20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 09/10  (Lest 89910 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Premier League 09/10
« Svar #480 på: 22. Jan. 2010, 22:50 »
Nåja. Nå er det ENORM forskjell på Glazer og Ashley da.
Mike har jo satt klubben vår flere lysår tilbake i tid.
ManU under Glazer har jo stått sånn omtrentlig på stedet hvil. Mest på grunn av at han har hatt vett nok til ikke å komme for mye på kant med Ferguson.
Og da har han jo enormt mye mer vett enn Cashley.

Nå har vel ikke akkurat gutta i Liverpool hatt noen kjempesuksess etter at de kjøpte opp klubben de heller, og er vel ikke særskilt høyt elsket av fansen. Og han manageren de tviholder på er jo en gave til alle som ikke kan fordra Liverpool.

Likevel, også de har flere lysår igjen før de når nivået til Ashley.
Vår mann er i en klasse for seg selv, og det er en fornærmelse mot det eselet å sammenligne han med Glazer eller Gillette/Hicks.

Ja, egentlig er det vel en fornærmelse mot et esel å sammenligne det med Mike Ashley.

Hvis Glazer er en katastrofe, så lurer jeg virkelig på hvilken definisjon du vil bruke på ondskapen selv.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #481 på: 22. Jan. 2010, 23:07 »
Nåja. Nå er det ENORM forskjell på Glazer og Ashley da.
Det er en ENORM forskjell på utgangspunktet de to hadde når de tok over klubben. Egentlig er ikke Ashley så mye verre enn Glazer. Hadde vi hatt vår egen "Fergie", hadde ikke Ashley sparket han. Men vi har ikke hatt flaks med managere. Problemet til Ashley, slik jeg ser det, er at når ting har gått på tverke, har han stukket hodet i sanden. I etterpåklokskapens navn, skjønner alle at han burde ha tatt andre avgjørelser. Han også.

Mike har jo satt klubben vår flere lysår tilbake i tid.
Har han det?  Ja, klubben har tatt tilbakesteg under Ashley. Vi ligger i nest øverste divisjon, og der skal ikke vi være. Men til hans forsvar har økonomien tydeligvis bedret seg, vi får renset opp i stallen og startet litt på scratch.
Men jeg tør nesten ikke å tenke på hvordan ting ville sett ut under Freddie. Det tror jeg hadde vært verre sportslig, og enda verre økonomisk!!
Er redd det som har skjedd, måtte skje en eller annen gang. Om vi ikke fikk inn Sjeik Ben Reddik Fy Fasan, eller en annen riking. Noe jeg mener ødelegger litt av sjarmen med fotballen, spesielt den engelske.

Er jeg Pro-Ashley? nei, på ingen måte. Vil ha han ut av klubben "min" asap, men jeg lurer samtidig på hva som hadde skjedd om han ikke hadde kommet? Hadde vi vært der Pompey er? Jeg er redd for det....

▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #482 på: 22. Jan. 2010, 23:59 »
Jeg mener Hall-klanen hadde det altfor travelt med å selge. Jeg tror vel egentlig vi kunne fått langt mer pengesterke og bedre eiere, med klubbens beste i tankene, om man hadde ønsket å selge klubben og overlate den i best mulig hender. Mike Ashley kom tilfeldigvis med et bud som var ganske bra, og vips, så fikk Hall-klanen det travelt med å selge. Og når han først fikk kontroll over så mye av klubben, gikk det ganske smertefritt å tvinge Fat Fred til å selge også.

Jeg vet nå ikke helt om jeg tør tro på at økonomien er så mye bedre, spesielt ikke når Ashley en gang skal gi fra seg klubben. Og jeg føler egentlig at vi har blitt satt flere lysår tilbake. Vi har ikke vært heldig med managere, og vi hadde ingen Ferguson da Ashley tok over. Likevel har ikke Ashley akkurat vært spesielt dyktig i håndteringen av manager-situasjonen. I det ene øyeblikket henter han inn Keegan fordi han er fansens gamle helt. Altså er det hele et pr-stunt. Når han så hiver ut Keegan (ja, han gjorde det, Keegan gikk på ingen måte frivillig. Det har vi jo nå håndfaste bevis på), så ansetter han altså en pensjonist uten god nok helse til å lede et PL-lag. I tillegg er Kinnear veldig mye samme typen som Souness, og det burde Ashley ha lært av sin forgjenger, og innsett at ikke funker i Newcastle. Deretter ansetter han enda en pr-manager, for så å totalt ignorere ham når sesongen er omme.

Økonomisk kan det hende vi står bittelitt sterkere enn før, i og med at vi ikke bruker penger i det hele tatt. Men sportslig har vi blitt satt flere lysår tilbake. Og nedrykket er utelukkende Mike Ashleys feil. Fire managere på en sesong er dømt til å mislykkes. Ingen har noen gang overlevd det. Og vi kom heller ikke til å være de første.

Og vi er en fotballklubb for svarte faen. Vi er ikke en næringslivsbedrift. Vi er ikke SportsDirect. Vi er en fotballklubb. Og en fotballklubb måles etter sportslig suksess. Vi er ikke lenger i stand til å tiltrekke oss gode fotballspillere, og det er bare de som elsker klubben høyest som gidder å bli igjen. Ashley har drevet denne fotballklubben som om det var en ordinær bedrift. Han har ført oss ut i et sportslig uføre det vil ta LANGT tid å rette opp igjen. Og det skjer ikke så lenge Mike Ashley styrer klubben.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #483 på: 23. Jan. 2010, 00:08 »
At klubben er satt flere lysår tilbake er det ingen tvil om. Vi kunne redda mye av økonomien vår uten å måtte gjennomføre sportslig havari som gjort under Ashley. Så enkelt er jo det. Grunnen til at vi er havna flere lysår etter er en kontinuerlig frekvens av feilvurderinger og elendige beslutninger.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #484 på: 23. Jan. 2010, 00:15 »
Ja, nettopp. Vi kunne glatt kuttet kostnader og fått ned lønnsutgiftene, fått ut de verste rottene samtidig som vi hevdet oss sånn brukbart i PL. I stedet har den ene feilvurderingen blitt etterfulgt av en som er ti ganger verre, og vi rykket ned og kan bare drømme tilbake til 2003/04-sesongen, og riste på hodet over hvorfor vi var misfornøyde med en femteplass, noe vi ville drept for i dag.
En femteplass i PL ville vært som å vinne CL for oss de siste sesongene. Vi har drømt om åttende til tiendeplass og sagt oss fornøyde med det.

En femteplass i PL er en utopi.
Det var det ikke nødvendigvis da Mike Ashley kjøpte klubben.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #485 på: 23. Jan. 2010, 11:10 »
Frykter at chelski vinner PL.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #486 på: 24. Jan. 2010, 00:13 »
Hvor tror dere ManU hadde vært denne sesongen uten Wayne Rooney?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #487 på: 24. Jan. 2010, 00:33 »
Omtrent der Liverpool ligger å vaker....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #488 på: 24. Jan. 2010, 00:43 »
Tror Kongen ikke var helt på jordet da han nå nettopp proklamerte at Rooney er ligaens beste spiss i hvertfall!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #489 på: 24. Jan. 2010, 00:59 »
Det har jeg ikke fått med meg, men en seriøst skade på Rooney, så er Scums virkelig ute og kjører...
Så han tar nok ikke helt feil :P

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #490 på: 24. Jan. 2010, 11:24 »
Det har blitt sagt så mange ganger før..."Hvis han blir skadet så kommer ManU til å slite noe jævli". Men så viser det seg gang på gang at de hever seg uansett om denne viktige spilleren blir skadet. De har rett og slett et sinnsykt kollektiv.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #491 på: 24. Jan. 2010, 12:19 »
Det har jeg ikke fått med meg, men en seriøst skade på Rooney, så er Scums virkelig ute og kjører...
Så han tar nok ikke helt feil :P

For ikkje å snakke om Mame'n  ;)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #492 på: 24. Jan. 2010, 15:54 »
Det har blitt sagt så mange ganger før..."Hvis han blir skadet så kommer ManU til å slite noe jævli". Men så viser det seg gang på gang at de hever seg uansett om denne viktige spilleren blir skadet. De har rett og slett et sinnsykt kollektiv.

Ja, det er jo sant. Men tror det gjelder enda mer denne sesongen.
Men som du nevner, kollektivet i den klubben er veldig sterkt.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #493 på: 25. Jan. 2010, 18:16 »
Sitat
Portsmouth:
Portsmouths skadeproblemer fortsetter: Nå kan klubben komme til å kun ha tre spillere tilgjengelig på benken i tirsdagens livsviktige bunnoppgjør mot West Ham.

Hentet fra altomfotball.no
Pompey er virkelig ute å kjører om dagen. :P

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #494 på: 27. Jan. 2010, 12:12 »
http://www.dagbladet.no/2010/01/27/sport/tv-fotball/fotball/premier_league/supporterunionen/10121330/

Er ufattelig enig i dette! Krise om alt deles opp i flere delpakker på flere kanaler. Håper også jeg slipper gamle tippeligaspillere i studio som tror de har peiling (Fjøra, Mini osv).