Trond Olsen kan heller ikke å drible. Likevel er han overhodet ingen spiss, men selvskreven som venstrekant.
Riktignok ikke i 4-4-2, men det er heller ikke poenget.
Løvenkrands er i aller høyeste grad like mye høyrekant som spiss. I mine øyne kan han sammenlignes ganske godt med unge, utskjelte, undervurderte herr Olsen. Selv om Løvenkrands selvfølgelig holder et høyere nivå. Ferdighetsmessig er de ikke så rent ulike.
Det er først og fremst spillesystemet (eller det eventuelle fraværet av et) som avgjør om en spiller kan lykkes i en posisjon eller ikke. Men det er klart at det å spille out of position er vanskelig, og det er ikke alle som er like allsidige.
Men det er også de som kan spille out of position med stort hell.
Personlig mener jeg høyrekant ikke er out of position for Løven. Han har spilt i den posisjonen i flere klubber, og såvidt jeg vet har han gjort det ganske bra. Det er det totale fraværet av et spillesystem som gjør at han ikke lykkes i en posisjon som er noe mer teknisk og taktisk krevende enn å spille spiss. Og hvis man har en begrenset teknikk, så trenger man taktikk for å lykkes. Uten taktiske instruksjoner, uten sjanser til å lykkes i en teknisk krevende posisjon.
Samtidig så kreves det også en viss egeninnsats, og det er åpenbart at den var fraværende hos Løven mot Forest. Han hadde åpenbart ikke lyst til å yte mer enn høyst nødvendig. Og knapt nok det.