20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: W.B.A - Newcastle United [CCC Runde 1 - 8.aug]  (Lest 36047 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: W.B.A - Newcastle United [CCC Runde 1 - 8.aug]
« Svar #150 på: 08. Aug. 2009, 21:12 »
Jonas gjør for all del en god kamp, men det er ekstremt irriterende at han ikke kan legge inn. Særlig når vi har en spiller som Carroll på banen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 08. Aug. 2009, 21:15 »
Jonas gjør for all del en god kamp, men det er ekstremt irriterende at han ikke kan legge inn. Særlig når vi har en spiller som Carroll på banen.

Da kan umulig ha sett samme kamp som meg. Han fikk ikke til en pasning. Han gikk seg fast alt for mye. I stedet for å slå med en gang og gå rundt backen sin begynte han å druble. Han var heeelt elendig. Han fikk til noen innlegg de første minuttene men det var absolutt alt. I 2. omgang tror jeg han mistet hver ball han fikk.

kvalvik

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #152 på: 08. Aug. 2009, 21:16 »
Sogning: Jonas var god helt til han skulle gi fra seg ballen....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 08. Aug. 2009, 21:19 »

Jonas var god helt til han FIKK ballen heter det. Hadde mannen bare skjønt at han kan dra med spillere på tur med løp hele tiden og dermed skape rom for andre spillere ville han ha vært mye bedre.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 08. Aug. 2009, 21:25 »
Selv om Jonas gikk seg fast noen ganger så syntes jeg han også fikk det til. Han er flink til å få ballen oppover banen og backen til WBA hadde jo helt klart problemer med han. En del frispark i gode posisjoner lagde han også. Problemet til Jonas er, som kvalvik skriver, når han gi skal fra seg ballen. Innleggene og passningene hans står ikke i stil emd farten og dribblingene og det gjør at han får så få assist som han gjør.

kvalvik

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #155 på: 08. Aug. 2009, 21:27 »

Jonas var god helt til han FIKK ballen heter det. Hadde mannen bare skjønt at han kan dra med spillere på tur med løp hele tiden og dermed skape rom for andre spillere ville han ha vært mye bedre.

ja det var litt å ta i av meg å skrive "god" i den linjen  :)

En annen ting jeg stusser litt på er hvorfor ikke jonas og duff kunne byttet side slik at vi kunne fått litt flere innlegg på de normalt gode holdespillerne på topp...
« Siste redigering: 08. Aug. 2009, 21:32 av kvalvik »

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #156 på: 08. Aug. 2009, 21:28 »
West Brom legger som ventet press på Newcastle fra første stund, men Newcastle forsvarer seg bra og er på motstanderen hele tiden. Newcastle kommer mer og mer inn i kampen med fine kombinasjoner og fine løp av backene på kantene og det er kun en god avslutning som mangler for ett hardtarbeidende Newcastle. Så kommer dessverre ett mål i mot rett før pause og Harper blir skadet. Resten av omgangen styrer West Brom.

2.omgangen starter Newcastle best synes jeg og presser høyt men West Bromwich kommer mer og mer med etter hvert. Backene kunne vært litt mer med oppover i 2.omgang men hva gjør vel det når Duff er i sitt gode hjørne og er god på vingen og når han får ballen på riktig fot så blir det ikke annet enn scoring. West Bromwich har noen gode sjanser i løpet av 2.omgang og spesielt på slutten men en knallgod Krul redder ett poeng for Newcastle i kveld. Eneste minuset er offside-målet til West Brom hvor han gjør en feil vurdering.

Alt i alt en bra kamp sett ut i fra at dette er første kampen og en av de vanskeligste bortekampene for Newcastle denne sesongen.

Harper7 / Krul 9, Ryan Taylor 7 Jose Enrique 8, Steven Taylor 7, Fabricio Coloccini 7 Alan Smith 8, Jonas Gutierrez 8, Damien Duff9, Kevin Nolan6 , Shola Ameobi6, Andy Carroll7

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 08. Aug. 2009, 21:38 »
Oi oi, alt for gode karakterer.
Harper 5
Kruhl 8
Raylor 6
Colo 7
Tayls 6
Enriqe 6
Nolan 5
Smith 8
Shola 3
Carroll 6
Duff 6
Gutierez 3 (Han mistet ballen HVER gang han fikk den, umulig å gi en spiller bedre karakter da).

Vi hadde nesten ikke en stor sjanse i løpet av hele kampen og forsvaret vårt ga WBA 4 enorme muligheter i 2. omgang. Å gi castle så gode karakterer med slike prestasjoner AK, mener jeg blir litt merkelig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 08. Aug. 2009, 21:57 »
Alan Smith - det var herlig å se han i dag! Fyfaen så godt! :D
Ellers - Shola, vil spy allerede. Nolan var ekstremt skuffende, ut med han, inn med Barton. Og Jonas - dette er ikke bra nok, veldig irritert over at han skufler vekk ballen hele tiden, i tillegg til å ha vansker med å gjøre ei god pasning.
Dagens menn er SMITH, KRUL og Duff!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #159 på: 08. Aug. 2009, 21:58 »
Jeg synes Jonas ikke var noe dårligere enn f.eks Carroll i dag.. Synes Carroll også kunne fått enn 3 da..

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 08. Aug. 2009, 22:00 »
Å herregud! Nok en gang viser CH og Calderwood sin inkompetanse! Hvorfor i helvete foreta bytter i 75 og 90 min. Dette er alt for sent.  Hvorfor bytte ut Caroll som hadde en god kamp. Shola og Gutierez var helt grusomme. I tillegg skal det nevnes at det er komplett idioti å starte med 2 store på topp når vi har et fullstendig fravær av vingspill. Hverken shola eller caroll er i stand til å true bakrom. Ei velger de å starte med en rask midtbanespiller sammen med smith, en spiller i stand til å få backrekken til brom til å rygge.  Gutierez gjorde ikke en korrekt ting i løpet av hele kampen og det er for meg uforståelig at han ikke ble byttet ut tidligere.

Kruhl var usikker i feltet en gang, men reddet oss med 4 fantastiske redninger. Colo dårlig i 1., men tok seg flott inn i 2. Tayls var god. Men backene var håpløse fremover og ga null støtte til vingene. MOM uten tvil smith som hadde noen fantastiske taklinger og gjorde det generelt enkelt. Det er han som bør være vår defensive midtbane fremover, ikke Butt. Nolan, Shola, Gutierez stod til stryk. Barton viste klasse da han kom inn. Han bør starte i stedet for Nolan neste kamp. Da får vi et driv som vi trenger. I tillegg bør Shola definitivt benkes, mannen er jo faen meg ikke stand til å holde seg onside. Inn med ranger i stedet.

Har problem med å forstå hvorfor Hughton og colin skal ha skylda for at vi hadde et fraverende vingspill i dag. Dei starta med Jonas og Duff, to spillere som har kvalitetene til å fore Shola og Carroll med innlegg. Når dei ikke gjør jobben sin, så kunne selvfølelig endringer blirr gjordt tidligere. Men da må vi også se på benken og ka vi hadde der, og der satt Kaz og Geremi som alternativ, og det ville neppe blitt bedre.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #161 på: 08. Aug. 2009, 22:02 »
Sitter med blandene følelser etter kampen. Skuffet etter 1-1 men glad vi fikk uavgjort etter jeg har sett kampen.
Dagens mann var klart Krul, litt usikker i boksingen sin men fantastiske redninger. Smith var ellers ekstremt god, men gode taklinger og hard jobbing. Sammen med Duff var de 2 de beste utespillerene idag.
Over til det mindre postitive.
At Shola Ameobi er fotballspiller er for meg gåte. Han er så JÆVLIG dårlig at det vondt bare av å se på den mannen. Xisco og Ranger må grine innvendig når de ser han forann seg i køen.
En annen ting er at Colo faen ikke er god nok Newcastle. Han suller det faen til uansett hva han holder på med. Han er kanskje ok allround men besitter ingen kvaliteter. Dårlige markeringer, hodespillet et så som så. Og plasseringseven er jo helt på trynet. Han MÅ Newcastle kvitte seg med så fremt de kan få inn enn erstatter.
Å at Newcastle venter så lenge med å bytte er helt tragisk.
At både Jonas og Shola spiller så lenge som de gjør viser at benken er totalt inkompetent. Og at i det hele tatt Duff ikke spiller venstre kant der han er best.
EN siste ting, synes jeg at det er dumt at det har kommet til det punktet hvor Newcastle "safer" inn et poeng. Klart laget er utstabilt alt er i limbo. Men jeg får vondt inni meg når jeg ser at Newcastle legger seg bakpå å triller ball, når vi var vandt med at Newcastle kjørte på for kanskje 3-1 4-1 goalen. Men sånn har det blitt, men for all del.. kanskje en av sesongens viktigste bortekamper så er ikke 1-1 noe å grine for. Men det kunne vært bedre.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #162 på: 08. Aug. 2009, 22:04 »
Å herregud! Nok en gang viser CH og Calderwood sin inkompetanse! Hvorfor i helvete foreta bytter i 75 og 90 min. Dette er alt for sent.  Hvorfor bytte ut Caroll som hadde en god kamp. Shola og Gutierez var helt grusomme. I tillegg skal det nevnes at det er komplett idioti å starte med 2 store på topp når vi har et fullstendig fravær av vingspill. Hverken shola eller caroll er i stand til å true bakrom. Ei velger de å starte med en rask midtbanespiller sammen med smith, en spiller i stand til å få backrekken til brom til å rygge.  Gutierez gjorde ikke en korrekt ting i løpet av hele kampen og det er for meg uforståelig at han ikke ble byttet ut tidligere.

Kruhl var usikker i feltet en gang, men reddet oss med 4 fantastiske redninger. Colo dårlig i 1., men tok seg flott inn i 2. Tayls var god. Men backene var håpløse fremover og ga null støtte til vingene. MOM uten tvil smith som hadde noen fantastiske taklinger og gjorde det generelt enkelt. Det er han som bør være vår defensive midtbane fremover, ikke Butt. Nolan, Shola, Gutierez stod til stryk. Barton viste klasse da han kom inn. Han bør starte i stedet for Nolan neste kamp. Da får vi et driv som vi trenger. I tillegg bør Shola definitivt benkes, mannen er jo faen meg ikke stand til å holde seg onside. Inn med ranger i stedet.

Men da må vi også se på benken og ka vi hadde der, og der satt Kaz og Geremi som alternativ, og det ville neppe blitt bedre.

En skadet Steve Harper hadde gjort en bedre jobb en Jonas idag.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 08. Aug. 2009, 22:06 »
Ganske enig med det du skriver, men det å bruke Duff på høgre har vel med at Jonas og Enrique trives veldig godt sammen, og spilte i alle fall forrige sesong tidvis veldig godt sammen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 08. Aug. 2009, 22:09 »
Jonas og Enriques samspill var ikke så aller verst - problemet var bare at Jonas gjør så jævla lite ut av possesion. Han skusler vekk ballen og slår alt for mye feil. Det irriterer meg - han har svære mangler på sluttproduktet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida