20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Cardiff - Newcastle United (13. September 15:05)  (Lest 42387 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Cardiff - Newcastle United (13. September 15:05)
« Svar #241 på: 13. Sep. 2009, 17:24 »
Så ikke kampen, men fikk med meg at det ble 3 poeng!  ;D
Var det fortjent, eller skulle stakkars Cardiff hat med seg noen poeng?

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #242 på: 13. Sep. 2009, 17:25 »
Deilig seier , i en av sesongens vanskeligste kamper! Vi var bunnsolide bakover, og slapp Cardiff til veldig få sjanser.

God prestasjoner over hele linja, men en ekstra takk rekkes til Coloccini og Ranger. Coloccini hadde full kontroll dei gangene han var involvert, og scoret dessuten et kanonmål! Ranger jobbet som en helt, og viste igjen at han har en helt unik evne til å ta inn ballen med mann i rygg. Rett og slett et fantastisk talent som skal vere vanskelig å sette ut av laget. Eneste eg savner ved han er at han litt sjeldent kommer seg inn i boksen.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #243 på: 13. Sep. 2009, 17:32 »
Jeg synes det er vanskelig å trekke frem noen spesielle som bemerket seg veldig positivt. Men colo med scoring er dagens desiderte høydepunkt så langt.

Hadde ikke Smith takla, så ville det nok kanskje stått 1-1. Da er det faktisk nesten en grei pris å betale mot at han ikke spiller neste match.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 13. Sep. 2009, 17:34 »
Er uenig med de som sier at dette var en dårlig kamp av oss. Husk at Cardiff har feid over all motstand på hjemmebane i år. Det var faktisk vi som gjorde Cardiff dårlige med vårt oppofrende spill. Jeg regnet med at dette kom til å bli en forsvarskamp hvor jeg i utgangspunktet var fornøyd med uavgjort, men fryktet et tap. På bakgrunn av dette gir jeg denne børsen

Harper - 6 : Gjorde ikke nesten feil, var god i feltet, bortsett fra en gang hvor han burde ha holdt seg på streken
Simpson - 6: Denne scummeren har klart seg overraskende bra. Han stengte høyrekanten, det meste ble i stedet skapt på castles venstreside. Og det er veldig godt gjort med tanke på at Cardiffs stjernespiller, Ledley, befant seg på hans side.
Colo - 6,5:  Synd at han var litt for ivrig i den siste duellen som medførste at Smith måtte gå ut. Hadde fått 7 hvis ikke. Men ellers var Colo meget god. Gjorde få feil og ryddet opp i stor stil. Kjempet til seg ballen og fikk slått den ut igjen til Raylor som kvitterte med et herlig innlegg som Colo headet i mål
Taylor - 6: Spilte godt også i kveld. Gjorde det enkelt, men også i dag følte jeg at det var Colo som var den store rydderen i denne kampen
Enrique - 3,5: Dagens svakeste, igjen. Hadde et par skumle og unødvendige pasninger i 1. omgang som kunne ha fått et skumlere utfall. Katastrofal tvers over i 2., hvilket medførte at Cardfiff ble snytt for straffe. Den ballen hadde gått inn hvis det var for den blokkeringen med hånda av Talor. Mn en feil som ikke han kan lastes for. Det er naturlig å ha hånda litt utenfor kroppen i en taklingssituasjon.  I tillegg plasserte Enrique seg hårreisende feil i enkelte situasjoner, hvilket skapte stort rom for Cardiff. Brorparten av mulighetene kom på hans og Guthries side.
Guthrie - 4,5: Rimelig usynlig i kveld, klarte ikke å gi Enrique mye støtte bakover, og bidro heller ikke med så mye fremover.
Barton - 5: Mannen slurver med et par pasninger, men kom seg utover kampen. Men du ser at han prøver på de virkelig geniale stikkerne og tversoverpasninger. Er overbevist at han vil bli bedre for hver kamp som går.
Smith - 6,5: Vår kaptein med stor K. Nok en gang viste han vei og kjempet som en helt. Hans første gule kort var feil, mener jeg. Men han skulle hatt det kortet tidligere pga en takling som han kom alt for seint inn i. Så totalt sett så var utvisningen korrekt. Smits stil som et rivjern på midten medfører noen kort i løpet av en sesong. Men det er nettopp denne duellstyrken som gjør ham så verdifull. Han fungerer som en levende vegg foran våre midstoppere.
Raylor - 5 : Strøkent innlegg på målet, savner at han får enda mere sving i innleggene. Markerte seg ellers ikke så mye hverken i en positiv eller negativ retning. Men var nok med å ta Ledley ut av kampen.
Ranger - 6 : I en kjempevanskelig bortekamp viste Ranger nok en gang sitt potensiale. Ga seg aldri og midtstopperne til Cardiff fikk mye juling. Klarte ikke å holde så mye på ballen så sist, men det er ikke rart når vi spiller borte mot Cardiff.
Nolan - 5 : Så Nolan lite fremover i denne kampen. Men er vital på dødballer i mot. Men å spille alene offensivt på midten i en slik kamp er ikke en takknemmelig oppgave. 

Reservene som kom inn spilte for kort tid til at jeg kan bedømme dem.
« Siste redigering: 13. Sep. 2009, 17:49 av InspectorC »

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #245 på: 13. Sep. 2009, 17:47 »
Herlig med 3 poeng i en meget vanskelig kamp! :)

Synes Smith, Ranger og Coloccini gjør en god kamp i dag! Enrique har en god del feilpassninger som fort kunne resultert i baklengs.
Vi er også svært heldige som slipper unna straffe, etter at Taylor handser på Chopras skudd!

Fantastisk å se at vi er så bunnsolide bakover, det er lenge siden!!!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 13. Sep. 2009, 18:00 »
Å gi Enrique 3,5 er jo bare latterlig. Han har eid hver eneste kant han har spilt mot denne sesongen. Det samme gjorde han i dag. Han spiller til en 7er på børsen i mine øyne, men kan være enig i at feilpasningene trekker ned litt. En 6er synes jeg ville vært greit i dag.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #247 på: 13. Sep. 2009, 18:06 »
Å gi Enrique 3,5 er jo bare latterlig. Han har eid hver eneste kant han har spilt mot denne sesongen. Det samme gjorde han i dag. Han spiller til en 7er på børsen i mine øyne, men kan være enig i at feilpasningene trekker ned litt. En 6er synes jeg ville vært greit i dag.

Helt enig. Enrique spillte en bra kamp, dret seg ut på den ene episoden der. Heldigvis gikk det bra denne gangen, men 3,5 er alt for lavt for denne kampen.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 13. Sep. 2009, 18:06 »
Virker som InspectorC har noe personlig i mot Enrique. Alltid er det han som får gjennomgå. Spiller en veldig god kamp i dag etter min mening.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #249 på: 13. Sep. 2009, 18:16 »
1 opp på alle så er vi enige, Inspector :)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 13. Sep. 2009, 18:16 »
Fantastisk at backrekka virkelig begynner å forme seg til noe stort. La oss bare be om at vi unngår skader i dette leddet, for vi er rimelig syltynne bak de fire som starter.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 13. Sep. 2009, 18:22 »
1 opp på alle så er vi enige, Inspector :)
Hva i all verden får deg til å være enig i 4,5 på Enrique?

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #252 på: 13. Sep. 2009, 18:31 »
Enrique slet fælt i begynnelsen av kampen, og traff knapt på en eneste pasning. I 2. omgang holdt han på å gi bort seieren med en forferdelig tversoverpasning i eget forsvar.

Han er stort sett god i forsvar, men kan virke som en Titus Bramble av og til.

Hvis han bare får luket bort feilene sine og begynner å treffe på pasningene, har vi en diamant på venstrebacken!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 13. Sep. 2009, 18:38 »
Merkelig at det er noen få på dette forumet som mener 3 og 4 er riktig karakter, mens på alle andre forum så er det karakteren 6 og 7 som går igjen... :P

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #254 på: 13. Sep. 2009, 18:41 »
Jeg ville nok gitt Enrique en 6'er på børsen i dag. Han slår endel unødvendige feilpassninger, men han slipper ikke kanten sin forbi så alt for mange ganger. Han er rå når det gjelder 1 mot 1!