20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 169114 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Nytt navn på St.James.Park ?????
« Svar #120 på: 06. Nov. 2009, 22:56 »
Hadde ikke SJP vært en så utrolig viktig del av historien til Newcastle, kunne jeg kanskje godtatt det, kanskje.
Men arenaen vår er veldig, veldig viktig for historien vår, og sjel, historie og tilhørighet er ikke noe jeg ville bytte ut for noe!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 09. Nov. 2009, 11:34 »
Det er heller ikke prat om noe så prekært. Har vi råd til å betale King Kev for å holde kjeft, så har vi råd til å unngå dette.

Det jeg begynner å lure på er om det faktisk ER mye mer prekært enn man tror. Alt Ashley gjør som kan virke fullstendig uforståelig utenfra må nødvendigvis ha en grunn. Visste det var historiens dårligste tidspunkt å rykke ned på økonomisk sett, tror kanskje vi sliter mer på den fronten enn man gir uttrykk for.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 09. Nov. 2009, 16:25 »
Det er en ting som er veldig pussig med dette navneskiftet. Llambias sier klart og tydelig at uansett hvem som kjøper navnerettighetene til stadion, så skal det stå @St. James' Park Stadium til slutt i navnet.
Hvorfor ikke bare la stadion hete St. James' Park og bli ferdig med det da?

Jeg ser ikke bort ifra at Mike Ashley kan være troende til å gjøre oss til et nytt Red Bull Salzburg. Alt for å få litt klingene mynt inn i kassa. Å betale for å stoppe kjeften på Keegan var jo noe han gjorde ut av egen lomme. For det gikk på hans personlige kredibilitet og hans rykte. Slike ting er farlige saker. Men klubbens sjel og historie, hva faen er det?

Alt som ikke er personlig er til salgs for en ekte businessman. Og som vi alle vet, NUFC er overhodet ikke personlig for Mike Ashley.

Krangelen med Kevin Keegan derimot, det er personlig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 09. Nov. 2009, 22:21 »
Det er en ting som er veldig pussig med dette navneskiftet. Llambias sier klart og tydelig at uansett hvem som kjøper navnerettighetene til stadion, så skal det stå @St. James' Park Stadium til slutt i navnet.
Hvorfor ikke bare la stadion hete St. James' Park og bli ferdig med det da?

For at 5£ mill er nøyaktig 5£ mill mer en hva vi får hvis vi ikke gjør denne endringen... Vi var først ute å forslå dette, men både Liverpool og Chelsea har jo vært ute og gjort dette etter oss... jeg ser ikke helt det store problemet.

Hvis valget er imellom å selge Nolan og putte inn litt reklame på begynnelsen av stadionnavnet som ingen egentlig bryr seg så veldig hardt om så er egentlig saken grei.

Håper vi ikke selger navnet billig, men så lenge vi er i et økonomisk uføre så heller selge navnet på stadionen en å gå konkurs på samme måte som Leeds...

Jeg skjønner veldig godt hvordan alle føler det, og jeg føler det på akkurat samme måte. det er jo forjævlig dumt... men sammenlignet med alternativene så synes jeg dette er ganske ok...

Hvis vi plutselig har en stadion som heter Sports Direct park så eksploderer jeg også, men hvis det står Adidas@St james park... så er ikke det krise...

Som sagt... Hvem sier Barcleys Premier League? Jeg sier ihvertfall Premier League...
Han kom, ble mett og dett var dett....

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 09. Nov. 2009, 22:30 »

Hvis valget er imellom å selge Nolan og putte inn litt reklame på begynnelsen av stadionnavnet som ingen egentlig bryr seg så veldig hardt om så er egentlig saken grei.

Hvor mange underskrifter mot stadionavnet er det nå? Hvis du tror at ikke mange bryr seg om dette lever du inne i din egen drømmenverden, Erlend.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 10. Nov. 2009, 00:33 »
regnet faktisk med at når jeg fikk svar på innlegget så var det bare det jeg ville få svar på. ikke argumentene mine... mener ikke at navnet ikke betyr noe, men at for folk flest så vil ikke de bruke reklame navnet når de omtaler stadion.

stadionen endrer ikke navn den blir bare infisert av reklame.

kan vell sammenlignes med northern rock på drakta. vi selger ikke fargene på drakta. vi skal ikke spille i rødt og blått.

hvis vi hadde hatt råd har vi sikkert kunne spillt uten sponsor. men vi trenger sårt de pengene. derfor godtar vi dem jo.

og jeg vil gjerne bli møtt på argumentet ikke følelsene. for de deler vi...

hvor skal vi hente pengene? skal vi budsjettere med underskudd? i januar blir vi å surke pga manglende forsterkningerv hvordan mener vi at klubben skal betale for dem? vi hadde problemer i sesongstarten pga for høye løpende utgifter, vi lånte da, skal vi låne mer?

vi jager Ashley ut av klubben... forventer vi at han skal ta alt ut av egen lomme?
hvis noe kan svare på dette så blir jeg glad, for da har vi faktisk en løsning på problemet.

penger er alt!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 10. Nov. 2009, 00:47 »
Nufc får faktisk ikkje ei krona for å bytte navn fra st james park til sportsdirect.com stadion men det forstår du tydeligvis ikkje ?
Men gjør vel uansett ikkje noke at ashley kødder med en 117 år gammel tradisjon så lenge han får litt gratisreklame til sitt eget private firma gjør det vel..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 10. Nov. 2009, 01:03 »
Skjønner ikke hvordan du ikke klarer se sammenhengen her? Ashley har valgt å gi oss et stadionnavn verre enn Wankdorf og Alfheim tilsammen, uten at vi tjener en drit på det, og kun fordi Ashley skal reklamere for sitt korruptmistenkte møkkafirma.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 10. Nov. 2009, 10:25 »
er navnet bekreftet? er ikke dette foreløbig bare et eks til de som evnt vil kjøpe navnet?
ble ikke omtalt sånn under sist kamp mener jeg.

og da betyr jo det ekstra penger, og da kan inngen benekte at det er nødvendig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 10. Nov. 2009, 10:29 »
Det er vel navnet ut sesongen ja.
Dette er ikke prat om penger, dette er prat om sjela til klubben. Vi tjener antakeligvis ikke store pengene på det uansett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 10. Nov. 2009, 10:50 »
Uansett om man tjener store penger på å bytte navn på ditt og datt så finnes det ting som er viktigere enn et kortsiktig godt fotball-lag for en fotballklubb. Hva er gleden med å vinne når tradisjonene og historien er fucka opp? Hva er det da igjen å være stolt av egentlig?

Kjartan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 10. Nov. 2009, 15:33 »
enig... vi dropper drakt reklame neste år og slår oss konkurs om 2 sesonger! tradisjon framfor lisens og fotball lag.

heia logikk! ;D

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 10. Nov. 2009, 16:46 »
Uansett om man tjener store penger på å bytte navn på ditt og datt så finnes det ting som er viktigere enn et kortsiktig godt fotball-lag for en fotballklubb. Hva er gleden med å vinne når tradisjonene og historien er fucka opp? Hva er det da igjen å være stolt av egentlig?

Ikkje ein drit.
Tradisjoner og historie er jo heilt vesentlig for en fotballsupporter. Det er det ialfall for meg.

Chelsea mista visstnok sjela fordi det brukte mykje penger på kort tid. Da sier det seg sjølv at det ikkje kan vere mykje igjen i Newcastle sjela når de selger St James Park en 117 år gammel tradisjon for muligheten til å skaffe en fremtidig sponsor
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #134 på: 10. Nov. 2009, 17:45 »
Hvordan enkelte her kan støtte at vi selger vårt stolte stadionnavn for usle 5 mp her for meg helt uforståelig. Våkn opp, summen er det samme som Geremi og Barton har til sammen i årslønn!
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic