20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilke spillere kan vi hente nå?  (Lest 53147 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Holmen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere kan vi hente nå?
« Svar #105 på: 26. Mai 2009, 22:26 »
Mener vi trenger like så mye kreativitet som løpskraft i laget. Men det er vel kanskje fordi vi mangler alt også da... Uansett, Sapara og Skjelbred er begge to spillere som kan forsterke Newcastle.
Could have been worse, I could have been born a Mackem.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 27. Mai 2009, 16:26 »
Av Sapara og Skjelbred er nok Ciljan den eneste som kan være sprø nok til å finne på å velge Newcastle i CCC fremfor Hull i PL.
Besiktas bød i vinter vel 20 mill for Marek Sapara. Budet ble avslått av RBK som ikke ville selge på daværende tidspunkt, og budet var litt i laveste laget. Må nok fort opp på nærmere 30 mill NOK for at RBK skal akseptere. Og det kan fort bli i dyreste laget for en Championship-klubb. Samtidig, Ciljan vil trolig koste betydelig mer. Nærmere 40-50 vil jeg tro. Selv om den jenve RBK-supporter sikkert helst vil ha Carew-pris, altså 60-70. Å betale £4-5 mill for et utviklingsprosjekt er kanskje litt mye. Eller?

DLZ, Sapara er definitivt ikke et særlig hett prospekt blandt de store klubbene i europa. Ei heller de mellomstore. Besiktas kan fort være den mest attraktive budgiveren. Og Alanzihno er jo nå langt, langt ute i kulda i klubben der han ble mottatt som en frelser. Da er det kanskje like greit å dra til Newcastle.

Vi har løpskraft i Guthrie. Og Nolan hvis han blir. Vi har også andre midtbanespillere med stor løpskraft. Men vi mangler kreativitet. Vi mangler spillere som kan slå den forløsende pasningen. Vi mangler en spiller som kan slå gjennombruddspasninger i blinde. Sapara er mer den typen enn det Skjelbred er. Men jeg tar imot begge to jeg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #107 på: 27. Mai 2009, 16:32 »
Helt enig. Sapara ville vært fantastisk tror jeg! Dessuten sa jo Erik Hoftun at det skulle selges i sommer, uten at det skulle hentes en erstatter, så hvis vi legger £3 mill, så skal man ikke se bort fra at han ender i CCC. Koren var jo også el maistro i TL, men dro til WBA.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #108 på: 27. Mai 2009, 16:34 »
Og Alanzihno er jo nå langt, langt ute i kulda i klubben der han ble mottatt som en frelser. Da er det kanskje like greit å dra til Newcastle.

Etter hva jeg har fått med meg er vel han kommet litt mer inn i varmen der, men det er klart det er en utfordring for de aller fleste spillere og skulle tilpasse seg tyrkisk fotball og byr nok språket på en del problemmer.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 27. Mai 2009, 17:43 »
Hvis vi skal ha en midtbanespiller må det være en ung spiller som er på vei mot toppen. Ikke en som allerede har nådd toppen og går nedover.

Er ikke Skjelbred ung og god nok da? Du var jo imot kjøp av han tidligere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 27. Mai 2009, 18:02 »
En ting er sikkert - RBK driver tydeligvis også latterlig prissetting på sine spillere, i likhet med alt for mange andre norske klubber, dersom de tallene du nevner der stemmer, Jokke.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #111 på: 27. Mai 2009, 19:27 »
En ting er sikkert - RBK driver tydeligvis også latterlig prissetting på sine spillere, i likhet med alt for mange andre norske klubber, dersom de tallene du nevner der stemmer, Jokke.

Haha, ja, og det var vel RBK som var ute i mediene for noen uker siden og klage sånn over prisen på norske spiller og bla bla bla.
40-50 mill tror jeg aldri Skjelbred går for.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 27. Mai 2009, 19:30 »
Det var talentspeider i RBK som gjorde det, og han hadde naturligvis helt rett. Prisene på egentlige middelmådigheter i internasjonal målestokk (da er jeg snill) på endel spillere i norske klubber er til å le av.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #113 på: 27. Mai 2009, 19:46 »
japp, det er det, leste dem skulle ha 40 mill for Puseklepp....en vits!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 28. Mai 2009, 01:40 »
Jeg mener at Skjelbred langt i fra er god nok for Newcastle. Han har god teknikk, fart og arbeidsvilje, men det blir alt for lite ut av det han gjør. Han scorer så og si aldri og han har svært sjelden assists, og det mot middelmådig motstand i Tippeligaen... Jeg mener utviklingen til Skjelbred har stoppet litt opp, og at han ikke er verd å kjøpe for 40-50 mill...

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #115 på: 28. Mai 2009, 01:45 »
Jeg mener at Skjelbred langt i fra er god nok for Newcastle. Han har god teknikk, fart og arbeidsvilje, men det blir alt for lite ut av det han gjør. Han scorer så og si aldri og han har svært sjelden assists, og det mot middelmådig motstand i Tippeligaen... Jeg mener utviklingen til Skjelbred har stoppet litt opp, og at han ikke er verd å kjøpe for 40-50 mill...

Skjelbred er god nok til å spille Champions League, men han er ikke god nok for oss? Hadde med glede sett Skjelbred for oss i Championship.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #116 på: 28. Mai 2009, 04:28 »
Tror Ciljan hadde gjort seg godt for oss. Kanskje han tom hadde vaert villig til aa signere, selv om vi er i CCC.

Hva tenker dere om spisser for neste aar?

Ranger, Ameobi, Carroll (og Viduka 20% av sesongen) + en nykommer? Jeg haaper inderlig at Ranger faar mye tid denne sesongen.

Ellers har jeg helt siden Robsons dager savnet kjoep av ungutter, hovedsaklig britiske fra CCC. Haaper vi klarer aa plukke opp noen starlets. Vi vil jo vaere den stoerste klubben i CCC, og vil uansett vaere et bra springbrett (jaevlig trist at vi kan kalles noe saant) om vi ikke skulle rykke opp foer om 3-4 aar.

Synes hele greia med CCC er en bra ting. Skal nok foelge mye mer med til neste aar. De tidligere sesongene har liksom ikke vaert saa spennende med en aarlig tapt kamp for aa ende paa oevre del av tabellen. Naa skal vi vinne 70-80% av kampene, noe jeg tror kan vaere mulig. Med hoey CCC klasse som Taylor, Harper, Beye, Duff og Guthrie (antar ingen av disse stikker) har vi jo noen gode enkeltspillere. Jeg gleder meg stort til sesongen starter.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 28. Mai 2009, 09:41 »
Hvordan er mark beevers i virkeligheten?

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #118 på: 28. Mai 2009, 10:25 »
Beevers er veldig spennende! Så han en kamp nå for et par uker siden, og virket utrolig trygg for å være 19. Så JA, jeg ville gjerne sett ham i Newcastle!

Eirik

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #119 på: 28. Mai 2009, 11:28 »
Hvordan er mark beevers i virkeligheten?
Det vet jeg ikke, men han dukker opp på en liste bleacherreport.com har laget over mulige transfers. Virker som en gjeng gode spillere det og ikke så urealistiske transfers. Om summene passer på unggutta har jeg ikke peiling på, men de virker litt lave.

Skjelbred er god nok.

http://bleacherreport.com/articles/185507-newcastle-uniteds-31m-championship-winning-line-up#page/1

Kyle Naughton (Sheffield United)  Position: Right-back      Age: 20 yrs   Fee: £1.75 million
Daniel Fox         (Conventry City)  Position: Left-back        Age: 22 yrs    Fee: £1.5 million
Leandro Grimi        (Sporting CP)  Position: Left-back        Age: 24 yrs    Fee: £1.5 million
Mark Beevers     (Sheffield Wed)  Position: Centre-back    Age: 19 yrs    Fee: £1 million
David Wheater  (Middlesbrough)  Position: Centre-back   Age: 22 yrs    Fee: £4 million
Andrew Surman  (Southampton)  Position: Central Mid     Age: 22 yrs   Fee: £1.5 million
Miles Addison     (Derby County)  Position: Def Mid            Age: 20 yrs   Fee: £1.5 million
Andrew Driver               (Hearts)  Position: Right Winger   Age: 21 yrs   Fee: £1.25 million
Fabian Delph      (Leeds United)  Position: Att Mid             Age: 21 yrs   Fee: £5 million
Jordi Gomez              (Espanyol)  Position: Att Mid             Age: 24 yrs   Fee: £2.5 million
Stephen Hunt             (Reading)  Position: Left Winger     Age: 28 yrs   Fee: £2.5 million
Sean Scannell   (Crystal Palace)  Position: Right Forward  Age: 18 yrs   Fee: £1 million
Kevin Doyle                (Reading)  Position: Striker              Age: 27 yrs   Fee: £3 million
Jermaine Beckford   (Leeds Utd)  Position: Striker              Age: 25 yrs   Fee: £2 million
Simon Cox        (Swindon Town)  Position: Striker             Age: 22 yrs    Fee: £2 million