20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 169131 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Nytt navn på St.James.Park ?????
« Svar #375 på: 19. Sep. 2011, 19:47 »
Hvilke forutsetninger har du for å forutsette ( ;D) at klubbens økonomi har en sammenheng med hvor mye vi kommer til å bruke på laget? Igjen - I år hadde vi 40-50 millioner pund som ikke var øremerket noen ting, og vi brukte det fremdeles ikke. Hvis vi ikke brukte penger i sommer, kommer vi aldri til å gjøre det tror jeg. For maken til anledning kommer vi aldri til å se igjen. Vi hadde jo alle muligheter, og en perfekt oppladning til sommervinduet. 5 måneder til å scoute, mange HUNDRE millioner på bok - og vi kjøpte fremdeles knapt noen, vi erstattet bare de vi solgte i sommervinduet..så igjen - økonomien i klubben virker for meg helt frikoblet fra den sportslige driften.
If it has tits or wheels, count on problems!

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #376 på: 19. Sep. 2011, 20:23 »
For det første, så har jeg ikke skrevet om annet enn håp og tro.

Det at man vinner i lotto gjør ikke at man tjener mer. Bruker du alt du vant på biler, båter og hus, så tjener du fortsatt ikke nok til at du har råd til å ha alle disse tingene selv om du har nok penger til å kjøpe dem. Tjener du godt nok til å kunne betale for alt dette uten å bruke mer enn du har, ja, da er det ikke noe grunn til å ikke kjøpe alle disse tingene.

Vær så snill å si at du forstår den. Jeg orker ikke skrive en stil i Leistad-klassen.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #377 på: 19. Sep. 2011, 21:16 »
Det er så mye av disse argumentene som er gammelt oppgulp som er forsøkt nyansert opptil flere ganger her inne. Metoden er å overse slike bidrag og vente en uke eller to for så begynne på karusellen igjen. Det kan virke som at man må sitte i (eller plassere andre i) ytterpunktene for at man skal klare å diskutere noe. Jeg er iallefall ferdig med det, og prøver etter beste evne å regelrett overse disse hakkene i plata.

For meg sier det alt når man fortsatt tviholder på et verdensbilde der man enten må:
1. Elske alt ved Ashley og kun ser på økonomien fristilt fra det sportslige (Diplomøkonomene til Flatline).
2. Hate alt ved Ashley og kun ser på det sportslige fristilt fra det økonomiske (De som har forstått hvordan alt henger sammen ifølge Flatline).

Jeg vil si at denne argumemtasjonen minner litt om en gryte som står og putrer hele dagen, men det blir aldri noe mat av det.  ::)

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #378 på: 19. Sep. 2011, 23:19 »
Jeg - og endel andre folk her på forumet - sliter med å glede seg over spillere og resultater på samme måte som om vi hadde blitt drevet av folk som var oppriktig glad i laget og interessert i fotball.

???

Herregud..

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #379 på: 19. Sep. 2011, 23:32 »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #380 på: 20. Sep. 2011, 11:01 »

Det at man vinner i lotto gjør ikke at man tjener mer. Bruker du alt du vant på biler, båter og hus, så tjener du fortsatt ikke nok til at du har råd til å ha alle disse tingene selv om du har nok penger til å kjøpe dem. Tjener du godt nok til å kunne betale for alt dette uten å bruke mer enn du har, ja, da er det ikke noe grunn til å ikke kjøpe alle disse tingene.

Vær så snill å si at du forstår den. Jeg orker ikke skrive en stil i Leistad-klassen.

Forstår du at inntektssiden synker tilsvarende da? Revenuen går i dass fordi Newcastle-fans har fått nok, færre og færre går på kampene uansett om vi vinner eller ikke.  Det er noe som heter å spare seg til fant.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #381 på: 20. Sep. 2011, 13:31 »
Jeg - og endel andre folk her på forumet - sliter med å glede seg over spillere og resultater på samme måte som om vi hadde blitt drevet av folk som var oppriktig glad i laget og interessert i fotball.

???

Herregud..
Vel, flatlusa har et poeng. Det er ikke vanskelig å glede seg over gode resultater, men det blir likevel til at man bare sitter og venter på at vi skal drite oss ut igjen, og ødelegge et fantastisk fundament. Man klarer ikke ta helt av, slippe jubelen ordentlig løs, fordi man innerst inne vet at det bare er et tidsspørsmål fra ledelsen gjør et eller annet merkelig trekk som fucker opp hele skiten. For n'te gang.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #382 på: 20. Sep. 2011, 16:12 »

Forstår du at inntektssiden synker tilsvarende da? Revenuen går i dass fordi Newcastle-fans har fått nok, færre og færre går på kampene uansett om vi vinner eller ikke.  Det er noe som heter å spare seg til fant.

Nei, så lenge laget gjør det greit så kommer fansen. Det er ytterst få som er som deg, og velger heller å støtte laget selv om de ikke liker eieren. Spesielt når laget gjør det bra. At tilskuertallet har gått ned er ikke rart når du sammenligner med resten av lagene som ikke er i topp 4-5. Det er rett og slett for dyrt for de fleste å gå på kamp nå for tiden.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #383 på: 20. Sep. 2011, 18:13 »

Nei, så lenge laget gjør det greit så kommer fansen. Det er ytterst få som er som deg, og velger heller å støtte laget selv om de ikke liker eieren. Spesielt når laget gjør det bra. At tilskuertallet har gått ned er ikke rart når du sammenligner med resten av lagene som ikke er i topp 4-5. Det er rett og slett for dyrt for de fleste å gå på kamp nå for tiden.

Her har du ikke satt deg godt nok inn forstår jeg. Mange Newcastle-fans er akkurat som meg eller verre. Det er ikke nok med bra resultater.  Folk har fått nok av Mike ashley,  begeret er i ferd med å renne over. Mangelen på en #9 i sommer har ikke akkurat forandret på det.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #384 på: 20. Sep. 2011, 18:22 »
Javel, siden du sier det så må det være sant.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #385 på: 20. Sep. 2011, 18:25 »
Syntes det som har skjedd med tilskuertallene er bekymfringsverdig. Selv om vi hadde svake sesonger tidligere hadde vi godt over 50 000 i snitt, mens nå ser vi både 42, 43 og 44 000 ofte. Selvfølgelig påvirker den økonomiske situasjonen dette, men sitter med en følelse av at styret må ta en betydelig del av ansvaret.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #386 på: 20. Sep. 2011, 18:28 »

Her har du ikke satt deg godt nok inn forstår jeg. Mange Newcastle-fans er akkurat som meg eller verre. Det er ikke nok med bra resultater.  Folk har fått nok av Mike ashley,  begeret er i ferd med å renne over. Mangelen på en #9 i sommer har ikke akkurat forandret på det.

Er ikke noe fan av Ashley, men når det blirkamp så er det ikke det som er i bakhodet mitt akkurat. Men når jeg sitter å leser blogger og forum å blir jeg irritert! Men liker transfer modellen til Ashley, vi kunna vært så mye værre stilt. Hadde jeg bodd i newcastle hadde jeg nok vært på stadionuansett hvor mye jeg har imot eiern. Akkurat samme som i molde!!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #387 på: 20. Sep. 2011, 18:47 »
Javel, siden du sier det så må det være sant.
Har du vært i Newcastle de siste 2-3 årene? Pratet med lokalbefolkningen? Hvorfor tror du det var 46,000 mot Arsenal og 42,000 mot Fulham?

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #388 på: 20. Sep. 2011, 18:55 »
En blanding av folk som er misfornøyde og ikke har råd som heller velger å se kampen på tv. Sammenlign prosentvis nedgang i tilskuertall med resten av PL-lagene utenfor topp 5, så tipper jeg du kommer til å se en ganske så lik nedadgående trend. Som alltid, så er ikke svaret svart eller hvitt, selv om mange her på forumet liker å tro det.

Nei, har ikke vært i Newcastle de siste 3 årene, men jeg hadde uansett ikke gått rundt og spurt vilt fremmede om de gikk på kamp eller ikke, og hvorfor de evt går/ikke går. Om du har pratet med 2-3 stk iløpet av de gangene du har vært der, så er det neppe representativt for å konkludere med at alt fraværet ene og alene skyldes mangel på investering i laget.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #389 på: 20. Sep. 2011, 18:56 »
Syntes det som har skjedd med tilskuertallene er bekymfringsverdig. Selv om vi hadde svake sesonger tidligere hadde vi godt over 50 000 i snitt, mens nå ser vi både 42, 43 og 44 000 ofte. Selvfølgelig påvirker den økonomiske situasjonen dette, men sitter med en følelse av at styret må ta en betydelig del av ansvaret.

Sjølvsagt må dei det. Eg er sikker på at viss ein hadde spurt kvar av dei 42 000 som er på kamp, om kva dei tykkjer om Mike Ashley, so hadde det vore lite med positive svar.

Eg meinar at ein kan skilja mellom det sportslege og det å vera kritisk til Ashley. Det er ikkje slik at når me no gjer det bra sportsleg sett, so skal ein ikkje kunne kritisera Ashley. Eit eksempel er jo nettopp det at mens laget ligge på 4.plass so gjer han noko utruleg provoserande øve for supporterane og innbyggjarane i Newcastle, ved å hengja opp reklame som han veit er veldige lite populært. Eg tykkjer Alan Pardew gjer ein veldig god jobb, og eg er imponert øve spelarane. Eg tykkjer ikkje Ashley gjer ein god jobb, og er langt i frå imponert øve han.