Det vil alltid bli stilt spoersmaal om managere uten erfaring. Hvorfor han kan vaere en god mann for klubben :
1. Local boy. Faa managere vil ha lidenskap til klubben paa samme maate som en local boy.
Tja...Jeg tror for eksempel Ferguson har et sterkt forhold og en enorm lidenskap for Manchester United. Jeg tror det samme om Wenger i Arsenal og forsåvidt også Benitez i Liverpool. Ingen av disse er jo local boys. Men, jeg skjønner hva du mener.
2. Spillerne selv ser ut til aa vaere meget fornoeyd. Selv sytete Viduka er kjempefornoeyd med Shearer
Det er selvsagt positivt at manageren er ønsket i spillergruppen, men hva om klubben fortsetter å oppnå like elendige resultater? Med den statusen Shearer har i klubben tror jeg at det hadde vært vanskelig for spillerene å ikke få i det minste et snev av optimisme og positive vibber da Alan Shearer satt seg i managerstolen. (Hvordan ser den stolen ut forøvrig?)
3. Llain Dowie. Ser ut til aa vaere en god makker selv om han ble sparket etter en OK jobb i QPR i fjor.
Dowie er en helt OK assistent.
4. Fansen vil gi han ekstra tid og dersom vi naa holder oss i PL er han allerede en manager"legende"
Det Newcastle trenger er at en manager får tid på seg til å skape et godt lag(som spiller underholdende fotball). Det er har ikke akkuratt vært overflod med tålmodighet i denne klubben, men på den andre siden har man jo hatt en lang rekke med katastrofale managere.
Slik sett er en del på plass. Men hva med det taktiske? Evnene på transfermarkedet?Det er på de punktene jeg er skeptisk, først og fremst.