20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Klubbfotball rundt i verden.  (Lest 200589 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #795 på: 13. April 2013, 13:35 »
http://www.svtplay.se/video/1141143/del-11

Folk som bruker fotballen til å vold har eg lite til over for.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #796 på: 30. Mai 2013, 10:18 »
Synes kanskje anglofilismen har gått litt vel langt når man kan se et åtte meter langt reklameskilt med teksten Liverpool.no på en norsk fotballstadion.

I Årdal fotballklubb tok et styremedlem saken i egne hender, ringte sine venner i LFCSCSB, og vips, så måtte styremedlemmer med Man Utd-sympatier se på at åtte meter langt reklameskilt for Liverpool ble hengt opp foran hovedtribunen på Jotun Stadion.

Les mer: Så djupt stikk fotballstriden
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #797 på: 30. Mai 2013, 14:21 »
Anglofiseringen har gått alt for langt her til lands, og ikkje berre pga denne saken.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #798 på: 30. Mai 2013, 19:27 »
Hvorfor det?
Er da aktørene i norsk fotball som har i oppgave å sørge for at nordmenn i større grad bryr seg om hjemlig fotball kontra engelsk. Klarer de ikke det gjør de en dårlig jobb. Jeg er da såpass ærlig at jeg innrømmer at jeg gidder ikke se en hvilken som helt TL-kamp bare for å se det. Mulig jeg da er en lite fotballinteressert type i deres øyne - men det gir meg lite. Kan derimot godt se Wigan-QPR.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #799 på: 31. Mai 2013, 13:35 »
Dette handler ikke om at en ikke gidder å se på norske kamper hvor ikke ens eget lag er involvert. Dette handler om hele glorifiseringen av engelsk fotball, forsøket på å gjøre norsk fotball så likt engelsk fotball som overhodet mulig. VGs Knut Espen Svegaarden diskuterte på "Sportsdb18" onsdag at man MÅ trekke samtlige cuprunder tilfeldig, fordi det er slik de gjør det i England. Det var hans eneste argument, det eneste han hadde å komme med i programmet. Fordi det i England liksom er så utrolig mye bedre enn i Norge.

Dette handler også om at man setter opp reklame for engelske fotballag på en norsk fotballstadion. Det handler om at norske supportere reiser i hopetall til en norsk arena for å se et engelsk lag spille treningskamp, men å se sitt norske favorittlag på den samme arenaen, nei det kan de ikke.

Jeg tør vedde på at Vålerenga-Liverpool i sommer kommer til å være godt besøkt av nordmenn i rød skjorte som valfarter til hovedstaden for å se en fuckings treningskamp. Og da reiser de samme folka allerede to-tre ganger i sesongen over til England for å se Liverpool på Anfield. Fair enough, kan du si. Mange av oss gjør det samme. Men når en treningskamp med favorittlaget ditt i Oslo (er ikke akkurat første gang Liverpool besøker Norge i pre season) betyr så enormt mye mer enn en seriekamp med ditt norske favorittlag, også det i Oslo, så er det noe som skurrer for meg.

Da Rosenborg møtte Arsenal i CL i 2004 var bortesupporterne nesten i overtall. Og anslagsvis 90% av bortesupporterne var norske. Da Newcastle møtte Vålerenga i Uefa-cupen vil jeg tro Klanen var i overlegent flertall, og mitt inntrykk var at flesteparten av de tilreisende bortesupporterne var engelske. Nå har selvsagt Arsenal en vesentlig større supportergruppe enn oss, men likevel, det er noe feil når et stort flertall av nordmenn heier på et engelsk lag mot et norsk lag i den gjeveste europeiske turneringen for klubblag.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #800 på: 31. Mai 2013, 14:56 »
Herleg oppsumert Joakim.   :thumbu:

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #801 på: 04. Juli 2013, 12:31 »

:ler:

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #802 på: 04. Juli 2013, 14:27 »
Haha :D
Same old Shearer, always scoring!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #803 på: 05. Juli 2013, 14:11 »
PL er jo betre enn TL. Der ligg jo mykje av grunnen. Det vert som å samanlikna herrefotball med damefotball ::p

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #804 på: 09. Juli 2013, 00:12 »
http://www.kickoffnigeria.com/news/35548/record-79-goals-scored-in-nigerian-match

Two matches in Nigeria?s Amateur league game witnessed a combined, mind-boggling total of 146 goals.

Police Machine FC from Yola obliterated Babayaro FC from Gombe by 67-0. Not to be outdone, Plateau United Feeders from Jos made it 79-0 against Akurba FC from Nasarawa.

Haha! :D

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #806 på: 31. Juli 2013, 19:02 »
Man City - Milan 5-3 til pause! :ler: Begge stiller med rimelig bra lag. Milan har snudd 5-0 til 5-3 på 6 min. :D

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #808 på: 21. Aug. 2013, 14:27 »
Hahaha. Skulle likt å sett en av profilene i Tippeligaen uttale seg på den måten.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #809 på: 21. Aug. 2013, 17:20 »
Gjør etterlengtet comeback på forumet her med tidenes nyhet.

Ståle Solbakken til FCK!  8)