Fordi jeg skrev etter hva jeg synes huske at de sa, og hva de i mine ører EGENTLIG sa (altså ordene bak ordene).
Og ja, jeg vet at det er lite populært blant opinionen. Men jeg mente det var ganske åpenbart i disse tilfellene at spillerne selv mente de ikke hadde gjort noe galt.
Tromsø selv sier jo i sin forklaring at det var et vennskapelig klaps på ryggen, og at det at han ruller rundt i en halvtime og leker livstruende skadet er bare morsomt. Synes det er en skandale at NFF først nå har meldt denne saken til Doms- og sanksjonsutvalget, mens alt dette gikk i rekordfart i Dokkens tilfelle.
Ja, det Dokken gjorde var verre. Men ikke SÅ mye verre at det skal ta to uker å vurdere om det er ulovlig å slå folk på fotballbanen. Enten man klasker med flat hånd på rompa eller slenger en hard knyttneve med full kraft mot motstanderens hode, så er slag, slag, og det skal ikke under noen omstendigheter tillates eller taes lett på.
Dokken mistet hodet i ett sekund, og får selvfølgelig den straffen han skal ha. Men jeg mener det er svært kritikkverdig at det har tatt NFF en og en halv uke å finne ut at de ville anmelde det som skjedde i TIL-MFK til doms- og sanksjonsutvalget.
Uansett hva Tromsø måtte mene, så skal Ramovic naturligvis straffes for å ha utdelt et slag. Og ettersom NFF virker veldig ivrige på å straffe filming også, så bør de jo også ta dette. For i Ramovic' tilfelle er det ikke det fnugg av tvil om at han IKKE var skadet, og da er alternativet at han filmet.