20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 09/10  (Lest 89894 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Premier League 09/10
« Svar #240 på: 14. Nov. 2009, 15:55 »
Håper jeg virkelig ikke!
Skal vi dele inn i Western og Eastern Confrence, som de har i NBA da eller noe da?...

Mente NBA, tok det som et eksempel. MLS har vel også samme inndeling?..

NBA er basketballserien til USA, formoder du mener MLS(Major League Soccer).

Når det gjelder det andre er jeg positiv til at Glasgow og Celtic for delta i PL. Hvis de spiller der blir det mye mer spennende om hvem som vinner ligaen. Celtic kan fårhåpentligvis utfordre topp 4 såpass at selv når f.eks Liverpool har en dårlig sesong at Celtic gjør det bra nok til å vinne de kampene uten sånne "down perioder" som Villa og Everton og Tottenham har hatt og kommer til å ha. Glasgow kan muligens utfordre topp sju(Villa, Everton og Spurs.
Dele Premier League er jeg derimot mye mer skeptisk til. Da ville det nok bare bli bråk...

Peter

• Gjest
« Svar #241 på: 14. Nov. 2009, 16:35 »
Ja, MLS har også Eastern Conference og Western Confrence.

I PL blir det vel slik at når Burnley rykker ned fra PL1 kommer de til PL2. Der kommer sansynligvis alle skittlagene til å gå opp og ned fra. Blir jo vanskeligere å rykke opp da også så da blir det fårhåpentlig ikke bare sånne Derby og Watford lag som holder på å rykke ned fra CCC som rykker opp til PL1.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #242 på: 14. Nov. 2009, 17:42 »
Mye bedre å ha det sånn som det er nå da...

Peter

• Gjest
« Svar #243 på: 14. Nov. 2009, 18:01 »
Mye bedre å ha det sånn som det er nå da...

Naturligvis! På det forrige innlegget mitt ramset jeg bare hva som er bra med det, uten at jeg vil ha det.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 15. Nov. 2009, 23:24 »
Håper jeg virkelig ikke!
Skal vi dele inn i Western og Eastern Confrence, som de har i NBA da eller noe da?...

Når det gjelder det andre er jeg positiv til at Glasgow og Celtic for delta i PL. Hvis de spiller der blir det mye mer spennende om hvem som vinner ligaen. Celtic kan fårhåpentligvis utfordre topp 4 såpass at selv når f.eks Liverpool har en dårlig sesong at Celtic gjør det bra nok til å vinne de kampene uten sånne "down perioder" som Villa og Everton og Tottenham har hatt og kommer til å ha. Glasgow kan muligens utfordre topp sju(Villa, Everton og Spurs.
Dele Premier League er jeg derimot mye mer skeptisk til. Da ville det nok bare bli bråk...

Det eg har sett av dei to skotske "giganter" i Europa i år, har vert mildt sagt elendig. Burnley-lag begge to, som lever på entusiasme og vilje.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #245 på: 16. Nov. 2009, 07:49 »
Skjønner bare ikke hvorfor lag fra andre land skal inn i det engelske ligasystemet. Skottland har jo egen liga uansett... Det er greit at Wales har lag som Cardiff, Swansea, Wrexham og sikkert noen flere med, men det landet er så lite.

Det blir jo nesten som om Rosenborg og Molde plutselig skulle blitt sendt til Allsvenskan eller SAS ligaen.

Jeg tviler på at dette kommer til å skje uansett ;D

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 16. Nov. 2009, 10:53 »
Tror ikke den engelske ligaen ville blitt bedre av det. Sier seg selv at 10 lag ikke kan kjempe om CL plass hvert år. Noen vil falle bak uansett, og i tillegg vil Skotsk PL være totalt uten profiler og bli en skikkelig bakgårdsliga.

Peter

• Gjest
« Svar #247 på: 16. Nov. 2009, 17:19 »
Håper jeg virkelig ikke!

Det eg har sett av dei to skotske "giganter" i Europa i år, har vert mildt sagt elendig. Burnley-lag begge to, som lever på entusiasme og vilje.

Burnley lag ja! For Glasgow Rangers vant jo Uefa cupen(som det het) for 2 år siden. Det ville sikkert Burnley med de store profilene Kristian Kalvenes, Andre Bikey og Robbie Blake klart også.
Ja, jeg skal innrømme de ikke har gjort det bra i Europa i år. Det er direkte svakt å tape 1-4 hjemme mot det Rumenske laget, men Celtic har nesten hvert år klart å komme seg videre fra gruppespillet og man kan jo ikke forvente de skal gå videre mot lag som Barcelona. Som nevnt over også; Glasgow vant jo Uefa cupen.

Jeg tror Celtic og Glasgow har mye å tilføre Englesk fotball. Er det ikke kjedelig at de alltid er Man U, L'pool, Arsenal og Chelsea som kvalifiserer seg til CL, mens nesten lagene Aston Villa og Everton kommer til Europaleague og dummer seg ut? Blir du ikke lei av å se Ryan Giggs juble for sin 100 PL tittel? Det ville blitt en helt ny dimensjon!

Celtic og Glasgow ville nok gladelig gått med på det. De er nok lei av å vinne cupen og serien hvert år. Den Skottske ligaen kan trygt kalles verdens kjedeligste liga. Enda mer lik tabellmessig enn de Premier League er.

Jeg håper virkelig dette går i orden!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 16. Nov. 2009, 18:11 »
Skotsk PL er en tradisjonsrik liga, med masse sjarm og skulle Celtic og Rangers bli en del av det engelske ligasystemet vil skotsk fotball bli fullstendig revet i biter. Håper virkelig ikke det skjer.

Både Celtic og Rangers kunne nok vært med å kjempet på øvre halvdel i engelsk PL, men jeg synes ikke det er noen vits i å ruinere skotsk klubbfotball.

Rangers vant ikke UEFA cupen for to år siden, de tapte finalen mot Zenit. Fantastisk prestasjon av Rangers å komme så langt. Celtic tapte også en UEFA cup finale i 2003, så det er ingen tvil om at disse lagene har mye kvalitet.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #249 på: 16. Nov. 2009, 18:11 »
Jeg er også FOR Celtic og Glasgow i PL
Hadde blitt mye mer rivalisering i toppen, og generelt hevet nivået.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 16. Nov. 2009, 18:30 »
Ja, så kan vi jo la RBK, Brann, VIF, IFK, FCK, Brøndby osv lage sin egen liga da?
Enig med kø1 her. Det vil ødelegge skots fotball.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #251 på: 16. Nov. 2009, 18:58 »
Samma om de ødelegger Skotsk fotball! Premier League er verdens beste og største liga, men de siste årene er den blitt dårligere. Det er outsiderne og de som vinner alt og alle. Når man tenker på at Man U hadde fått inn en milliard kr bare i sponsorpenger mens jumboen Est Brom fikk stuslige 50 millioner sier det seg selv at denne ligaen ikke handler om å forsvare plassen på laget og dermed spille bra, men at de forsvarer plassen fordi da får de ny kontrakt og en haug med gryn. Engelsk fotball holder på å ødelegges og da må noe skje! Vi MÅ få inn Celtic og Glasgow før det er for sent. De kan kanskje skape mer konkuranse, altså utmerke seg som en av av de fire beste annen hver sesong, få bedre sponsoravtaler og jevne det mere ut.
Dette mener jeg burde skje.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #252 på: 16. Nov. 2009, 21:13 »
Samma om de ødelegger Skotsk fotball!

Sjelden jeg har sett noen skrive noe så egoistisk. Det er kanskje kult for den jevne skotte at skotske lag i utgangspunktet har mulighet til å delta i europacupspill fordi Glasgow Rangers og Celtic faktisk utmerker seg litt mot andre europeiske lag. Har du tenkt på at den muligheten sakte men sikkert ville forsvunnet, og sendt Skottland noen tusen hakk ned på FIFAs rankingliste?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 16. Nov. 2009, 21:44 »
Hehe, blir ingen skotsk deltakelse i CL på ei stund da for å si det slik. Tror ikke skottene er SÅ glad i Darren Fletcher at de er beredte til å heie bare på ham ute i Europa.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 16. Nov. 2009, 21:50 »
Hvis Celtic og Rangers hadde spilt i Pl ville de etterhvert blitt et under gjennomsnitlig lag i Pl. De ville tapt terreng i forhold til mange av de andre Pl klubbene. Chelsea,Manu,Pool, Arsenal,City, Tottenham, Villa. Om ikke flere.

Interessen ville også dalt i hjemlandet. De ville kanskje fått mer penger i forhold til en media avtale, men tapt my penger på grunn av manglende E-cup spill.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /