20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 09  (Lest 46699 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 09
« Svar #105 på: 27. Juni 2009, 11:40 »
Det tror ikke jeg Peter. Skulle det virkelig skje at han havner på Ewood Park, tror jeg at han kan bli en suksess.
Men så spørs det om han faktisk går dit da... :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Peter

• Gjest
« Svar #106 på: 27. Juni 2009, 15:53 »
Det tror ikke jeg Peter. Skulle det virkelig skje at han havner på Ewood Park, tror jeg at han kan bli en suksess.

Hehe. Vi har jo erfaring med å hente "gamle stjerner" som bare er skadet og kom for pengene, så jeg vil tippe det samme skjer med RVN hvis han kommer til Blackburn. :D

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #107 på: 27. Juni 2009, 16:16 »
Ryktes jo at han må godta lønnskutt da, samt at han sliter med spilletid i Madrid. Har vist seg som en suksess før, så ser ikke bort ifra at han kan bli det igjen. Men så er det forskjell på kvalitetene hos lagkameratene i Manchester og Blackburn. Men jeg tror at han fort kan score 15 mål for Blackburn pr sesong hvis han holder seg skadefri :)

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #108 på: 27. Juni 2009, 20:52 »

Hehe. Vi har jo erfaring med å hente "gamle stjerner" som bare er skadet og kom for pengene, så jeg vil tippe det samme skjer med RVN hvis han kommer til Blackburn. :D

Innenfor 16-meteren vil jeg påsta at RVN er verdens beste avslutter. Ja, han er over the top, men han vil fortsatt tilføre Blackburn en ny dimensjon. Føler meg sikker på at han vil fortsette å bøtte inn mål på samme vis som han har gjort hele karrieren hvis han kommer.

Peter

• Gjest
« Svar #109 på: 27. Juni 2009, 21:54 »

Innenfor 16-meteren vil jeg påsta at RVN er verdens beste avslutter. Ja, han er over the top, men han vil fortsatt tilføre Blackburn en ny dimensjon. Føler meg sikker på at han vil fortsette å bøtte inn mål på samme vis som han har gjort hele karrieren hvis han kommer.

Jeg sier ikke at Ruud er en dårlig avslutter, men f.eks Alan Smith var en god avslutter, men når han kom til Newcastle mistet han jo avslutningsegenskapene sine og har ikke scoret mål siden han kom hit med untak mål i treningskampen mot Sampdoria. Jeg tror det samme kan skje med Ruud som vet han er over the top og karrieren går mot slutten. For mange "gamle" fotballspillere er det på en måte viktig å komme til en klubb å tjene en haug med penger selv om lønnen hans blir redusert i forhold til Real.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 27. Juni 2009, 22:03 »
Selv om jeg er enig i at Smiths avslutningsegenskaper ikke er så dårlige som folk skal ha de til, er det jo tross alt klasseforskjell mellom han og RvN. Smith spilte også lite spiss for oss. Og Big Sam har vel mange en gang fått så gamle folk til å prestere. Jeg tror han blir en hit, jeg, dersom så skulle finne sted.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #111 på: 28. Juni 2009, 22:26 »

Jeg sier ikke at Ruud er en dårlig avslutter, men f.eks Alan Smith var en god avslutter, men når han kom til Newcastle mistet han jo avslutningsegenskapene sine og har ikke scoret mål siden han kom hit med untak mål i treningskampen mot Sampdoria. Jeg tror det samme kan skje med Ruud som vet han er over the top og karrieren går mot slutten. For mange "gamle" fotballspillere er det på en måte viktig å komme til en klubb å tjene en haug med penger selv om lønnen hans blir redusert i forhold til Real.

RVN:
1998?2001 PSV Eindhoven 67 (62)
2001?2006 Manchester United 150 (95)
2006? Real Madrid 67 (45)

Alan Smith:
1998?2004 Leeds United 172 (38)
2004?2007 Manchester United 61 (7)
2007? Newcastle United 39 (0)

Skal vi sammenlikne Martin Andresen og Ronaldo med det samme vi er i gang?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 29. Juni 2009, 16:45 »
Vi kan heller sammenligne Andreas Andersson og Alan Shearer.

Alan Smith er ikke nødvendigvis noen dårlig avslutter, men han har aldri vært noen målscorer.
Han var vel aldri toppscorer i Leeds. Ble mye brukt som midtbane i ManU, og har stort sett sonet karantene i Newcastle.

Ruud Van Nistelrooy scorer på hver andre sjanse, sånn stort sett.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 29. Juni 2009, 16:48 »
Selvfølgelig er det en håpløs sammenligning! Og det å være god avslutter er ikke nødvendigvis sammenfallende med å være en god målscorer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 29. Juni 2009, 20:05 »

RVN:

Alan Smith:

Dette blir veldig feil. RvN har aldri blitt brukt som midtbaneanker, indreløper eller ving i sin profesjonelle karriere. Dette er posisjoner Alan Smith stort sett har spilt i, ihvertfall hos ManU og NUFC. Kan ikke sammenligne målscorerstatistikken til en midtbanspiller og spiss.

Samme med Ronaldo og Andresen. Langt fra samme spillertyper og spiller definitivt ikke i samme posisjon.

Man trenger ikke slike statitsikker for å fastslå at RvN er bedre enn Smith og at Ronaldo er bedre enn Andresen, det sier jo seg selv.

Men fordi Ronaldo og RvN har mye bedre målscorerstatistikk enn f.eks. Maldini og Desailly gjør dem ikke nødvendigvis til bedre fotballspillere enn de 2 svært så stødige forsvarspillerne.  ;)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #115 på: 29. Juni 2009, 21:02 »
Men faen for en syk statistikk RvN har allikevel!
0.711 mål pr kamp. Sånn ca. Hvis da det braegg kommer med, stemmer...

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #116 på: 30. Juni 2009, 08:36 »

RVN:

Alan Smith:

Dette blir veldig feil. RvN har aldri blitt brukt som midtbaneanker, indreløper eller ving i sin profesjonelle karriere. Dette er posisjoner Alan Smith stort sett har spilt i, ihvertfall hos ManU og NUFC. Kan ikke sammenligne målscorerstatistikken til en midtbanspiller og spiss.

Samme med Ronaldo og Andresen. Langt fra samme spillertyper og spiller definitivt ikke i samme posisjon.

Man trenger ikke slike statitsikker for å fastslå at RvN er bedre enn Smith og at Ronaldo er bedre enn Andresen, det sier jo seg selv.

Men fordi Ronaldo og RvN har mye bedre målscorerstatistikk enn f.eks. Maldini og Desailly gjør dem ikke nødvendigvis til bedre fotballspillere enn de 2 svært så stødige forsvarspillerne.  ;)

Satte dette på spissen, og selvfølgelig gir ikke en slik statistikk grunnlag til å bedømme Smiths avsluttningsferdigheter kontra Van Nistelrooys. Poenget med statistikken var mer å vise den utrolige målratioen RVN har hatt de siste ti årene. Jeg tror ikke det finnes en spiller utenom Ronaldo (den ekte) som kan vise til bedre statistikk over 10 år. Klarer Allardyce å realisere dette har de gjort et scoop, selv om han bare kan spille 20 kamper i sesongen.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 01. Juli 2009, 21:01 »

Peter

• Gjest
« Svar #118 på: 01. Juli 2009, 21:36 »
Da er det bekreftet at Benzema går til Real!

http://www.dagbladet.no/2009/07/01/sport/fotball/la_liga/real_madrid/manchester_united/7004288/

Det er også bekreftet at Real vinner Champions League neste år. :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 01. Juli 2009, 21:38 »
Hehe, slapp av. Til neste år vinner Arsenal sin fullt fortjente CL-tittel i finalen mot Chelski.