20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Klubbfotball rundt i verden.  (Lest 200963 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #435 på: 13. Mars 2012, 23:36 »
http://www.dagbladet.no/2012/03/13/sport/runar_berg/junkeren/fotball/20673406/

Runar Berg gjør comeback!!!
I tredjedivisjon for Junkeren. Bør vel kunne dominere lekende lett der. Uansett en legende i ordets rette forstand, for en gangs skyld ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #436 på: 14. Mars 2012, 09:48 »
Selv i en alder av 41 år er det ikkeno problem for en sønn av Harald Berg å dominere i norsk fotball. Ørjan var Norges beste midtbanespiller frem til han var nesten 40. Han kunne sikkert valgt å trappe ned en divisjon, og dominere i førstedivisjon som 38-åring. Men kanskje like greit å gi seg på topp. Runar vil neppe ha noen problemer med å være den beste spilleren i divisjonen. Så vil han sikkert også ha mye å bidra med opp mot alle de unge spillerne som spiller i tredjedivisjon. Både i Junkeren og i andre klubber.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #437 på: 14. Mars 2012, 21:40 »
Nå vet jeg ikke nivået på 3.divisjon i nord, men kan faktisk garantere at han ikke ville vært i nærheten av å ha vært den beste spilleren på 3.divisjonsnivå i og rundt Oslo i hvert fall. No offence altså - men tror kanskje noen anslår 3.divisjon i Norge til å være litt lavere enn det det kanskje er. Nesten så jeg legger ned påstand om at ingen 41-åringer vil ha sjans til å være den beste i 3.divisjon.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #438 på: 15. Mars 2012, 02:13 »
Jeg anslår derimot at Runar Berg lett er Norges klart beste 3. divisjonsspiller som 41-åring. Dette på tross av at jeg møtte han ute på Mørkved i kveld  :lol:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #439 på: 15. Mars 2012, 09:58 »
Nivået i 3. divisjon kan vel være høyt nok. Min eneste bekjentskap med 3. divisjon er fra rundt årtusenskifte, da de som spilte i tredjedivisjon for det meste var mosjonister eller ikke så halvgærne talenter.

Nå har jeg jo sett at det er kommet en del spennende talenter til Tippeligaen fra 2. og 3. divisjon de siste årene, og det er sikkert et høyere nivå på de som spiller i 3. divisjon i dag. Likevel, jeg nekter å tro at nivået er så høyt at Runar Berg ikke vil være i stand til å dominere divisjonen. Selv om han er aldri så mye 41 år.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #440 på: 15. Mars 2012, 10:08 »
Mest av alt kommer alt an på hans fysiske form - for teknisk og fotballmessig er han nok milevis over de aller fleste på det nivået.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #441 på: 15. Mars 2012, 10:23 »
Runar er jo såpass profesjonell at han alltid sørger for å være godt trent. Når han bestemmer seg for å gjøre comeback tror jeg ikke det er noe han gjør bare for moro skyld, det er nok fordi han har lyst til å trene og spille fotball på et betydelig høyere nivå enn old boys eller bedriftsliga.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #442 på: 15. Mars 2012, 10:55 »
Tror dere er helt på viddene. En 41 år gammel Runar Berg hadde aldri vært den beste i 3.divisjon i Oslo-området, det er jeg veldig, veldig sikker på. Men dette får vi nok aldri i verden svaret på, så vet ikke hvor mye vits det er i å diskutere det.  :)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #443 på: 15. Mars 2012, 11:39 »
Når en vel 37 år gammel Paul Scholes kan komme rett inn i elleveren til Man United etter et drøyt halvår på sidelinja, ser jeg absolutt ikke bort fra at Runar Berg kan komme inn og være 3. divisjons beste spiller, selv i Oslo-området. Selvfølgelig under forutsetning av at han har holdt formen ved like, og ikke vært for mye byen.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #444 på: 15. Mars 2012, 11:54 »
Ja, jeg tror også at en 41 år gammel Runar Berg er bedre enn feks Lyn-kaptein Mads Dahm.  :lol:  :spytt:

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #445 på: 15. Mars 2012, 13:11 »
Og Mads Dahm spiller i 3div fordi han er så fantastisk god eller?

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #446 på: 15. Mars 2012, 13:21 »
Uten at jeg kjenner veldig godt til Mads Dahm, har jeg vel hørt at han takket nei til en god rekke profftilbud fra både inn- og utland. Så jeg gjetter at han per i dag er en bedre spiller enn Runar Berg, uten at jeg har særlig kunnskap om ham ellers  :fisk:

Peter

• Gjest
« Svar #447 på: 15. Mars 2012, 14:14 »

Han fikk faktisk tilbud av klubber i Bundesliga og MLS om en overgang, men han takket heller nei, for å fullføre studiene i Oslo!  :)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #448 på: 15. Mars 2012, 14:29 »

Han er, som Peter sier, i 3div i Norge for å fullføre studiene.

Jeg tror selv ikke Kristoffer vil tørre å si at Runar Berg er i nærheten av Dahm per dags dato. I så fall må en viss brillestyrke begrenses rimelig kraftig.  :P

Nå skal det også sies at Lyn med 99 % sikkerhet er mer enn gode nok til å spille i 2div i år, kanskje også Adeccoligaen.

Peter

• Gjest
« Svar #449 på: 15. Mars 2012, 16:33 »
Lyn er ikke i nærheten av Adecco nivå, og jeg stiller meg tvilende til om de holder så veldig godt 2. divisjonsnivå også. Jeg ser A-laget trene 3-4 ganger i uka, og trenerne mine spiller fast på A-laget til Lyn. Han ene ble faktisk toppscorer i 4. divisjon forrige sesong, men sett bortifra målene er han ingen voldsomt god spiller. Tror de kjemper i toppen av 3. div denne sesongen, men foreløpig tror jeg ikke de holder mer enn maks 2. div nivå! ;)

Btw, en av mine beste venner gjennom mange år nå, har fått klarsignal til å spille for A-laget til Lyn i 3. div neste sesong. Han er midtstopper, 14 år med en fysikk på nivå med 3/4 av folka her inne... fitte elendig teknikk, trikser til 30, pasningene og skuddene på nivå med en 8 åring. Hah, så langt kan man nå med en enorm fysikk og enorm høyde!   ;D