20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nottingham Forest - Newcastle United (17.oktober 18:20)  (Lest 27956 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

peterpan

• Flaskebærer
  • *
  • hjemmelaget genser
    • Vis profil
Sv: Nottingham Forest - Newcastle United (17.oktober 18:20)
« Svar #165 på: 18. Okt. 2009, 13:48 »
Vi hadde flaks de første kampene,er redd gårdsdagens kamp egentlig viser hva vi er god for,sorry men sant

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 18. Okt. 2009, 14:54 »
Så du konkluderer med at vi har hatt flaks i de elleve første kampene?

...okey!

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #167 på: 18. Okt. 2009, 15:28 »
Så du konkluderer med at vi har hatt flaks i de elleve første kampene?

...okey!

Det var nok ikke bare flaks, men marginene gikk ofte vår vei, samtidig som vi ikke hadde halve troppen skada. Det er det nå slutt på...

peterpan

• Flaskebærer
  • *
  • hjemmelaget genser
    • Vis profil
« Svar #168 på: 18. Okt. 2009, 15:41 »
jeg har sett alle kampene som er vist på viasat,vi har hatt marginene på vår side i mange kamper,gårdagen var direkte dritt dårlig av Toon,hva løven holdt på med vet han vel bestsjøl.
Selvfølgelig håper og tror jeg at vi rykker opp i år,vi hører hjemme en div opp.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 18. Okt. 2009, 16:27 »
Dette var sannsynligvis sesongens aller dårligste kamp.
Og jeg ble vettskremt når jeg ser den soleklare mangelen på en klar idé om hvordan man best kommer til sjanser. Når det ser ut til at planen er å slå langt på Carroll og håpe på det beste, så plutselig begynner de å slå pasninger til hverandre og prøver å finne vingene, selvfølgelig uten å lykkes. I andre omgang ser det ut som planen er å finne vingene, men i det tida begynner å renne ut, så bestemmer Jonas seg for at han skal gjøre Forests jobb mye enklere enn den allerede var, og begynner å skyte fra midtbanen. Selvfølgelig uten å være i nærheten av å treffe.

Jeg kan ikke noe for det, men det virker som at når hverdagen først begynner å innhente oss, så klarer ikke Hughton å snu det. Jeg er veldig nervøs og spent på de kommende fem kampene. Hvis situasjonen er noenlunde den samme innen midten av november er det ikke tvil i mitt sinn: Hughton må fjernes! Jo fortere, jo bedre.

Vi rykker ikke opp ved å tape hver femte, sjette kamp.
To tap på tolv kamper er virkelig ikke en god oppskrift på en vellykket sesong. Har vi fire tap etter 24 kamper, så kan det fremdeles hende vi ligger på opprykksplass, men det er utelukkende fordi de andre lagene er enda dårligere. Det betyr likevel ikke at vi har gjort en god sesong, og at vi har særlig mye i Premiership å gjøre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 18. Okt. 2009, 16:30 »
Kan være enig i at vi i de fleste kampene vi har spilt denne sesongen ikke vært overlegne i banespillet. I mange av kampene har de lagene vi har spilt mot hatt mye ball og flere sjanser (f.eks. mot WBA, Leicester, QPR, Sheff Wed). Men vi har likevel vunnet mange av disse kampene for vi har spillere som kan avgjøre kampene. Carroll slår de flest i lufta, i CCC scorer Nolan mange mål og Ameobi scorer når han får sjansen i denne divisjonen. Dette gjør at vi vinner selv om vi ikke er totalt overlegne på banen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 18. Okt. 2009, 17:16 »
Dersom vi rykker opp har vi gjort oss fortjent til å spille i Premiership - så enkelt er det. Få i Bodø som brydde seg veldig om at vi tapte mot jallalag som Sparta Sarpsborg og Løv-Ham når vi rykka opp til slutt.
Blir litt forundret over endel av dine argumenter Joakim - Newcastle kontra RBK. RBK har vunnet flere kamper denne sesongen uten å overbevise i banespillet på samme måte som vi har, uten at du noensinne har valgt å si at RBK ikke fortjener ligge på topp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #172 på: 19. Okt. 2009, 08:15 »
Her er jeg enig med Joakim. Vi har spilrt forferdelig dårlig i veldig mange kamper, men blitt berget av gode enkeltmannsprestasjoner. Mulig det gjør oss fortjente til å ligge der vi ligger(vi har jo tross alt samlet disse poengene), men jeg har sagt det hele tiden under CH, at vi har ingen plan for hvordan vi skal spille. Jeg synes dette viser seg veldig godt, når vi har to av de beste vingene i Wankersjip (Løven og Jonas) uten at disse utnyttes til å komme rundt på kantene og legge inn til Carroll. Hvorofr vi har tatt oss bryet med å hente Harewood, når Ranger er 200 ganger bedre, det kan Hughtin forklare selv. Jeg var flau over hva vi presterte under denne kampen, og jeg frykter at jeg får rett når jeg sier at denne sesongen ikke ender i opprykk hvis vi ikke tar bort Hughton fra managerstolen.

bama_golfern

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #173 på: 19. Okt. 2009, 12:53 »
Vi hadde vel utur med linjemann. Nottingham sitt mål, var offside, og
Newcastle sitt anulerte, var onside. Selv om vi spilte dårlig, så var det
maks utur.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 19. Okt. 2009, 14:22 »
Vi hadde vel utur med linjemann. Nottingham sitt mål, var offside, og
Newcastle sitt anulerte, var onside. Selv om vi spilte dårlig, så var det
maks utur.

Feil og feil. Vi var elendige. Vi redda oss nesten men målet vart korrekt annulert, hårfint.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 19. Okt. 2009, 14:55 »
Vi spilte dårlig ja, men andre omgang tatt i betrakning, så synes eg vi hadde fortjent et poeng. Det hadde vert et godt resultat borte på Nottm

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #176 på: 19. Okt. 2009, 18:03 »
Vi spilte dårlig ja, men andre omgang tatt i betrakning, så synes eg vi hadde fortjent et poeng. Det hadde vert et godt resultat borte på Nottm
HVor mange sjangser hadde vi i andre omgang da Seb? Vi skapte jo ingenting, og fortjente ingenting.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 19. Okt. 2009, 19:12 »
Nå må dere ikke være så bastante her nå da. For det første er Nham i god form for tiden. Jeg trodde hvertfall ikke at den kampen ville bli en enkel match. Vi var dårlige i 1. omgang, mens vi i 2.omgang dominerte fullstendig uten at vi skapte alt for mange muligheter.  Og det kommer blant annet av, som jeg har tidligere har nevnt, at Løven blir brukt feil. Han er spiss og ingen ving. Etter mitt skjønn er Caro og Wood den verste spisskombinasjonen vi kan stille med. Det blir alt for lite bevegelse på topp.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 19. Okt. 2009, 19:39 »
Vi hadde et stangskudd, en situasjon hvor vi nesten fikk avlsuttet på mål fra kloss hold, og vi hadde det underkjente målet, som var hårfint offside, men så knepent at linjemannen overhodet ikke har kunnet se dette med egne øyne og være sikker. Jeg mener linjemannen ikke skal vinke med mindre han er sikker, og at tvilen ALLTID skal komme angripende lag til gode, slik jeg mener ble gjort da Forest scoret. Men det er ikke noe å klage på, linjemannen hadde flaks både i første og andre omgang. Forest var onside. Vi var offside.

Uansett, poenget mitt er at på tross av total dominans spillemessig i andre omgang, så skapte vi egentlig ingen målsjanser.

Det er i utgangspunktet ikke plasseringen av Løven på høyrekant som er problemet. Problemet er at han aldri får brukt sine beste ferdigheter på en god måte. Han får ballen i beina, gjerne feilvendt, og må ofte krangle med en tre-fire motspillere hver gang han får ballen. Da sier det seg selv at han aldri kommer til å få til noe. Løven er rask, har basisteknikk og skyter godt. Derfor kan han også brukes som kantspiller. Men da må han få ballen høyere opp i banen, naturligvis rettvendt, og han må naturligvis ikke være markert.

Det er bruken av ham som er problemet, ikke posisjonen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #179 på: 20. Okt. 2009, 18:32 »
helt enig joakim