20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 169166 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Nytt navn på St.James.Park ?????
« Svar #300 på: 15. Sep. 2011, 20:00 »
jeg skjønner faktisk ikke at dere klarer å bruke så mye energi på dette. Jeg skjønner jo at det ikke er helt lovende at det popper opp reklame for sports direct overalt.. men jeg kan jo ikke si at det kommer som en stor overraskelse....

Det at Ashley ikke bidrar med noe er vell å ta i da han har tatt hele gjelden på seg. han belaster ikke klubben med renter. Det at han ikke skyter penger inn i klubben fra sports direct kan han vell ikke direkte lastes for. han hadde nok tjent mer på å la pengene ligge i banken og rente eller hente utbytte fra klubben.

Ashley spytter 20 mill pund inn i klubben årlig. Det kvalifiserer vell til litt reklame?

Det er sannsynlig at Sports Direct kommer på drakten den dagen vi ikke trenger inntekter fra eksterne sponsorer. Så lenge vi fortsatt er avhengig av å tjene penger og det vises interesse for å sette et merkenavn på vår drakt så kommer nok det til å være der. Det er strengt tatt ikke noe bedre med Northern Rock en Sports Direct. begge er jo bedrifter. Norhern Rock har vell ikke et spesiellt bra rykte etter fjor året?

Jeg sier ikke med dette at han skal få gjøre hva han vil uten at det skal komme reasksjoner. Jeg synes bare reaksjonene er i overkant. Se til Ehihad City og andre klubber rundt omkring. det kunne vært værre en en eier som ønsker å skape en selvdrevet klubb med talenter. Det eneste han tar betalt er promotering av sin kjede.

ok deal sier jeg...

nå blir jeg slakta.... 8)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #301 på: 15. Sep. 2011, 20:07 »
Jeg gidder ikke bruke energi på dette mer. At folk fortsatt kan unnskylde fyren for at han bruker klubben som ren markedsføring for sin bedrift er en gåte for meg. Han pisser på kjlubben og oss supportere GANG PÅ GANG, men alikevel er det noen som skal hoste opp forsvarstaler og pjatt.

For min del har begeret rent over i mengder nå.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #302 på: 15. Sep. 2011, 20:13 »
Hvorfor ville det vært verre med SportsDirect på drakta enn noe annet, hvis vi ikke hadde mistet inntekter på det? Og det tror jeg ikke Ashley vil, så økonomisk som han er.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #303 på: 15. Sep. 2011, 20:14 »
Hvorfor ville det vært verre med SportsDirect på drakta enn noe annet, hvis vi ikke hadde mistet inntekter på det? Og det tror jeg ikke Ashley vil, så økonomisk som han er.
Fordi han kan slippe å betale for det ved å drive akkurat slik han gjør nå. Sjansespill i forhold til en meget tynn tropp, kjøpe billig og ungt, selge med profit og bruke pengene til å drifte klubben uten å bli noe bedre enn det man er.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #304 på: 15. Sep. 2011, 20:21 »
Mener at Sir John Hall sa at der var flere kjøpere interessert - men Ashley den gang virka som den med best hensikter.

Det var plenty av interesserte kjøpere men ingen som kom med et formelt bud etter å ha gjennomført due diligence, vel..............

Også litt merkelig at John Hall nevner det med best hensikter da Ashley kjøpte opp klubben uten å ha gjennomgått klubbens økonomi, osv. Tydeligvis ren gambling og en rask avgjørelse av Ashley og like rask av John Hall som bør være svært fornøyd med pengene han fikk.

Det forundrer ikke meg om Sports Direct blir å se som draktsponsor når avtalen med Northern Rock utgår. Den nåværende avtalen er jo uansett vanvittig klein sammenlignet med hva topp 6 får, uten at jeg innbiller meg at NUFC vil motta en krone om Sports Direct blir draktsponsor.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #305 på: 15. Sep. 2011, 20:37 »
Var vel ingen kjøpere som kom så langt som Ashley eller overhodet gjennomførte due dilligence slik jeg husket. De første intervjuene husker jeg at Hall pratet om at Ashley virket å være den rette kjøperen, og at dette var det viktigste for Hall når han skulle selge...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #306 på: 15. Sep. 2011, 20:55 »
Var vel ingen kjøpere som kom så langt som Ashley eller overhodet gjennomførte due dilligence slik jeg husket. De første intervjuene husker jeg at Hall pratet om at Ashley virket å være den rette kjøperen, og at dette var det viktigste for Hall når han skulle selge...

Det viktigste var nok pengene, så bare "kjattet" han med på resten siden han hadde fått til en så god deal for seg selv.
John Hall har jeg heller ingen grunn til å stole noe særlig på.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #307 på: 15. Sep. 2011, 21:48 »
Jeg gidder ikke bruke energi på dette mer. At folk fortsatt kan unnskylde fyren for at han bruker klubben som ren markedsføring for sin bedrift er en gåte for meg. Han pisser på kjlubben og oss supportere GANG PÅ GANG, men alikevel er det noen som skal hoste opp forsvarstaler og pjatt.

For min del har begeret rent over i mengder nå.

Skriver under på denne. Det rann øve då me ikkje fekk inn ein ny spiss. Ganske "fantastisk" å sjå at folk kan forsvara denne mannen uansett.

Eg tykkjer og det er irriterande med dette "nye Leeds-argumentet", me rykka tross alt ned med Ashley som eigar..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #308 på: 15. Sep. 2011, 21:51 »
Selvfølgelig, Frode - men vi sitter strengt tatt på like mye info her. Så det er da slettes ikke umulig at der fantes andre kjøpere som var villig til å ta over klubben til fornuftig pris. Det faktum at Ashley hasta gjennom kjøpet uten due dilligence er jo forøvrig bare en klar indikasjon på at han fra starten av bedrev business av høy inkompetanse.  Det Leeds-argumentet kjøper jeg overhodet ikke.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #309 på: 15. Sep. 2011, 22:06 »
jeg skjønner faktisk ikke at dere klarer å bruke så mye energi på dette. Jeg skjønner jo at det ikke er helt lovende at det popper opp reklame for sports direct overalt.. men jeg kan jo ikke si at det kommer som en stor overraskelse....

Det at Ashley ikke bidrar med noe er vell å ta i da han har tatt hele gjelden på seg. han belaster ikke klubben med renter. Det at han ikke skyter penger inn i klubben fra sports direct kan han vell ikke direkte lastes for. han hadde nok tjent mer på å la pengene ligge i banken og rente eller hente utbytte fra klubben.

Ashley spytter 20 mill pund inn i klubben årlig. Det kvalifiserer vell til litt reklame?

Det er sannsynlig at Sports Direct kommer på drakten den dagen vi ikke trenger inntekter fra eksterne sponsorer. Så lenge vi fortsatt er avhengig av å tjene penger og det vises interesse for å sette et merkenavn på vår drakt så kommer nok det til å være der. Det er strengt tatt ikke noe bedre med Northern Rock en Sports Direct. begge er jo bedrifter. Norhern Rock har vell ikke et spesiellt bra rykte etter fjor året?

Jeg sier ikke med dette at han skal få gjøre hva han vil uten at det skal komme reasksjoner. Jeg synes bare reaksjonene er i overkant. Se til Ehihad City og andre klubber rundt omkring. det kunne vært værre en en eier som ønsker å skape en selvdrevet klubb med talenter. Det eneste han tar betalt er promotering av sin kjede.

ok deal sier jeg...

nå blir jeg slakta.... 8)

ikke av meg... jeg er stort sett enig.
Dte er iallefall mange her inne på forumet som ikke skjønner betydningen av "shades of grey", og det er mer enn tydelig på enkelte innlegg. Inspector hadde forsvart MA om han så voldtok ei nonne, mens atter andre hadde hata ham for at egne forventinger ikke ble innfridd...

Jeg vil likevel si at det store flertallet evner å se at denne knølen av en fy også har gjort mye bra for klubben vår. om intensjonene hans har vært å tjene penger på sports direct i asia, eller om de har vært edlere enn som så, er underordnet. Det er resultatet som betyr noe, og per nå så har han gjort klubben lekrere for evt kjøpere, ved å slanke stall, lønnstak og gjeld, samt økt salgbarheten ved å bruke egne sponsormerker.

La oss si at en kjøper er interessert i å kjøpe klubben: Ville denne kjøperen bli mer fristet av en klubb i FFS modus eller slik klubben fremstår nå???? Ville denne kjøperen bli mer fristet av en klubb med sponsorkontrakter som enkelt kan byttes ut som en del av kjøpet (sportsdirect), eller sponsorer som ikke har noe med klubben å gjøre (Northern Rock m.fl)

Og til slutt et lite hint: Det jeg skriver her betyr ikke at jeg ELSKER Fat Mike... Det betyr bare at jeg ikke er enig i at alt han gjør er negativt. Alle som vil bli kvitt ham bør egentlig håpe at han lykkes med dette stuntet sitt, sånn at en annen kjøper blir fristet til å ta over. Håper bare det ikke er Venkys...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #310 på: 15. Sep. 2011, 22:08 »
Men er Mike Ashley interessert i å selge, eller er han interessert i å få klubben til å drive seg selv om få masse gratis reklame for SD? Jeg har mine tanker om akkurat det ihvertfall.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #311 på: 15. Sep. 2011, 22:15 »
Han har jo sagt mange ganger at han ønsker å selge. Han har jo lagt ut klubben for salg minst to ganger

Edit: Hva får deg til å tro at Fat Mike tror han skal greie å tjene nevneverdig med penger på NUFC når nesten ingen klarer å tjene penger på fotballklubber?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #312 på: 15. Sep. 2011, 22:18 »
Kjøpe billig og ungt, og forhåpentligvis selge dyrt. Ingen store investeringer, ingen ambisjoner. Tynn tropp og trimme lønningene helt nei til beinet.

Jeg tror ikke kødden tror han kan tjene penger på klubben, men jeg tror han vil få klubben til å drifte seg selv og dermed få masse gratis reklame for SD.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #313 på: 15. Sep. 2011, 22:28 »
Man kan si mye galt om de forrige eierne, men de maktet ihvertfall til å få oss til champions league, til å ha 3e høyeste tilskuergjennomsnitt i landet, 14ende rikeste klubben i verden og nummer 7 i europa i revenue turnover.

Alt dette er Fat Mike i ferd med å reversere, revenuen stuper nedover.
10.000 tomme seter mot Fulham, og dette er bare starten av sesongen. Ser for meg minst 20.000 tomme seter om ikke mer innen et par måneder hvis vi begynner å tape, noe alle indikasjoner tilsier med vår syltynne stall og elendige spill fordi vi solgte/gav bort 4 av de viktigste spillerne på laget.

Dere kan si hva dere vil om den foretningsmessige siden av driften, men det som er hevet over enhver tvil at det ikke er noe symbiotisk forhold mellom det foretningsmessige og det sportslige.
Laget vårt blir rævkjørt, og det er til syvende og sist alt jeg bryr meg om.
If it has tits or wheels, count on problems!

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #314 på: 15. Sep. 2011, 23:09 »
Synes det er overkant mye negativt inne på forumet fortiden. Jeg er ingen stor fan av Asheley men det får være grenser til sutring. Vi skal være svært glad for at han tar tak i den økonomiske situasjonen, hadde det ikke blitt tatt tak i kunne vi fort endt opp som Leeds. Vi hadde uten tvil større sportslige ambisjoner under det forrige regimet, men så var det også de som fikk oss opp i denne situasjonen. Og resultatene etter at Sir Bobby ble sparket har ikke vært mye å skryte av, og jeg tror vi må vente lenge til vi får en manager av samme kaliber. Vi skal heller ikke glemme at de siste årene har blitt enorm konkurranse pga flere nyrike klubber som det ville vært galskap å konkurrere økonomisk med. Slik jeg ser det har vi ikke mulighet til å konkurrere økonomisk med klubber som Manu, Chelsea, City og nå Liverpool. I tillegg har man klubber som Spurs og Arsenal som har en helt annen økonomi enn oss. Poenget mitt er at en CL-plass er nesten umulig slik situasjonen er nå, og ser man bort fra disse klubbene har vi da så mye å klage over når det gjelder spillerstall? Styret har topp 10 som mål denne sesongen, og bør vi ikke være fornøyde med det? Synes det er svært positivt om vi klarer å etablere oss på øvre halvdel samtidig som økonomien bedres. Så får man bygge stein for stein og håpe at de nye reglene vil belønne de klubbene som driver fornuftig.

Jeg synes også det er svært irriterende at Ashley bruker klubben til å reklamere for SD, og ikke viser fansen den respekten de fortjener. Men å snakke om 20000 tomme seter på SJP blir bare for dumt. Det er likevel bekymringsverdig at vi ikke fyller stadion og at stemningen ikke er den samme som tidligere. Men folk må prøve å se ting i perspektiv, Ashley gjør mange dårlige valg men han er likevel i ferd med å få orden på økonomien i denne klubben. Jeg synes det er ti ganger verre at tidligere spillere som Owen kun var ute etter å melke klubben for mest mulig penger.
an sparker ikke Bobby Robson??