20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 168272 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Nytt navn på St.James.Park ?????
« Svar #135 på: 10. Nov. 2009, 20:27 »
Hvordan enkelte her kan støtte at vi selger vårt stolte stadionnavn for usle 5 mp her for meg helt uforståelig. Våkn opp, summen er det samme som Geremi og Barton har til sammen i årslønn!

nå er vell den fortsatt bare en eksempel sum... og jeg kan fortsatt ikke skjønne at folk heller vil se klubben konkurs en å sette litt reklame i stadion navnet..
Han kom, ble mett og dett var dett....

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 10. Nov. 2009, 20:53 »
Konkurs? Hva i all verden er det du snakker om egentlig?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 10. Nov. 2009, 21:12 »
Okay, noke eg ikkje eg har fått med meg. Er det slik at klubben sin eksistens er avhengig av at det står ei "epost-adresse" føre St James Park?!?

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 10. Nov. 2009, 21:36 »
Vi budsjetterer med underskudd, vi har rett og slett ikke råd til å drifte de utgiftene vi har til nå, og vi trenger forsterkninger til klubben. Hvor skal vi hente pengene?

Dere skjønner hva jeg mener, men dere har ingen gode argument på hvor vi ellers skal hente pengene...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 10. Nov. 2009, 23:33 »
enig... vi dropper drakt reklame neste år og slår oss konkurs om 2 sesonger! tradisjon framfor lisens og fotball lag.

heia logikk! ;D

Prøver du provosere eller?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 11. Nov. 2009, 16:13 »
enig... vi dropper drakt reklame neste år og slår oss konkurs om 2 sesonger! tradisjon framfor lisens og fotball lag.

heia logikk! ;D

Prøver du provosere eller?

japp ;D

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 11. Nov. 2009, 16:54 »
Vi budsjetterer med underskudd, vi har rett og slett ikke råd til å drifte de utgiftene vi har til nå, og vi trenger forsterkninger til klubben. Hvor skal vi hente pengene?

Dere skjønner hva jeg mener, men dere har ingen gode argument på hvor vi ellers skal hente pengene...

Klubben går ikke konkurs uansett, så ille er det ikke foreløpig ihvertfall.
Nå har også Ashley og co muligheten til å forhandle ny drakt sponsor samt ny leverandør av draktene (har adidas idag). Her er det store muligheter for Ashley og starte på ny frisk når det gjelder klubbens økonomi. I tillegg vil et evt opprykk innbringe masse penger. Alt dette satt i sammen med kraftige nedskjæringer i lønnskostnadene (mye allerede gjort denne sesongen, men også neste sesong vil mest sannsynlig Butt og Geremi bidra til at vi får rensket opp enda mer).
Slik jeg ser det så ser klubbens økonomi lysere ut enn på lenge, man trenger ihvertfall ikke å selge stadionavnet for å finansiere et spillerkjøp.

De ca 50 mill norske kroner vi ville fått årlig er dessuten latterlig lite. Hadde det vært snakk om flere hundre millioner kroner kunne jeg sett argumentet, men 50 miilioner kroner?  ???

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 11. Nov. 2009, 21:17 »
Man kan heller selge tribunenavnene enn stadionnavnet.
Det er mye det går an å tjene penger på, lenge før man tenker på å selge navnet på en eksisterende stadion, som har hatt samme navn i alle år.

Det er å sette det veldig på spissen. Men hvis valget står mellom å selge sjela til klubben og selge én spiller, så hadde jeg glatt solgt spilleren. Newcastle United FC kommer foran alt. Til og med sportslig suksess. Det viktigste er at klubben holder seg sånn noenlunde på jorda.

Jeg ville heller solgt hele laget enn å bli Red Bulls reklameplakat i Premier League. Jeg hadde gladelig rykka ned til Blue Square Premier eller eventuelle lokale amatørserier, snarere enn å bli Red Bull Newcastle og vinne alt som er av titler.

Det er mulig du heller vil vinne CL i rødt og hvitt, Erlend. Men jeg vil mye heller være trofast svart og hvit til svineinfluensaen tar meg enn å ofre alt for 15 minutes of fame.

(Det er selvfølgelig forskjell på å selge stadionnavnet og å selge hele forbanna klubben og kaste den gamle i søpla, legge den i glemmeboka og brenne boka på åpen ild. Men jeg ser salg av stadionnavnet som første skritt på veien mot den ultimate katastrofen).
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 14. Nov. 2009, 16:35 »
Takk Joakim og Frode :P

Har savnet dere i denne tråden!:)

Jeg er enig med dere i at en mulighet er drakt avtalen vår, den går vell ut til sommeren og da kan vi jo få sårt tiltrengte kroner i klubbkassa, disse kan vell også brukes til å dekke det underskuddet som klubben drives med for øyeblikket, og det er jo klart at hvis vi rykker opp så vil jo inntektene løftes og vi havner kanksje på et nivå som gir mulighet for overskudd.

Argumentet mitt for å at navnet skiftet er greit er at vi vil faktisk ikke endre stadion navnet, vi skal legge reklame til det. Derfor ligger det nok samtidig mye mer penger i å selge det en f.eks stadion navnet.

Nå er ikke jeg noen ekspert på rettigheter, men når f.eks media henviser til Newcastle sin hjemme stadion så er det fullt lov til å skrive og si St. James Park? Du må ikke bruke alt som står i navnet.. nå kuttet jeg jo pent bort sportsdirect@ og ordet stadium på slutten.

Navnet blir ikke endret, men vi får en ekstra sponsor å forholde oss til SÅ LENGE VI TENGER DET... Vi har ikke signert bort stadion navnet for evig tid, men vi gir muligheten til en sponsor med stor pengebok til å betale for å kunne sette navnet sitt framfor vårt stadion navn.

Vi har jo ikke tegnet en avtale, vi har vell ikke bekreftet navne endringen, men sagt at den kan bli f.eks sportsdirect@...... Så dette gir jo muligheten for at vi kan selge navnet på stadion for 500£ i 3 år! Det vil vi jo trenge?

Jeg kunne godt ha betalt for det, for oss supporere vil vi knapt merke det, men for en som betaler for det så vil jeg få ekstra pr i enkelte sammenhenger...

jeg hadde vært veldig opprørt hvis vi hadde endret navn til f.eks sports direct stadium eller solgte fargene på drakten til rød og hvit... for det er å brenne klubb historien...

Men å selge en annonseplass ved siden av stadion navnet er ikke krise! ikke bra, men ikke krise!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 14. Nov. 2009, 18:24 »
Jeg nekter faktisk å tro at 500 000 er det som står mellom konkursdrift og opprykksmuligheten for Newcastle. At folk synes det er greit at klubbidentiteten blir pissa på på den måten er ganse uforståelig. Kanskje man bare skal legge kunstgress med en gang, så kan vi leie ut klubben til flerbruk om sommeren. Men man får vel bare gå ut ifra at du ikke mener det du skriver Erlend - det er bare et forsøk på provokasjon?

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 14. Nov. 2009, 22:54 »
Jeg mener det faktisk. I den situasjonen vi er i nå så synes jeg faktisk ikke at det er krise, så lenge vi budsjeterer med underskudd for å beholde stallen, og vi trenger forsterkninger så synes jeg det er ok. en gang spillte vi uten reklame på draktene, vi pisset på historien da.... ingen stusser på det idag.

vi selger reklame framfor stadionnavnet nå, det blir mer og mer populært... om 10 år er nok det vanlig, men det er tidsperioder på sånne kontrakter. så lenge vi ikke selger oss for billig, og så lenge det faktisk er nødvendig så skulle jeg ikke sagt noe, men får vi like mye for den reklamen som for drakt reklamen så har vi jo faktisk et veldig godt fundament å bygge på.

For det er ikke å skifte navn på stadion, men å sette reklame framfor.

Ingen prroblemer med å skjønne følelssene til folk, for jeg har følt på dem også, jeg har sikkert skrevet tidligere på tråden at dette er galskap også... for det var min første tanke, men jo mer jeg tenker over det så trenger faktisk klubben de pengene når vi startet sesongen for å dekke løpende utgifter..

for å leke med et gammel utrykk

å kalle spade for en spade...
å kalle en spade for en sportsdirect spade:)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 15. Nov. 2009, 04:50 »
Tar ingen av argumentene dine, jeg. Ingen disrespect, men jeg fatter ikke tankegangen din for fem flate øre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 15. Nov. 2009, 09:47 »
Tek heller ingen av argumenta dine Erlend.

Sitat
At folk synes det er greit at klubbidentiteten blir pissa på på den måten er ganse uforståelig.

Trur det er ganske få som synst det er greit...
« Siste redigering: 15. Nov. 2009, 12:52 av lgrinde »

Bjarte Bekjent

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #148 på: 15. Nov. 2009, 12:02 »
eg er faktisk enig med Erlend i denne diskusjonen, eg forstår logikken i det... Vi er ein klubb med ganske store økonomiske problemer i utgangspunktet. det er ein grunn til at vi ikkje har blitt oppkjøpt hittil, og eg trur det ligg i store utgifter som vi ikkje veit av... Vi har framleis ei meget stor lønningsliste, vi betalar framleis for kjøp Fat Freddy gjorde. Og det er faktisk trur det eller ei, ein forskjell på å sette reklame foran stadionnavnet og på å selge heile navnet... Det er faktisk eit forsøk frå Mike Ashleys side på å beholde noko av historia! Eg syns det er meget synd at vi faktisk er nødt til å gjøre noko slikt for å ha økonomisk styrke til å komme oss opp, men eg vil faktisk heller sjå dei svarte og kvite på sports direct @ st.james park stadium i PL eit par år enn å drukne med Leeds!! Ja, vi pisser på historia! Eg syns det er meget synd, men vi skal også skrive historie i åra som kjem!! Vi skal tilbake dit vi høyrer heime, og om dette er ein av dei faktorane som førar oss dit så er eg villig til å stå ut med det!! Til slutt.. Om NUST ikkje klarar eit fullstendig takeover, kan dei ikkje heller gå inn og kjøpe sponsorrettigheita til st.james park? da får vi cash inn i klubben frå oss fans, og vi får beholde historia vår!
« Siste redigering: 15. Nov. 2009, 12:07 av Bjarte Bekjent »

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 15. Nov. 2009, 12:12 »
Hvsi vi sliter så vanvittig med øknomien (ingen av oss vet vel egentlig hvordan det står til) så skjønner jeg ikke at Mike Ashley velger å forbli i klubben. Hvsi det er sånn at må selge stadionavnet for å få hjulene til å gå rundt burde han heller la andre ta over istedenfor å ta klubben bort fra markedet.

Eg syns det er meget synd at vi faktisk er nødt til å gjøre noko slikt for å ha økonomisk styrke til å komme oss opp, men eg vil faktisk heller sjå dei svarte og kvite på sports direct @ st.james park stadium i PL eit par år enn å drukne med Leeds!! Ja, vi pisser på historia! Eg syns det er meget synd, men vi skal også skrive historie i åra som kjem!! Vi skal tilbake dit vi høyrer heime, og om dette er ein av dei faktorane som førar oss dit så er eg villig til å stå ut med det!!

For å være ærlig så hadde jeg heller tatt noen sesonger i League One enn å endre navnet på SJP. SJP er sjelen til klubben og jeg er overbevist om at det er så mange andre tiltak vi kan gjøre før vi endrer navnet på stadionet. Når selv ikke Leeds byttet navnet på Elland Road viser det hvor langt vi har sunket. Og uansett har jeg ingen tro på at vi "kommer dit vi hører hjemme" med ashley som eier. Mulig vi rykker opp i år, men han kommer ikke til å bruke mye penger på å forsterke laget pluss at det er mulig at spillere forsvinner og med Hughton som manger kommer vi til å ligge i nedrykksgjørma.