20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 169137 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #360 på: 22. Des. 2009, 23:45 »
Hvor får du det fra at han lenge var hata? Jeg har flere gode venner som er Tottenham supportere og som ofte reiser til London, og de påstår at han lenge har vært en publikumsfavoritt, mye pga av at han aldri syter når han må sitte på benken, og det at han ALLTID leverer når han får sjansen.
Som følge av at flere av venna mine er Tottenham supportere så har det blitt mye Tottenham kamper på meg de siste årene,(litt for mye) og jeg blir imponert hver gang Dawson spiller. Jeg skjønner ikke at han gidder og være reserve i Tottenham, for det er han altfor god til. Han har jo vært i England troppen en gang også, og hadde han spilt fast i en annen PL klubb så tviler jeg ikke på at han hadde hatt noen a-landskamper på cv`en sin.

Hatet er kanskje et litt sterkt ord, men det var mange som var fryktelig irritert over Dawson tidligere. Det har jeg fra Tottenhamsupporterer jeg kjenner + flere forum. Har som sagt vært bra i år, men blir dyr (pga alderen og at han er engelsk) og er ikke alt for rask. Jeg håper vi ser etter andre spillere når vi rykker opp. 

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #361 på: 23. Des. 2009, 13:11 »
Hvis vi bare kjøper Gignac vil hele neste sesong bli som en drøm ::)

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #362 på: 23. Des. 2009, 13:17 »
Tviler sterkt på at vi kan få midtstoppere som er bedre enn Dawson som nyopprykka lag.
Håper veldig på at Hull rykker ned og at vi signerer Kamil Zayatte. Mannen Lars Tjernås mener var Premier Leagues 6 beste midtstopper forrige sesong.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #363 på: 23. Des. 2009, 13:30 »
Jeg vet ikke om jeg vil ha Zayatte. Syntes han skorer selvmål i hytt å pine.
Ba Ba Ba!!!

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 23. Des. 2009, 13:35 »
Dawson har vi ikkje sjans på, kaptein på Spurs i det siste, og får nok plenty med speletid med skadehistorikken til Woodgate og King, i tillegg er han local lad der nede so han kan vi berre gløyme med ein gong. Ikkje synes eg han er spesielt god heller, treig og ofte klønete, bl.a var han skyld i begge baklengsmåla mot Everton nylig.

Då ser eg heller at vi satsar på at Colo og Taylor er gode nok for PL neste sesong, sjølv om eg har mine tvil har vi ikkje noko valg når vi har såpass mange andre posisjonar som må forsterkast. Kilgallon kan sikkert være et spennande valg å ha som backup sjølv om eg knapt har sett han spele.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 23. Des. 2009, 13:52 »
Vi er uansett nødt til å handle inn ihvertfall en stopper for å komplementere Colo, Tayls og Kadar. Killgallon er vanskelig å bedømme ettersom jeg har sett lite av ham, men han har ihvertfall imponert såpass at han ble Sheff Utds beste spille forrigesesong, og virker til å være et smart kjøp for et par millioner pund bare.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #366 på: 23. Des. 2009, 14:22 »
Local Lad? Mannen er jo Nott Forest gutt, og har nærmere 100 kamper for Nottingham Forrest. Er jo ikke urealistisk at han forlater Tottenham. Står jo nå at han er keen på og dra til Sunderland, og at Steve Bruce og Sunderland er keen på han. Så er ikke umulig at han forlater Tottenham. Er det noen som fortjener å spille fast førstelags fotball, så er det han. Siden du sier at han ikke er spesielt god, så kan jeg umulig se for meg at du har sett mye av han denne sesongen. For herregud hvor god han har vært.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 23. Des. 2009, 14:26 »
Dawson har vært god de siste kampene i år ja, men han har vært til tider helt elendig andre sesonger. Han har ikke alltid vært like godt likt som nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #368 på: 23. Des. 2009, 14:28 »
Det jeg hovedsaklig forbinder Dawson med er en jævla gavmild stopper som alltid har driti på draget når vi har spilt mot Spuds.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #369 på: 23. Des. 2009, 14:34 »
Om Dawson.

He has formed a strong relationship with Ledley King in his time at Spurs. In King's long-term absence from injury, Spurs have had to rely on Dawson as their star defender, and the 26-year-old has impressed on a consistent basis without the help of his more experienced partner. His never-say-die attitude in Spurs' defence in the absence of King had led to him becoming established as a fan favourite

Mannen er konge i Tottenham forsvaret, og har vært god hver gang jeg har sett han.
Han er storspiller for et lag som kjemper om en 4.plass, men han er ikke god nok for et lag som forhåpentligvis rykker opp fra CCC? Han er reserve for King og Woodgate, og har allikevel 2 B-lags kamper for England, samt at han har vært i A-lags troppen. Han er god nok for oss. Og spiller han fast regelmessig tror jeg han kan bli helt suveren.
Jeg mener ihvertfall at vi ikke kan få veldig mange midtstoppere der ute som er bedre enn Dawson. Men det er min mening. Dere andre får mene hva dere vil.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #370 på: 23. Des. 2009, 14:37 »
Legger ut noen sitater fra tottenhamsvenner.no om Dawson fra ifjord:

Sitat
For en fantastisk rævva spiller. Hvis han fortsetter å starte kamper for oss er vi dømt. Finnes 25 bedre stoppere i ligaen.

Sitat
Han er i mine øyne også totalt ubrukelig, få på plass en ny midtstopper

Sitat
Jeg slenger med kjeften etter Dawson ikke kun pga denne kampen men det har vært generelt dårlig over lengre tid. Hvis han ikke plukker opp spillet sitt så er fotballen nådeløs, Ramos har hatt god tid til å se at Dawson ikke er bra nok. Han er sjanseløs med ballen i beina, han kan til tider spille noen gode langpasninger. Han har ikke god nok spilleforståelse, noe som gjør at han selger seg ofte, er feilplassert på dødball, tar gale valg i form av oppspill og pasninger. Han er blotta for selvtillit og holder ikke nivået.

Dette fant jeg helt random, uten å lete lenge. Tonen har selvsagt forandret seg etter de siste kampene, men finner fortsatt:

Sitat
ok, dawson har vært god i det siste, men å kalle han for en fantastisk fotballspiller blir vel en mild overdrivelse..?

Sitat
God fart har han vel ikke akkurat. Han er vel heller ganske treg, men han trenger heldigvis ikke å være så veldig rask når han har en så god timeing, posisjonering etc etc.

Sitat
Han er heller ikke så god til å plassere seg.
Husker dere ikke gigasjansen til McCarthy mot Blackburn? Total feilberegning.

Men han har vært bra den siste tiden.

Er jo slett ikke rart noen er skeptiske Mats!

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #371 på: 23. Des. 2009, 14:42 »
Okei. Når folk fra et norsk Tottenham forum sier at han er dårlig, så er han dårlig?
Hva med å se på det positive som blir sagt om han. Er jo delte meninger om det meste i fotballen. Se på Coloccini, var mye drittsnakk om han i fjor, men er allikevel mange som elsker han. Faktum er at Dawson storspiller for et topplag i verdens beste liga, så god nok for oss er han uansett hva folk sier.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #372 på: 23. Des. 2009, 14:48 »
Det er da litt betenkelig at så mange er negativ til Dawson. Selv minner han meg veldig om Bramble, som hadde et fantastisk øverstenivå og potensiale for oss, men som alt for ofte gjorde fæle markeringsfeil og utrolige konsentrasjonssvikter i tillegg. Dawson var jo for noen år siden sett på som et av Englands aller største stoppertalenter, men det har ikke gått helt den veien for han. At han kan være veldig god er sant, men han må vise dette over en hel sesong.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #373 på: 23. Des. 2009, 14:53 »
Jeg gir meg på på denne. Vi sier det sånn at Dawson er en Bramble og at han ikke god nok for Newcastle. Men en siste ting. Fabio Capello vurderer å ta med Dawson til VM hvis han fortsetter og imponere. Det har han selv sagt.

Og Øyvinden. Du sier at Dawson var skyld i baklgengsmålene mot Everton. Det var Bassong og Bale sin feil på det første målet, og Palacios på det andre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #374 på: 23. Des. 2009, 14:55 »
Hehe, jeg har forresten aldri sagt at Dawson ikke er god nok for oss!  ;)