ikke, og hvem som er vanskelige og spille mot eller ei.
Men uansett, jeg ville digga å sett Michael Dawson i svart og hvitt.