20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 169093 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: St.James.Park omdøpt til Sports Direct Arena
« Svar #600 på: 10. Nov. 2011, 20:49 »
Bladerunner, du nekter fortsatt å innse at dette var en totalt unødvendig handling. Det du ramser opp har absolutt ingenting å gjøre med fakta i akkurat denne saken, egoismen og grådigheten til Ashley. Vi er på god vei til å gå i null  - uten salg av spillere. Med pengene fra Carroll er vi mange millioner pund i pluss.

Legg gjerne fram tallene du har sett

16. Oktober 2011 -

The Newcastle United managing director, Derek Llambias, has revealed the club are on course to break even during the current financial year.

In a mission statement published in the matchday programme for the Premier League match with Tottenham Hotspur, Llambias confirmed the Magpies are well on their way to achieving their aim of self-sufficiency.

He said: "In 2008-9, we reported an operating loss before player trading of £37.7m. In 2009-10, that loss was £35.5m.

"Once audited, our accounts for 2010-11 are expected to show an operating loss of just £4.7m and this year, we hope we will be close to breaking even.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #601 på: 10. Nov. 2011, 20:58 »
1) Jeg kritiserer fortsatt Ashleys pengebruk. At vi har truffet godt på billigovergangene er helt kanon det, men det er fortsatt null ambisjonsnivå hos de høye herrer. Har vi sett noe til pengene fra f.eks Carroll-salget?

2) Liverpool HAR ambisjoner i motsetning til oss. At de er ubrukelig på overgangsmarkedet endrer ikke sannheten at deres eier(e) har ambisjoner om å bli en toppklubb, i strake motsetningen til vår eier.

3) Har vi slaktet salget av Nolan? Da husker i såfall du bedre enn hva jeg gjør. Barton mener jeg fortsatt at vi aldri skulle kvittet oss med og at han hadde vært en viktig spiller i troppen denne sesongen.

4) Også denne da: "Hvis vi skulle hørt på dem, ville vi fortsatt vært en middelshavsfarer, i beste fall" :yao:

5) Kan du utdype sitatet i punkt 4? Hvilke av mine meninger ville ført til at vi fortsatt hadde vært en middelshavfarer.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #602 på: 10. Nov. 2011, 21:00 »

- Jeg har ALDRI vist til LFC som et eksempel på noe bra. Pur løgn.

- Jeg ville aldri hatt Kevin Nolan på en 5års kontrakt med hans lønning, og det har jeg heller aldri sagt. Pur løgn.

- Forutenom kjøpet av Obertan har jeg vært strålende fornøyd med det som faktisk ble gjort. Nok en løgn.

- En signering av en spiss skulle vi ha penger til uansett, utelukkende av noe salg av stadionnavnet. Selvsagt glemmes ikke dette selv om vi kjøper noe man alltid har hatt penger til.

- Jeg har aldri kalt Pardew verken slave eller evneveik, men var som de fleste normale mennesker skeptisk da vi ansatte ham.

+ Jeg ønsket å beholde Barton, men ser i ettertid at det nok var like greit å bli kvitt ham.

Alt i alt en rimelig håpløs post.
« Siste redigering: 10. Nov. 2011, 21:02 av 17Parker »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #603 på: 10. Nov. 2011, 21:08 »
16. Oktober 2011 -

The Newcastle United managing director, Derek Llambias, has revealed the club are on course to break even during the current financial year.
For akkurat her farer han ikke med løgn og det Llambias sier er 100% sant...  ::p Hehe, nei jeg blir svært overrasket om ikke tallene for 10-11 ser meget hyggelige ut rent økonomisk sett. Blir kanskje ikke like pent for sesongen 11-12, men det gjenstår jo også å se!

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #604 på: 10. Nov. 2011, 21:08 »
Jeg har ikke følgt med på hva du mener om omdøpingen av St. James' Park, men jeg antar at du er greit fornøyd, Inspector? Rimelig utrolig viss tilfelle. Du er klar over at klubben ikke får ett øre? Dette er gjort i forsøk på å vise hva andre selskaper kan få til. De £10m Llambias snakker om er det vi ønsker å få av eventuelle kjøpere, ikke det vi får nå. Pr. dags dato er det gratis reklame for Mike Ashley og hans selskap, og jeg spår at det vil fortsette å være slik en god stund. Noe som da ville gjort hele omdøpingen til komplett unødvendig og nyttesløs.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #605 på: 10. Nov. 2011, 21:09 »
Jeg har ikke tid til å gå igjennom alt som er blitt skrevet rundt dette siste 24 timene, men jeg synes det er kvalmt hvordan enkelte her prøver å bagatellisere dette. Det er en stor skam at en stadion som er selve grunnpilaren i klubben, og som har stått der i godt over 100 år - nå skal plutselig bli en jævla reklamepose for loppemarkedet til Mike Ashley.

Enkelte ting kan ikke måles i penger, og det er prinsipper og stolthet av noe vi alle er glad i.

St.James Park lever ihvertfall videre på våre supporteres lepper, men fy faen så kvalmt det blir å måtte høre mediene nevne det fæle navnet. Sannsynligvis programforpliktes samtlige ansatte i Newcastle United å omtale stadion med det nye navnet også.

Nå er vel veien kort frem til å skifte navn på tribunene også...... Som om ikke de to feite tullingene har pissa nok på klubben fra før av.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #606 på: 10. Nov. 2011, 21:21 »
Helvete altså, det er så jævlig provoserende å se hvordan klubben blir pisset på. Ashley & Co hadde vel i tankene at man bare skulle se igjennom fingrene på det her fordi det går så bra sportslig om dagen. Stadionnavnet SKAL ikke endres på noe som helst tidspunkt. Legg heller ned klubben

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #607 på: 10. Nov. 2011, 21:34 »
 :besty:
Same old Shearer, always scoring!

FM Ruler

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #608 på: 10. Nov. 2011, 22:17 »
Som dere klager... Dersom dette kan bidra til at Newcastle får høyere inntekter så er det vel helt greit. Vil dere heller ligge på 10. plass enn å få råd til en god spiss, havne blant topp 4 og samtidig klare å finansiere seg selv?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #609 på: 10. Nov. 2011, 22:21 »
La oss si vi får de £10 mill i året...

Svaret på spørsmålet ditt blir da, for min del; ikke til den prisen (å "miste" St. James' Park altså, verdt så utrolig mye mer enn 10 mill).
SJP betyr så mye for min del, og enda mer for de lokale.

Kjenner jeg ikke blir irritert eller noe, dog litt sint kanskje, men føler mest tristhet. Det er det dette er; trist.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #610 på: 10. Nov. 2011, 22:23 »
Som dere klager... Dersom dette kan bidra til at Newcastle får høyere inntekter så er det vel helt greit. Vil dere heller ligge på 10. plass enn å få råd til en god spiss, havne blant topp 4 og samtidig klare å finansiere seg selv?

Ja, såfremt stadion fortsetter å hete St. James' Park. Tar heller en 10. plass på St. James' enn en 4. plass på S***** D***** A****. Sykt, men sant.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #611 på: 10. Nov. 2011, 22:26 »

Sannheten er at hvis Cisse kommer luskende inn dørene til jul så er sagaen rundt navneskiftet en saga blott.

Så la oss ta nå ta oppsummering over mine uendelige kjepphester  her på forumet og se hvordan det har gått:

* Jeg påstod at LFC hadde kjøpt dyrt, og at våre kjøp nødvendigvis ikke kom til å være dårlige.
* Skuffet over at Chris dro, men samtidig mente jeg også Pards var en kompetent manager.
* Nolan ville ikke bli savnet.
* Barton kjekk å ha, men vil fortsatt ikke bli savnet i så stor grad fordi han ødelegger bredden.
* Få ville bry seg om en tullete sesongoppkjøring hvis resultatene i PL kom
* Ingen sammenheng mellom beløp betalt og kvalitet fått.
* Er mulig å erstatte Enrique fordi han er for ineffektiv fremover

Hittil har jeg vært spot on. Den eneste bommen jeg  er Ba, som jeg var skeptisk til. Parker og Daniel har vel bommet på samtlige momenter jeg har nevnt. Hvis vi skulle hørt på dem, ville vi fortsatt vært en middelhavsfarer, i beste fall.

1. Det du nevner om Cisse må vel være det største sprøytet og oppgulpet jeg har lest noensinne.

2. Hva er greia? Du virker som en fjortisdame med helt utrolige mindreverdighetskomplekser. "Jeg sa det og det, mens ALLE dere andre trodde ikke på meg".. Sinnsykt kvalm holdning faktisk.
Herregud. Vi har spilt 10 matcher og ting ser bra ut, men det er vel ikke garantert at vi fortsatt ikke kommer til å havne på en "spennende" 10-plass. Hva er det du egentlig forventer av Daniel og Parker? BJs i Slottsparken? Er hvertfall ganske sikker på at de ikke hadde laget en liste på 7.punkter (som får deg til å høres ut som du er på gråten), bare for å minne deg på hvor fantastiske de er og hvor feil alle andre kan ta. Hvis de to er blottet for innsikt og er kun negative, så er du akkurat det samme, bare i motsatt ende av skalaen.

Må være mulig å diskutere på forum og respektere at alle ikke har samme meninger, uten at det skal bli fjortisstemning av den grunn.

The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #612 på: 10. Nov. 2011, 22:38 »

Ja, såfremt stadion fortsetter å hete St. James' Park. Tar heller en 10. plass på St. James' enn en 4. plass på S***** D***** A****. Sykt, men sant.

Det er ganske sykt ja. Skjønner tankegangen, men på mange andre måter ikke.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #613 på: 10. Nov. 2011, 22:41 »

Vi har råd til en god spiss. Dette har vi blitt lovet lenge før byttet av stadionnavnet.  Til nå er det ingenting som tilsier at vi kommer til å motta disse pengene som Llambias snakker om. Verken av andre eller av Ashley selv. Les rundt hva eksperter mener. De aller fleste, for ikke å si alle, mener Ashley har gått på en solid blemme. Ikke bare hva følelsene til fansen gjelder, men også business-messig.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #614 på: 10. Nov. 2011, 22:44 »
Newcastle United's hopes of raising £8m-10m a year in new income from their stadium naming rights are highly unlikely to be realised because the plan breaks the "golden rules" of a successful sponsorship property, industry experts have warned.

Newcastle are third in the Premier League after an 11-match unbeaten start to the season and announced on Wednesday that St James' Park is to be renamed the S***** D***** A****. Derek Llambias, the club's managing director, said : "I would hope to generate between £8m-10m a year, that will give us another player." It was, in the eyes of sponsorship consultants, the worst possible thing he could have said.

Shaun Whatling, the chief executive of the management and brand consultancy company Red Mandarin, cast doubt on Llambias's forecasts, saying: "They're unwise to raise expectations of £10m incremental revenue and creating linkage with new signings ? there's already antagonism amongst fans to the sale of naming rights and Derek Llambias is now preparing a frosty welcome for any sponsor buying in 'on the cheap'."

Tim Crow, the chief executive at the sponsorship consultancy Synergy, believes the best way to avoid the risk of brand damage for interested sponsors would be to stay away. "I'd be very surprised if any brand came forward and if any of my clients asked me for my opinion I'd advise them in the strongest possible terms not to," said Crow. "Or they could do the shirt sponsorship on its own, which would be entirely positive."

Vi er med andre ord stuck med det nye navnet, som ikke skal bli nevnt.  Og dét uten et eneste pund i klubbkassen.
« Siste redigering: 10. Nov. 2011, 22:47 av 17Parker »