20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Klubbfotball rundt i verden.  (Lest 200911 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #450 på: 15. Mars 2012, 16:40 »
Kan uten tvil være en enorm fordel i den aldersgruppen ja. Men det er jo heller tvilsomt om han tar seniornivå da, der han stort sett vil møte spillere med like god eller bedre fysikk enn seg selv. Da lønner det seg å kunne spille litt ball i tillegg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #451 på: 15. Mars 2012, 17:15 »
Altså - Runar Berg dominerte i TL for 4 år siden - og Dahm har aldri vært på et så høyt nivå som Runar. Gitt at Runar Berg er i en fysisk god nok stand har jeg faktisk null problemer med å tro at han skal kunne gjøre en jobb både i 3. og 2. divisjon, og sågar være dominerende. Ærlig talt - såpass med fotball bor det i mannen. Som sagt - det er gitt at han er fysisk robust nok - men det tror jeg han er når han velger satse slik.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #452 på: 15. Mars 2012, 17:19 »
Jeg kjenner ikke godt nok til Mads Dahm som spiller, men i en alder av 23 år spiller han for Lyn i tredjedivsjon bare pga studier. Ja, jeg vet han har hatt tilbud både fra utlandet og fra Tippeligaen, men valgte heller å spille fjerdedivisjon for Lyn. Da setter jeg for det første et STORT spørsmålstegn ved hans sportslige ambisjoner (som tydeligvis er ikke-eksisterende) og deretter om han EGENTLIG er så god som du skal ha det til pleb.

Jeg nekter å tro at en spiller som er god nok for Bundesliga holder igjen sin egen karriere - i bittelille Lyn - på amatørnivå i Norge, bare for å fullføre studiene. Jeg nekter å tro at en så god spiller er blottet for sportslige ambisjoner. Studier er viktige. For all del. Men har man sportslige ambisjoner som fotballspiller, og er man 22 år gammel, så skal man ikke spille amatørfotball i Norge bare for å være morsom.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #453 på: 15. Mars 2012, 17:51 »
Er vel temmelig sikkert at økonomi og fremtidsutsikter hadde veldig mye å si for valget hans. Tviler sterkt på at han takket nei til millionlønn i MLS, Tippeligaen eller Bundesliga, for å heller spille i 4. divisjon for Lyn, fullføre studiene, og jobbe kveldsvakter i kassa på Kiwi.

Bolton hentet inn ny stopper fra MLS for ikke lenge siden, mener jeg hørte at han hadde noe sånt som 500,000 NOK i årslønn der. Og dette var sannsynligvis da en av seriens beste spillere. Ola Kamara måtte vel for et par år siden bo hjemme hos mor, da de 200,000 eller hva han tjente i Godset ikke strakk til. Så det er altså fullt mulig å være en ganske god fotballspiller, men likevel droppe å stase på det, da det ikke alltid er så ekstremt lukrativt.

Så har ingen problemer med å tro på at dette er en spiller som kunne vært midt på treet i Tippeligaen, men som heller satset på annen karriere. Og tviler særdeles sterkt på at Runar Berg er på det nivået i en alder av 41  :fisk:

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #454 på: 15. Mars 2012, 20:25 »
Lyn er ikke i nærheten av Adecco nivå, og jeg stiller meg tvilende til om de holder så veldig godt 2. divisjonsnivå også. Jeg ser A-laget trene 3-4 ganger i uka, og trenerne mine spiller fast på A-laget til Lyn. Han ene ble faktisk toppscorer i 4. divisjon forrige sesong, men sett bortifra målene er han ingen voldsomt god spiller. Tror de kjemper i toppen av 3. div denne sesongen, men foreløpig tror jeg ikke de holder mer enn maks 2. div nivå! ;)

Btw, en av mine beste venner gjennom mange år nå, har fått klarsignal til å spille for A-laget til Lyn i 3. div neste sesong. Han er midtstopper, 14 år med en fysikk på nivå med 3/4 av folka her inne... fitte elendig teknikk, trikser til 30, pasningene og skuddene på nivå med en 8 åring. Hah, så langt kan man nå med en enorm fysikk og enorm høyde!   ;D

Siden jeg også har litt kjennskap så må jeg si at jeg syntes det er i overkant negativ Peter. Lyn kommer til å rykke opp i år og jeg tror nok de også ville kommet høyt oppe i 2.div, selv om opprykk der nok er for mye å be om per dags dato. Store deler av førsteleveren har jo spilt på høyere nivå og før denne sesongen hentet de vel inn to fra Strømmen og sammen med Dahm, Fotland Knutsen, Bjørnskau Johannesen og et par til så er det spillere som burde holde langt over 3.div, selv om nivået i Oslo er høyt her. Seriøst tar de jo det også og de har hatt flaks med avdelingen.

Angående Mads Dahm så var hvert fall Henning Berg svært skuffet over at LSK ikke hentet han og var vist styret som gikk mot. At han r god nok for Bundensligaen er nok å ta i, men han er ung og ikke umulig at han fikk noen tilbud fra klubber lengre ned på tabellen. For noen så spiller det stor rolle å spille for favorittklubben og i i tillegg bli trent av sin gamle juniortrener (som det virker som mange liker) og spille med mye tidligere Lyn-gutter. At det er over 1000 tilskuere på de fleste kampene og at han nok skjønte at de vil komme ganske fort opp til 2.div hjalp nok også på.

Peter

• Gjest
« Svar #455 på: 15. Mars 2012, 22:38 »
Jeg vet ikke hvem denne Bjørnskau Johannesen er, men ser du bortfra Dahm og Knudsen er det rimlig tynt. Keeperen deres er vel 15-16 år, noe som kan koste dem en del poeng. Jeg tror også de kjemper i toppen av 3. div når sesongen nærmer seg slutten, og mest sansynlig rykker de opp. Noe bedre enn 2. div de neste 3-4 årene tror jeg ikke vi skal regne med.
Om de er så veldig seriøse tror jeg ikke. Treneren min, fast VB på Lyn drar på 4-5 fylleturer i året blant annet, og de fester noe jævlig, så vidt jeg har fått med meg...  :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #456 på: 15. Mars 2012, 22:40 »
Bjørnskau Johannesen er en Bodø/Glimr-reject - klarte aldri spille seg inn hos oss i Adecco. Var ansett som et greit talent.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #457 på: 16. Mars 2012, 08:32 »
De to de har hentet fra Strømmen er jo Jonas Rygg og Tom Sadeh (eks LSK også) og dette er jo spillere som spilte en del i 1.div i fjor og  Torbjørn Melhus er jo en annen som burde trekkes frem. Fikk det ikke helt til i Stabæk da Jønsson hentet han, men 3. div er nok et nivå for lavt for han også. Sami Sakka er en annen som har mye erfaring fra 1.div. så jeg syntes ikke det ser tynt ut i de hele tatt. Ulike oddsselskaper tilbyr rundt 1,40 på opprykk. Keeperen de brukte i fjor og som har spilt mye av treningskampene i år er Thomas Sandsør og han er ikke 15-16 år heller.

På meg virker det hvert fall som de tar det seriøst. Mange treninger, veldig respketert trener og mitt inntrykk er at det er mange seriøse spillere. 2. div er selvfølgelig mye tøffere, men når man ser at et lag som Bærum SK rykket opp (all ære til dem) så bør Lyn ha en sjanse de også. Det avhenger av at de forsterker og når vi ser hva de har greid å få inn i 3.div så kan det nok komme noen skikkelige forsterkninger rykker de opp. Er de heldige med avdelingen i tillegg ser jeg ikke bort fra at Lyn spiller adecco i 2014.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #458 på: 20. Mars 2012, 22:34 »
Argentinske Dario Conca er også på topp 20-listen over de best betalte spillerne. 28-åringen har ingen a-landskamper for Argentina, men Conca tjener likevel 95 millioner kroner i året i kinesiske Guangzhou Evergrande. Conca slo for alvor gjennom i brasilianske Fluminense i 2008. I juli i fjor valgte Conca å prøve lykken i kinesisk fotball. At lønnen var en sterk motivasjon for klubbyttet er neppe en dristig påstand.

Herre...

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #459 på: 22. Mars 2012, 19:17 »
http://www.dagbladet.no/2012/03/22/sport/fotball/tippeligaen/cristiano_ronaldo/real_madrid/20793991/

Så kampen i går, og kan bekrefte håpløsheten til dommeren. Terningkast 1.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #460 på: 22. Mars 2012, 19:29 »
Sitat
Jeg tok meg den frihet å kopiere hva en dansk Real-fan hadde skrevet i en kommentar, og selv om jeg er barcelonatilhenger, så sier han nettopp det jeg selv tenker om Mourinho og dagens Real Madrid.

"Det er direkte beskæmmende at være vidne til den sti, som Real Madrid har bevæget sig ned af, siden Mourinho tog over. Man har skabt en kultur, hvor det er alle mod os og hvor man i tilfælde af modgang straks påtager sig offerrollen. Det være sig med udtalelser i medierne og skamfuld opførsel (som i går).

Det er pinligt og det er ærlig talt skamfuldt at støtte en klub, som i den grad er blevet en joke i den internationale fodboldverden.
Derudover vil det ikke undre mig, hvis folk som Xabi Alonso, Iker Casillas og Cristiano Ronaldo i den grad overvejer deres fremtid i klubben, hvis man fortsætter sådan her. De tre er seriøse sportsfolk og jeg er ikke en døjt overrasket, hvis de føler, at de bliver til grin på grund af Faria/Mourinho og de spillere, som åbenbart er sprunget med på den portugisiske bølge af dumheder; Pepe/Ramos etc.

Jeg ELSKER Real Madrid og netop af den grund vil det glæde mig inderligt, hvis Mourinho rejser til sommer - titler eller ej. Han er ligeglad med institutionen med Madrid og dens historisk set fornemme principper og elegance. Som ægte madridista må klubbens ve og vel til alle dage overstråle at vinde et par pokaler, hvor man i den grad har set stort på stolte begreber som ære, ydmyghed og respekt overfor modstandere og dommmere.
For Mourinho handler det desværre mere om at gøre skade på Barcelona og på at sige, at han har vundet CL/mesterskab med en stor klub i endnu et land, end på at respektere Madrid.

Så for klubbens skyld og for vores fans skyld, så håber jeg godt nok, at han skrider 'hjem' til London til sommer. Jeg er træt af hans idiotiske opførsel og af, hvad han gjort klubben til."
Nei.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #461 på: 22. Mars 2012, 19:39 »
 :gp:
Same old Shearer, always scoring!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #462 på: 22. Mars 2012, 19:47 »
Hehehe, kan skjønne at Messi-fanboys og andre Barcelona-fans godt kan smile etter en sånn post, ja. Men sannheten er jo at i går, og jeg har ikke snakket om andre kamper, så var det en dommerskandale UTEN LIKE. Altså; hadde Newcastle fått slik justismord bedrevet mot seg, så tipper jeg kamptråden hadde bikket 154 sider - uten å kødde.  :P  Det var faktisk helt ekstremt - og overgår kanskje skandalen som Brann fikk i mot seg på røkkeløkka i fjor høst.

Men men, regner med at Real vinner tittelen slik de fortjener - uten at jeg bryr meg så veldig mye om spansk fotball egentlig.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #463 på: 22. Mars 2012, 20:14 »
Jeg kan bare snakke for meg selv, men dette har da for all del ingenting med Messi og gjøre.

Men Mourinho har skapt en ukultur i real som går ut på å alltid påta seg offerrollen. Og når ting bikker, så er det alle andre sin feil.
Kampen i går kan vel sees på som et unntak, for er vel ingen som er tvil om at dommeren gjorde en del rare ting :P Har ikke sett hva som skjedde i forkant, men spesielt utvisningen til Qzil skjønte jeg svært lite av.

Når det er sagt så tror jeg på karma, hvertfall når det kommer til spillere som Pepe og Ramos.
De + the special one, marcelo, carvalho og et par andre, er grunnen til at jeg ikke liker real.

Ronaldo, Qzil, benzema osv er jo fantastiske spillere, så håper for deres skyld de kommer seg vekk fra Mourinho.

Det er da MIN mening!  :coloccini:
Same old Shearer, always scoring!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #464 på: 22. Mars 2012, 20:22 »
Hehe, da tror jeg vi kan konkludere med at vi er mer enig enn det jeg først antok.  :P