20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stats Oppsummering  (Lest 5777 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
Stats Oppsummering
« på: 28. Sep. 2009, 10:05 »
Statestikk med visuelle hjelpemidler.

Totaler:
Visning av diverse totaler som kamper spillt, gjenstående kamper, totalt antall spillere osv.

Mål (Tid):
Dette bildet viser i hvilken tidsperiode målene er satt inn. Tidsperiodene er delt opp i kvarter. Dvs at det første målte punktet viser antall mål som er kommet mellom 0 og 15 minutter. Det neste viser mål som er kommet mellom 15 og 30 minutter. Finnes kanskje bedre løsninger, men det gir ihvertfall en viss ide om når vi er best på å omsette sjangsene våre.

Mål (Prosentvis):
Dette bildet viser mål fordelt på omganger i prosent. Illustrasjonen er delt opp i fire. De to første "Goals 1st" og "Goals 2nd" viser våre mål fordelt på omgang. De to neste viser andres mål mot oss fordelt på samme måte. I tillegg er hver av de fire delene delt inn i 3 igjen, Home, Away, Total. For å forklare det litt enklere. Summen av Home og Away er lik Total. Kan forklare denne bedre hvis det skulle være problemer.

Mål (Analyse):
Dette bildet viser mål fordelt på omganger og totalt i gjennomsnitt, både NUFC scoringer og mål imot (conceded). Den viser også proporsjonene mellom NUFC mål og motstandere, altså hvor mange mål NUFC scorer pr mål motstanderne scorer (ratio). Den siste er også fordelt på omganger og total.

Poeng:
Denne viser en prosentvis fordeling på hvordan vi tar poeng. Den er delt i to "Total Points" og "Possible Points" som igjen er fordelt på Hjemme- og Bortekamper. Total Points forteller om hvor mange poeng vi har tatt totalt. Dvs, har vi 30 poeng forteller den om alle de 30 poengene og om deres prosentvise fordeling på hjemme og bortebane. Det vil igjen si at legger man søylene for "Total Points sammen får man 100%.

Den andre "Possible Points" sier noe om hvor flinke vi er til å ta de mulige poengene. Hadde vi for eksempel mulighet til å ta 30 poeng hjemme, men tok bare 15 vil hjemme-søylen vise 50%. Mens tok vi alle 30 mulige bortepoengene vil denne vise 100% (I wish).

Spillerstatestikk:
Denne siste er nok den enkleste å lese. Ren spillerstatestikk. Fargekodet og i hele tall. Trenger ikke så mye forklaring  ;)

Håper noen finner det interessant. Jeg har planer om å oppdatere dette innimellom...
« Siste redigering: 20. Feb. 2010, 19:39 av ElvenKind »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Stats Oppsummering
« Svar #1 på: 28. Sep. 2009, 13:49 »
Herlig.  :)
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2 på: 28. Sep. 2009, 17:04 »
Flott Elvenkind  8)

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #3 på: 28. Sep. 2009, 18:59 »
Nylig blitt fan eller elvenkind?  ;) Siden det står 2009  ::)
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 28. Sep. 2009, 19:10 »
Nylig blitt fan eller elvenkind?  ;) Siden det står 2009  ::)

Leste i en tråd at han ble fan i løpet av dei 8 siste kampene forrige sesong. Medgangsupporter ?  :D

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #5 på: 28. Sep. 2009, 19:16 »
Sitter på ett hjemmesnekret excel-ark over kampene og prøver å hente ut litt info fra det. Sikkert ikke interessant for alle, men jeg legger nå ut litt likevel så får dere heller bue hvis dere føler for det. Har ikke individuelle stats på spillere, kun på kamp-totalen. Anyways, here goes:

Totaler
Poeng tatt hjemme: 12
Poeng tatt borte: 10
Prosent av totale poeng tatt hjemme: 55%.
Prosent av totale poeng tatt borte: 45%.
Prosent av maksimalt antall mulige poeng tatt hjemme: 100%
Prosent av maksimalt antall mulige poeng tatt borte: 67%
Prosent av maksimalt antall mulige poeng tatt totalt: 81%

Mål
Mål hjemme: 8 totalt, 3 i første omgang (18%), 5 i andre omgang (29%).
Mål borte: 9 totalt, 7 i første omgang (41%), 2 i andre omgang (12%).
Mål imot hjemme: 1 totalt, 0 i første omgang (0%), 1 i andre omgang (25%).
Mål imot borte: 3 totalt, 2 i første omgang (50%), 1 i andre omgang (25%).
Måldifferanse hjemme: +7
Måldifferanse borte: +6

Tjah. And there you have it. Blir vel noe mer interessant lesning nærmere midten av sesongen tenker jeg når man har litt mer tall å basere statestikken på.

nice jobb..

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #6 på: 28. Sep. 2009, 19:19 »
jaja ikke akkurat medgangssupporter nei.. hmm hvorfor Newcastle??

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 28. Sep. 2009, 19:54 »
Hvorfor stille spørsmål? Enkel sak :

Spm.1 : Er du Newcastlesupporter?

check!

Ferdig.

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #8 på: 28. Sep. 2009, 22:12 »
For all del Ole Reidar. Men lurte på om det var Shearer som manager som trakk han til klubben?

Sånn som Shearer som spelar trakk meg til klubben. Er Alan Shearer, og den dagen han signerte for klubben som gjorde at eg vart Newcastle supportar.

Akkuratt som det var med meg....

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #9 på: 28. Sep. 2009, 22:54 »
Naboen sin feil. Etter å ha hørt banning gjennom flere lag gips i ett par år gikk jeg for "If you can't beat them, join them" taktikken. Har aldri vært noen stor fotballfan, men nå heier jeg ihvertfall som best jeg kan på oss i CCC...

Pluss at hvis jeg først bestemmer meg for noe gjør jeg det til gangs og hvorfor ikke da heie på ett nedrykkstrua lag?

Mye spørsmål om meg forresten og lite kommentarer til statsen :) Nuvel...
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #10 på: 30. Sep. 2009, 15:49 »
Forøvrig oppdatert arket med mål, snitt-tid for scoringer og utdelte kort. Alle data er basert på BBC og NUFC sine sider.

Siden det var litt spørsmål rundt denne typen info i en annen tråd slenger jeg det ved her, men bare litt av det. Er for mye å skrive alt (skulle kunne lagt ved bilde).

Kevin Nolan: 5 mål, 1 assist, 2 gule
Alan Smith: 0 mål, 4 gule, 1 rødt (usikker på hvordan dette telles i og med det røde var en følge av 2 gule i samme kamp).
Ryan Taylor: 2 mål (1 på frispark), 3 assists
Danny Guthrie: 1 mål, 2 assists, 2 gule
Shola Ameobi: 4 mål (1 på straffe), 0 assists, 0 gule
Jonas Gutierrez: 0 mål, 2 assists, 0 gule
Nile Ranger: 0 mål, 2 assists, 0 gule

Var vel egentlig det mest interessante så langt.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 30. Sep. 2009, 18:29 »
Håper Ranger slår til med et mål i dag. Et smith mål er vell for mye forlangt? :)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #12 på: 26. Okt. 2009, 10:11 »
Er det mulig å laste opp bilder her? Bildet av statsen gjør det en god del lettere å vise :)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #13 på: 26. Okt. 2009, 15:19 »
Bruk bildr.no og kopier inn link ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 26. Okt. 2009, 15:38 »
Uten å ha sjekket det opp så tror jeg at et rødt kort, som følge av 2 gule kun skal telle som et rødt kort.