20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilke spillere kan vi hente nå?  (Lest 53195 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere kan vi hente nå?
« Svar #120 på: 28. Mai 2009, 13:31 »
Jeg tviler på Skjelbred ville gjort det no særlig i England med det første, fysikken hans ekke akkurat skapt for PL, og tror han ville blitt nok en spiller som stort sett hadde vært å finne på skadelista vår.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #121 på: 28. Mai 2009, 13:57 »
Jeg tviler på Skjelbred ville gjort det no særlig i England med det første, fysikken hans ekke akkurat skapt for PL, og tror han ville blitt nok en spiller som stort sett hadde vært å finne på skadelista vår.

Det er jo spillere som er endra mindre enn Skjelbred som har tatt Premier League med storm da. Trenger ikke nødvendigvis fysikk for og slå gjennom i England.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 28. Mai 2009, 13:58 »
Jeg tror Ciljan ville vært akkurat det vi trenger jeg :) Og at det er et perfekt tidspunkt for han å komme til Newcastle nå som vi er i CCC, vi trenger fart og vilje i CCC, og det har Ciljan.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #123 på: 28. Mai 2009, 14:12 »
Jeg hadde blitt kjempe glad jeg, hvis vi hadde fått Skjelbred. Han har jo vist seg fram i Europa flere ganger, så vi vet hva han står for.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 28. Mai 2009, 14:13 »
Vi trenger uten tvil mer bevegelighet i vår ekstremt statiske midtbane, så Ciljan bør ihvertfall være en kandidat!
Når Robert Koren tok CCC bør det vel være muligheter for Ciljan. Er dog litt redd for det samme som André, at han mangler sluttprodukt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #125 på: 28. Mai 2009, 14:59 »

Det er jo spillere som er endra mindre enn Skjelbred som har tatt Premier League med storm da. Trenger ikke nødvendigvis fysikk for og slå gjennom i England.

Joda, men han spiller vel stort sett bare sentral midtbane, og med den fysikken han har så vil vi vel da bare tape enda flere dueller på midtbanen, dessuten tror jeg han blir litt for dyr til å ta sjansen på.

Peter

• Gjest
« Svar #126 på: 28. Mai 2009, 17:25 »
Tettey har jo vært god i år for RBK. Er han en spiller vi kunne hente?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 28. Mai 2009, 17:27 »

Joda, men han spiller vel stort sett bare sentral midtbane, og med den fysikken han har så vil vi vel da bare tape enda flere dueller på midtbanen, dessuten tror jeg han blir litt for dyr til å ta sjansen på.

Merklig det der! Skjelbred er for liten og har for dårlig fysikk mens mindre sentrale midtbanespillere som Fabregas, Arteta, Scholes, Ireland, Scott Parker, Essien, og vår egen Guthrie heller ikke er noen storvokste karer. Det er jo langt flere spillere i PL som spiller på andre kvaliteter enn fysikk, men jeg gidder ikke å ramse opp alle de 400 - 500 spillerne jeg da sikter til.

Jeg kan ikke skjønne at folk "piper" om dette med fysikk enda, det er da fult mulig å være en god spiller uten å være høy, stor og sterk. Skal man komme noen vei må man se etter hvilke kvaliteter spillerne har og hvordan man best kan få utnyttet disse.

Skjelbred har en enorm løpskapasitet og innsatsvilje. Mannen har god teknikk og fint driv, han er heller ingen pyse når det kommer til dueller og går inn i hver bidige duell for å vinne.
Slik jeg ser det er det kun ett punkt hvor dere som er så sinnsykt imot et kjøp av ham (og andre norske spillere sådan) kan nevne som en svakhet, det er at han bidrar kansje med altfor få mål og målgivende pasninger over en hel sesong. Nå har ikke jeg noen tall på hvor mange mål og målgivende han har, men det er mitt inntrykk at Skjelbred kansje stopper litt i den siste fasen av spillet.

Uansett ser jeg på Skjelbred som en som ville forsterket NUFC ganske kraftig. Han ville blitt vår desidert raskeste sentrale midtbanespiller, hatt det desidert største drivkraften og kunne fint satt fart i angrepene våre.
Men den av norske spillere i TL jeg aller helst ser komme til NUFC over sommeren er Erik Huseklepp. Mannen er allsidig, rask, har et sinnsykt driv, god teknikk og er meget god i de avsluttende fasene med både assist og mål jevnlig. Kunne vært en spiller å ha både på kant og som hengende spiss.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #128 på: 28. Mai 2009, 18:06 »
Mange av de spillerne du nevner er jo sterjke spillere som faktisk vinner mye dueller, Frode.
Men jeg er ikke i mot at vi skal kjøpe Skjelbred eller norske spillere, men jeg er skeptisk, og synes rett og slett ikke Skjelbred er god nok og når han også er ganske svak i duellspill(selv om han gir alt) samt at han ikke skaper allverdens så synes jeg det blir for dumt med kjøp av en relativt dyr, ukjent(for de av nufc-supporterne som ikke holder til i Norge) spiller.
Og som sagt tidligere har også Skjelbred hatt endel skader og det er jo ikke akkurat det vi trenger!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 28. Mai 2009, 18:39 »
Mange av de spillerne du nevner er jo sterjke spillere som faktisk vinner mye dueller, Frode.

Fabregas er ingen sterk spiller og har så langtifra fysikken som sin største egenskap, det har heller ikke Arteta eller noen av de andre jeg nevner der, kansje bortsett fra Essien, men det hindrer dem selvsagt ikke å kunne vinne dueller. Man trenger ikke å være "stor og sterk" for å vinne dueller, det har vel så mye å si om "smartness" og "timing". Ta f.eks. Roberto Ayala nærmere i øyesyn. Den lille argentinske midtstopperen vant så og si alt av hodeduller og var ganske så sterk langs bakken også. Samme med Fabregas, Xavi, Iniesta, osv. Til syvende å sist er det vel så viktig å ha et smart fotballhode og god spillerforståelse fremfor å være stor og sterk. Har du begge deler er det sikkert veldig bra.

Det jeg mener er at NUFC må kjøpe spillere som har noe ekstra av kvaliteter som gjør at dem skiller seg ut. Om det er en ekstremt god teknikk, en ekstrem hurtighet, evnen til å putte ballen i mål, luft og duellstyrke, god pasningskvalitet og skuddbein, gode innlegg og dødballer, osv. Spillerne må ha noe mer enn kun innsats og løpstyrke, de må ha noe som gjør dem til gode fotballspillere også.

Derfor er jeg villig til å bytte ut det meste av skvipet vi har i dagens stall og erstatte det med spillere som har det lille ekstra til å løfte klubben tilbake til PL og i tillegg gjøre en god figur av seg der.
Jeg ser flere spillere i TL som jeg synes er særdeles interessante for NUFC og som er atskillig bedre nn dem vi sitter på idag. Man kan selvsagt ikke selge rubbel og bit, men nesten!
Vi trenger en ny keeper, Harper er ikke god nok. Vi trenger en fast sentral-linje i laget som presterer jevnt bra. Vi trenger en spiss som scorer mål, vinger som kan utfordre riktig vei og servere gode innlegg, sentrale midtbanespillere som kan starte angrep og åpne opp motstandernes forsvar, backer som kan bidra både defensivt og offensivt, osv. Alt må fornyes og kun et fåtall er verdt å samle videre på.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 28. Mai 2009, 19:13 »
Jeg utfordrer dere som er kritisk til Skjelbred til å se en Rbk-kamp. Det er absolutt ikke i duellene PCS har problemer. Han tar enormt med returløp og vinner faktisk veldig mange dueller, også mot større og mer fysiske spillere.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 28. Mai 2009, 19:25 »
Tenk om vi hadde greid å holde på et av par av våre unge gode spillere, Bassong tjener jo stakkarslige 5000 pund i uka nå, så dersom han sier seg villig til å bli å får forbedret kontrakt kan det jo hende vi kan beholde han et år eller to.

Krul
Beye  Taylor Bassong Enrique/Ny     < - Det vil lett være det beste forsvaret i Championship og bør holde greit i PL også.

LuaLua  Ny/Vukicic  Guthrie  Ny

Carroll     Ny/Ranger

Hadde vært så kult med et UNGT SULTENT lag, som først feier vekk motstanden i Championship før vi tar PL med storm om et år eller to :D

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 28. Mai 2009, 20:56 »
Tenk om vi hadde greid å holde på et av par av våre unge gode spillere, Bassong tjener jo stakkarslige 5000 pund i uka nå, så dersom han sier seg villig til å bli å får forbedret kontrakt kan det jo hende vi kan beholde han et år eller to.

Krul
Beye  Taylor Bassong Enrique/Ny     < - Det vil lett være det beste forsvaret i Championship og bør holde greit i PL også.

LuaLua  Ny/Vukicic  Guthrie  Ny

Carroll     Ny/Ranger

Hadde vært så kult med et UNGT SULTENT lag, som først feier vekk motstanden i Championship før vi tar PL med storm om et år eller to :D

Veldig mye skal klaffe om dette laget er godt nok til å rykke opp. Det forsvaret ligner veldig på det som var med på å sikre nedrykket med klubben, så de må heve seg betraktelig om de skal rykke opp og holde et greit PL nivå.
LuaLua er vel en offensiv sentral midtbanespiller, så jeg vet ikke helt om jeg ville plassert han på vingen, eller tar jeg feil der?
En helt fersk angrepsduo uten så altfor mye erfaring fra seniornivå er risikabelt. Begge bør og kan bidra mye, men jeg ser helst at vi henter inn en god forholdsvis ung mann som har bevist på dette nivået før. Å starte sesongen med 2 rookier på topp når vi håper på opprykk blir veldig opptimistisk.
Den sentrale midtbanen du har der gir meg heller ingen trygghet.

For all del, det kan hende at dette er veldig gode spillere med store fremtider foran seg, men jeg ser ikke helt hvordan NUFC sitt juniorlag skal sikre opprykksplass, ihvertfall ikke med det første.
Men de kan alle være med å bidra med mye, vi har jo flere av disse ungguttene som spiller for sine lands respektive U-lag, så at det er talenter vi kan bruke i rekkene er det vel ingen tvil om.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 28. Mai 2009, 21:03 »

LuaLua er vel en offensiv sentral midtbanespiller, så jeg vet ikke helt om jeg ville plassert han på vingen, eller tar jeg feil der?

Tror han både kan spille på vingen og sentralt. Uansett vet jeg ikke hvor lurt det er å satse på han som et førstevalg. Helt klart en spennende spiller som bør få spilletid i CCC, men på utlånet til Doncaster fikk han ikke veldig mye tid på banen. Er han da god nok for å være et førstevalg på vingen for oss?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 28. Mai 2009, 21:13 »
De spillerne jeg satt opp vet jeg at ikke er  klare for å være førstevalget. Vukicic er vel bare 16 år fortsatt.. Men jeg håper vi får inn unge spillere som virkelig vil spille og vinne noe! Forsvaret føler jeg meg trygg på, og jeg synes egentlig forsvaret vårt har vært greit denne sesongen, det er midtbanen vår som har sviktet totalt både fremover og bakover på banen.