20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Mandag 11/5: Newcastle United vs Middlesbrough kl. 21:00 (Canal + Sport 1)  (Lest 63999 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Gleden fra i går kveld har fortsatt ikke lagt seg helt. Fantastisk lagseier!
Viduka var fantastisk, Martins hadde et bra innhopp, mens Duff og Beye var konge på backene. Nolan hadde en bra kamp, den beste kampen av han hittil. Butt er god han også, jobber utrolig bra! Herlig innstilling :) Mister ballen i farlige områder på midtbanen ved et par anledninger, men vi blir heldigvis ikke straffet for det.

Steven Taylor var FANTASTISK! Jeg har skaffet meg 3 nye drakter i år, med Bassong, Beye og Martins. Neste år blir det helt klart Steven Taylor som kommer til å pryde ryggen. For en spiller. Elsker innstillingen hans!

Dette er den beste kampen vi har spilt på lenge, og det var rett og slett deilig å se 2-1 og 3-1 målet gå inn! Har aldri vært mer nervøs i hele mitt liv som jeg var i de siste 20 minuttene.

Nå må vi fokusere på Fulham kampen, som kommer til å bli vanskelig. Håper gutta har en bra selvtillit nå, og at vi drar i land en seier.
Forsvaret må bli mer kyniske, for noen av de feilene som ble gjort igår, hadde blitt hardt straffet mot et bedre lag.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Enig med Vegard. Av og til kommer vi inn i en merkelig trall der alle pasninger er maks 3 meter lange, selv om vi ligger lavt og har hardt press på oss. Da skal vi bare banke ballen høgt mot motsatt flagg, og flytte etter. Irriterer meg også litt over at når vi har vert inne i en sånn periode, med masse rot, og ballen ender opp hos Harper, så banker han ballen opp før vi har fått flytta laget opp. Da har vi ikke sjangs å vinne ballen, og vi får den rett i fleisen igjen...

Klaus

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Dette var fantastisk. Som jeg tidligere har skrevet så var jeg på plass på St. James i går sammen med mine to sønner på 8 og 10 år. Det var deres første Newcastle kamp. Jeg må innrømme at det har vært vanskelig å holde motet oppe på dem gjennom en begrederlig sesong. Men det var likevel på tide at de skulle få føle den vanvittige stemningen det kan være på St. James. Vi hadde ladet opp få forhånd med å se gamle sesongresymer. Samt sett gjennom Alan Shearer dvden med alle hans scoringer. Mens jeg satt der å så disse gamle klippen fra 90 tallet og begynnelsen på 2000 tallet må jeg innrømme at jeg lengtet tilbake til de tider da det var en selvfølge at Newcastle vant på hjemmebane.
Så var vi alle så her. Til kampen som Alan Shearer i kamp programmet betegnet som den vigtigste Newcastle kamp han noensinne har vært involvert i; og da inkluderer han alle sine år som spiller. Stemningen var rett og slett fantastisk. Alle fans fikk flagg på vei inn, og det var bare sinnsykt virkningsfullt når hele stadionen levde med svarte og hvite flagg.  Det kan best beskrives som en cupfinale på hjemmebane. Det var tydelig at det har vært noen sesonger siden Newcastle har spilt en kamp av så stor betydning. Geordies var sulteforet på slike oppgjør og gav alt. Jeg har ikke vært med på maken til stemning. Det ble stille en noen minutter etter sjokkåpningen med baklengs etter 2 min. Men da Viduka skjøt i stolpen like etter, var publikum bak laget igjen.  Det hele utviklet seg til en magisk kveld. De fleste spilte en kjempekamp. Kanskje med unntak av Jonas og Owen. Jonas virket som han hadde for små knotter, skled rundt og var litt for mye driblefant. Owen virket nesten ukonsentrert. Flere ganger kom han seg ikke ut av offside når vi kunne kontret på utspill fra Boro sin keeper. Men heldigvis så Shearer det samme som oss, og gjorde noen meget virkningfulle bytter. Da Oba scoret 50 sekund etter å ha kommet innpå, var rett og slett et helt ubetalelig øyeblikk.  Når så Løvenkrants på mesterlig vis satte inn et perfekt iinnlegg fra Nolan var kvelden komplett. Det var litt som å være i en tidsmaskin. Stemningen fra de gamle klippene fra Shearer dvden var der igjen. Fortress St. James var gjenerobret av Toon Army.
Slik målene kom i 2. omgang så ble dette Shearers store kveld. Jeg håper at historien vil vise at dette var kvelden han virkelig sto fram som MANAGER.  Måtte han bare få de midler og ro til å fortsette og bli en stabil manager for Newcastle. Han har gjeninnført disiplin, har mediatekke, og viste i går kveld også taktisk dyktighet. Å se ham bli intervjuet etterpå var en sann fryd. Ærlig og  velartikulert. En verdig representant for Newcastle. (Konrasten til en bannende Kinnear kan nesten ikke bli større).
Gratulerer Shearer, Gratulerer Newcastle, Gratulerer alle sammen. Jeg håper og tror at jeg i går var vitne til dagen det snudde!!

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
Dette var fantastisk. Som jeg tidligere har skrevet så var jeg på plass på St. James i går sammen med mine to sønner på 8 og 10 år. Det var deres første Newcastle kamp. Jeg må innrømme at det har vært vanskelig å holde motet oppe på dem gjennom en begrederlig sesong. Men det var likevel på tide at de skulle få føle den vanvittige stemningen det kan være på St. James. Vi hadde ladet opp få forhånd med å se gamle sesongresymer. Samt sett gjennom Alan Shearer dvden med alle hans scoringer. Mens jeg satt der å så disse gamle klippen fra 90 tallet og begynnelsen på 2000 tallet må jeg innrømme at jeg lengtet tilbake til de tider da det var en selvfølge at Newcastle vant på hjemmebane.
Så var vi alle så her. Til kampen som Alan Shearer i kamp programmet betegnet som den vigtigste Newcastle kamp han noensinne har vært involvert i; og da inkluderer han alle sine år som spiller. Stemningen var rett og slett fantastisk. Alle fans fikk flagg på vei inn, og det var bare sinnsykt virkningsfullt når hele stadionen levde med svarte og hvite flagg.  Det kan best beskrives som en cupfinale på hjemmebane. Det var tydelig at det har vært noen sesonger siden Newcastle har spilt en kamp av så stor betydning. Geordies var sulteforet på slike oppgjør og gav alt. Jeg har ikke vært med på maken til stemning. Det ble stille en noen minutter etter sjokkåpningen med baklengs etter 2 min. Men da Viduka skjøt i stolpen like etter, var publikum bak laget igjen.  Det hele utviklet seg til en magisk kveld. De fleste spilte en kjempekamp. Kanskje med unntak av Jonas og Owen. Jonas virket som han hadde for små knotter, skled rundt og var litt for mye driblefant. Owen virket nesten ukonsentrert. Flere ganger kom han seg ikke ut av offside når vi kunne kontret på utspill fra Boro sin keeper. Men heldigvis så Shearer det samme som oss, og gjorde noen meget virkningfulle bytter. Da Oba scoret 50 sekund etter å ha kommet innpå, var rett og slett et helt ubetalelig øyeblikk.  Når så Løvenkrants på mesterlig vis satte inn et perfekt iinnlegg fra Nolan var kvelden komplett. Det var litt som å være i en tidsmaskin. Stemningen fra de gamle klippene fra Shearer dvden var der igjen. Fortress St. James var gjenerobret av Toon Army.
Slik målene kom i 2. omgang så ble dette Shearers store kveld. Jeg håper at historien vil vise at dette var kvelden han virkelig sto fram som MANAGER.  Måtte han bare få de midler og ro til å fortsette og bli en stabil manager for Newcastle. Han har gjeninnført disiplin, har mediatekke, og viste i går kveld også taktisk dyktighet. Å se ham bli intervjuet etterpå var en sann fryd. Ærlig og  velartikulert. En verdig representant for Newcastle. (Konrasten til en bannende Kinnear kan nesten ikke bli større).
Gratulerer Shearer, Gratulerer Newcastle, Gratulerer alle sammen. Jeg håper og tror at jeg i går var vitne til dagen det snudde!!

Det må ha vært en fantastisk kamp å ha vært på! Håper du har fått sønnene dine til å bli fans av Newcastle.  ;D

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Om dei ikke ble skremt av bråket på St. James' i går så skal det vel litt til for at dem ikke er blitt bitt av basillen !

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
Hvis de ble skremt av det, så har de vel vært for mange kamper på Old Trafford. Litt forkjell å komme til slottet ja  ;D

Klaus

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Neida, de ble absolutt ikke skremt. Vi hadde en helt magisk aften. Må innrømme at jeg nesten tok det som en personlig triumf at det gikk så bra. Føltes nesten som en rettferdig belønning etter å ha stått med Newcastle i tykt og tynt i 25 år. Det er desverre slik at det ikke er alt for mange som holder med Newcastle.  Det da å få vise de St. James fullstappet med svart og hvite trøyer, med DEN stemningen, spenningen, målene var bare helt ubetalelig. De var ikke skremt i det hele tatt. Var bare med og jublet og hoppet. En fantastisk aften som de trolig vil huske hele livet  :D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Herlig Klaus, jeg er jævlig misunnelig :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hvis de ble skremt av det, så har de vel vært for mange kamper på Old Trafford. Litt forkjell å komme til slottet ja  ;D
Ja, det er forskjell på et teater og et slott.
Newcastle er jo Hotel Cæsar med et slott i stedet for hotell.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Kampen viste uansett hvor dårlig vi er i forsvar: Boro var innenfor 16 meteren 2 ganger i første omgang og scora ett og fikk nesten ett tl. Duff var feilplassert et par ganger men bidro mye fremover. Ditto Beye. Store skuffelsen var Jonas som gjorde det alt for tungvint. Han skulle ha sentra inn oftere og gått rundt motstanderen og fått ballen tilbake. Men den største skuffelsen er Owen: MANNEN SUGER!!!
Nå har han split mange kamper og ikke klart noe som helst bortsett fra å bomme på 2 enorme muligheter. Og det er alt for dårlig for en som tjener 1 mill i uka. Han er alt for avhengig av at spillerene rundt ham er gode og hvis ikke blir han usynlig, noe han har vært de siste kampene.  Sånn som situasjonen er nå er Viduka mye viktigere: Utvilsomt BB, bandt opp mange forsvarere, holdte på ballen slik at lage fikk flytta etter og hadde et par andre geniale trekk.
Neste kamp bør Jonas og Owen benkes, Oba og Krants inn.

Håper for guds skyld Owen forsvinner til sommeren. Hvis han hadde vært en klassespiller som enkelte her hevder hadde han skutt oss ut fra gjørma for lenge siden. Eneste han gjør er å tømme klubbkassa. Noe må gjøres: Vi har det 4 største lønnsbudsjettet i pl og har ikke vunnet noe sden 60tallet og har ikke deltatt i cl på evigheter. Owen ut er det rette stedet å begynne.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Noe sier at eg er enig, selv om det sikkert er lenge til vi får tak i en spiss som vi bør kunne forvente så masse mål av. Men så hjelper det lite hvor mye vi forventer så lenge vi ikke får en drit. Tror Owen kan ha godt av sommeren no, og få startet på nytt som resten av laget til høsten. Ingen i klubben har hatt godt at alt som har sjedd den siste tiden, og eg tror at det i lag med skader er grunnen til Owen's manglende mål. Tror alt kunne blitt anerledes om han hadde putta rett etter skaden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Owen er inne i sin dårligste tid så lenge han har vært i NUFC, det er det ingen tvil om (prater om mens han har vært spilledyktig).
Samtidig, jeg syns ikke han var elendig mot Boro, selv om han fallt veldig av utover andreomgang. Førsteomgang syns jeg samspillet mellom han og Viduka var veldig bra! Den store sjansen han fikk gjorde han det meste ut av, var ikke veldig mye annet han kunne gjøre på crossen fra Dukes. Og han la vitterlig opp til en enorm sjanse Guthrie kasta vekk. Han spilte til godkjent, verken mer eller mindre.
Hvorvidt jeg vil ha han med videre - jeg skal innrømme at jeg er usikker. Jeg kan garantere at Owen vil score mange mål, men det er mulig han trenger et miljøskifte. Men, i et bedre lag vil han garantert putte masser av mål.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida