20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: NM Cupen 2009  (Lest 29333 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: NM Cupen 2009
« Svar #135 på: 30. Sep. 2009, 23:12 »
Fordi jeg skrev etter hva jeg synes huske at de sa, og hva de i mine ører EGENTLIG sa (altså ordene bak ordene).
Og ja, jeg vet at det er lite populært blant opinionen. Men jeg mente det var ganske åpenbart i disse tilfellene at spillerne selv mente de ikke hadde gjort noe galt.

Tromsø selv sier jo i sin forklaring at det var et vennskapelig klaps på ryggen, og at det at han ruller rundt i en halvtime og leker livstruende skadet er bare morsomt. Synes det er en skandale at NFF først nå har meldt denne saken til Doms- og sanksjonsutvalget, mens alt dette gikk i rekordfart i Dokkens tilfelle.

Ja, det Dokken gjorde var verre. Men ikke SÅ mye verre at det skal ta to uker å vurdere om det er ulovlig å slå folk på fotballbanen. Enten man klasker med flat hånd på rompa eller slenger en hard knyttneve med full kraft mot motstanderens hode, så er slag, slag, og det skal ikke under noen omstendigheter tillates eller taes lett på.

Dokken mistet hodet i ett sekund, og får selvfølgelig den straffen han skal ha. Men jeg mener det er svært kritikkverdig at det har tatt NFF en og en halv uke å finne ut at de ville anmelde det som skjedde i TIL-MFK til doms- og sanksjonsutvalget.

Uansett hva Tromsø måtte mene, så skal Ramovic naturligvis straffes for å ha utdelt et slag. Og ettersom NFF virker veldig ivrige på å straffe filming også, så bør de jo også ta dette. For i Ramovic' tilfelle er det ikke det fnugg av tvil om at han IKKE var skadet, og da er alternativet at han filmet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #136 på: 01. Okt. 2009, 21:01 »
Hvorfor fortsetter du å si det samme i 14 innlegg på rad Joakim? Da vil jeg egentlig si at du er ferdigdebattert i denne sammenhengen. Uansett: ingen har sagt at de ikke skal straffes. Spørsmålet er om det noen grunn til å hasteinkalle en komite på samme vis som i Dokken episoden?

Og å si at Dokken mistet hodet i ett sekund er bare VASPRAT!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #137 på: 01. Okt. 2009, 21:42 »
Fordi jeg skrev etter hva jeg synes huske at de sa, og hva de i mine ører EGENTLIG sa (altså ordene bak ordene).

Du velger å reprodusere alt du ser og hører?
Ikke rart folk blir frustrerte på det forumet her :P

Men ja... da fikk jeg i hvert fall forklaring på hvorfor du kom med løgner.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #138 på: 07. Nov. 2009, 21:05 »
Nok om det... i morgen kan thioune feire sitt første cupgull ;-)

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #139 på: 08. Nov. 2009, 02:39 »
Var i Oslo igår, så vel fler Ålesund folk der.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 08. Nov. 2009, 11:23 »
Totalt frå begge lag er det vel øve 20 000 i Tigerstaden...

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #141 på: 08. Nov. 2009, 14:05 »
Var i Oslo igår, så vel fler Ålesund folk der.

Var du på Carl Johan da?

Ja, og rundt ved pilestredet og sånn...og ved Oslo S. Det var mange Molde supportere og, men følte det var flere Ålesund supportere :P

Peter

• Gjest
« Svar #142 på: 08. Nov. 2009, 15:13 »
Ekstraomganger!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 08. Nov. 2009, 16:04 »
Lett en av tidenes beste cupfinaler.
Syns AaFK vant fortjent jeg! Fantastisk innsats med en mann mindre, er best kampen ut etter det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 08. Nov. 2009, 16:52 »
Molde ble moralske serie- og cupvinnere :P Neste år kan de kanskje bli moralske europamestere.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 08. Nov. 2009, 17:26 »
Flaut dårlig stemning hørtes det ut som da.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #146 på: 08. Nov. 2009, 19:42 »
Trur stemningen var ganske bra du.  ;)
Stemninga i Oslo trur eg er ganske bra no!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 08. Nov. 2009, 19:45 »
Ingen tvil om at Motas straffe skulle vert tatt på nytt ialfall.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #148 på: 08. Nov. 2009, 20:16 »
Skjønner ikke kommentaren fra Geir, men jeg skal være stor nok til å unne Ålesund denne seieren. Når Mota ikke greier å avslutte på den kjempesjangsen, og resten av laget presterte gå-fotball det meste av kampen, så måtte det gå slik. Da får det heller gå at Mota blei snytt for straffe, og at Lindegaard stod for langt ute i straffekonken. Jeg tror han hadde redda Mota sin straffe uansett.

Gratulerer Ålesund! Jeg er skuffa over Thioune, Hoseth og Pape Diouf. Resten var vel egentlig OK.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 08. Nov. 2009, 20:29 »
Det er bare litt tull fra da Davy Wathne ville diskutere om Molde egentlig var den moralske serielederen. Sesongen sett under ett synes jeg uansett Molde har spilt veldig bra fotball, og selv om det sitter langt inne, de fortjente vel egentlig et cupgull etter en god sesong, uheldigvis for dem og heldigvis for Aalesund gikk det ikke sånn.