20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 09  (Lest 46745 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

• Gjest
Sv: Transfersommeren 09
« Svar #60 på: 12. Juni 2009, 23:02 »
Det Redknapp har gjort med Tottenham i år er imponerende, uansett hva folk måtte mene. Da han kom til Tottenham så hadde de 2 poeng på 8 kamper, og lå vel på siste plass. Så kom Redknapp og debuterte med 4-4 mot Arsenal, for deretter og slå Liverpool to ganger.
De endte til slutt på en 8 plass. Jeg har sett så og si alle Tottenham kampene i år etter at Redknapp tok over, og jeg synes de er fantastiske.
Enig at det ikke rimer, men jeg føler meg nesten helt sikker på at de klarer og bryte seg inn blant de 4 store. Får de inn den venstrekanten de ønsker seg, så er de komplette.

Og litt smårusk her og der. ;)

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #61 på: 13. Juni 2009, 05:01 »
Det Redknapp har gjort med Tottenham i år er imponerende, uansett hva folk måtte mene. Da han kom til Tottenham så hadde de 2 poeng på 8 kamper, og lå vel på siste plass. Så kom Redknapp og debuterte med 4-4 mot Arsenal, for deretter og slå Liverpool to ganger.
De endte til slutt på en 8 plass. Jeg har sett så og si alle Tottenham kampene i år etter at Redknapp tok over, og jeg synes de er fantastiske.
Enig at det ikke rimer, men jeg føler meg nesten helt sikker på at de klarer og bryte seg inn blant de 4 store. Får de inn den venstrekanten de ønsker seg, så er de komplette.

Hvor da Peter?  :)
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 13. Juni 2009, 08:19 »

Hvor da Peter?  :)

Keeperplassen og backene. Kansje en spiss til også. Men enig at Tottenham har et lag som med litt forsterkninger kan komme blant de 4 øverste på tabellen, i likhet med Everton, Villa og muligens ManCity.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor enkelte har så mye imot Tottenham. Da jeg vokste opp spilte de særdeles bra fotball og hadde livlige stjerner som Gascoigne, Lineker, Waddle, Hoddle og Thorstvedt. Senere også med Sheringham, Klinsmann, Dumitrescu, Barmby og Anderton som offensive drivkrafter på begynnelsen av 90 tallet. Men det er noen år siden nå så det er jo ikke sikkert alle fulgte med på fotball da.

Av de lagene jeg anser som den største trusselen til topp 4 lagene er det definitivt Aston Villa jeg holder minst med. Er ikke så veldig begeistret for MOM, både fordi han engang takket nei til å lede NUFC for så å ta over Villa noen mnd senere og fordi jeg anser fotballfilosofien hans som litt gammeldags. Men den gir jo uansett suksess enda.
« Siste redigering: 13. Juni 2009, 08:25 av Frode »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 13. Juni 2009, 13:03 »
Må huske på at hunden Redknapp sa nei til oss på et senere tidspunkt også ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 13. Juni 2009, 13:14 »
Må huske på at hunden Redknapp sa nei til oss på et senere tidspunkt også ;)
Benektet ikke Chris Mort at Redknapp hadde blitt tilbudt kontrakt da?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 13. Juni 2009, 13:57 »
Klubben hevda i ettertid at han bare var inne til et generelt intervju, men Redknapp selv sa jo flere ganger etterpå at han hadde takket nei til det. Tolk det som en vil ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 13. Juni 2009, 17:33 »

Enig i at det spurs gjorde forrige sesong etter at Redknapp kom inn var imponerende. Ingen kan nekte for det. Men som kjent er aldri andre sesongen enkel for en manager. Harry kom inn på ett idielt tidspunkt, og fikk en positiv respons, som omtrent en hver manager ville fått av et slikt mannskap, med såpass mye kvalitet. Eg tror at Tottenham surfet inn til 8'plassen forrige sesongen på flyt og sjøltillit. Neste sesong begynner alle på null igjen, og det er virkelig da Redknapp får vist ka han egentlig er i stand til med Spurs. Eg tror fortsatt ikke at Tottenham blir noe topplag neste sesong.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 13. Juni 2009, 18:08 »
David Villa til Real Madrid! For en vanvittig uke de har hatt på transferfronten!!

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/spania//artikkel.php?artid=576199

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 13. Juni 2009, 20:50 »
Marca hevdet vel det tidligere i uken også og da var det bare tull. Så jeg tar det ryktet med en klype salt enda, men det vil selvsgat ikke være noen stor overaskelse om Perez henter han også iløpet av sommeren...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 14. Juni 2009, 04:24 »
David Villa til Real Madrid! For en vanvittig uke de har hatt på transferfronten!!

Men fremdeles har de vel knapt nok en eneste spiller med defensive fibre i kroppen.
Real Madrid kjøper altså Kaka, Ronaldo og David Villa på en uke. Jeg ser for meg at Real vil være farlig gode fremover, og farlig dårlige bakover. Men hei, angrep er det beste forsvar, sa Keegan, og fikk da nesten rett.
Tipper det blir mye Newcastle-resultater på Real neste sesong. 4-3, 3-2, 3-3, 4-4, 5-4.
Og ser for meg at Barcelona kommer til å kle av dem, hvis de fortsetter fremgangen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #70 på: 14. Juni 2009, 14:09 »

Hvor da Peter?  :)

Keeperplassen og backene. Kansje en spiss til også. Men enig at Tottenham har et lag som med litt forsterkninger kan komme blant de 4 øverste på tabellen, i likhet med Everton, Villa og muligens ManCity.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor enkelte har så mye imot Tottenham. Da jeg vokste opp spilte de særdeles bra fotball og hadde livlige stjerner som Gascoigne, Lineker, Waddle, Hoddle og Thorstvedt. Senere også med Sheringham, Klinsmann, Dumitrescu, Barmby og Anderton som offensive drivkrafter på begynnelsen av 90 tallet. Men det er noen år siden nå så det er jo ikke sikkert alle fulgte med på fotball da.

Av de lagene jeg anser som den største trusselen til topp 4 lagene er det definitivt Aston Villa jeg holder minst med. Er ikke så veldig begeistret for MOM, både fordi han engang takket nei til å lede NUFC for så å ta over Villa noen mnd senere og fordi jeg anser fotballfilosofien hans som litt gammeldags. Men den gir jo uansett suksess enda.

Enig i at Gomes ikke har hatt en god sesong, og at de sliter litt med og finne en god keeper. Men backene er faktisk veldig gode. Ekotto og Corluka har vel vært blant Tottenhams beste spillere denne sesongen. Ihvertfall Corluka. Spisser har de også bra med. Defoe, Keane, Bent og Pavlyuchenko.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #71 på: 14. Juni 2009, 14:18 »

Men fremdeles har de vel knapt nok en eneste spiller med defensive fibre i kroppen.
Real Madrid kjøper altså Kaka, Ronaldo og David Villa på en uke. Jeg ser for meg at Real vil være farlig gode fremover, og farlig dårlige bakover. Men hei, angrep er det beste forsvar, sa Keegan, og fikk da nesten rett.
Tipper det blir mye Newcastle-resultater på Real neste sesong. 4-3, 3-2, 3-3, 4-4, 5-4.
Og ser for meg at Barcelona kommer til å kle av dem, hvis de fortsetter fremgangen.

De har jo Lassana Diarra, og han er helt syk. Han blir jo sett på som den nye Makelele. Trenger de flere defensive midtbanespillere da? De har to ekstremt god vinger, en offensiv sentralt på midten samt en defensiv, sånn det skal være det. Men blir utrolig spennende å se Real Madrid mot Barca nå.
Det kan bli artig. Personlig mener jeg fortsatt at Barcelona har et bedre lag. Men det endrer seg fort dersom Real får Ribery, Maicon og Vidic.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 14. Juni 2009, 14:27 »
Diarra har vært stårlende etter han kom i vinter ja. Om de trenger flere deffensive mditbanespillere kommer vel litt an på hvilken formasjon Real Madrid skal spille neste sesong. En midtbane med Robben - Diarra - Kaka - Ronaldo er muligens litt offensiv og Robben og Ronaldo passer kanskje bedre hvis de kan spille vinger i 4-2-3-1. Da trenger de kanskje en ny deffensiv midt, men samtdig så inneholder jo troppen en spiller som Fernando Gago som også kan passe veldig bra i den rollen.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #73 på: 14. Juni 2009, 14:39 »
Diarra har vært stårlende etter han kom i vinter ja. Om de trenger flere deffensive mditbanespillere kommer vel litt an på hvilken formasjon Real Madrid skal spille neste sesong. En midtbane med Robben - Diarra - Kaka - Ronaldo er muligens litt offensiv og Robben og Ronaldo passer kanskje bedre hvis de kan spille vinger i 4-2-3-1. Da trenger de kanskje en ny deffensiv midt, men samtdig så inneholder jo troppen en spiller som Fernando Gago som også kan passe veldig bra i den rollen.

Mhm. Men nå tviler jeg på at Real har handlet ferdig for sommeren. Hørte noen om at de fortsatt har 300 millioner euro som de skal bruke opp.
Blir nok noen defensive spillere også. Tror han Perez lærte mye av da han solgte Makelele, og har skjønt hvor viktig det er med defensive spillere.
Men altså, Barcelona har vel bare en defensiv midtbanespiller de også, og det har jo fungert veldig bra. Så lenge Real får inn en klassestopper ved siden av Pepe så tror jeg de blir helt sinnsykt gode.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 14. Juni 2009, 14:50 »
Ja da har de hvertfall et fantastisk lag på papiret. Så må Pellegrini få satt sammen laget. Han har jo gjort en strålende jobb i Villarreal, men det er noe annet å jobbe i en storklubb som Real Madrid. Skal bli spennende å se hvordan han takler oppgaven...