20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 169101 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Nytt navn på St.James.Park ?????
« Svar #330 på: 16. Sep. 2011, 16:27 »
Newcastle United var i mange år en klubb som betalte overgangssummer og lønninger langt over hva spillerne har vist seg å være verdt. Vi har i mange år drevet med underskudd og opparbeidet seg en dårligere og dårligere økonomi, det tror jeg de fleste er enige om. Fansen ble i mange år fyrt opp med store signeringer som Owen, dette ga en enorm optimisme og det var aldri noe problem å fylle SJP. Etter at Sir Bobby ble sparket har det ikke vært mye å rope hurra for sportslig selv om vi fortsatte å bruke store summer på spillere. Heldigvis er det ikke automatisk slik at de som bruker mest gjør det best, selv om jeg er fullstendig klar over at City og Chelsea aldri hadde vært der de er i dag uten de enorme summene de har brukt. For Newcastle har det ikke vært et alternativ å konkurrere økonomisk med disse klubbene etter at Ashley tok over. Og hvor mange har ikke uttalt at de ikke ønsker å bli som City og Chelsea, selvfølgelig hadde det vært jævla artig og slåss om titler og stemningen på SJP ville vært enorm. Dere skal også huske på at når vi signerte Shearer så hadde vi slåss om ligatittelen året før, vi hadde helt andre økonomiske muskler enn de fleste klubbene vi konkurrerte mot og sist men ikke minst så ville Shearer til oss. Jeg vil påstå at risikoen med å hente Shearer var minimal, han hadde nettopp blitt toppscorer i ligaen og brant etter å spille for oss. I dag ville vi ikke hatt muligheten til å hente en spiss av samme kaliber, en spiller som er ønsket av store klubber vil velge bort oss. Unntaket har vært der vi har tilbudt sinnsyke lønninger. Ønsker dere at klubben skal fortsette med å hente spillere som egentlig ikke vil til oss? Selvfølgelig skulle vi hentet en spiss etter at vi solgte Carroll, det er det ingen som helst tvil om. Men det å finne den rette typen til den rette prisen tror jeg ikke er så lett. Jeg er ikke så sikker på at Ruiz eller Maiga (??) ville forsterket oss nevneverdig. Nå får vi bare håpe klubben jobber på spreng for å finne en ny nr 9 til i januar. Fortsetter vi å prestere bra så vil vi bli mere attraktive, kanskje får vi bare håpe at Carroll fortsetter å floppe i Liverpool så får vi hente han tilbake.
Vi skal heller ikke glemme at vi har gjort mange gode kjøp de siste årene, særlig spillere som Santon, Tiote, Gosling, Ben Arfa og Cabaye vil gi god valuta for pengene.

Jeg tror hvis laget presterer så vil vi etterhvert klare å fylle SJP igjen, men fansen fortjener ikke mer dritt nå i form av reklame, tvangsflytting og brutte løfter. Grunnen til at Manu, Liverpool og Arsenal fyller stadion hver gang er fordi det alltid kryr av turister der. Det er ikke uten grunn til at stemningen på Emirates og Old Trafford er så dårlig. Nå har vel Manu supportere vært minst like negativ til sine eiere som vi er, forskjellen er at de har en enorm sportslig suksess mye takket være deres fantastiske manager.
an sparker ikke Bobby Robson??

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #331 på: 16. Sep. 2011, 17:21 »
Ja men problemet var ikke at man hentet spillere i seg selv. Problemet var at vi hentet over-the-top spillere som så på Newcastle som et steg ned, de var på returen.

Og de som bruker mest penger gjør det som regel best. Ikke alltid, men ofte. Og det motsatte er ihvertfall tilfelle. Det er ikke ETT eksempel på lag som har gjort det godt og vunnet ting UTEN å bruke penger.
Det er må da finnes en mellomting mellom å kjøpe Owen, Luque og Boumsong, og å kjøpe absolutely fucking nobody.

Vi har hentet litt ymse i sommer, men det viktigste var etter min mening SPISS og god dekning bak. Vi har ikke lykkes med noen av delene. Det at Santon nå blir borte i et lengre antall uker er bare rosinen i pølsa som topper hele fiasko-sommern.
If it has tits or wheels, count on problems!

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #332 på: 16. Sep. 2011, 17:29 »
Hvilken spiss skulle vi hentet i sommer?

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #333 på: 16. Sep. 2011, 17:36 »
cissè
If it has tits or wheels, count on problems!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #334 på: 16. Sep. 2011, 17:36 »
Hvilken spiss skulle vi hentet i sommer?
Hehe, dagens. Finnes det ikke nok av spillere der ute som ville forsterket oss? Det var ikke akkurat sånn at vi hadde dårlig tid til å finne en ny spiss.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 16. Sep. 2011, 17:57 »
Abel: Den eneste du nevner som har gitt god valuta for pengene er Tiote. Han har dog startet meget svakt i år. Får håpe han kommer seg.

De andre spillerene du nevner har ikke bevist en dritt for oss enda.

Gosling har stått på skadelisten i et år. Det samme har Ben Arfra. Santon har allerede startet skade marerittet virker det som. Cabaye har vært temmelig anonym. Disse koster i sekker og spann i lønninger og kan ikke sees på som kjempe innvesteringer, i hvertfal enda.

De KAN vise seg og bli viktige brikker, men å si at de VIL gi god valuta for pengene blir feil.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #336 på: 16. Sep. 2011, 18:04 »
Playboyen Mike Ashley kom inn som en slags reddende engel etter at klubben hadde blitt styrt i grøfta av de siste eiere. Han ble sett på som en reddende engel da. Jeg er sikker på at han da gledelig spyttet penger inn i klubben.

Nå idag er det helt annerledes.  Han har gjort en del gode ting, f.eks med lønninger. Men, og et stort MEN, han har gang på gang trosset fansen og gjort horrible valg. Han kan nå ikke engang møte opp på sin egen stadion uten å bli nærmest kjeppjagd av supportere. Han har nok endret sitt syn betraktelig ovenfor satsning og vil heller bruke varemerke Newcastle for å fremme sine andre egne interesser. Han driter i hva fansen synes.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

TheClaw82

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #337 på: 16. Sep. 2011, 18:51 »
Skjønner ikke helt dette maset om at MA har kjøpt klubben for å få gratis reklame for SportsDirect. Så lenge han selv eier begge selskapene er jo det komplett bortkastet. Om han gir bort gratis reklame til SportsDirect, så går jo klubben glipp av inntekter fra andre kilder. Den gratise reklamen han får i sportsdirect er jo akkurat det samme som de tapte inntektene i Newcastle.

Samtidig har han jo gitt et rentefritt lån til klubben. Han kunne enkelt krevd minst 15 millioner pund i året for dette. Hva er poenget med å svindle klubben for sponsorinntekter og samtidig gi bort så store summer til den samme klubben?

Nei, jeg tror ikke MA er så dum at han tror at han kan tjene penger på å kjøpe seg inn i Newcastle og bruke den som en reklamekanal for SportsDirect. Uansett hvordan man vrir og vender på det kan han hverken tjene eller tape penger på å overføre verdier mellom 2 selskap han selv eier 100 %.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #338 på: 16. Sep. 2011, 19:48 »
Selvfølgelig finnes det mange spisser der ute som ville forsterket oss. Poenget er at under nåværende regimet så tar man ikke sjansen på å betale 150 millioner for en spiss man ikke vet om vil levere for oss. Det jeg vil fram til er at skal vi hente en spiss så må vi hente en som er mye bedre enn de vi har og har stort potensiale. Jeg er glad ingen av våre nåværende spisser har fått nr 9, samtidig er jeg svært glad Ruiz eller Maiga heller ikke er vår nye nr 9. Får håpe vi får inn Carroll eller en annen skikkelig spiss i januar. Er på ingen måte fornøyd med Ashley jeg heller, men synes det blir i overkant mye negativt her.

eppi81

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #339 på: 16. Sep. 2011, 22:20 »
Om vi kunne ha fått betalt for å endre navn på SJP er greit det, men sånn er det ikke med tanke på at MA eier begge selskapene. Men det som vi trenger er at klubben åpner bingen etter salget av caroll i januar og gir oss en spiss av internasjonalt kalbier. En som garanterer 15-20 mål pr sesong. Disse spissene er dyre, men vi har jo en del millioner i banken som vi kan legge på bordet om vi finner den rette spilleren. Kunne faktisk ha tenkt meg en spiller som cavani (napoli) eller grafite(wolfsburg). Disse er spillere som finnes i respektive landslag og kan garantere mål. Om de gjør det i pl er en sjanse vi BØR ta, og de er bedre enn de spissene vi har i klubben. De vi kjøper er noen som bør gå inn på laget, gjøre en forsljell og ikke minst sterkere som lag.

Men alt er opp til pardew & co å finne de rette spillerene. Men ønsker disse to til klubben.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #340 på: 16. Sep. 2011, 23:20 »
Hadde ALDRI synes det hadde vært greit å endre stadionnavn hvis vi hadde fått betalt!!!!

eppi81

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #341 på: 17. Sep. 2011, 01:25 »
En måte å finn inn friskt kapital andmag. Er bare synd at vi fikk det gratis

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #342 på: 18. Sep. 2011, 20:55 »
Vår kjære eier har fullført jobben. Vakkert, ikkesant? GET OUT OF OUR CLUB!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #343 på: 18. Sep. 2011, 22:11 »
Vår kjære eier har fullført jobben. Vakkert, ikkesant? GET OUT OF OUR CLUB!

Ja hvem skal vi ha i stedet? Ma er en fjott av og til, men klubben begynner - i motsetning til mange andre klubber - å få skikk på økonomien og det sportslige. Man vet hva man har, men man vet ikke hva man får. Og jeg tar MA foran Lerner i Villa, fjompene i Blackburn eller eierene til Everton anyday.

Kan ikke du bare begynne å støtte en annen klubb? Omtrent det eneste som kommer ut av munnen din er negativt.  Faen meg ikke rart christian måtte ha en pause fra dette forumet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #344 på: 18. Sep. 2011, 22:21 »
Hehe, det er supert at økonomien begynner å bli bra, men skal man bare sitte med hendene i fangen og synes at alt er ok alikevel? Er det kult at fyren fucker opp hele vår vakre SJP? Jeg blir kvalm!