20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sheffield United - Newcastle United(02. November 20:45)  (Lest 41619 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sheffield United - Newcastle United(02. November 20:45)
« Svar #240 på: 02. Nov. 2009, 22:54 »
Harper og Enrique dei 2 store for oss idag. Carroll og. Harper med fleire matchvinnar-redningar og Enrique var ekstremt god både defansivt og offansivt.
Jonas med nok ein elendig kamp. Til og med defansivt var han svak, sprang imellom heile tiden. Mange dårlege pasningar. Verkar som han er tom for sjølvtilit og idea om kva han skal gjera ut på der.

Ja, om du legger til ANDY CARROLL er jeg enig der. Carroll gav monster-Morgan grøt hele veien. Fyfaen så rått når han knuste tre Sheff Utd-spillere i lufta og sender en vanskelig ball i stanga. Carroll var rå i dag, sammens med Enrique og Harper.
Vi spiller en relativt god andreomgang, frem til de siste minuttene hvor vi blir svinpresset. Men husk på at dette egentlig er en av de verste bortekampene vi skal spille denne sesongen, så vi skal være jævla happy for 3 poeng her! For å være fair overfor ihvertfall Butt tok han seg veldig opp i andreomgang. Jonas var også bedre, selv om jeg fortsatt helst skulle sett han ut i pausen til fordel for Guthrie.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 02. Nov. 2009, 23:11 »
Alt i alt mener eg vi fortjente seieren. Vi hadde langt større trøkk i andre, enn det SU hadde i første. Synes første nesten var jevnspilt.

Carroll og Enrique er dagens menn synes eg. Ellers ble eg også positivt overasket over Kadar og Butt

Dårligst på banen i dag var dommeren, og Jonas i første omgang.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #242 på: 02. Nov. 2009, 23:11 »
Takk Harper for glimrende innsats.
Enrique spilte glimrende, kansje en av hans beste kamper, som jeg har sett iallefall.
Takk til dommeren som lot spillet gå, da Ryan Taylor scoret, for var egentlig frispark.
Takk til Carroll som spilte glimrende, enorm i lufta.

Jonas var en skuffelse. 6 mill pund ja takk.
Enig i at CH gjorde et meget bra taktisk valg da han ville ha 3 angripere, trodde det nesten ikke selv da jeg så hva som skjedde. Å ekspertpanelet på sky, ja de var enig i at det var taktisk klokt.

Gratulerer alle sammen.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 02. Nov. 2009, 23:15 »
Eg er uenig i at det var taktisk lurt å sette inn 2 angripara, Ranger var lurt så vi kunne holde ballen litt i laget, men å i tillegg sette den stygge, late og ubrukelige Marlon Harewood førte til at vi gjekk over i en slags 4-5-1, der Harewood gjorde 0 defensiv innsats på høgrekant, som førte til at vi fekk et massivt trøkk imot mot slutten.

Eg er fan av offensiv fotball, men det der var komplett galskap spør du meg, og kosta oss nesten seieren.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #244 på: 02. Nov. 2009, 23:19 »
Uenig med deg Øyvinden. Ikke i at Harewood er ei saltstøtte, men hvis du hørte kommentatorene så sa de at Blades la igjen mange i forsvar pga av NUFC sine offensive kvaliteter. Det hadde de ikke trengt å gjort hvis vi fortsatte å ligge så mye bakpå.

Men som jeg sier. Harewood kan returneres til Villa, som ubrukelig feilvare.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 02. Nov. 2009, 23:24 »
Ranger og Harewood blei ikkje satt innpå fordi vi skulle spille offensivt, men for å vere bedre rustet på deffensive døballer. DET var klokt av CH, ikke nødvendigvis det at det var to spisser.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 02. Nov. 2009, 23:25 »
utenom harper var carroll og enrique gode. carroll er utrolig god på defensive og offensive døballer. synd headinga hvor han knuste 3 spillere ikke gikk inn.

håper dette er siste gang vi spiller med 5 på midten. carroll og ranger på TOPP!
lt;3 Newcastle <3

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 02. Nov. 2009, 23:28 »
Vil skryte litt av Tamas Kadar jeg. Synes han var meget solid i dag. God i lufta, herlig ballkontroll og en del fine oppspill! Absolutt et stort potensiale der!

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 02. Nov. 2009, 23:31 »
Vil skryte litt av Tamas Kadar jeg. Synes han var meget solid i dag. God i lufta, herlig ballkontroll og en del fine oppspill! Absolutt et stort potensiale der!

Tok seg stort opp etter pause. Trenger nok litt meir speletid og sjølvtilitt så kan vi faktisk ha en habil stoppar der.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 02. Nov. 2009, 23:32 »

Ja, enig. MEN, han gjør meg nervøs noen ganger med farlige pasninger og en litt for nonchalant opptreden i pressede situasjoner. Dette kommer selvsagt til å rettes opp med spilletid og rutine da. Rent fysisk og teknisk ser han jævla bra ut!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 02. Nov. 2009, 23:40 »
Uenig med deg Øyvinden. Ikke i at Harewood er ei saltstøtte, men hvis du hørte kommentatorene så sa de at Blades la igjen mange i forsvar pga av NUFC sine offensive kvaliteter. Det hadde de ikke trengt å gjort hvis vi fortsatte å ligge så mye bakpå.

Men som jeg sier. Harewood kan returneres til Villa, som ubrukelig feilvare.

Ja riktig at dei derfor ville legge fleire i forsvar, men samtidig får jo vi færre i forsvar, ergo går det opp i opp bortsett fra at vi gjer frå oss meir rom bakover på bana. Hadde Harewood hatt litt innsats og løpskraft kunne eg vore enig til dels, men det har han bevist tidlegare at han ikkje har, så eg står fast ved at dette var et håpløst bytte. Ikkje synes eg Harewood har særlig å bidra med på defensive dødballar.

Men som sagt Ranger-innbyttet var 100% korrekt. Simpson sleit virkelig på høgrebacken.

Det som irriterar mest er likevel at Guthrie blir vraka til fordel for Butt som som vanlig gjer en svak kamp. Guthrie som har vist fin form nylig, bidrar med assists og et og anna mål. Butt bidrar med lite anna enn livsfarlige pasningar på kryss og tvers.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 02. Nov. 2009, 23:45 »
Deilig med en noe ufortjent seier på en dårlig dag. Sheffield United var best i første omgang, mens vi var best i store deler av andre omgang. Synes vi ble for baktunge på slutten, og vi kan bare takke en glimrende Harper for at det ble med 3 poeng hjem til Tyneside. Deilig å se at vi er litt heldig med en dommeravgjørelse for en gangs skyld, da Nolan ikke var på ballen i forkant av målet. Uansett, det viktigste i dag var 3 poeng og at vi i gjen er top of the league :)

Harper 9 Fantastiske redninger på slutten. Trygg og god gjennom hele kampen. Snakker vi CCCs beste keeper? Kan ikke forstå annet enn at han kan være aktuell for en plass i Englands VM-tropp.

Simpson 5. Litt rusten i comebacket. Sliter noe defensivt og gjør en del slurvefeil. I tillegg lager han en del frispark i farlig posisjon. Lite med framover, men han kommer seg.

Colo 6. Gjør en del bra, men slurvete til tider, og selger seg ofte alt for lett i duellene.

Kadar 6. Grei kamp av Kadar. Gjør mye bra, men han slurver litt med avklareringer til tider. Virker å være både kjapp og ballsikker.

Enrique 8. Fantastisk kamp av Enrique. Vinner alt i forsvar, mye på grunn av sin enorme hurtighet og styrke. Bidrar også meget bra offensivt.

Raylor 7. Pluss for målet og et par gode innlegg. Har sett ham bedre ellers.

Butt 6. Dårlig i første, bedre i andre. Vinner en del viktige dueller.

Smith 7. Kjemper og kriger som en gud som vanlig. Synes han gjør en del bra med ball i dag også.

Jonas 3. Snill 3-poenger til Jonas. Gjorde han i det hele tatt noe riktig i løpet av de alt for mange minuttene han fikk spille? Hvor i helsikke er Guthrie?

Nolan 7. Gir juling og er god til å holde på ballen. Kjemper godt og gjør en viktig takling i forkant av målet.

Carroll 8. Var min man of the match fram til Harper redda dagen på tampen. Fantastisk deilig å se hvordan han gruser alt som er i hodedueller. Helt sjukt da han gruser tre mann og header i stanga. Meeeeget leken med ball også i dag?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 02. Nov. 2009, 23:56 »

Harper 9 Fantastiske redninger på slutten. Trygg og god gjennom hele kampen. Snakker vi CCCs beste keeper? Kan ikke forstå annet enn at han kan være aktuell for en plass i Englands VM-tropp.

Harper var kanon i dag, og er matchvinner for oss på overtid. Om han er CCC´s beste keeper vet jeg ikke, men han er nok en av de 5 beste. Plass i VM troppen til England kan han bare glemme. Presterte ikke godt nok i PL i fjor, og viser litt for ofte at han har svakheter i feltarbeidet.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 03. Nov. 2009, 00:00 »
Enig i at han var litt ustabil i fjor, men i år synes jeg han har vært meget stabil. Han kommer aldri til å bli Englands number 1, men at det er tre engelske keepere som er så mye bedre at det er uaktuelt kan jeg ikke se...

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #254 på: 03. Nov. 2009, 00:00 »

Harper var kanon i dag, og er matchvinner for oss på overtid. Om han er CCC´s beste keeper vet jeg ikke, men han er nok en av de 5 beste. Plass i VM troppen til England kan han bare glemme. Presterte ikke godt nok i PL i fjor, og viser litt for ofte at han har svakheter i feltarbeidet.

Hvilke andre keepere mener du er bedre? :P (bedre i CCC)